Sari la conținut

Tabel Lideri


Conținut Popular

Afișez conținut cu cea mai mare reputație din 19.07.2018 în toate secțiunile

  1. 3 puncte
    Cred ca adresezi a nu stiu cata oara intrebarea asta obositoare si cred ca ai primit n raspunsuri dar tot insisti. Ce fel de raspuns doresti, cel elegant si coafat sau cel sincer? Daca e prima varianta atunci lumea o sa iti spuna ca ai luat un motor puternic, elastic, bla bla bla. Daca e a doua varianta, eu unul spun ca, ai facut o alegere neinspirata si ai luat un motor care s-a dovedit a fi cu probleme si nu degeaba Renault/Dacia il retrage de pe piata si il inlocuieste cu 1.3 TCe. Inainte sa cumpar masina am stat nopti intregi pe toate forumurile atat de la noi cat si de afara sa vad despre motorizarile oferite de Dacia. Acum e tardiv sa pui intrebari. Citeste si invata din pataniile altora si ai grija sa nu patesti la fel. Imi pare rau daca raspunsul meu e mai transant insa nu pot sa mint omul in fata zambindu-i frumos si sa ii spun ceea ce nu cred. Numai bine!
  2. 3 puncte
    Carcasa DVR-ului are doar electronica acestuia si nu contine nici un senzor. Acesta, daca exista, este lipit de parbriz. DVR-ul se alege in functie de existenta acestui senzor pentru simplul fapt ca piciorul oglinzii are forma diferita, care permite instalarea unuia sau a celuilalt DVR. Asa ca daca exista senzor de lumina sau ploaie, masina va functiona in consecinta. Uite mai jos cateva poze care sper sa te lamureasca: Oglinda fara senzori: DVR-ul instalat pentru acest tip de oglinda: Oglinda cu senzori: Senzorul de pe parbriz: DVR-ul pentru modelul cu senzor: . DVR-ul instalat: Bafta!
  3. 2 puncte
    impresii si comentarii Duster 4x2 1.6 sce
  4. 2 puncte
    Iar un topic creat aiurea desi exista altele pe aceiasi tema.Repeti aceleasi intrebari de n ori...😣😥 Daca ai dat comanda ce rost mai au intrebarile astea?Daca ti spun ca motorul e prost ce vei face? Eu as fi asteptat noul motor de 1.3Tce..sau daca tot esti pe economie luai diesel..Asa pui ,faci n topicuri (inutile uneori)si te intrebi cat costa instalatia GPL..
  5. 2 puncte
    Salutare dusteristi! Am ridicat ieri masina varianta 2X4 1.6 Sce, echpare Prestige. Nu am rezistat tentatiei si am facut un drum Roman-Piatra Neamt 110 km dus intors utilizare Eco si limitator de viteza 80 Km/h, turatie in treapta a 5 a la 80km/h 2000 ture consum mediu afisat de cb 6,4 l cu climatizarea automata pornita tot traseul. Personal ma declar surprins de acest consum avand in vedere ca masina are doar 130 km... Voi reveni si cu poze si alte impresii....
  6. 2 puncte
  7. 1 punct
    Dacia Duster 1.5 dci 4x4 Explorer Edition 2017 Navigatie, scaune parțial piele, scaune fata încălzite, camera de mers înapoi, senzori parcare spate, cruise control, comezi pe volan, aer condiționat, Packet Explorer edition, geamuri electrice fata-spate, hold hill asistent, carlig de remorcare fara priza electrica instalata. Masina este full options. Prima revizie si singura pana in acest moment a fost efectuata saptamana trecuta 06.07.2018 la Meridian sud. Masina are data de ridicare august 2017 Masina are in jur de 9100 de km. Masina se vinde doarece s-a marit familia si am nevoie de o masina mai mare. Pret 16700 euro negociabil
  8. 1 punct
    Marian30,din luna aprilie detin modelul de Duster pe care l-ai achizitionat si tu si vreau sa-ti spun ca dupa ce i-am facut rodajul pe drumurile patriei am bagat masina de nenumarate ori(locuim in zona montana)in conditii de off road mai dure si functioneaza ireprosabil,nu am ramas niciodata blocat.Au fost multe discutii despre modelul acesta ,eu zic sa te bucuri de ea,sa te obisnuiesti cu vitezele,comenzile,depasirile si mai vorbim la100000 de km.,pe parcurs.La drum lung consumul mediu nu a depasit niciodata 7,3 iar in viteza a cincea,la60-65la ora,prin oras,fara semafoare,consumul instant oscileaza intre 2,2 si5,8In off road ,intr-adevar consumul e mare,asa e normal..Bucurati-va de ea!
  9. 1 punct
  10. 1 punct
    Și într-un timp relativ scurt faci praf memoria (fenomenul de îmbătrânire de la SSDuri) + încetineala datorată scripturilor din fundal. Ca din fabrică nu-l mai faci decât dacă ai avut Menavrus/menaco. Filmele nu le iei de pe net le pui pe stick și le dai play nici măcar în Menavrus, trebuie recodate înainte.
  11. 1 punct
    Din ce am citit si din ce am auzit de la altii care si-au pus as zice ca da, isi face face treaba. Ce vreau sa pun eu este folie Llumar ceramica din gama LATI. Deocamdata nu am reusit sa fac motanjul pentru ca sunt programat abia in a doua jumatate a lunii august. Sunt foarte multi clienti la atelierul asta.
  12. 1 punct
    Am trecut de 19.000 km cu inca un drum in zona Moldovei.Bucuresti Buzau Focsani Vaslui.Vaslui Husi,retur Husi Vaslui,Vaslui Bucuresti.Am prins aglomeratie in Bucuresti,stationari la podul in lucru de la Maracineni..ploaie,A/C.etc.Toate au dus la un consum de 9.1Viteza medie in jur se 60.La Vaslui a primit un plin de benzina buna de la OMV.Pompa cu benzina normala avea o jena si nu era disponibila.Mi.a placut cum se misca cu acest sortiment. Ce.mi place este ca merge f frumos la viteze de peste 130 km!❤ Maine o sa primeasca maneta stergator de Clio.Revin cu poze.
  13. 1 punct
    Exista o varianta Prestige si cu jante de 16" care sunt cu 100 E mai ieftine decat cele pe 17" de culoare neagra. Marele avantaj al jantelor de 16" este pretul anvelopelor corespunzatoare care este mai mic cu aproape 200 ron/ bucata decat cele pentru jantele de 17" (vorbim desigur de anvelope premium) 😊
  14. 1 punct
    Vad ca inca se mai imprastie zvonuri dea-n-p..lea privind viitorul motorizarilor diesel...terminati odata cu bazaconile astea tipice de votant PSD!
  15. 1 punct
    In 10 ani Romania va fi plina de mașini electrice și hibride, iar mașina ta adusa din afara tarii cu mare tam-tam nu o vei mai putea vinde nimănui. Locul ei va fi la REMAT și asta muuuuult mai devreme. Ai studiat linkurile pe care le-am postat la 7:45? Restricțiile vor începe în marile orașe și vor continua în mediul rural. Cei de la țara cumpăra mașini pentru a avea cu ce merge la oraș, nu pentru a frământa noroaiele acolo în sat. Cred ca termenul de 8-10 ani este un termen pur fantezist. Mai reflectează asupra problemei. Succes maxim!
  16. 1 punct
    Scouting the area Cazanele Dunarii, Orsova, Nera - 2018. Stiu ca nu e Duster 2... dar nici Ph2 nu e un model chiar batran atunci cand e lumina buna in poze ... Este totusi cantecul de lebada al modelului Ph2 Enjoy.
  17. 1 punct
    Țiuitul e prezent la toate modelele 2018 si 4x4. Incepe sa se simta la 90 km/h insa deranjant, dar nu exagerat, devine la 110 km/h. De la 130 in sus nu se mai aude. Totul tine mai mult de perceptie si de importanta pe care-o da fiecare fenomenului..
  18. 1 punct
    Salut! Ati instalat vreunul super mode, pentru vizionarea de filme?
  19. 1 punct
    Am creat acest topic in scopul de a avea sumarizata lista problemelor Daciei Duster impreuna cu rezolvarea acestora unde este cazul. Probleme legate de elementele de franare: Chestionar probleme franare Dacia Duster: http://forumduster.r...eme-la-franare/ Cum se poate rezolva problema tamburilor ruginiti: http://forumduster.r...mburi-ruginiti/ Zgomot la franare, datorat de balansul masinii: http://forumduster.r...ns-amortizoare/ Problema ABS, intervine prea repede: http://forumduster.r...franare-cu-abs/ ? Frana de mana nu este eficienta, nu tine: http://forumduster.r...-frana-de-mana/ Problema franare la mersul inapoi (march arriere): http://forumduster.r...re-mers-inapoi/ OTS repozitionare traseu conducte frana: http://forumduster.r...conducta-frana/ Probleme articulatii & directie / zgomote la trenul de rulare / vibratii / batai: Vibratii la plecarea cu demaraj in tromba: http://forumduster.r...maraj-puternic/ Batai / zgomote la plecarea de pe loc: http://forumduster.r...area-de-pe-loc/ Zgomot puntea spate, Duster 4x4 , la iesirea din offroad: http://forumduster.r...enirea-din-4x4/ Vibratii directie la abordarea unui viraj pe suprafete cu macadam / pietris / denivelari: http://forumduster.r...ectie-pe-viraj/ Vibratii directie la abordarea unui viraj pe suprafete cu macadam / pietris / denivelari: http://forumduster.r...aseta-directie/ Problema directie, trage stanga / dreapta http://forumduster.r...2-volan-stramb/ Servodirectie mai greoaie la Duster benzina decat la diesel: http://forumduster.r...er-4x4-benzina/ Zgomot franare la mersul inapoi cu rotile bracate la maxim: http://forumduster.r...omot-marsarier/ Vibratii la franare - viteza 80km/h, Duster 4x4: http://forumduster.r...are-4x4-duster/ Zgomot puntea fata la trecerea peste denivelari: http://forumduster.r...-la-denivelari/ Vibratii directie la abordarea unei pante virajate pe suprafete cu macadam / pietris / denivelari: http://forumduster.r...panta-si-viraj/ Probleme legate de functionarea motorului (pornire, functionare, anomalii, tiuit, zgomot): Problema variatii turatie la pornirea pe vreme rece, Duster 4x4 diesel: http://forumduster.r...ornire-la-rece/ Anomalii functionare motor diesel, problema senzor volanta - taie alimentarea: http://forumduster.r...are-diesel-dci/ Pornire greoaie - Duster 1.6 16v benzina - porneste la a 4-a / a 6-a cheie: http://forumduster.r...-si-functionare Problema relanti pornire la rece -Duster 1.6 16v benzina - turatia ridicata 2000rpm: http://forumduster.r...ureaza-singura/ Scurgeri racord turbo - Duster diesel: http://forumduster.r...ei-si-presiune/ Zgomot / fasait distributie Duster diesel: http://forumduster.r...-zgomote-motor/ Zgomot / tiuit la o turatie de 2000rom - Duster diesel: http://forumduster.r...uit-la-2000rpm/ Bendixul nu cupleza pe coroana volanta - Duster benzina 1.6 16v: http://forumduster.r...aza-pe-coroana/ Zgomot / tacanit injectie / motor Duster diesel - pornire la rece: http://forumduster.r...otorul-la-rece/ Demaraj defectuos Duster 1.6 16v benzina: http://forumduster.r...j-defectuos-16/ Functionare motor la rece - intreruperi - Duster 1.6 16v: http://forumduster.r...ece-16-benzina/ Martor preincalzire bujie incadescenta aprins - Duster diesel: http://forumduster.r...impul-mersului/ Fum albastrui, pierdere putere - Duster diesel: http://forumduster.r...chime-23000-km/ Duster 1.6 16v nu porneste - contacte imperfecte relee: http://forumduster.r...-pornit-masina/ Discutii despre turatia optima pt Duster diesel, efecte aspura turbinei: http://forumduster.r...obleme-turbina/ Trepidatie motor diesel: http://forumduster.r...dci-110-cp-4x4/ Injector stricat, Duster diesel - apa in motorina: http://forumduster.r...pa-12111-de-km/ Zgomot ridicat la functionarea ventilatorului pt racire - Duster diesel: http://forumduster.r...stem-de-racire/ Probleme cutie viteze / ambreiaj / transmisie / cuplaj 4x4 / diferential / timonerie / planetare - (zgomote, suierat, anomalii) Schimbare timonerie Duster 4x4: http://forumduster.r...ter-4x4-110-cp/ Ambreiaj "prajit" Duster benzina 1.6 16v - utilizare offroad: http://forumduster.r...c/391-ambreiaj/ Cutia de viteze "agat" la schimbarea in tr II Duster diesel 4x4: http://forumduster.r...ata-intr-a-2-a/ "Fluierat" cutie viteze / diferential: http://forumduster.r...tial-fatacutie/ "Suierat" la 2000rpm - Duster diesel 4x4: http://forumduster.r...ur-de-2000-rpm/ Miros incins de la cuplaj 4x4 - Duster diesel 4x4: http://forumduster.r...ins-cuplaj-4x4/ Probleme schimbator viteze - Duster benzina 1.6 16v 4x2: http://forumduster.r...imbator-viteze/ Nu intra in viteza - treapta I - Duster diesel 4x4: http://forumduster.r...ntre-in-viteza/ Zgomot / bataie planetara: http://forumduster.r...omot-planetara/ Rechemare service pt schimb cablu cutie viteze: http://forumduster.r...a-cutie-viteze/ Martori bord / indicatori bord / computer de bord (explicatii): Martori ABS, EPS si frana de mana aprinsi simultan: http://forumduster.r...rinsi-simultan/ Martor presiune ulei aprins - Duster diesel 4x4: http://forumduster.r...ne-ulei-15-dci/ Resetare computer de bord (CB / kilometraj): http://forumduster.r...28-resetare-cb/ Martori presiune de ulei, incarcare baterie si control al sistemului antipoluare aprinsi: http://forumduster.r...-luminosi-bord/ Martor aprins "apa in filtrul de motorina": http://forumduster.r...ul-de-motorina/ Probleme indicator carburant: http://forumduster.r...ator-carburant/ Probleme martor presiune ulei: http://forumduster.r...-presiune-ulei/ Nivel lichid racire - problema termostat?: http://forumduster.r...mostat-de-vina/ Probleme aer conditionat / ventilator / aeroterma / dezaburire: Probleme aeroterma, miros incins: http://forumduster.r...leme-aeroterma/ Problema aer conditionat: http://forumduster.r...er-conditionat/ Parbriz aburit pe vreme ploioasa: http://forumduster.r...riz-cand-ploua/ Problema aer conditionat 2: http://forumduster.r...5-duster-si-ac/ Zgomot ventilator aeroterma: http://forumduster.r...lui-aerotermei/ Inflitratii apa / scurgeri lichide & fluide: Apa tapiterie spate: http://forumduster.r...apiterie-spate/ Apa in portbagaj: http://forumduster.r...a-in-habitaclu/ Apa in compartimentul motor de la spalator parbriz: http://forumduster.r...palatorul-geam/ Noroi sub rezervorul spalatorului de parbriz: http://forumduster.r...lichid-parbriz/ Probleme habitaclu / scartaieli / zgomote plastice / vibratii plastice: Scartaieli plastice: http://forumduster.r...aieli-plastice/ Zgomot / vibratii bord: http://forumduster.r...tvibratii-bord/ Alte probleme: Maner exterior portiera - rupt: http://forumduster.r...ra-stanga-rupt/ Problema functionare mp3 player: http://forumduster.r...-incorecta-mp3/ Torsionare caroserie: http://forumduster.r...rea-caroseriei/ Problema iluminare faruri de drum: http://forumduster.r...a-faza-de-drum/ Problema adeziv protectii aripi Duster: http://forumduster.r...ziva-ornamente/ Probleme anevlope stock Continental - crapaturi: http://forumduster.r...continental-ms/ Probleme cauzate de ger: http://forumduster.r...cauzate-de-ger/ Parbriz fisurat pe interior: http://forumduster.r...at-pe-interior/ Probleme vopsea Duster: http://forumduster.r...-vopsea-duster/ Probleme faruri - condens: http://forumduster.r...robleme-faruri/ Probleme cu Duster - soft? : http://forumduster.r...leme-cu-duster/ Probleme mai multe cu Duster diesel 4x2: http://forumduster.r...calitate-slaba/ Daca am uitat ceva, sau daca aveti ceva de adaugat va rog sa imi spuneti, o sa updatez lista.
  20. 1 punct
    Dupa parerea voastra,se merita montarea unei astfel de protectii?Adevarul ca da bine estetic,dar nu stiu practic?
  21. 1 punct
    Condiţii pentru repornirea automată a motorului: Funcţie Stop&Start dezactivată de şofer SAU viteza vehiculului depăşeşte 5 km/h (deplasare vehicul = pornire automată) SAU este selectat marşarierul (numai cutie de viteze automată deoarece cu o cutie de viteze manuală şoferul prima dată debreiază) SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor < prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor > prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: temperatură de evacuare în amonte de turbină > prag în timpul unei anumite perioade de timp SAU modulul de comandă motor cauzează: temperatură carburant > prag SAU cauză modul de comandă motor: presiune atmosferică > prag + histerezis SAU cauză generală injecţie SAU climatizare SAU gestionarea energiei (gestionarea inteligentă a energiei) SAU presiune insuficientă mastervac (oprire automată mastervac interzisă cu 3 apăsări de pedală de frână incluse) SAU asistenţă mâini libere la parcare/parcare inteligentă SAU solicitare de la sistemul start-stop al cutiei de viteze automate (toate cauzele de inhibare ale cutiei de viteze automate, de ex.: temperatură ulei > 115 °C) SAU poziţia schimbătorului de viteze nu este disponibilă SAU pierdere a comunicaţiei între modulul de comandă a motorului şi UCE stop&start Anumite condiţii pot dezactiva temporar funcţia stop&start: Dezactivarea semnifică: lăsarea motorului în funcţiune sau repornirea motorului. Condiţii motor pentru dezactivare stop&start: Temperatura lichidului de răcire motor este sub 21 °C sau motorul este cald (temperatura lichidului de răcire este mai mare de 105 °C SAU temperatura carburantului este peste 90 °C). Regenerarea filtrului de particule este în curs. Temperatura în amonte de turbină este mai mare de 670 °C timp de 30 de secunde (de ex.: oprire la punctul de taxare după o cursă lungă sub sarcină pe autostradă). Turaţia de ralanti este mai mare de 500 rot/min. Turaţia de ralanti accelerat este solicitată pentru accesoriile vehiculului utilitar. Presiunea atmosferică este sub 780 mbari (altitudine: 2200 m). Mai mică de 2 secunde între două secvenţe de pornire. Condiţii preventive ale motorului pentru dezactivarea stop&start: Numărul de porniri motor adunate este egal sau mai mare de 280 000 (motor K9K), funcţia stop&start este interzisă pentru a proteja pompa de înaltă presiune. Condiţii de climatizare pentru dezactivarea stop&start: Modul automat al climatizării cu o diferenţă de mai mult 2 °C între temperatura ţintă şi temperatura măsurată. Funcţia "vedere clară" activată. Umiditate prea mare pe parbriz. Climatizare PORNITĂ şi temperatura exterioară peste 35 °C. Temperatură lichid de răcire motor < 25 °C dacă ventilatorul este oprit şi temperatură lichid de răcire motor < 40 °C dacă ventilatorul este pornit (în funcţie de temperatura exterioară). Pe contactul planşei de bord, funcţia stop&start este inhibată timp de 5 secunde pentru o calculare corectă a iniţializării. Condiţie de inhibare a frânării pentru dezactivarea stop&start: Presiune MasterVac sub 400 mbari ( + /-50 mbari) (de ex. după frânări puternice repetate). Pedala de frână este apăsată de 3 ori în modul de oprire automată. Condiţii de gestionare a energiei pentru dezactivarea stop&start: Prea mulţi consumatori electrici activaţi de către şofer (toţi consumatorii statici posibili + consumatorii ocazionali (geamuri electrice, pavilion etc…). Tensiunea bateriei este prea slabă (stare de încărcare sub 80% sau mesaj pe tabloul de bord "Baterie slabă"). Baterie prea rece (temperatură baterie sub -5 °C). Tensiunea slabă a bateriei este afişată mai mult de 3 ori. Consum mare de curent până la 70 A prin auxiliare timp de 10 secunde. Întrerupere controlată pentru compatibilitate impuls până la 70 A. Condiţii părăsire a dezactivării stop&start de către şofer: Capacul motorului este deschis SAU uşa şoferului este deschisă SAU şoferul nu se află aşezat pe scaun SAU centura de securitate a şoferului nu este închisă. Funcţie Stop&Start dezactivată de şofer SAU viteza vehiculului între 2 opriri ale vehiculului nu depăşeşte 7 km/h (deplasare minimă) Sau viteza de mers înainte a vehiculului nu depăşeşte 8 km/h după o manevră de întoarcere (cutie de viteze manuală şi cutie de viteze automată) SAU viteza vehiculului după o pornire iniţială nu depăşeşte 11 km/h (iniţializare control dinamic traiectorie) SAU şoferul nu este detectat în scaun SAU viteza vehiculului depăşeşte 5 km/h (deplasare vehicul = pornire automată) SAU capota este deschisă SAU este selectat marşarierul (numai cutie de viteze automată deoarece cu o cutie de viteze manuală şoferul prima dată debreiază) SAU uşa şoferul este deschisă sau defectă SAU centura şoferului este deschisă SAU contactul în poziţia neutră nu este atins SAU pedala de ambreiaj este apăsată între capătul cursei şi începutul cursei SAU cauză modul de comandă motor: regenerare DFP SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor < prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: temperatură lichid de răcire motor > prag + isteriză SAU cauză modul de comandă motor: rot./min. > prag + histerezis SAU cauză modul de comandă motor: temperatură de evacuare în amonte de turbină > prag în timpul unei anumite perioade de timp SAU modulul de comandă motor cauzează: temperatură carburant > prag SAU cauză modul de comandă motor: presiune atmosferică > prag + histerezis SAU cauză generală injecţie SAU climatizare SAU temperatura exterioară nu este ideală (prea scăzută sau prea ridicată) SAU gestionarea energiei (gestionarea inteligentă a energiei) SAU protecţie demaror (secvenţă lună şi scurtă demaror, motor sub demaror) SAU presiune insuficientă mastervac (oprire automată mastervac interzisă cu 3 apăsări de pedală de frână incluse) SAU reglarea sistemului anti-blocare /control traiectorie SAU asistenţă mâini libere la parcare/parcare inteligentă SAU pantă mai mare decât pragul SAU solicitare de la sistemul start-stop al cutiei de viteze automate (toate cauzele de inhibare ale cutiei de viteze automate, de ex.: temperatură ulei > 115 °C) SAU poziţia schimbătorului de viteze nu este disponibilă SAU protecţie termică demaror SAU pierdere a comunicaţiei între modulul de comandă a motorului şi UCE stop&start SAU accident Sau defectare a senzorului scaunului şoferului SAU defectare a sistemului start-stop al cutiei de viteze automate SAU presiune de frânare (de la control traiectorie) SAU stare indisponibilă a contactului în poziţie neutră
  22. 1 punct
    Masina e omologata cu lumini de ceata obligatorii in partea din spate, de o anumita culoare, intensitate si pozitionate intr-un anumit loc. La control tehnic in trafic sau la ITP, masina se va incadra cu DMa (deficienta majora) si nu va mai putea circula. Vezi versiunile actualizate din Ordinul 995/2001+Norme metodologice si Ordinul 230/2007 cu RNTR11. Pentru lampile ceata fata si spate: << "Lumină, culoare emisă, poziţie, luminozitate sau marcaj neconforme cu cerinţele".(...)"Cerinţele" sunt stabilite în omologarea de tip la data omologării, a primei înmatriculări sau a primei puneri în circulaţie, precum şi de obligaţiile privind postechiparea sau de dreptul intern al ţării de înmatriculare. Aceste motive de respingere se aplică numai în cazul în care a fost verificată conformitatea cu cerinţele.>>
  23. 1 punct
    azi am reusit sa montez senzorii electromagnetici. Poze nu am facut caci am fost extrem de entuziasmat cu montajul si am uitat :). Oricum mare lucru nu e de vazut in poze. Operatiunea a decurs in felul urmator: - pe forum este un fisier odf cu tutorial montare senzori parcare (acesta se refera la ph1 nu ph2) - ca si diferente, sub bara suruburile la ph2 nu sunt T30, sunt T20 iar demontarea din lateral nu e doar prin tragere ! Mare atentie ca era sa rup o ureche. - am demontat ambele stopuri; - am desfacut toate suruburile sus, jos si zona aripi - am inceput sa trag in lateral capetele barei unde trebuie folosita o unealta din plastic (eu nu am avut si am folosit o surubelnita imbracata in carpa sa nu zgarie) cu care se impinge fiecare <picior> de plastic care tin in urechile de pe spoiler (3 pe stanga, 3 pe dreapta) - dupa ce am dat jos bara operatiunea de a monta senzorii electromagnetici a durat fix 5 minute si anume, acestia sunt sub forma unei panglici cu banda adeziva. Am observat pe interiorul barei semnele unde trebuie montati senzorii clasici. Banda am lipit-o dintr-o parte in alta (inclusiv lateralele) la 1 cm deasupra semnelor de senzori. Peste aceasta banda am suplimentat cu o banda lata cu un adeziv foarte puternic pe ea, nu dau nume, tinand cont ca mufa bandei-senzor sa fie la terminatia barei in partea dreapta caci am cuplat-o la stopul dr spate; - am gaurit cu un spiral de 8 mm capacul pvc de sub cric pentru a trece in portbagaj firul catre calculatorul senzorilor; - montat inapoi bara; - montat inapoi stopurile; - am identificat care este firul de marsarier si cu o mufa rapida m-am intepat in acest fir si am dat semnal de + pentru senzori, acelasi lucru l-am facut si cu firul de masa - in care m-am intepat la fel cu masa senzorilor. [+ senzori = rosu, - (masa) senzori = negru/rosu] - am asigurat buzzerul in zona cricului, dreapta sus, langa partea superioara a stopului cu difuzorul spre portbagaj, exact in zona in care masina prezinta o zona de aerisire acolo, se aude foarte clar si destul de tare. - am verificat functionarea in momentul cuplarii marsarierului - se aude un bip apoi sistemul intra in stand by. Functionarea observata: bip ....... bip ........bip - la cca 35-40 cm; bip.bip.bip - la cca 15 cm, apoi biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip la circa 5 cm (atentie, distanta de 5 cm este de la carligul de remorcare). Eu ma declar extrem de multumit. M-am jucat dand cu spatele de vreo 20 de ori. Senzorii de fiecare data au functionat in aceeasi parametrii, nu au dat erori sau alarme false. Pentru cine vrea sa monteze asa ceva vin in ajutor cu precizarea culorilor firelor de la stopul dreata spate, pe care eu nu am gasit-o pe nicaieri: Mov - marsarier Negru gros - masa Alb/negru – semnalizare dreapta Roz gros – stop frana Albastru - pozitie
  24. 1 punct
    Nu cred ca irosesti 100km in plus. Nu pierzi nimic, ci alimentezi mai putin. Cei drept pierzi timpul alimentand mai des.
  25. 1 punct
    Din cele discutate aici sau la subiectul despre preturi nesimtite mi-am format o parere despre duster, in baza careia ma pot prezenta cu o expunere la subiect, respectiv sfaturi achizitie duster. Nu doar pentru initiatorul acestui capitol ci si pentru altii interesati. Precizez ca ideile mele bune fiind volatile si intr-o continua miscare de evolutie, opiniile formulate aici sunt valabile doar azi si maine. Consider ca dacia duster nu este o masina de off road chiar daca marketingul pe de o parte si dorintele noastre de evadare pe de alta parte, ar acredita aceasta idee. Cred ca a face off road serios cu dusterul e ca si cum ai juca fotbal in pantofi de lac. Primul si cel mai important argument este faptul ca daca se strica si nu esti bine situat financiar s-a terminat cu experienta in natura. Daca esti bine situat financiar platesti reparatiile dar iti ramane un gust amar: cand vezi factura ai impresia ca esti fraierit. In opinia mea problema reparatiilor este singurul argument serios pentru care nu as mai iesi cu dusterul "in decor". In privinta capabilitatilor off road m-am edificat vazand pe altii si conducand propria masina. Dusterul poate in off. Cat si pana unde asta e alta problema. Dar orice masina de off road chiar si cele dedicate acestei mari placeri barbatesti are limitele sale. Nu vom gasi niciodata masina perfecta si de neinvins. Altfel spus, cine merge pe principiul unde nu pot nu ma bag nu va avea probleme in off road cu dacia. O alta observatie ar fi ca dusterul este o masina foarte placuta la condus. Mie imi ofera o senzatie pe care nu am intalnit-o la masini mai "bine vazute". Imi place pozitia la volan si usurinta in urcare si coborare din masina. Acum in ce priveste sfaturile de achizitie. Daca cineva se hotaraste sa-si cumpere duster are principala problema: "de care?" Diesel sau benzina, 4x4 sau 4x2, cum o echipez etc? Din pacate, daca nu raspunzi corect la intrebarile astea te poti trezi ca ai facut alegerea gresita si ramai frustrat profund urmatorii ani. Si frustrarea asta e una foarte profunda la barbati. Unii dintre noi stiu despre ce vorbesc 4x4 sau 4x2? Aceasta alegere vizeaza in primul rand destinatia masinii cumparate. Daca ai bani destui nu mai conteaza: iei full full fara sau cu piele si ai rezolvat situatia. Dar daca 1700 de euro inseamna ceva atunci alegerea buna este foarte importanta. E tentant sa ai 4x4 dar o sa-l folosesc incat sa merite investitia? Eu am folosit tractiunea integrala de putine ori si numai atunci cand am vrut sa intru in noroaie sau zapada pentru o scurta balacire. Daca aveam tractiune fata mergeam pe langa ele. De cand am masina (un an si ceva) o singura data am avut neaparata nevoie de 4x4. In rest pe unde am fost cu baietii sau familia nu am folosit decat fata la tractiune (mergeam AUTO) si pe buna dreptate: nu iesi sa frigi slanina sau sa intinzi patura la iarba verde daca pe jos este noroi sau iarba uda. Daca viitorul cumparator vrea, insa, experiente de balacit in noroi atunci trebuie sa-si ia 4x4 dar sa-si asume eventualele costuri de reparatii. Din scurta mea experienta de dusterist 4x4 stiu ca off roadul incepe cu usor apoi tot mai mult se indreapta spre greu si cade in extrem. E ca o boala care te cuprinde incet dar sigur. Pe sosea 4x2 este mai bun in ambele variante de motorizare. La consum la fel. La cele 4x4 taram dupa noi vreo 90 de kile in plus, invartim degeaba un cardan si bagam 1 litru in plus la suta. Se mai pune problema daca se alege 4x2 nu ar fi mai bine un sandero stepway. Probabil ca da, probabil ca nu aici intervine gustul fiecaruia. Totusi eu as alege duster din pricina pozitiei la volan care in opinia mea este inegalabila. Ca sa inchei capitolul, daca ar fi sa aleg inca o data nu stiu daca as mai alege 4x4. M-ar tenta poate sa iau un 4x2 cu o culoare frumoasa si poate un pachet de infrumusetare pentru oras si sosele, pentru mers in concedii cu familia precum si pentru toate activitatile zilnice. Din diferenta de bani mi-as lua o coaja 4x4 pe care sa nu-mi fie frica sa o frec prin padure si careia sa ii fac reparatie capitala cu 1500 de lei sau sa ii schimb crucea cardan cu 15 lei. Diesel sau benzina? Asta-i intrebarea! Personal imi place motorul pe benzina pentru ca e mai silentios si e fara multe E-uri tehnice, motiv pentru care il consider mai rezistent in timp si mai putin pretentios la intretinere si calitatea combustibilului. Totusi datorita modificarilor pentru euro 5 cred ca este putin bolnavicios. 1,6 16V de pe loganul vechi mi se parea mai fiabil. Dieselul e realmente tare dar suna neplacut pentru urechile mele. Dar chiar si asa cred ca, daca r fi sa-mi iau duster nou, as incerca sa trec peste antipatia mea pentru diesel pentru plusul de vitalitate si pentru ca, in unele situatii, cuplul bun poate suplini absenta integralei. @adailton stie mai bine. Pentru varianta 4x2 as studia bine si motorasul de 1,2. Are cuplu bunicel la turatii mici. Sunt curios insa cat este de fiabil si cat de sensibil la carburantul de pe la noi. Ce culoare? Foarte importanta alegere deoarece daca gresesti poti sa fii dezamagit de masina, sa nu te obisnuiesti cu ea si sa nu o pui la suflet. Asa am patit eu chiar daca sunt momente in care uit, marturisesc o mare frustrare care nu imi trece de 1 an si ceva. Trebuie vazute toate, privite filmulete, facuta o opinie si chiar asteptat o luna-doua daca nu este pe stoc. Ce dotari? Eu sunt cam atehnic nu stiu softuri si sisteme de operare. Poate din aceasta cauza sau poate din alta nu as lua medianav ci m-as multumi cu sistemul de sunet normal. Cred ca daca vreau navigatie si alte alea pot sa-mi iau un sistem mai bun pe care sa-l lipesc de geam la orice inaltime doresc si pe care sa-l port la mine cand vreau. Iar daca imi cumpar un CD cu hrusca sau cu o carte audio sa pot sa-l ascult fara alte artificii tehnice. (economie 200 euro adica 300 minus 100 cat face un gps) Nu mi-as lua incalzire in scaune. Daca simt nevoia de incalzire vine danielvaduva si imi monteaza la jumate de pret. (economie 100 de euro) Nu mi-as lua scaune de piele. Mi se par reci iarna (cu incalzire se rezolva) si fierbinti vara (asta nu se mai rezolva) Nu mi-as lua senzori de parcare stok deoarece sunt scumpi si rudimentari. Mi-as monta (la reprezentanta) la jumatate de pret (economie 100 euro) Pilotul automat am auzit ca e bun si cred ca merita. Pentru versiunea 4x2 mi-as lua pack look (arata bine pe strada), pentru versiunea 4x4 nu mi-as lua pack look (arata prea feminin pentru aventura). Volan de piele - merita. Arata bine si confera o senzatie placuta. Cotiera - la alegere. Uneori te bucuri sa o ai (la drum lung), alteori te enerveaza (la reglatul scaunului mai ales sistemul cu rozeta e criminal in combinatie cu cotiera). Un punct in plus spatiul de depozitare al cotierei este singurul care nu a fost vizitat niciodata de hoti in cele trei ocazii cand mi s-a spart fostul logan. Sistem de alarma: pe mine ma cam deranjeaza sistemul. As lua alarma falsa si as pune-o la loc vizibil. Oricum dupa ce iti sparge geamul sau iti strica incuietoarea usii raul a fost facut. Daca nu ai CASCO minim 1000 de lei reparatii. De unde? Pentru cine are rabdare si curaj cred ca cel mai bine e sa-si ia masina din ungaria. Economisesti 1000 de euro garantat. Pana acum era mai mult dar in ultimul timp si ai nostri dau reducere 500 de euro.
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+03:00
×