Clasament
Conținut Popular
Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 22.12.2020 în toate secțiunile
-
Să mai ștergem puțin praful pe acilea! ODO 8050 km din luna mai și până în prezent. Cam puțini, dar scuza e că am mai mers și cu Loganul. Deocamdată sunt multumit de utilaj, își face treaba bine pentru ce am eu nevoie. Probleme pe garantie înca nu este cazul și mai ales la km ăștia, vom vedea mai tarziu ce surprize ne oferă Dacia. Azi am dat jos uleiul de rodaj din motor. Trebuia să fac asta mai de mult, dar am tot amânat. Până la urmă am schimbat doar filtrul de ulei, cel de aer nu a fost necesar, era curat si doar l-am suflat putin la compresor. Îl voi pune la revizia oficial7 puncte
-
Dragi prieteni, Am implinit 10000 km cu Dusterul 1,33 TCE 150 4x4 fabricatie 2020! Nu stiu cum au reusit cei de la Dacia/Renault, insa au reusit sa faca ce nu au reusit/dorit alti producatori din industria auto: au reusit sa faca o masina cu care sa te descurci in oras (se poate manevra/parca foarte usor), cu un consum decent (datorita unei greutati scazute), cu care sa mergi linistit in concedii (fara probleme la viteze de autostrada), cu care sa te descurci pe drumuri mai putin bune (masina perfecta pentru Romania), sa poti iesi cu ea pe teren accidentat (teren USOR accidentat cu D4 puncte
-
Bujiile de preîncălzire sunt folosite la pornire și oricând injecția (calculatorul nu operația) "simte" că e nevoie. Deci niște bujii proaste(arse) pot influența negativ funcționarea motorului - trepidații, check engine aprins, etc4 puncte
-
Buna, din intamplare sunt posesorul unui Duster 2, decembrie 2018, 1,6 SCE, asa cum iti era recomandat acum 2 luni aici. Este prima Dacie pe care o detin, cealalta masina din familie fiind o Astra H. Din motive de job am condus insa peste 15 masini marci diferite, inclusiv Subaru Imprezza si am cu ele aproape milionul de kilometri. Decizia finala este doar a ta, eu daoar pot sa-ti spun ce am constatat la Dusterul meu. Nu pot sa fac comparatie decat cu Vitara, fiind cea mai apropiata ca pret si mereu concurentul Dusterului. Daca sunt pe acest grup, iti cam dai seama ce am ales. Nu a f4 puncte
-
Actualizare de topic... 1. În sfârșit am terminat cu înmatricularea, am numerele negre și toate actele. Am scăpat de emoții cu prostia asta cu înmatricularea obligatorie până la sfârșitul anului. 2. Cu piulița lu' pește n-am rezolvat nimic, tot aștept răspuns de la reprezentanță dar încă nimic, deci sertarul stă frumos nemontat și împachetat în folie. Am cumpărat de la un magazin ceva asemănător, dar nu se prinde în găurile hexagonale, așa că mai aștept. 3. Mașina a primit câte o donație de Crăciun de la celelalte mașini ale mele (de pe una am luat barele transversale și de pe4 puncte
-
Vad ca aici discutiile sunt mai mult filosofice, drept pentru care nu le voi mai continua. Nu sunt nihilist, sunt chiar realist si aplicat, tocmai de aceea nu-mi permit epitete/caracterizari la adresa unor persoane pe care nu le cunosc. Si cu atat mai mult sa dau "lectii" altora sau sa transform o discutie pe un forum intr-o dezbatere gen profesor-elev. Sigur c-am cerut masina la schimb - dar sa nu crezi ca s-a si acceptat, invocandu-se lipsa unor prevederi legale in acest sens. Si da, in afara de situatia ca ramai cu masina imobilizata si apelezi la Dacia asistenta, in rest nu este prevazut n3 puncte
-
Vin cu baterie nivel L3, 70Ah, 720A (EN) nu ai ce compensa, bateria e scrisă în calculator3 puncte
-
Privește "problema" din alt unghi, dacă ai avea 14.4v permanent dar consumul de carburant ar mai mare cu 1,5L permanent ar fi mai bine ?3 puncte
-
Se pot face anumite lucruri și fără să vii cu bordul plin de erori. Faptul că voi acceptați să fiți trimiși la plimbare și să reveniți când o să mai facă, dacă o să mai facă, este propria voastră alegere. Iar faptul că eroarea de AdBlue nu era stocată mă îndoiesc. Se stochează eroarea când rămâne cartela fără baterie, care e un fleac de problemă, și crezi că nu se stochează ceva ce îți poate imobiliza mașina ? La AdBlue se pot face 2 lucruri : 1. Resoftare/recalibrare/update soft. Rar a dat rezultate, metoda mai puțin costisitoare. 2. Înlocuire completă a sistemului de AdBl3 puncte
-
Unde sunt 5-10 persoane? Ca de cand urmaresc grupurile de facebook legat de Duster 2 si mai ales pe grupul Trails amintit mai sus, sunt mult mai multe persoane cu probleme, numai sa stii sa cauti. Si problemele sunt cam generale. Daca vrei sa observi un lucru, il observi, iar daca nu iti pasa, nu-l observi. E la fel ca la vibratia ce o face haionul, unii spun ca nu au acea vibratie cand ii intrebi prima oara si cand mai vorbesc cu acele persoane dupa un timp, imi zice ca parca aude ceva vibrand in spate. Hai sa fim seriosi si realisti. Daca esti tehnic si simti masina cand o conduci, nu ai cu3 puncte
-
E normal, ai încărcare pilotată și variabilă funcție de diverși parametrii: - pe accelerare dă tot ce poate (taie încărcarea/AC-ul etc) - pe frânare (de motor sau serviciu) recuperează energia, tensiunea ajunge la 15.6v (la brichetă ajunge prin vreo 8 conexiuni de unde și valoarea indicată) Un efect al sistemului fiind arderea becurilor de fază scurtă / STOP mai des - de aici și inutilitatea utilizări unor becuri "supravoltate" pe fază scurtă, se vor arde (și) mai repede.3 puncte
-
3 puncte
-
3000 km (am stat 2 luni in casa, carantina... ). Senzatii amestecate, placute si nu, azi dupa un drum de vreo 400 km: Otopeni-Targoviste-Bran-Predeal-Manastirea Caraiman-Otopeni: - consum mediu (pe bord) 6.9 km/100km, destul de real pe consumul pavelelor (dupa ce scade de jumatate indicatia totala, nu mai calculeaza corect, pentru ultimele 2 pavele (sunt 8 in total si fiecare pavela scade in modul ei propriu...) ar trebui sa fie vreo 12-13 litri in rezervor, insa apare avertismentul cu bec benzina si dispar ca prin minune pavelele...); - frane foarte bune; - 4x4 pe Auto me3 puncte
-
1,3 TCe e cu injecție directă deci ai pompă de presiune înaltă benzină (aprox 250 bar) și senzor aferent, probabil ai avut o eroare * cei din service au sters toate erorile (nu prea ai ce reseta ) și au făcut o reprogramare a calculatorului de injecție (asta se face cu redresorul conectat la mașină) *pe clip, ai buline colorate pentru erori: roșu prezent, galben istorică/intermitentă, verde fără erori3 puncte
-
3 puncte
-
Positia inalta la drum care imi ofera mie personal un anumit confort. Daca pentru asta trebuie sa platesc in plus 2000E, o fac. Asa cum am spus mai sus, pe langa motivatiile obiective (spatiu de incarcare, etc) exista si o latura subiectiva. Toate achizitiile noastre au aspecte obiective dar si subiective. Fara latura subiectiva, MCV castiga. Dar mie nu imi place cum arata si am destui km la nivelul asfaltului ca sa pot face diferenta.3 puncte
-
3 puncte
-
Oricand un Diesel va consuma mai putin decat un Benzinar, la capacitate cilindrica similara pentru acelasi producator, micile variatii de turatie nu influenteaza asta, cred eu. Ce sa zic de cutia de pe 1.3.... Treptele 1-2-3 scurte intr-un mod ciudat, s-au orientat sa o folosesti pe a 5-a de pe la 60km/h, au calibrat si GSI-ul pentru asta. Incerc sa ma bucur de masina, nu trag de consum, sunt obisnuit pe aspirat 1.6 cu consum de 11 in oras si 11 la 140km/h, si cu diesel turbo 2.2 cu 10 in oras (dar si cu 6.5 in afara fara a depasi 90 km/h si schimbat la 1800 rpm). Sigur, aceste ultime 2 masi3 puncte
-
Informare: Pentru posesorii cu motorul de 1.0 Tce + Gpl, a inceput sa cada aceasta piesa, (deocamdata nu e cazul la mine dar ma pot astepta). Simptomele sunt ca masina nu mai trece pe gaz si indicatorul de gpl emite sunete de avertizare. Cei de la reprezentanta nu sunt asa de priceputi pe partea cu gpl si cu greu a descoperit piesa defecta. Piesa e un senzor de presiune care are rolul de a da drumul la gaz. Sunt 3 la numar, deoarece se afla pe fiecare injector. Se poate vedea in zona cercuita unde se afla senzorul. Daca se intampla sa patiti asa ceva si cel de la service da din stanga i3 puncte
-
@t0rquemada, nu stiam de lampile LED OEM pt numar, daca afli part number-ul, ti-as fi recunoscator daca mi l-ai da si mie. Merci anticipat! @Mak, am inteles din prima ca tu ai ph2, eu iti raspundeam doar de ce am retineri in ceea ce priveste eroare de pe diagnoza la ledurile P21/5W. Vreau nu vreau, trebuie sa le accept capriciile pentru ca am 5 ani garantie la masina si tipul ce e pe partea electrica la Verbita Arad e cat se poate de zelos, asta e motivul pentru care caut o solutie fara erori la diagnoza din cauza canbus-ului. Merci oricum pentru intentie!2 puncte
-
2 puncte
-
Discutia e "filosofica" pentru ca fiecare situatie e unica si nu e de genul "Masina va fi imobilizata in service. OK, vreau masina la schimb. Alegeti de aici cheile masinii de schimb". De fiecare data, nu trebuie tratat/negociat cu service-ul, ci cu Dacia, in speta Vocea Clientului. Vrei sa spui ca te-au refuzat cei de la Dacia/Vocea Clientului si nu ai fost refuzat de service ? Si ca idee, am primit masina de schimb de fiecare data cand am cerut masina de schimb, masina fiind imobilizata in service mai mult de 1 zi, daca nu chiar de pe o zi pe alta. Si nu a fost o intamplare, ci s-a inta2 puncte
-
@ninoniculescu Raspunsul ca asa face toate il poti primi si de aici de pe forum, nu neaparat de la service, pentru ca asta-i adevarul. Si eu am observat imediat dupa pornirea motorului ca stergatoarele la prima "baleere" sunt mai lente, dar sincer sa fiu nu ma deranjeaza asta atata timp cat functioneaza. Pompita de stropire este mai zgomotoaza pentru ca este asezata intr-o zona care este aproape de habitaclu. Bidonasul la majoritatea masinilor este asezat in fata masinii aproape de bara si nu se aude motorasul absolut deloc, poate doar cu motorul oprit si cu urechile ciulite. Aeroterma are ace2 puncte
-
Nu este vorba despre conceptii puerile si fara sens, ok? Ca la o masina achizitionata cu 2000 euro iti asumi asemenea riscuri atunci cand o cumperi. Asa ca la un autovehicul nou si cu o valoare semnificativa de achizitie - pentru Romania - pretentii trebuie si e normal sa existe. Faptul ca se lucreaza cu materiale ieftine si nu se testeaza suficient e valabil nu numai pentru Dacia ci si pentru alte marci. Insa asta nu inseamna normalitate si nu trebuie sa ne lamentam acceptand o anormalitate drept normalitate. Cam atat despre filoZofii de viata. Legat de subiect, continua distractia: cand se a2 puncte
-
Totuși de ce îți este frică ? Că ai să rămâi fără baterie ? Că ai să conectezi un consumator care să îi dea în cap bateriei ? Iar la baterie, nu contează atât de mult tensiunea, ci contează curentul. Mai mult, curentul este limitat de siguranță, deci repet, unde este nemulțumirea ? Ca încheiere, mașina la mine merge cu Stop & Start 24/7. Bateria merge spre 4 ani și nu am absolut nici o problemă.2 puncte
-
2 puncte
-
Bun seara am revenit pe forum in legatura cu taierea acceleratiei la un Duster benzina cu 150cp, atunci cand este forjată la vitezele a 5 a și a 6a. Astazi am fost la service pentru aceată problema. au facut o resetare a calculatorului si un test ce au gasit ar fi un senzor dtc -senzor presiune carburant pt injecție; (tester clip dtc - senzor presiune carburant, reprogramt uce injecție). Asta imi scrie pe constatare. Am fost intrebat de benzina .... de care pun .... am confirmat faptul ca folosesc benzina de la Rompetrol ce este drept nu alimentez cu cea mai scumpa de 98 ci de 95, de 98 nu es2 puncte
-
Foarte tare Gil, mulțumim ! Torquemada, asta cu blocarea bujiilor... e intr-adevăr o problemă, la CLIO m-am cam chinuit la două dintre ele, am dat cu WD40 vreo 2 ore... Am auzit că ai șanse să le mai și rupi, e nasol tare de tot uneori... Deci e foarte utilă avertizarea ta, mulțumim.2 puncte
-
Am verificat ieri sa vad daca s-a mai scurs ulei in zona afectată. Zona e curata. Cei din service au avut dreptate in acest caz spunând că e uleiul ce nu a putut fi curățat la înlocuirea inițială a simeringului din cutia de viteze. Ma bucur ca e varianta lor si nu e varianta mea. (care credeam ca din nou curge pe la simering )2 puncte
-
Da, pe atunci m-am jucat un pic cu niste setari in coduri pentru reintializare. Am reparat mai apoi in versiunile urmatoare. Aveti aici ultimul update al Super Mod-ului 4.1m: Super Mod 4.1m MN1 Standard Super Mod 4.1m MN2 Evolution Versiunea cu fisierlle de pe USB 4.1c (USB) ramane aceiasi. Uite asa incet incet fiind din ce in ce mai mult folosit, Super Mod 4.1m a ajuns sa fie tradus si in Ceha multumita unui coleg MrMiroslavMM, ajungand in final la 16 limbi destul de diverse. Postez link-urile updatate unde vad ca e interes. Succes.2 puncte
-
Eu vorbesc de Renault/Dacia, iar că la Duster ph3 chiar ai OTS pe bujii incandescente care culmea cere reprogramarea injecției înainte de schimbare.2 puncte
-
Referitor la bujiile si releul de preincalzire nu pot atasa fisiere in alt format asa ca pentru cine doreste atasez cateva capturi cu schema electrica pentru un motor K9K856\858 (neavand informatii despre ce cod de motor are fiecare) dar care este asemanatoare si pentru 612, 630 si chiar 626 al meu (al lui Sanderica), pozitia releului 257 poate insa sa difere intre aceste motoare. Atasez si instructiunile de demontare\montare din manualul de reparatii (si MR502 pentru Duster2 este asemanator): demontarea capacului motorului, scoaterea conectorului, etc.2 puncte
-
MediaNav-ul comunica NUMAI pe un CAN pe pini 6 si 14. Daca nu are pinii inversati ca in postarea de mai sus a lui @Gil26 nu va citi nimic. Asa e cand te apuci de treaba fara sa te documentezi bine indeajuns. Ciudat ca eu am acel ULC_gen3_v4.0 in baza de date cel putin din 2019 daca nu mai devreme.. Oricum la scanare nu il va indica exact deoarece schimbarea firmware-ului il afecteaza la scanare si il identifica ca versiune diferita de modelul bazei de date.2 puncte
-
Si asta e un exemplu de comunicare defectoasa tot cu chipset pic18f25k80 chinezeasca ELM327 v1.5. Aceasta interfata insa ruleaza bine pe alt software dar la DDT4all nu e recunoscuta bine.2 puncte
-
2 puncte
-
@dragosonisii tu se pare ca ai o clona proasta ce nu comunica sau ai facut ceva setari gresite ca de conectat vad ca esti. Nu te juca cand ai campuri rosii ca risti sa faci varza in setari. In DDT4all trebuie sa stii ce faci ca altfel poti si strica usor. Acest program iti permite sa scrii orice aproape oriunde, dar trebuie sa stii si ce faci. Nu e un software pentru oricine. De jucat te poti juca dar pe pielea ta.2 puncte
-
Dar pentru a putea face modificari in sistemul media (Medianav) cu programele de diagnoza (ex ddt4all) cu o interfata clona ELM327 aceasta trebuie sa comunice pe CAN2, trebuie modificati pinii OBD2, fie folosit un splitter (cu una din mufele mama modificata), fie folosita o clona cu comutator (grija ca majoritatea sunt pentru Ford, au conexiunile pin6-pin14 si pin3-pin11, dar se poate modifica usor si pentru Dacia\Renault). LE: practic trebuie inversate conexiunile astfel: 1. pin 6 ELM - pin 13 OBD 2. pin 14 ELM - pin 12 OBD pin4 - pin4 pin5 - pin5 pin16 - pin16 Atasez2 puncte
-
Acel timp de intarziere nu poate fi stabilit la 0 ( zero ). Cel mai mic timp care poate fi pus ( si se mentine ) este de 500 ms, adica o juma' de secunda ( aproape insesizabil ). Insa se poate monta un releu care are bobina de comanda alimentata cu cei 6V de la pinii 9, respectiv 22 ai MediaNav-ului ( pini de alimentare dedicati camerelor OEM, NU SI CELOR AFTERMARKET CARE SE ALIMENTEAZA LA 12V!!! ), iar bobina secundara, isi va lua plusul de la o sursa de 12V permanenta gen baterie, apoi va da cei 12V la camera AFTERMARKET. In acest mod se scapa de acel ecran negru enervant, si nu va fi acel m2 puncte
-
@PufarinaUcigasa , @foxbat De la 1 ianuarie 2021 toate masinile noi pentru a putea sa fie inmatriculate (pentru prima data!) in Uniunea Europeana trebuie sa respecte norma de poluare Euro 6d. In prezent este valabila norma Euro 6d-temp (de la 1 septembrie 2019). Ea este "inferioara" normei Euro 6d. Data la care se face trecerea de la 6d-temp la 6d (1.01.2021) era cunoscuta de cativa ani. La fel si prescriptiile tehnice pentru norma de poluare. Am vrut sa spun ca Dacia putea sa faca inca din vara acestui an trecerea la noua norma de poluare. Sa nu astepte termenul limita de2 puncte
-
Cu placere! Sa faci si un update aici daca rezolvi (sau nu), poate ii mai ajuta si pe altii. Numai bine si Craciun fericit!2 puncte
-
Il felicit pe @aramis1 pentru consumurile acestea. 'jar' 6.5 inseamna probabil intr-a 6-a la 100 km/h.... La mine, dupa rodaj, "jar" (adica 130-140km/h intr-a 5-a, talpa) inseamna ceva de genul 10.5-14.5 l/100km continuu pe distanta de 4-5 km. Talpa adevarata cand vede (in sensul ca vreau sa-i vad pe restul participantilor la trafic mici, mici de tot in retrovizoare) - instantul se duce in 39, mediul pe 2-3 km undeva la 11.2 puncte
-
Consum foarte bun in afara dar suspect de mic in oras. In ce conditii de mers? In aglomeratie, la ore de varf, pare prea roz 7,5.2 puncte
-
1 punct
-
Buna seara. Clip, in reprezentanta. Si la mine a durat pana a apărut eroarea memorata. A avut mai multe intreruperi la intervale scurte de timp intre ele.1 punct
-
Da am citit si eu un pic inapoi si cred ca am confundat persoana. Scuzele de rigoare. Daca are MN2 cu 9.1.3 trebuie folosit: ULC_gen2 v2.6 e pentru generatia 5.0.0 pana la 7.0.5 ULC_gen2 v1.5 e pentru generatia 2.0.0 pana la 4.1.0, apropo ca se vorbea pe aici ca MediaNav 1 e ULC gen 1. Mie nu mi-a detectat nici un MN1 ca fiind ULC gen1. chiar si versiunea nativa 2.0.9.1 punct
-
Pai din imaginea citata de colegul mai sus am vazut tot ULC4 si din alte discutii imi aduc aminte ca el avea un MN3 si nu MN2. Dar daca e adevarat, nu ma mir ca are campuri rosii selectand ULC4 pe un MN2.1 punct
-
Tinand cont de tipul de chipset folosit, (Pik.....) ar trebui sa-i mearga cu modificarile propuse de Gil Salut Neek. Pai i-ai dat un ecran cu setari de Medianav4 v1.4 ca are satari de Siri si Car Play. El are Evo 9.1.3 si va trebui sa mearga pe varianta MediaNav 2 v 2.61 punct
-
De ce sa montezi cand tu mergi ca melcul si obtii consumuri bune?S.a discutat acest subiect.Poti monta,instalatia costa sa zicem 5000 ron..1 punct
-
Multumesc @ISZY56, se pare ca am avut noroc si nu a fost asta... poti citi mai multe despre rezultatele "inspectiei" pe jurnalul masinii mele.1 punct
-
Niște amatori: Daca BSW-ul nu este alimentat atunci nu va merge nici cititorul de carduri, nici camerele exterioare nici medianavul și nici încalzirea în scaune P.S. completeaza corect profilul1 punct
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+02:00
-
-
Inregistrare/Autentificare
Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.
-
Postări
-
@t0rquemada, nu stiam de lampile LED OEM pt numar, daca afli part number-ul, ti-as fi recunoscator daca mi l-ai da si mie. Merci anticipat! @Mak, am inteles din prima ca tu ai ph2, eu iti raspundeam doar de ce am retineri in ceea ce priveste eroare de pe diagnoza la ledurile P21/5W. Vreau nu vreau, trebuie sa le accept capriciile pentru ca am 5 ani garantie la masina si tipul ce e pe partea electrica la Verbita Arad e cat se poate de zelos, asta e motivul pentru care caut o solutie fara erori la diagnoza din cauza canbus-ului. Merci oricum pentru intentie!
-
@Kidu cred ca vorbeam impreuna si ne intelegeam separat.Eu s sarac am ph2.. Tu ph3..De aici uimirea..de ce ti ar pasa daca dau eroare la diagnoza?..garantie..etc..La voi sunt ai dreacu" cei din reprezentanta.
-
De t0rquemada · Postat
Eu ți-am spus ce se poate face, ce faci tu e treaba ta . Există lămpi de număr cu led din fabrică (cod renault)* care nu generează erori. *nu-l am momentan -
@Mak, imagineaza-ti ca s-au legat de mine la reprezentanta pentru niste simple becuri LED Philips pe care le-am luat pentru lampile de la numar deoarece am preferat sa schimb doar becurile si nu toata lampa cum sunt cele cu leduri pentru ca dau o lumina mai discreta in comparatie cu lampile dedicate cu leduri care, in opinia mea, dau prea multa lumina si nici nu am incredere in fiabilitatea lor. https://www.emag.ro/set-2-becuri-auto-auxiliare-cu-led-philips-x-tremeultinon-w5w-12v-1w-6000k-127996000kx2/pd/D3D982BBM/ Ca si in cazul celor recomandate de tine, nici astea nu dau eroare in bord insa pe diagnoza se vad cu eroare de bec ars. @torquemada, multumesc pentru confirmare, acelasi lucru il banuiam si eu. In rest, mi se pare un compromis mai acceptabil sa iau LED-urile indicate de Mak, fata de a ma pune sa modific fizic triplele pe spate. Stiu ca sunt unii ce si-au activat stopul pe frana din tripla si la cel de-al doilea bec printr-un bypass de circuit insa astea sunt deja modificari fizice care pod duce la anulari de garantie daca dai de unul mai zelos.
-
De t0rquemada · Postat
La Duster ph3 cam toate becurile dau eroare pe diagnoză, unele (faza scurtă) și pe bord. Dacă becurile de frână par slabe la Duster ph3 se pot ''trafora" încă 2 becuri (câte unul în fiecare stop) spre interior unde ai doar 5w pentru poziție pui unul 21/5w stop/poziție
-
-
Topicuri
-