Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat     

  1. Ora trecută
  2. Din pacate nu e chiar asa. sau din fecire. am mers si cu varianta Diesel si pe 1.3 . clar diesel-ul scoate cu 1 l mai putin decat 1.3 ( 0.7.- 1 ca sa fiu mai riguros) la acelasi stil de mers. am scos si eu 5 pe bezinar si chiar un pic mai jos dar mers in rodaj, afara, fara AC. ( era primavara). Cum am bagat clima s-a dus in sus cu ~0.5..0.7 l /100. acum se pune problema-cand ai nevoie sa mergi "la consum"? ( de ex am ajuns pe zona "rosie" si erau benzinariile inchise in weekend si am "tras " de combustibil cat am putut sa nu raman in pana :). In afara de niste motive punctuala si rare, cum sa iti iei masina noua si sa c..ci pe tine la juma' de litru batandu-ti joc de viata (timp) si motor? ca ex - acum sunt la 4500 cu 1.3 ul bezina si sub 7.3 nu am coborat (AC-ul pe auto mereu, 2.5 persoane ) si autostrada + nationale rapide ( BG ). pe autostrada spre 8, pe nationale spre 6. la pompa..cat am zis. + stat in vama 20 min e perfect!!!!
  3. Azi
  4. Fără supărare și doar cu titlu informativ: indiferent cum ai merge sau ce desene animate motivaționale or mai face ei sa apară pe ecran, consumul real la Duster diesel n-o să scadă sub 5,5 (*). De regulă media e 6,5. Legendele spun că se poate mai puțin doar cu 1,3 tce, nu se știe exact cât, depinde de talentul și imaginația povestitorului Oricum, pentru o imagine apropiată de realitate, mai adaugă un litru la ceea ce se afișează. (*) eu am avut o singură data 5,3, însă cred ca m-au furat la pompă când am făcut plinul
  5. Săptămâna trecuta a fost schimbată timoneria. De atunci am mers cu mașina circa 500 km și deocamdată maneta schimbătorului de viteze se comporta așa cum trebuie, adică nu mai rămâne înțepenită când e foarte cald afară.
  6. 34000 km. Filmulețul de mai sus m-a convins.. sa mă-ntorc spre util. I-am pus mașinii un cârlig de remorcare și priză cu 13 pini. Tot ansamblul (coduri 8201698535, 8201698536, 82017001320) a costat la reprezentanță 1303 lei plus 530 lei instalarea. Vreau sa cumpăr și o remorcă, iar pana la urmă cred ca voi alege un model de la Stema cu sistem de frânare inerțial și masa maximă 750 kg. Poza de sezon..
  7. Feedback după 2 săptămâni: 1. nu mai trebuie sa am grija opririi ventilației la oprirea motorului 2. nu mai am stress să folosesc multimedia cu motorul oprit 3. în cele din urmă pot acum să conectez camera direct la + pt supravegherea în parcare 4. dacă tăvița permitea luam totuși ceva mai mare
  8. Ieri
  9. Săptămâna trecută am pus și setul de paravânturi față/spate de la Heko. Calitate bună, nu zgârie geamurile deloc, plus ca nici nu sunt extrem de mari încât să afecteze drastic aerodinamica la viteze mari
  10. Acelasi drum singur..pe sensul B-Bz-Focsani, tot cu AC-auto, 2wd, Eco-on si mult pilot automat. Am oprit de vreo 2 ori pret de 10-15 min. Cred ca timpul total include si opririle pt ca nu am scos cheia.
  11. Adică revizia făcută la 10.000 km, de altfel ca și la motoarele de generație veche
  12. Ultima săptămână
  13. Nu am mai asteptat sa apara cheita din bord si pe 13.07 sunt programat la AMG pentru prima revizie. Daca apare cheita pana la revizie am sa pun poza.
  14. Intalnirea Naturala a Dusteristilor in Delta Dunarii - INDDD V - 10 - 12 IULIE 2020
  15. Acea forma tampita de joja spiralata exista si la Suzuki SX4 1,4. Cu mare greutate si numai dintr-un anume unghi, in functie de lumina ambianta , poti vedea nivelul. Nu pot sa pricep motivul schimbarii de design a jojei ,,primitive", adica lisa, cu asta noua.
  16. În momentul predării mașinii, care a avut loc în salon, acesta avea 8 km la bord. Spre mirarea mea. De asemenea, fiind prima mașină ”first hand” de care m-am bucurat, nu mi-a trecut prin minte să verific nivelul uleiului, fiind preocupat de alte aspecte. Mea culpa. După 2000 de km parcurși, uleiul din mașina mea avea încă culoare deschisă, apropiată de cea a uleiului nefolosit. Îndrăznesc să afirm asta pt. că am verificat săptămânal joja.
  17. Benzina se evapora din ulei-mai rapid sau mai lent-in functie de regimul termic al motorului.
  18. Adica daca faci drumuri scurte si dese o sa-ti dea pe afara ? In 10 mii de kilometri, sau un an de zile, o sa ai mai multa benzina decat ulei conform rationamentuluide mai sus. Iar ungerea nu va mai fi cea fost vreodata. Avand experienta negativa cu mecanicii Dacia, este foarte posibil sa fi pus mai mult ulei. Insa acum ai un reper corect si poti sa iti dai seama daca sunt probleme la urmatoarele verificari alle nivelului. Spor la facut kilometri!
  19. 1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare GDI, adică injecție directă de benzină. Fiind motoare mici, în anumite regimuri de temperatură/turație(drumuri scurte, porniri dese cu motor rece, etc) sunt "înnecate" cu benzină , benzină care va ajunge în ulei - simplu. Dacă nu s-a verificat nivelul uleiului la predarea mașinii, să știi câți mm +- față de maxim sunt inițial, restul sunt ipoteze. La TCe-uri uleiul se înnegrește destul de repede, deci nu ne luăm după culoare.
  20. daca faci peste 20 000 km si pastrezi masina pe termen lung, este bine sa faci o revizie intermediara, cu acelasi ulei ca cel din fabrica. Facuta in alt service daca iese mai ieftin sau chiar la reprezentanta.
  21. Cumva tu ai inteles de ce erau acele valori la "Fier" atat de mari? nu sunt expert insa..de unde atata metal ? atat de uzate sa fie motoarele alea?
  22. În urma unor teste făcute de o altă comunitate, prin trimiterea de monstre de ulei scoase din motor dupa 10-15.000 km, la un laborator specializat, s-a constatat că marea majoritate a uleiurilor s-au degradat destul de mult, deci numărul de km era cam la limită sau chiar peste. Mai mult, ca exemplu personal: mașina, din 2017 până azi, a "suferit" 2 majorări alte numărului de km dintre revizii. Inițial era 1 an sau 10.000 km, apoi 1 an sau 20.000 km, ca anul ăsta sa fie 1 an sau 30.000 km. În condițiile în care uleiul folosit este același din 2012/2013 încoace, de când a aparut generația 2 de la Dacia și implicit, motorizarea 1.5 dCI de 75/90/110 CP
  23. Am prins o mașină în reprezentanță ce era pusă la expoziție și avea toate acele elemente, fiind chiar un Duster. Ca să fiu mai clar - pe pragurile de la ușile din față erau protecții cu inscripția 15 ani, pe gri, ca în pozele din articol. De asemena, pe aripile spate, erau stickere mici cu inscripția 15 ani, așa cum au fost cele de Logan 10 ani, acum ceva timp.
  24. stickerul l am identificat in poza 8...dar din ce a postat parca suna a 2 lucruri diferite...sticker 15 ani si... proiectii prag. poate au renuntat la autocolant ca nu rezista la tavaleala.
  25. Pe prag aveai un sticker cu rol de protecție - vizibil în poza 8 din acel link.
  26. Cred ca am citit si eu acel articol acum 2-3 luni cand ma interesam de masina. Pana la urma n-am vazut-o pe nicaieri pe viu..sa constat ce are si ce nu, ca ne-a izolat coronavirusul. La ce proiectii de prag te referi?
  27. Acel semnal se pune la ZERO dupa schimbul de ulei. Cind depasesti limita superioara de km parcursi, ar trebui sa schimbi uleiul, apare acea cheie franceza. S-ar putea ca cel care a schimbat ultima data uleiul sa uite sa reseteze bordul. Se intimpla. Deci este un potential semnal ca ai depasit limita de km dupa care trebuie sa schimbi uleiul. Fiind o masina SH si eu recomand sa incepi concubinajul cu un schimb de ulei si filtre, toate. Sa stii ca ti-ai pus in curat noua proprietate.
  28. In cartea de utilizare se aminteste de conditiile de utilizare! Restul sunt limite maximale.
  29. Salutari. Am trecut cu mașina de 7000 km, acum o întrebare legata de revizie. Dacia recomanda revizia de ulei la 30000 km sau un an, dar în același timp și la gpl tot la un an (la gpl 30000 km sau un an ptr filtru stare gazoasa și 60000 km sau un an ptr filtru stare lichida. La Masina veche făceam revizia la ulei la 10.000 km. Sa fi evoluat atât de mult calitatea uleiului încât sa isi păstreze proprietățile de lubrifiere pana la 30000km? La gpl nu ma pricep, e prima mașina și învăț din mers. Aștept păreri. Mulțumesc!
  1. Încarcă mai multă activitate

×
×
  • Creează nouă...