Sari la conținut

Clasament


Conținut Popular

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 26.04.2018 în toate secțiunile

  1. 9 puncte
    Dupa 2 luni de tramvai iaca si Dusterul meu ! M-am indragostit lulea fratilor ! E bestiala! Rapitoare!
  2. 9 puncte
    Dacia Duster, Orange Atacama, 1.6 SCE, 114 cp, 4x4, Prestige.Adaugate si optiunile keyless entry, camera multiview, senzor unghi mort si harti, iar ulterior in reprezentanta bullbar, praguri, protectii aripi si portiere, eleron. Dupa 3 saptamani are deja 1200 km, super multumit de masina, chiar neasteptat de multumit.?
  3. 8 puncte
    Gata, așteptare a luat sfârșit! Voi reveni și cu un feedback pertinent după câțiva km
  4. 8 puncte
    Revin cu câteva opinii după 450 de KM Pro: - insonorizare - Cruise control - un mare plus pe drumuri europene și pe naționale când nu este trafic - ținuta de drum excelenta - scaune confortabile în comparație cu Logan 1 și Logan 2 ce le-am deținut - interior bine legat, nu se aud zgomote de la plastice asa cum se auzeau la logan (noi fiind amândouă pe care le-am deținut) - sunetul celor 4 boxe este unul clar, chiar și cu volumul aproape la maxim - mare + pentru sistemul bluetooth - în comparație cu Loganul 2 au schimbat ceva, nu știu ce dar când vorbesc la telefon interlocutorul ma aude perfect, lucru care nu se întâmpla la vechiul logan - încă un mare plus pentru locurile de depozitare și pentru priza de pe spate, utila pentru pasagerii spate - motorul de 1.6 SCe114 suficient de puternic pentru aceasta mașina (menționez ca încă sunt în rodaj și nu l-am testat mai mult decât este recomandat în aceasta perioada, dar per ansamblu sunt super mulțumit) - încă un plus pentru asistenta la coroborare în panta și asistenta la plecare în panta - sistemul start/stop, este OK, cu toate ca este putin enervant în mers în aglomerație... dar în acest caz eu îl dezactivez...dar per ansamblu este super OK - butoanele de ventilație/căldura/AC... super faine si funcționează forte ușor - probabil mai sunt avantaje... dar o sa le vad pe parcurs Contra - consumul un pic măricel pe extraurban... undeva la 7,3 l/100... dar o pun pe seama motorului nou... probabil va mai scădea în timp... sper - ornamentul antiderapant de pe bord... de fapt nu este antiderapant, e un plastic pe care aluneca orice e pus acolo - scaunul de la șofer se mișca și scoate un mic zgomot când ma mișc în el - un mic ronțăit la viteze de peste 50-60KM/h, dar insesizabil cu audio la volum 12 - când dai drumul la centura și când o pui, stâlpul, mai exact plasticul ala de pe stâlp este predispus la zgârieturi... Cam asta e ce am observat eu pana acum... dar per ansamblu este o mașină foarte buna, sunt incantat de achiziție.
  5. 8 puncte
    De la ultima postare, s-au adunat cateva modificari: Headache Rack cu plasa metalica. Cutie de aluminiu custom made, vopsita in negru. Snorkel Duster cu cap Safari. LED bar 106 cm. Prelungiri rollcage cu suport pentru haion, custom by Mudster. Haion cu suport roata de rezerva custom by Mudster. Bare Metalice fata si spate custom by Mudster. Suport numar inmatriculare iluminat by Mudster. Stopuri LED negre. Troliu Warrior Spartan 6000lbs cu sufa sintetica si suport by Mudster. Toate lucrarile au fost executate de Mudster, inclusiv vopseaua Raptor Tintable in nuanta Riviera Blue. Urmeaza alte modificari.
  6. 7 puncte
    Bună ziua! Mi-am făcut curaj să vă scriu aici deoarece sotul meu era pur și simplu indrăgostit de mașina noastră, Duster Laureat benzină 4x2. neagră, fabricație 2014 și îmi povestea că vă urmărea și vă admira pe toți pe acest forum (stanicad era ID-ul sau aici). A trecut în neființă la volanul acestei mașini pentru că a intrat cineva în noi,pe contrasens, pe 22 august 2017 (marți, aprox. ora 7), pe DN2/ E85. Apoi am fost proiectați de altcineva, nevinovat, într-o fântână, la intrare în județul Ialomița. Nu vreau să mă compătimiți. Incerc să depășesc trauma accidentului, deoarece și eu (pasager față dreapta), și băiatul meu (pasager dreapta spate) am supraviețuit, după spitalizări îndelungate, mai ales eu. Ba chiar pot să spun că aș dori să achiziționez din nou mașina aceasta și atunci să vă cer sfaturi. Acum pot spune că știu ce s-a petrecut (am văzut tot atunci, dar despre decesele apropiaților am aflat după mai multe zile) și chiar pot vorbi despre ce s-a întâmplat în ziua aceea neagră, fiindcă sunt convinsă că se va face dreptate în justiție. Dacă nu schimbă ăștia codurile...Concluzia Poliției este clară și corectă Sigur, am ținut să spun că era extrem de atașat de Duster, de ex., în mai 2017 posta aici că ajunsese la 30 000 de km făcuți numai în vacanțe splendide, din care ne-au rămas amintiri cu care ne alinăm adesea. Cer iertare dacă v-am importunat sau întristat, dar, pt mine, mesajul e doar un omagiu și o rememorare a soțului și a pasiunii lui pt mașină, pasiune pe care o împărtășesc total, deși amândoi ne încadram la categoria șoferi începători, dar nu inconștienți. Și mai sper că nu s-a supărat pe mine de acolo de sus că v-am scris. Își făcea un fel de foto- jurnal de călătorie pe pagina lui: https://www.facebook.com/daniel.stanica.69 Vă doresc sănătate și felicitări pentru susținera tuturor dusteriștilor! SM P.S Am văzut că în regulament se spune că ar trebui să postăm la început în această secțiune. Dacă am greșit locul, iertare, vă rog!
  7. 6 puncte
    Tutorial actualizare harti MediaNav gratis cu Supermodd Eu personal am cumparat de curand un Duster din 2017 la mana a doua si am descoperit MediaNav-ul. Am fost incantat de navigatie cand am vazut ca are si aplicatie iGO pe care o folosesc de multisor pe mobil si sunt multumit de ea. Dar m-am enervat cand am vazut ca hartile sunt din 2014 si pentru actualizare se cere vreo 100 Euro. Astfel am cautat pe net si am inceput a gasi diverse metode Menavrus, Menaco, Kwid, Supermodd, MediaNav Plus si alte versiuni. Ideea de la care am plecat a fost de a updata in mod gratuit hartile navigatiei atingand cat mai putin fisierele sistemului original, restul de adaosuri mai putin important.La un final m-am oprit la Supermodd-ul dezvoltat se pare la origini de un italian Favre. Contine si player video, player foto, etc dar pe mine m-au interesat mai putin acestea. Video Actualizare Harti MediaNav Pe mine personal ma incantat faptul ca instalezi/dezinstalezi usor aplicatia fara urme, si e compatibila cu ultimele versiuni de firmware. M-am gandit sa fac si un tutorial pentru a ajuta si pe altii care poate il prefera daca il au ca si optiune. In primele 90 de zile de la cumparare masina, producatorul ofera gratuitate la update-ul de harti si recomand de a se folosi oricine poate de aceasta facilitate prin Dacia MediaNav Toolbox. Mai tarziu prin acelasi toolbox se fac in continuare update-urile oficiale gratuite de firmware prin detectie automata in functie de amprenta digitala creata pe masina voastra. Pentru cine are o versiune mai mica de acestea, trebuie sa faca actualizarea pe cale oficiala. Se introduce un stick USB (de maxim 32GB) formatat numai in FAT32 si gol in aparat iar in menu la Navigatie/Optiuni/Actualizari Harti/Optiuni trebuie sa dea Actualizare, in asa fel incit sa se creeze amprenta digitala cu informatiile despre MediaNav-ul vostru pe USB. La sfirsit se introduce stick-ul USB intr-un PC si recomand sa salvam in PC amprenta pentru orice eventualitate pe viitor. Apoi cu Dacia MediaNav Toolbox se descarca automat ultima versiune disponibila pentru MediaNav, cu stickul cu aceasta versiune mergem din nou la masina si dupa ce il introducem in aparat din menu dam sa faca actualizarea. Se controleaza sa avem ultima versiune de firmware in acel moment (4.1.0 pentru Standard sau 9.1.3 pentru Evolution). BACKUP De obicei inainte de a incepe orice actiune de update, mie personal imi place sa imi fac un Backup la sistem pentru a fi protejat in orice eventualitate si astfel am gasit o modalitate foarte simpla cu un utlitar Total Commander ce se poate lansa direct de pe stick. Variantele sunt mai jos. Backup-urile s-au dovedit utile in multe cazuri cand din varii motive se blocheaza MediaNav-ul si trebuie recuperate. Recomand de a se salva tot ce e posibil din MediaNav. Oricum cele mai importante sunt folderele Storage Card si Storage Card4 ce trebuie salvate obligatoriu. Rulare Total Commander pe MediaNav Standard de pe memoria USB (fara instalare) Ce mai simpla cale de a updata harti sau schimba fisiere in Storage Card. Singura problema e ca nu poti rula alte programe sau schimba fisiere ce sunt deja in functiune. 1. Descarcati fisierul din link-ul de mai jos 2. Dezarhivati fisierul zip si copiati toate fisierele in radacina memoriei USB 3. Acum ce ramane e doar de a baga stick-ul USB in MediaNav, MediaNav se inchide si se porneste din nou cu memoria USB bagata Total Commander pentru MediaNav Standard Rulare Total Commander pe MediaNav Evolution de pe memoria USB (fara instalare) Ce mai simpla cale de a updata harti sau schimba fisiere in Storage Card. Singura problema e ca nu poti rula alte programe sau schimba fisiere ce sunt deja in functiune. 1. Descarcati fisierul din link-ul de mai jos 2. Dezarhivati fisierul zip si copiati toate fisierele in radacina memoriei USB 3. Acum ce ramane e doar de a baga stick-ul USB in MediaNav Total Commander pentru MediaNav Evolution SUPERMODD Se aplica atat pe MediaNav Standard cat si pe MediaNav Evolution. MediaNav Standard Se descarca de aici Supermodd-ul pentru versiunile de firmware de la 4.0.3 la 4.1.0 (Cel puțin trebuie să aveți 4.0.3 instalat) Supermodd pentru MediaNav Standard MediaNav Evolution Se descarca de aici Supermodd Evolution pentru versiunile de firmware de la 7.0.5 la 9.1.3 (Cel puțin trebuie să aveți 7.0.5 instalat) Supermodd pentru MediaNav Evolution Se dezarhiveaza fișierul rar și fișierul rezultat, numit “upgrade.lgu”, puneți-l într-un USB, formatat în FAT32, plus folderele foto, IGO8, Supermodd și clipurile video. De recomandat de a face pe stick-ul USB si un folder Backup si un altul Harti Noi. In folderul Harti Noi puneti ce vreti sa adaugati pentru navigatie, spre exemplu (hartile, poi, licente, radarele, userdata daca aveti, tmc, etc). In folderul Backup recomand sa salvati dupa ce intram in sistem pentru orice eventualitate tot ce se poate din MediaNav daca nu a-ti facut-o un pas mai inainte. Oricum minim de salvat sunt folderele Storage Card si Storage Card4 ce sunt foarte importante. Spre deosebire de pasul de mai inainte acum in Storage Card4 o sa gasim si utilitarele instalate de Supermodd cand vom intra. Inca o data recomandarea este sa creati o amprenta digitala asa cum este sistemul original inainte de a proceda la orice modificare si sa o tineti salvata in computer. Astfel daca vreti sa faceti update de firmware via Naviextras aveti deja amprenta. Am pornit motorul, in eventualitatea ca bateria e descarcata, am pus stick-ul USB și in cazul meu a aparut cererea sa accept instalarea Supermodd Evolution, am acceptat instalarea, incepe instalarea cateva liniute si se restarteaza MediaNav-ul (nu scoateti USB-ul), dupa repornire continua instalarea pana când iti cere să instalezi din nou si apare sunetul, prin săgeata jos stânga parasim instalarea. Puteți porni acum Supermodd-ul, facand click pe pictograma telefonului de sus, care apare lângă timp. Odată instalat, Supermodd, poți cu TotalCommander, salva fișierul de pe USB, upgrade.lgu, în dosarul Supermodd, astfel încât să nu iti ceara să îl instalezi din nou la fiecare citire a USB-ului. Am deschis TaskManagerul si oprit serviciul NNGNAVI2.EXE pentru a putea lucra cu fisierele navigatiei. Am deschis Total Commander-ul ce apare in limba spaniola, dar se poate seta temporar si in engleza din meniu. Eu asa am procedat. Stick-ul tau USB se regaseste ca folder MD. Astfel cu Total Commanderul am facut mai intai backup-ul specificat mai sus si apoi in Storage Card4/NNG/ gasiti toate fisierele navigatiei. Acum am copiat din folderul Harti Noi tot ce am pregatit (licente, harti, poi, userdata, dem, buildings, etc). Din ce am vazut memoria nu e foarte mare max 2.84 GB (Storage Card 4) si pe undeva pe net ca cineva spunea ca nu accepta mai mult de 1.8 GB ocupat (ramane de testat). Oricum nu intra toate hartile asa cum sunt in iGO Europe HERE 2018 Q1 acum de aprox 6 GB. Storage Card 4 spatiu: MediaNav Memorie Totala: Eu am pus totul (fisierele FBL, FDA, FPA, FJW, FSP, HNR, POI, SPC, TXT, KML, DEM, 3DL, 3DC) pentru Romania, ca aici folosesc masina. Ramane sa vad daca functioneaza fisierele FJW si Buildings cand voi face un drum prin Bucuresti pe autostrada. Cred ca 3D nu vor functiona dar vom vedea. La final se iese din Supermodd cu buttonul Salir. Se opreste motorul si Medianav-ul pentru vreo 2 min si se porneste din nou pentru a reinitializa serviciul oprit manual mai inainte. Astfel am avut hartile updatate la ultima versiune. Ce mi-a placut a fost si ca de se doreste dezinstalarea Supermodd-ului pentru a merge la o revizie se poate face usor si ecranul revine la normal fara alte icoane. Din modul Supermodd se gliseaza ecranul in sus, apar noi pictograme si se da click pe Desinstalar se accepta. Apare un contor de 15s se asteapta. La final Supermodd-ul e dezinstalat si dupa putin timp e recomandat de a se opri MediaNav-ul vreo 2 min si reporni sa permita oprirea tuturor serviciilor startate suplimentar. O prezentare video mai pe scurt si aici. Mie mi-a placut modul ca vad ceea ce fac eu personal. E si posibilitattea doar de a face o arhiva upgrade.lgu cu totul in ea pregatit, si la final verifici doar.
  8. 6 puncte
    Salutare tuturor si bine v-am gasit, M-am alaturat si eu comunitatii odata cu achizitia unui Duster 2, 1.5 DCI, 110 CP, varianta de echipare Comfort plus Medianav, scaune incalzite, senzori si camera spate, volan de piele. Vechea mea masina este un Ford Focus 2 Facelift, 1.6 TDCi 110 CP si comparandu-le pot spune ca sunt foarte incantat de cat de sprinten e Dusterul. Focusul era resoftat si avea in jur de 135-140 CP insa chiar si asa Dusterul e mai fasnet. Mi se pare ciudata notificarea aia de schimbare a vitezelor ce apare in bord la Duster. Eu schimb vitezele in jur de 2700-3000 rpm si la Duster la 75 de km/h imi cere deja a V-a. Foarte probabil ca asta sa fie pentru un condus economic insa Dusterul meu n-o sa vada nici Eco mode si nici viteza schimbata sub 2500 rpm pt. ca e complet nesanatos pt. un Diesel sa il subturezi. Multa santate si sa ne bucuram de Dusterele noastre.
  9. 6 puncte
    Cu riscul de a polua thread-ul colegului, in manual scrie asa (eu am Ph2, dar nu cred ca s-a schimbat mare lucru la Ph3 / Duster 2): "Modul 2WD utilizează exclusiv roţile faţă. Utilizaţi acest mod pe drumuri uscate şi aderente." "Modul AUTO distribuie automat cuplul motor între osiile faţă şi spate în funcţie de condiţiile rutiere şi de viteza vehiculului. Această poziţie optimizează ţinuta de drum. Utilizaţi acest mod pe orice tip de drum (drum uscat, zăpadă, şosea alunecoasă...) sau atunci când tractaţi (remorcă, rulotă...)." "Modul 4WD Lock distribuie cuplul motor între osiile faţă şi spate astfel încât să optimizeze capacităţile de trecere a vehiculului în situaţie orice teren. Acest mod trebuie utilizat exclusiv în afara drumurilor carosabile (de exemplu, noroi, pante abrupte, nisip)." Dupa cum puteti vedea, modul AUTO poate fi folosit pe orice fel de drum, in timp de 2WD e recomandat doar atunci cand drumul e uscat si bun. Eu am citit de la bun inceput manualul si am folosit pana acum in felul urmator modurile de 4x4: - cand e uscat pe jos tin pe 2WD - cand pe jos este ud / alunecos / mazga / frunze / zapada trec pe AUTO - cand sunt blocat si nu iese cu AUTO (zapada, noroi), trec pe 4x4 Lock pana ajung pe drum cu aderenta mai buna, cand trec inapoi pe AUTO sau 2WD, dupa caz Atentie, ca AUTO nu inseamna 4x4 permanent, ci doar ca este un calculator care decide cat cuplu sa trimita la puntea fata si cat la puntea spate. Pe drum drept si uscat o sa mearga exact ca 2WD, doar ca daca masina da sa derapeze (intrat prea tare in curba, alunecat pe drum ud), calculatorul va baga automat si spatele la treaba. Doar pe 4x4 Lock trag ambele punti in permanenta, ca e gandit sa te scoata din situatii mai dificile. De altfel, este pe undeva pe acest forum un thread in care cineva mult mai priceput ca mine explica modul de functionare al sistemului 4x4 la Duster. Daca tin eu bine minte de acolo, chiarsi pe 2WD tot este o pierdere de 1-2% catre puntea spate, din modul de constructie a sistemului. Duster-ul nu are AWD (All-Wheel Drive), adica toate rotile sa traga mereu si (eventual) cu 50/50 impartire intre punti, asa cum e XDrive de la BMW, 4Motion de la VW sau Symmetrical AWD de la Subaru. Masinile de teren mai cu blazon (Defender, Land Cruiser etc.) au un sistem 4x4 mai complex, la care se pot decupla puntile de tot (mecanic la versiunile mai vechi) si se pot bloca diferentialele, ca sa asigure tractiunea optima pe puntea / roata cu aderenta maxima. La SUV-uri (cum e si Duster) e un 4x4 mai simplu, cu acel selector care permite sa traga doar fata in 2WD (pentru optimizarea consumului) sau pe AUTO acel calculator imparte dinamic cuplul intre punti dupa conditiile de drum.
  10. 6 puncte
    Exact,acel magazin l.a cumparat de la mine cu 380 lei :)))) Urmatoarea data poate apelezi la forum.Daca vrei bineinteles?
  11. 6 puncte
    Exteriorul e cam gata.
  12. 5 puncte
    Salutare la toata lumea, Mă alătur si eu comunității odată cu achiziționarea modelului Duster 2018, Confort BLUE 1.5 DCI 115 (cai frumosi ca brajii), cu opțiunile de fabrica adaugate: → Incalzire in scaune → Jante de tabla FIDJI + cauciucuri ALL SEASON CONTINENTAL 215/65 R16 . În data de 08.08.2018 am platit avansul de 5% din valoare mașinii, dealerul m-a asigurat că am 500 euro reducere pentru pachetul Confort. Pe 28.09.2018 am achitat restul de avans pana la 40% + contractul RCI Leasing Box 3, care contine garantie extinsa inca 2 ani (sau 100.000 km) + reviziile gratuite (filtre + ulei, placute la 30.000 km parca cat si distributia spre 80.000) pe perioada leasingului (60 luni). urmand ca pe 04.10.2018 (dupa telefoane zilnice si stres dat la Vocea Clientului) sa fiu sunat ca masina ajunge la dealer si va putea fi livrata. Cei drept masina nu numai ca a a ajuns dar pe data de 04.10 a fost gata de livrare cu tot cu numere si bonusul de la Dealer (Daniel daca aveti drum pe la DELTA PLUS din Pitesti e super baiat) conform celor promise: → Aparatori fata,spate montate originale + trusa de prim ajutor si triunghiuri → Numere rosii + asigurare → Tavita spate originala si presuri fata spate de origine Toate moca! Pe langa asta am facut/urmeaza modificarile: → Jante originale de RENAULT Black-Haru pe 16 ,et 50 ,5x114,3 (350 EURO) √ → MediaNAV EVOLUTION (LAN5200WR5 made in Vietnam cu software 9.1.1 si harti actualizate 2018 Q2 pentru toata EUROPA → merge foarte fluent/rapid) + camera de spate originala √ ↑ Chestia este ca nu imi apar informatiile de la °C din dreapta + informatiile de la ECOdrive (a mai patit cineva? exista o solutie, sau ceva de activat?) → Folie pe geamurile din spate si luneta + autocolant pe stalpii din spate la fel ca cei din fata, cat si protectie la praguri. [urmeaza] ↑Exista cineva care are si pe fata folie auto? pentru ca din ce m-am informat deja masina vine cu aproape 30% din fabrica → Jantele fidji de tabla sa le echipez pentru iarna cu niste Anvelope Goodrich G-force winter2 suv 215/65 R16 102H [urmeaza] → Activare cornering (aprindere proiector in curbe) + alarma [urmeaza] ↑Mai exista si alte functionalitati pe care masina le are dar ar trebuii activate gen (inchidere geamuri daca tii apasat butonul de inchidere ca la megane,. etc)? Momentan cam atat pot spune despre bestie, tinand cont ca am si doar 600km cu ea intr-o saptamana. Am sa revin cu feedback despre comportament si pro si contra la 1000 km.
  13. 5 puncte
    AM 8000 DE KM DE LA 03 IAN.2018,A FOST IN PRIMELE 100 CU CAMPANIA ONLINE CU REZERVARE ,,EDITION ONE,,
  14. 5 puncte
    Mandru posesor de Duster 1.5 Blue Dci 115 4WD echipare Prestige Optionale: Keyless entry, Avertizor pentru unghiul mort, Multiview Camera, Vopsea metalizata Beige Dune Accesorii: aparatori de noroi, pachet teren accidentat (protectii laterale praguri usi si protectii late aripi), pachet protectie sub caroserie (Motor – Cutie de transfer – Rezervor carburant plus protectie bara fata din aluminiu, a fost bonus, nush'ce' promotie = binevenita ?) si pachet atelaj care poate fi demontat fara dispozitive – 13 pini. Comanda plasata pe 5 Septembrie, avans achitat pe 12 Septembrie, leasing RCI pe 3 ani, livrarea la dealer 25.10.2018, livrare catre client 31.10.2018, echiparea cu accesorii (livrarea efectiva) 02.11.2018. Am atasat niste poze cu masina in curte la dealer asteptand procesarea documentelor de leasing si echiparea cu accesorii. Urmeaza maine mai multe detalii, impresii si poze, acu' is mult prea intim cu o sticla de Jack sarbatorind fericitul eveniment?!
  15. 5 puncte
    Salut! Sunt fericitul posesor de Duster II vers. confort, 1.5dci 110cp 4x4, culoare "blue navy", jante "cyclade", pachet "look exterior", volan de piele, pret 18000eur. Atasez prima poza (numai atata am pana acu cu masina). Revin cu alte concluzii dupa ce mai fac km.
  16. 5 puncte
  17. 5 puncte
    UPDATE: Ieri 04.10.2018 am fost sunat ca masina este pe drum inspre dealer si aseara am primit masina. Stresul acordat atat VC-ului cat si a Dealerului a a functionat ca picatura chinezeasca. Pot spune ca sunt super incantat la prima impresie despre DCI-ul ADBLUE de 1.5 . Va multumesc tuturor pentru incurajari si am sa revin cu un nou post la DUSTERUL MEU.
  18. 5 puncte
    Trecand micile nemultumiri aratate mai devreme (care tin de orgoliul meu de client discriminat), pana acum sunt super multumit de masina. Motorul este asa cum m-am asteptat, ba chiar mai mult de atat. Nu am apucat inca sa o scot la drum "intins", deci nu stiu cum se comporta la viteze mari, dar pot sa spun ca reprizele de accelerare sunt foarte bune (pentru aceasta motorizare). Ce sa mai zic? Chiar imi place mai mult decat Ford-ul Focus (2015, 1.6 benzina, automatic) pe care l-am condus pana acum. De Logan, ce sa mai zic...?! Duster-ul chiar este o masina reusita si, cel putin pana acum, ma felicit ca nu m-am indreptat catre altceva mai scump. Chiar nu imi pare rau ca am dat 14K Euro. Pentru acelasi confort (aici intra si design-ul) si dotari urmatoarea cea mai iefina marca costa cel putin 20K (si spatiul interior este ceva mai mic). Pe langa asta, am dat si de munca romanilor mei.
  19. 5 puncte
    Multumesc pentru cuvinte, încurajări. Se vede că sunteți o comunitate veritabilă. Am să răspund la căteva idei: Da, chiar împărtășesc dorința de a lua din nou un Duster, modelul și dotările depind de suma primită de la asiguratorul celui vinovat de impact. Mulțumesc pentru sugestii, oricum. Acum conduc o mașină mică, ce ne-a rămas, pentru oraș. Nu e chiar curaj să cumpar iar aceasta mașină, fiiindcă nu ave ea nicio vină că alții adorm la volan sau că unii nu respectă regulile de circulație. Supraviețuirea noastră a fost un miracol (eu fiind în față), iar viața este de acum o datorie sau o cruce de dus cât mai demn. Am ajuns, în timp, să privesc așa lucrurile. Întâi am fost furioasă (puțin spus) pe cel care i-a trimis pe cei doi (soț și mamă) dincolo, fără să aibă vreo vină niciunul. Dar cu timpul voi deveni mai puternică . Trebuie. Mulțumesc pentru invitația de e a petrece timp împreună, simt că este din inimă, dar dosarul penal, controalele medicale periodice și problemele fizice, în primul rând, mă împiedică să îi dau curs. Sunt recunoscătoare pentru bunele intenții, însă trebuie să recunoc că am rămas și cu o teamă de drumuri lungi la volan eu și puțin băiatul meu, care nu mai vrea decât „locul lui norocos”, cum îi spune el, adică dreapta spate. Și îl înțeleg. Puterea mea și a tuturor care au trecut prin necazuri mari, cred, vine din credința că nu lucrurile materiale contează, ci trările, amintirile, legăturile dintre oameni, care, în cazul meu, continuă și după sfârșitul trupesc. Mereu am gândit așa și acum chiar mi-e de folos convingerea asta. Drumuri line și reuniuni frumoase vă doresc! SM
  20. 5 puncte
    Scouting the area Cazanele Dunarii, Orsova, Nera - 2018. Stiu ca nu e Duster 2... dar nici Ph2 nu e un model chiar batran atunci cand e lumina buna in poze ... Este totusi cantecul de lebada al modelului Ph2 Enjoy.
  21. 5 puncte
    DUSTER 2 - Prima etapa de testare Trials Articolul nostru despre #Duster 2 vine spre finalul ciclului de reviewuri din presa sau bloguri, consider insa ca acum este cel mai bun moment pentru o analiza detaliata, deoarece masina a avut suficient timp sa isi descopere punctele forte sau slabe. Astfel ne aflam la momentul oprtun in care putem obiectiv sa comentam despre munca investita in #Duster2 de catre Dacia. #Testarea clasica accesibila tuturor de genul drive-testelor facute la dealeri are dezavantajul ca nu exista suficient timp si diversitate de trasee ca sa poti sa descoperi cu adevarat masina. Personal cand m-am urcat prima data in Duster 2 si l-am condus la reprezentanta, nu m-a impresionat atat cat a facut-o in sesiunea de teste completa. Se pare ca ai nevoie de cel putin 50km condusi pe diferite trasee ca sa incepi sa simti si apreciezi ce ofera Duster 2, atat ca produs de sine statator din gama SUVurilor cat si ca diferenta fata de vechiul model. Apectele de design sau bord, chiar daca le-am analizat si noi, nu are sens sa le prezentam. Sunt detalii deja discutate in articole de catre ziaristii auto dedicati si pe care le recomand cu caldura, in special pe cele ale lui Adam Robert (*Turatii.ro). Ce ne intereseaza pe noi acum este sa stim cum se compara Duster 2 fata de vechiul Duster, cata valoare adaugata aduce ca #produs nou, daca are probleme si daca se #justifica #investitia #financiaraintr-un Duster #nou sau unul SH. Revenind la modul cum au fost concepute testele, ele au fost au avut la baza o #testare comparativa pe 6 Dustere de catre 8 soferi pe trase diferite in cursul aceleiasi zile: PILOTI - 4 soferi de Duster model vechi Ph2 (*doi dintre ei participanti la competitii offroad). - 1 sofer de Duster 2 - 1 sofer de BMW Seria 3 - 1 sofer de Skoda Superb - 1 sofer de Logan MASINILE (*toate 4x4 1.5 dci): - Duster 2 OEM cu anvelope standard - Duster 2 cu suspensie modificata si anvelope AT - Duster Ph2 cu ATuri, suspensie si mapa modificata, 3xcamere video, lasere, boxe, antifonare, etc - Duster Ph2 cu ATuri, suspensie si mapa modificata - Duster Ph2 cu ATuri, suspensie modificata si reconditionata si mapa modificata - Duster Ph2 OEM cu anvelope standard. NOTA: Masinile au avut interfete OBDII+TorquePro instalate si in jur de 50 de senzori de functionare au fost intregistrati in limitele oferite de utilizarea telefoanelor pentru monitorizare si inregistrare pe o perioada atat de lunga de timp (*9 ore). TESTE: Pe durata testarii soferii s-au schimbat intre masini si au putut sa le evalueze in toate scenariile, in special Duster 2ul. Pe langa testarea respectiva au mai existat testari separate mai scurte cu soferi din Politia Romana, soferite si deasemenea o zi de teste offroad la campie cu 2 soferi de Duster (*teste de plecari de pe loc la inclinatii de 30-35+ grade pe praf, incrucisari punti, noroi). Ce am descoperit noi pe tot parcursul testelor, este ca Duster 2 se comporta mai bine decat vechile Dustere in toate scenariile pe asfalt sau in offroad. Fata de vechiul Duster 2015-2017 stoc/OEM, diferentele sunt mai evidente in toate zonele masinii: antifonare, motor, suspensie, anvelope, software, senzatii la volan, offroad, asfalt, optionale, etc. Cu mici exceptii subiective la cateva capitole comparative cu Ph2uri modificate, toti pilotii au dat note mai bune Duster 2, suficient ca la fiecare din ei noul Duster sa castige la punctaj final in fata generatiei precedente Duster. Deasemenea in logurile de functionare motor, in cele care am reusit sa le strangem, nu am observat nimic anormal la Duster 2, in sensul de cresteri nejustificate de presiuni, temperaturi, erori sau consum. IMBUNATATIRILE NOTABILE LA DUSTER 2: - O caroserie bine conceputa, inchegata si cu o tabla mai bine ranforsata. - Usi care se inchid normal si lufturi (*spatii intre piese) extrem de mici. - O aerodinamica mult imbunatatita care ajuta la consum si zgomot redus. - O ridicare a podelei cu 2cm (chiar daca trenul de rulare si traversa au ramas la 21cm, o sa simtiti insa plafonul mai jos fata de vechiul Duster) - Un motor 1.5dci care vine din fabrica in realitate cu 119cp (*cai putere) confirmati pe dyno si perceputi de noi la volan. - Amortizoare si arcuri mai optimizate si placute pe sosea (*rigiditate) si in offroad (confort). - Anvelope foarte de bune in offroad si silentioase pe sosea (Dueler HT). - Un consum cu aproximativ 2 litrii mai bun fata de generatii mai vechi de Duster. - Unghiuri de atac similare cu vechiul Duster, desi in teren iti lasa impresia ca Duster 2 ofera 1-2cm extra mai mult in acelasi loc intre bara si pamant. - Sistem HDC care eficientizeaza franarea pe fiecare roata si te salveaza atunci cand cobori abrupt cu fata sau cu spatele masinii. Tot HDCul iti blocheaza pe loc masina atunci cand pierzi controlul in rampa si risti sa aluneci la vale, oferindu-ti timp sa iei cele mai bune decizii. - Un sistem start-stop eficient si util. Faptul ca motorul are un sistem ce conserva si recupereaza energia de rotatie eficient, te ajuta in offroad ca sa nu iti moara motorul in situatii dificile si evident ajuta repornirea la semafoare a motorului in oras. - Scaunele chiar daca par stramte la inceput, se mai lasa si te adaptezi cu usurinta dupa 200km. - Volanul si directia sunt foarte bune facut si placute la condus. - Cutia de viteze este o idee mai lunga ca la vechiul Duster, astfel pe aceeasi viteza ai turatii mai reduse cu aproximativ 200 de ture. Nu am prefeput diferente de forta in offroad din cauza asta. Viteza 1-a isi face treaba la fel de bine pe post de reductor. - Vitezele se schimba acum mai usor. - Sistemul audio este net superior vechiului model si chiar in fata unuia cu un upgrade de buget la boxe/usi pe Ph2. - Avertizarea pentru unghi mort functioneaza bine si este chiar utila. - Camerele video sunt si ele interesante si utile (*mai ales cele pe fata si spate). - Chiar si la trenul de rulare, care este ca design similar cu cel vechi, piesele sunt diferite ex: pivoti lemforder putin mai mari la bascule. Ar mai fii mult de scris, insa prefer lasam loc de continuare si pentru etape de test viitoare. CONCLUZIE: 1. Per ansamblu merita sa investesti in achizita unui Duster 2? - Merita! Este o masina care intoarce capetele si a fost apreciata de toti cei care au condus-o. 2. Isi justifica Duster 2ul pretul si valoarea fata de vechia generatie Duster Ph2? - Evident, Da! Este o masina fiabila (*din ce am aflat de la testarea de uzina) usor de intretinut, care daca duce fara probleme 500k kilometrii si care isi pastreaza extrem de bine valoarea la revanzare. 3. Daca ai bani pentru un Duster Ph2 model mai vechi si inca in garantie, merita sa il cumperi SH sau sa faci un efort si sa alegi un Duster 2 nou? - Clar merita efortul pentru D2, masina este superioara vechiului Duster. Un Duster vechi in garantie upgradat costa in jur de 13k plus inca 3k din imbunatatiri ulterioare (*care iti invalideaza garantia). Diferenta de pret ramasa, este perfect justificata pentru emisii mai bune, optionale si confort, toate in garantie. 4. Daca fiind linie de productie noua, unele masini intampina mici probleme gen: sirenaj, cornering, restart CB? - Pentru toate aceste mici probleme, fara dubii va informam ca sunt in curs de rezolvare la Dacia (*ex: mai exact la Continental pt. CB) si le analizam/raportam si noi cu interes. Deasemenea mai garantam ca putem si noi sa le rezolvam sau diminuam prin Duster Trails, similar cum a fost rezolvat si corneringul de catre colegii nostrii (*de mentionat ca pe masinile noastre de teste nu am fost afectati sau intampinat probleme). La final, daca va pare prea pozitiv aritcolul nostru fata de tipica neutralitate din presa auto, sa nu va imaginati ca patriotismul nostru ne face sa fim prea pozitivi. Sub nici o forma nu am risca sa recomandam membrilor nostrii o masina care sa nu isi merite banii. Mai mult decat oricine altcineva, comunitatea intodeuna va trage la raspundere si critica constructiv producatorul. Inclusiv noua celor care am testat, nu ne este usor ca soferi de vechiul Duster upgradat, sa recunoastem ca un Duster 2 stoc ne depaseste la scor. Personal conducand zilnic Duster 2ul timp de o saptamana, pot sa confirm ca mi-a parut rau sa ma despart de el si sa revin la Dusterul meu vechi si inca simt lipsa D2. Nu in ultimul rand, felicitari si jos palaria in fata colegilor de la Dacia pentru nivelul atins in calitatea muncii in pofida tuturor constrangerilor de proiect. Bravo! Acestea fiind spuse, sper ca pozele atasate de la testare sa va ofere o perspectiva noua asupra experientei complete Duster ca un #Smart #Buypentru un #Smart #Weekend, o masina romaneasca care ne depaseste asteptarile. Drumuri bune, Echipa Trails PROMO VIDEO - https://www.facebook.com/DusterTrails/videos/329828284213957/ MENTIUNI: Multumiri pilotilor de teste Trails care s-au descurcat cu profesionalism pe traseu si au facut aceasta evaluare posibila: Adrian Dinu,Tiberiu Stan,Cristian Mihai Sadean, Bogdan Georgescu, Ionut Baban, Andrei Ionescu, Claudiu Anghel, Cosmin Craciun. Deasemenea multumiri Dacia pentru masina oficiala de teste si increderea in Trails.
  22. 5 puncte
    Azi a fost a 41 zi , momentul cand asteptarea lui Dusterica a luat sfarsit. Comandat in 15 martie cu programul rabla, ridicat 26 aprilie. Este un Duster 1.5 dci 4x2 confort cu Medianav Evo, Jante aluminiu 16 inch, volan imbracat in piele , vopsea metalizata Bej Dune si sistemul maini libere (keyless) Tot azi a primit si folie Llumar 20 % pe geamurile si luneta spate. Urmeaza sa vina protectiile de praguri, aparatori noroi si husa pt cardul de acces. Ma mai gandesc daca sa vopsesc in argintiu spoilerele, oglinzile si barele de pe masina.
  23. 5 puncte
    Si in sfarsit a venit masina. 3 luni si 1 zi a costat asteptarea.
  24. 5 puncte
    Revin : Intr-un final am rezolvat problema AC. Din pacate cu cheltuieli considerabile... 1. Cu radiatorul lipit am fost la un atelier ( la recomandarea unui coleg de serviciu ). Au facut vacuum pana la 1 mbar, au lasat in asteptare 10 min, totul OK. Tinea vacuumul , deci era etansa instalatia. Au programat 530 ml de freon, 100 ml ulei si ceva reactiv / aditiv fluorescent pentru evidentierea eventualelor pierderi. Au incarcat instalatia si au zis sa pornesc motorul. A inceput sa raceasca si presiunea a ajuns pe la 18 bari. Aproape instantaneu a cedat lipitura si freonul a inceput sa ,,fiarba,, pe radiator. Au trecut in regim de recuperare si in final proba m-a costat 154 de lei. 2. Am cumparat radiator nou, acelasi tip cu cel de pe masina, Valeo. Pret 314 lei. Am montat radiatorul pe masina, ocazie cu care am vazut ca o garnitura ( cea mica ) e un pic ciupita. Am luat legatura cu alt specialist frigotehnist, care m-a asigurat ca ma rezolva cu 200 lei. In doua etape. Mai intai, au schimbat ambele garnituri, apoi au umplut instalatia cu AZOT la o presiune de 11 bari. Mi-au sugerat sa o lasam 24 de ore sa vedem daca tine. A tinut. A doua zi au golit instalatia, au tras tot cu o pompa de vacuum, si au incarcat cu freon. Functioneaza perfect, temperatura masurata la bord ( in duze ) ajunge sub 9 grade. Concluzii : -nu incercati lipire chimica. Eventual sudura daca gasiti pe cineva sa se priceapa -cereti sa va incarce cu azot intai. E mult mai ieftin decat freonul -montati o plasa de protectie. Bara fata e prost proiectata si aveti ocazia sa experimentati ,,pietre,, foarte scumpe...aproape de pretul aurului ! Pentru orice nelamuriri va raspund cu placere. O seara buna.
  25. 4 puncte
    Intr-o mica poiana am intins masa ...era ora 14. Foto 1. Era cald si frumos, dar la munte vremea se schimba pe neasteptate La Cabana Dochia inca erau cateva petice de zapada. Foto 2. Asa cum am spus, drumul de la Telec la Tulghes nu poate fi strabatut de umila mea masinuta. Informatiile le-am luat de la Centrul de Informare si de la crasma satului. Acolo, cateva persoane m-au sfatuit cat se poate de binevoitor, sa nu ma duc spre Tulghes, ca acolo doar cele cu 4x4 au voie. M-am intors prin Bicazul Ardelean catre Bicaz si apoi stanga spre Izvorul Muntelui. Acolo am fost avertizat ca drumul este bombardat. Mi-am luat inima in dinti si m-am incumetat. De la Izvorul Muntelui am urcat pe Axial. Drumul este sub orice critica am facut slalom printre cratere si din acest motiv nu am facut nici o poza, ba m-a prins si o ploaie zdravana. Cred ca am facut o ora pana la Durau. In Durau m-am oprit la o pensiune-restaurant pentru un desert si o cafea. De acolo se vedea Ceahlaul in zare. Foto 3. Pana si caprioarele s-au adapostit de ploaie. Foto 4.
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+03:00
×