Sari la conținut

Probleme baterie Duster


Postări Recomandate

pai oricum testele pt noxe se fac in niste conditii imposibil de obtinut pe drumurile publice.

 

Consumul de carburant obtinut de catre posesorii de autoturisme in conditii reale de trafic este, in medie, cu aproape un sfert mai mare decat cel din testele oficiale ale constructorilor, se arata intr-un nou raport , publicat de organizatia Transport & Environment (T&E). Raportul constata ca aceasta diferenta a crescut in timp, principala cauza fiind trucurile folosite in cadrul testelor oficiale de catre producatorii de autoturisme.

Raportul lansat azi dezvaluie cauzele acestor diferente intre cifrele reale ale emisiilor de CO2 si rezultatele testelor efectuate de catre producatori. Documentul include o comparatie a rezultatelor testelor facute de ei cu cele ale testelor similare, efectuate de catre un laborator independent , pe sase modele noi (standard) de autoturisme.

Rezultatele testelor independente - in care s-au folosit modele standard, fara a se exploata flexibilitatile cuprinse in procedurile de testare - arata ca emisiile de CO2 si consumul de carburant sunt, in medie, cu 23% mai mari decat cele ale testelor oficiale ale producatorilor (teste realizate pe masini special pregatite). Aceste cifre au confirmat diferenta intre rezultatele testelor oficiale si media celor reale (conditii de trafic pe drumuri publice).

Conform raportului, exista aproximativ 20 metode prin care constructorii de autoturisme re-interpreteaza in mod „creativ” procedurile de testare, exploatand „portitele” si flexibilitatile permise de actualele reglementari, cu scopul de a-si supra-evalua performantele de consum si de emisii ale modelelor fabricate. Printre trucurile aplicate sunt: pneuri super-eficiente cu presiune mai mare decit cea normala; acoperirea cu banda adeziva a spatiilor din jurul usilor si a grilelor; ajustarea franelor si a geometriei rotilor; utilizarea unor super-lubrifianti speciali; micsorarea greutatii autovehiculului; testarea la altitudine, la temperaturi ridicate si pe cai de rulare foarte netede.

Raportul ajunge la concluzia ca actualul regim de testare nu este adecvat pentru scopul propus si ca ”portitele” din procedurile curente de testare trebuie sa dispara cat mai repede, iar noile modele de autoturisme si utilitare sa fie re-testate in conditii cat mai apropiate de cele reale, din trafic.

Aceste noi dovezi indica faptul ca exista producatori europeni de autoturisme care isi inseala clientii prin manipularea cifrelor oficiale de emisii, provocandu-le pierderi de mii de euro, bani cheltuiti pe carburantul consumat suplimentar. Producatorii auto respectivi ii inseala, de asemenea, si pe factorii de decizie ai Uniunii Europene, deoarece reglementarile care au drept scop reducerea emisiilor de CO2 de la autoturisme si autoutilitare sunt indeplinite doar in laborator, nu si pe drumurile publice. Singura modalitate de a ne recapata increderea este renuntarea la <<portitele>> din actualele proceduri de testare, pentru a ne asigura ca cei care triseaza nu vor vor avea castig de cauza", se arata in raportul Transport&Environment.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 224
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

@killer82: Dacă bateria e SLA orice scădere sub 12v îi reduce numărul total de cicluri (o îmbătrânește prematur). Astea de rombat după 10 stări de comă(tensiune sub 8v) sunt pa, nu le mai resuscitezi

Asta cu pierderea garantiei pt o astfel de interventie - gen schimbarea bateriei - nu are nici un fundament real. Sa imi explice ala ce anume as putea face prost... Bine, daca sunt blonda si pun plu

Lucrez cu baterii si poate ajuta pe cineva urmatoarele consideratii generale:   1. in general, pentru baterii "sealed maintenance free" o durata de viata normala este 3-4 ani. 2. motorul diesel so

Posted Images

probabil ca urmatoarea faza este testarea pe Luna sau pe Marte unde nu este atmosfera ...

Sau pornirea motorului si indepartarea bateriei , a scaunelor ,etc.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Deoarece nu sunt foarte multumit de cum pleaca la prima cheie, am trecut pe la un service sa-mi testeze bateria. Am de 60.

Rezultat: este la 70% din capacitate cu mentiunea baietilor ca mai "merge".

Acum... eu nu ma pricep la baterii si habar nu am ce sa inteleg din rezultatul acelui test.

 

Cu alta ocazie, tot iarna asta, am fost la reprezentanta; testat bateria: testerul spunea "replace batery" ... dar operatorul mi-a spus ca nu are cum sa fie asa si ca probabil au ei testerul defect....

 

La -20 grade, prima pornire dimineata, daca pun contactul de vreo 5 ori si astept de fiecare data sa se stinga martorul de incalzire bujii, masina porneste super ok. Daca ii dau insa din prima, porneste dar zici ca se se rupe motorul in bucati, se zdruncina din toate incheieturile.

 

Update: am fost din nou la service

1. CLIP a spus ca exista bujii arse dar nu stie cate; au verificat fizic si 2 din 4 erau arse. O concluzie ar fi ca testul CLIP este posibil sa nu detecteze daca este doar o bujie arsa.... dar de la doua in sus se sesizeaza. (presupun ca data trecuta aveam doar una arsa si poate asta este motivul pentru care atunci testul a fost ok)

 

2. Am testat iar si bateria (cu un tester 100% bun). Atasez raportul de la testerul de baterie mai jos. Nu prea inteleg.... "Stare baterie" este la jumatate .... totusi bateria este buna... Cine se pricepe, il rog daca poate sa descifreze putin din tainele unui astfel de raport de test baterie.

Masina este achizitionata in decembrie 2012 => bateria are 2 ani de utilizare (nu stiu cat are de la fabricare si nu stiu nici daca este relevant...)

post-1575-0-31701600-1421738849_thumb.jpg

Editat de gusterul
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Neata colegi :)

 

Am intrat si eu in club.

 

Azi dimineata, dupa o saptamana in care n-am folosit masina (fusei plecat), n-a mai vrut in ruptul capului sa plece. Simptome clasice de baterie descarcata (cel putin).

Cand pun contactul se aprind toate ledurile din bord, se aude un semnal sonor anemic si nu vrea sa invarta electromotorul.

 

Sunat la baietii de la dealer-ul de unde am luat masina, acu un an si doua luni, si intrebat care e procedura. Ei foarte amabili imi spun sa aduc masina pe platforma la ei :)

 

Eu, la fel de amabil pe moment, ii intreb daca li se pare normal sa platesc 200 ron platforma doar ca sa verifice bateria si nu li se pare mai constructiv sa le aduc doar bateria?

 

Raspuns: daca masina e in garantie, musai sa vina tot agregatul ... basca faptul ca tre sa ramana la ei cel putin 8 ore ca sa constate daca bateria se incarca normal sau e caz clinic si trebuie transplant.

 

Eu inchid telefonul inainte sa fac ce m-a sfatuit mama sa nu fac (adica sa injur) si trimit un mail pe adresa oficiala a dealer-ului in care ii intreb daca nu cumva oferta aia a lor cu Dacia Asistenta, cu care m-au intepat in ochi cand am cumparat garantia extinsa, e o gaselnita de marketing.

 

Sper sa-mi dea raspunsul corect :)

 

In alta ordine de idei, pentru masina din semnatura, e ok daca iau o baterie de 70? Daca o iau din alta parte o sa chitaie ca nu-mi mai dau garantie la partea electrica?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La dacia asistenta mi-au spus ca daca solicit ajutorul lor pt tractare si daca se constata ca este vina lor nu ma costa tractarea. deci suna la dacia asistenta .

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@timekruzer & huskyuk: multam pentru informatii.

Maine iau curent de la alta masina si ma duc cu Duster-ul la ei sa verifice bateria. Daca e doar descarcata, mai astept putin sa vad cum se comporta, daca e moarta, o sa-mi iau alta si ma duc la ei sa mi-o inlocuiasca.

Postez aci ce-am rezolvat.

Multam inca o data.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...