Sari la conținut

Gil26

Members
  • Număr conținut

    47
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    2

Gil26 a câștigat ziua ultima dată pe 20 Martie

Gil26 a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

42 Excelent

Despre Gil26

  • Rang
    Dusterist

Informații profil

  • Motor:
    1.5 4x2 90cp
  • An fabricație:
    2017

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

  1. @MariusSGW si @Dan1977 sa stapaniti si struniti sanatosi "bidivii" (arata bine ambii). Cat mai multi kilometrii fara probleme si mai ales sa va bucurati de masinile noi cat mai mult timp posibil. Asteptam impresii si alte detalii. Bine ca ati folosit si programul Rabla2020.
  2. @Bogdychirila nu este nevoie sa citati ultimul post. Desigur atunci stiti ca "Pe 3 benzi sau 4 benzi e o viteza normala !" nu este chiar asa. Referitor la siguranta si stabilitate, multi producatori de masini "de viteza" ar trebui sa copieze directia de pe Duster si bineinteles sa ridice garda la sol. Am inteles de la bun inceput ca nu ati filmat dumeavostra, dar au fost multe accicdente cauzate de astfel de "filmari" la viteze mari, trafic aglomerat si masina "incarcata" (si chiar daca in Germania se circula destul de disciplinat am vazut si acolo destule accicdente urate pe autostrazi). Grija la urmatoarea filmare (mai ales "pozitiile").
  3. Interesanta pozitia telefonului in care a filmat cumnatul, la fel si pozitia mainilor dumneavoastra pe volan. Mai ales ca “Mai mult de 202 nu am putut sa dau era aglomerat. 3 persoane plus bagaje”. Pentru un Duster chiar si cu anvelope Pirelli “Urmatoarea data cand ies pe autostrada am sa incerc un film si cu GPS sa vedem viteza reala” cred ca ar trebui putina atentie mai ales daca traficul este aglomerat si sunt pasageri in masina. Am circulat destul de multisor si prin Germania, poate 200 km\h nu este o viteza "wow" dar pot spune ca nici una “normala” nu este. In zonele fara restrictie de viteza media ar fi undeva pe la 160-180 km\h iar cei care conduc cu 200 sau peste nu sunt chiar asa multi. Desigur ca nu am o statistica oficiala, este doar ce am observat eu in diferite perioade, distante si regiuni. Oricum am inteles mesajul: pentru cine doreste, un Duster 1.33 TCe 150cp poate ajunge si la 202 km/h pe TB.
  4. In peste 30 de ani de condus am intalnit destui "responsabili" si multi dintre ei cu Dacii. Odata cu cresterea vitezei si siguranta scade, doar o umila opinie, si nu doresc sa intru in polemica.
  5. Nici 188km/h nu "am prins", nici indicatorul de combustibil rosu nu am vazut, nici....curios nu sunt. Si nici sa ma depaseasca colegul pe autostrada cu 188km/h in timp ce filmeaza bordul si gpsul nu doresc.
  6. Cam asta ar fi patania. Informatiile pe care le-am oferit au fost si pentru colegul @alin1974 si am precizat ca problema combustibilului din CB este una mai generala (egal ca Duster ph1, ph2, Lodgy sau Logan) avand mai multe cauze si efecte. Ii doresc colegului @klausca acest pas sa fie rezolvarea la problema sa (chiar daca este una mai mica) si sa nu fie nevoie de alti pasi. Si pentru ca e duminica seara hai sa ne mai amuzam putin cu manualul de service (cel oferit de coleg, dar si in cel din 2014 sunt la fel sublinierile). Mai pe romaneste: mai draga client ai umplut rezervorul pana la al treilea "profil", ai schimbat statia de alimentare, ai facut plinul intr-o statie cu nivel plat, ai facut plinul observand toate aceste conditii? Daca nu, atunci ia du-te mata la plimbare si revino cand ai alimentat respectand toate conditiile. Daca da, atunci "mesterii" nostri incearca sa ii dea de cap (cu informatiile astea pe care le au). Daca nu reusesc atunci vor contacta (daca pot, ca deh, e un lux) Techline (indiferent daca raspunsurile tehnice sunt da sau nu, iar daca e ph1 e si mai nasol). Bineinteles ca e destul de probabil ca nici noi sa nu ii dam de cap asa ca revenim la "AFTER REPAIR Check for correct operation.". Radem, glumim dar mai si "platim". Cam asta au putut scrie "specialistii" intr-un manual de service. Iar colegul @alin1974 de vreo doi ani nu a reusit sa rezolve "dilema" Si ca el sunt multi altii cu diferite probleme. Afirmatia "care îți spune ce să faci pe banii Dacia și timpul clientului" este una partiala. Daca masina este iesita din garantie va fi pe banii si timpul clientului chiar daca problema este una a producatorului. Plus ca egal ce\cum la toate astea se mai adauga nervii si rabdarea clientului. PS: pentru cei doi colegi. Voi ati respectat cele trei conditii? Sau ati gasit vreo "benzinarie" in panta iar apoi ati mai trecut si pe la alta?
  7. Eu tocmai ti-am semnalat o discrepanta in logica (daca tot spui ca "e logic”). Despre lacunele si greselile manualelor pe care le tot invoci noi am mai discutat. Cele din 2009 referitoare la indicatorul de combustibil erau gresite dar tu le-ai atasat apoi comparat mere cu pere (sau Clio2 cu Duster ph1). Deci afirmatia ”cu alte cuvinte degeaba ai documentația dacă nu știi să o interpretezi” e valabila chiar pentru tine. In cele urcate de mine lansate in 2014 (ultimele gasite in acest format din Dialogys 2016) cei de la Dacia\Renault au corectat greseala (vezi ca te ajuta ”sa stii” si reviziile lor). La astea mai noi au facut o procedura mai detaliata (din care am urcat cateva extrase) plus ca OBDul ofera mai multe posibilitati. Cu toate acestea multe reprezentante ridica din umeri, dovada colegul de pe acest topic, iar pe forumuri sunt mult mai multe cazuri. Apoi de ceva timp cei de la Dacia\Renault au inceput sa inchida iar ”robinetul” informatiilor dand painea si cutitul reprezentantelor. Dar va fi si reculul, clienti nemultumiti mai multi si tot mai multe apeluri la ”112” (si se pare ca nu mai raspund nici la VC acum). Stiu ca iti este tare greu sa recunosti gafa facuta (ai incercat doar sa o cosmetizezi) pentru ca te crezi perfect. Dar tocmai asta duce la mai multe greseli (mai ales cand nu inveti nimic din ele) si plafonare.
  8. S-a spus asta: Apoi asta: Tot cu alte cuvinte asa e, degeaba ai documentatia daca nu stii sa o interpretezi. Capturi aruncate, afirmatii aiurea si apoi "ameteala" (derivate, diferentiale si integrale). Dar deh, ne place sa spunem ca stim ce afirmam 99.9%. PS: Un like pentru raspunsul dat colegului @klaus dar si un amendament pentru captura din manualul in franceza pentru Clio (alba-neagra).
  9. Foarte corect. Daca "umbla" cineva care nu se prea pricepe exista riscul sa se produca "pagube" mai mari decat reparatia initiala. Iar daca nu rezolvi pe garantie cred ca ii poti cere ajutor si colegului @t0rquemada
  10. Prima faza e descrisa in proceduri, faza a doua la fel, a treia este interesanta prin ” alterarea softului din TdB”. Oricum in multe reprezentante procedurile nu sunt cunoscute in detaliu. Stiu ca descaracarea de pe Zippyshare implica putina rabdare cu add-urile dar voi gasi alte locatii de stocare pentru un timp mai lung. Asa ca mai citez un alt lucru interesant din procedura: ” Control rezistenţă internă a senzorului de nivel carburant; Puneţi vehiculul într-o poziţie înclinată: folosiţi un cric pentru a ridica una dintre roţile spate şi verificaţi rezistența jojei. Rezistența variază cu mai mult de 5 Ω față de valoarea măsurată pe o suprafață plană?; DA: Organul este conform: Up; NU: Înlocuiţi senzorul de nivel carburant: RN-RDC-ACCESS RDC-ELEMENT-REF:474 RDC-ELEMENT-DESC:senzor nivel de carburant” Cele doua cazuri ale colegilor par a fi diferite. Iar probleme cu nivelul\consumul de carburant au si posesori de masini mai noi de aceea cred ca valorile (si mai ales ce\cum se masoara) din CLiP sau DDT ”nu dauneaza” cu absolut nimic. Atasez si o captura din manualul mai vechi. E clar ca fisierul cu pricina e pentru X79 (scrie si in denumire) dar interesanta si sublinierea din captura ta (la fel e si in cealalta). Putin cam confuza treaba asta si afirmatia ulterioara. Apoi tot nu ai lamurit ”știi și la ce te ajută că știi”, cand cineva ofera un manual de service nu ajuta sa se stie, in schimb altcineva poate oferi capturi din manual, interesant. De fapt si alt coleg a subliniat asta: "Crede si nu cerceta" ... doar t0rquemada stie si trebuie sa stie .... toti ceilalti trebuie doar sa asculte.” @alin1974 regret problemele din familie si sper sa rezolvi si problema deranjanta cu acest consum de carburant eronat. Banuiam ca esti aproape de sfarsitul garantiei, dar tema asta cu "bau-baul" garantiei este un laitmotiv drag cuiva.
  11. Fisierul MR-453-X79-83A000 V4 din care s-au extras capturile (dar V1) se afla si in manualul de utilizare Duster2014 pe care l-am postat pe topicul dedicat unde a fost si afirmatia ”știi și la ce te ajută că știi”. Daca tot nu ajuta la nimic sa stim, de ce a mai fost oferita aceasta informatie acum? Desigur, cauzele, efectele si rezolvarile pot fi diferite. Iar in al doilea caz nimeni nu a spus sa se renunte la garantie, insa se pare ca timp de doi ani s-a tot incercat rezolvarea si sper ca alin1974 sa o rezolve pana la expirarea garantiei. Am observat ca linkul cu manualul (in care se gaseste si fisierul respectiv) a expirat asa l-am urcat pentru cine doreste pe: https://www62.zippyshare.com/v/3vIRxsV2/file.html Legat de "lucrari" eu sunt multumit de cei din reprezentanta unde merg (foarte amabili, intelegatori, meseriasi vechi cu experienta, etc.) asa ca potentialele probleme le voi rezolva acolo (nu am timp, spatiu si nici rabdare sa mai fac chiar si unele maruntisuri in regie proprie). Dar consider ca e bine sa stiu si unele lucruri atunci cand merg la ei (chiar daca cineva e Gica Contra cu asta, vorba aia doar unul trebuie sa fie "specialistul" care stie totul si doar el este indreptatit sa ofere informatii iar pe noi restul nu ne ajuta cu nimic sa stim).
  12. Salut, Intru si eu in discutia aceasta. La masina mea (Sandero Stepway 2017) calculul si afiseajul carburantului este conform si foarte aproape de realitate. La inceput am verifcat totul (nivel si carburant, consum mediu si instantaneu, kilometri si consum carburant, etc in diferite conditii si facut ”ca la carte”). De exemplu valorile de pe CB erau cu 0.2-0.4l fata de ce indica pompa. M-am ”jucat” putin si cu softul in TDB dar totul s-a mentinut (de aceea e bine de facut un backup inainte de orice modificare) si totul este conform. Pentru a nu lungi inutil postul am urcat procedura referitoare la indicatorul nivel de carburant si capturi din programe pe: https://www113.zippyshare.com/v/YboRQxX7/file.html De probleme cu acesta se plang multi useri pe diferite forumuri (chiar cu putin timp in urma a postat pe unul legat de softuri cineva cu un Megan, pe altul era indicator neconform din cauza sondei, pe altundeva dupa schimbarea rezervorului, etc.). Cauzele si efectele pot fi multiple. Citez ceva interesant din procedura (pe langa altele): ” Dacă se umple rezervorul cu mai puţin de 10 l de carburant, este posibil ca indicatorul nivelului de carburant să nu se actualizeze pe tabloul de bord. Pentru a umple complet rezervorul de carburant, umpleţi-l până când ajutajul se închide cu zgomot, apoi aşteptaţi 10 secunde şi efectuaţi procedura încă de două ori.” Sunt date si valorile rezistentelor senzorului. In multe reprezentante nu se stiu toate detaliile si atunci solutia la indemana este schimbarea CB chiar daca poate cauza este alta. Nu am din pacate inca CliPul din reprezentante (este un proiect viitor) dar PyRen este foarte apropiat, am inclus in arhiva si capturi din el. Ce au la indemana este CF199, SC006 (configurarea automata), PR039 (cu mentiunea ” Valoarea parametrului este exactă la aproximativ 2 l, iar valorile de referinţă sunt corecte la aproximativ o corectare”), PR002 (rezistenta senzorului) si inca alti cativa. Insa in modul DDT se pot vedea si rescrie multi alti parametri, este mai complex (au fost si useri care au schimbat valorile barelor). Eu nu consider necesar din moment ce stiu valorile acestora, plus ca nu doresc sa intervin asupra unui lucru care functioneaza bine. Tocmai de aceea am urcat datele de pe masina mea care este ”in toate mintile ei”. Scuze daca m-am intins la vorba, nu sunt ”de meserie” si am dorit doar sa ajut oferind informatiile pe care le detin. Chiar daca pot fi interpretate iar cineva spunea ca ”știi și la ce te ajută că știi” (poate ca asa o fi), totusi cred ca nu strica sa ai ceva detalii inainte de a merge cu o problema in reprezentanta (asa cum s-a spus mai devreme "In service poti sa faci ceva doar daca dai de un electrician care sa inteleaga fenomenul si sa vrea sa faca ceva. Eu ma chinui cu electricianul de 2 ani si am ajuns ca o varianta este inlocuirea CB-ului si a facut demersurile necesare").
  13. Gil26

    cod eroare

    DF436 error description: Renault: Injection - Detection of engine misfiring DF638 nu gasesc (esti sigur?) doar DF624 sau 645.
  14. P0226 = Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "C" Circuit Range/Performance Cred ca ar fi bine ca toate problemele legate de codurile de eroare sa se posteze pe un singur topic pentru a evita ca pentru fiecare cod sa aveam cate un topic. Descriere coduri de eroare se poate gasi si pe: https://www.launchtech.co.uk/support/information/dtc-codes-list/ sau https://carmanualshub.com/renault-duster-fault-codes-list/
  15. Gil26

    cod eroare

    Salut. In primul rand bine ai venit pe forum. Nu stiu despre aceste doua coduri, eu le gasesc mai usor dupa formatul lor DTCxxxxxx nu DFxxx (ex: DF364=DTC5A607B=pneu subumflat).
×
×
  • Creează nouă...