Sari la conținut

Gil26

Members
  • Număr conținut

    445
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    40

Gil26 a câștigat ziua ultima dată pe 2 Octombrie

Gil26 a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

256 Excelent

Despre Gil26

  • Rang
    Senior

Informații profil

  • Motor:
    1.5 4x2 90cp
  • An fabricație:
    2017

Vizitatori Recenți Profil

2.811 citiri profil
  1. Deoarece initiatorul repeta aceleasi "lucruri" doresc si eu sa subliniez ceea ce am scris (de cateva ori) referitor la toate informatiile \detaliile oferite: Si tot pentru ceilati colegi de forum cateva stari si parametri legati de aceasta ce se pot analiza pentru un Duster ph2 motor K9K856\858: Circuit de carburant/Preîncălzire/Aprindere: Diagnosticare funcţie: CALCULATOR DE INJECŢIE: ET160-COMANDĂ RELEU DE PREÎNCĂLZIRE; ET521-INFORMAŢII NIVEL MINIM CARBURANT; ET838-CONFIGURARE MOD COMBUSTIE; ET839-MOD DE COMBUSTIE; PR006-CURENT REGULATOR PRESIUNE ŞINĂ; PR008-VALOARE
  2. In postul din pagina doi am atasat schema electrica si locatia injectoarelor, am subliniat chiar injectorul nr. 2 se poate vedea foarte clar pozitia acestuia plus mufa cu descrierea pinilor. In postul din pagina patru am atasat si un extras din procedura de diagnosticare a injectoarelor in care am subliniat cu rosu si “Cilindrul nr. 1 este situate langa volantul motor”. Procedura cred ca este destul de clara (in limba romana, plus sublinierile facute), am sugerat de cateva ori ca primul pas este o diagnoza conforma, pe langa citirea corecta a erorilor se pot verifica si codurile injectoar
  3. aidecapulmeu (si orice alte "comentarii" cred ca sunt de "prisos" )
  4. Incearca totusi sa oferi informatii "coerente" si corecte: apoi: (altfel nu stiu cine te poate ajuta concret daca NU oferi detalii corecte )
  5. Asta poate sa aibe mai multe potentiale cauze (nu numai \doar lipituri reci, poate chiar în interiorul ECU –prezente mai ales la modelele mai vechi), trebuie facute mai multe verificari in mod conform. PS: iar pentru ceilalti colegi de forum (unii mai tineri) atasez doar ca exemplu o poza (sper sa fie destul de clara, pentru ca a trebuit sa o "redimensionez") cu “lipituri reci” in ECU si incerc sa explic cat mai scurt: la modelele Dacia \Renault mai vechi acestea au fost destul de des intalnite pentru ca s-a “utilizat” un furnizor care folosea un aliaj necorespunzator pentru acestea, in ti
  6. Desigur ca tu cunosti mai bine cum “stau” lucrurile si procedezi asa cum consideri \doresti. Interesanta si destul de des intalnita este si eroarea DTC0101(22) referitoare la debitmetru de aer \sensor presiune supraalimentare care poate avea probleme si genera o functionare neconforma a motorului, atasez si cateva capturi referitoare la aceasta pentru un Duster ph2 motor K9K856\858, poate sunt de folos altor colegi de forum.
  7. Raman la parerea ca primul pas poate sa fie o diagnoza conforma urmata apoi de verificarile necesare, informatii am oferit si pot sa mai ofer destule (unele dintre ele nici cei din unele reprezentante nu le cunosc sau nu le aplica in mod corespunzator). Ai mai scris si ca “…Acasă am citit erorile cu ELM și …”, daca doresti poti descarca aplicatia ELM327 Identifier si scana\verifica clona aceea ELM327 (poti atasa si o poza cu scanarea aici), daca clona este una OK (cu aplicatii multimarca gen Torque merg cam toate dar asta nu inseamna ca si sunt conforme) atunci pot sa iti ofer un program
  8. , da, injectoarele se pot verifica si cu asa ceva, deasemenea printr-o diagnoza \diagnosticare conforma (subliniez din nou asta) nu doar citire erori cu programe generice multimarca, analizate corectiile injectoarelor si parametri aferenti, se pot masura chiar fizic debitele acestora prin metoda "eprubetelor" (detalii se gasesc destule), etc. ... Insa pot da exemplul unui alt coleg de forum care avea acest "tacanit" sau "rontait" si pe care l-am ajutat dupa ce a fost prin cateva reprezentante si service, s-au testat injectoarele (pe stand profesional), schimbat cu unele reconditionate apo
  9. Din pacate mecanicul potrivit, unul de ala batran cu expertiza \experienta este din ce in ce mai greu de gasit, mecanicii cu adevarat buni sunt din ce in ce mai rari, majoritatea celor tineri de acum sunt doar "schimbatori de piese", dar la fel de adevarat este ca si masinile mai noi au sisteme din ce in ce mai complicate, cu tot felul de senzori-menzori, softuri-mofturi, etc. .... Dar da, "tacanitul" de injector \injectoare duse este unul "specific", insa colegul a scris si ca "... Injectoarele pe cilindri 2 si 3 noi.... o sa fac rost de un injector bun.. o sa-l pun pe cilindrul 2 si o s
  10. Cu doua pagini in urma ti-am sugerat sa folosesti un tester dedicat Dacia \Renault, am detaliat procedurile de diagnosticare ale erorilor DTC0380xx si DTC0202xx, oferit schemele electrice aferente, locatia si mufa cu descrirea pinilor pentru injectorul 2 (#194), de fapt l-am si marcat foarte clar in poza aceea.
  11. Atasez doua scheme electrice pentru Duster ph2 (inclusiv pentru un 1.5 dCi K9K658 2017), mufa cu descrierea pinilor pompei servo plus un extras din procedura de diagnosticare, poate sunt de folos si altor colegi de forum:
  12. Repet ca primul pas si in acest (ne)caz este o diagnoza conforma urmata de o diagnosticare si verificarile aferente necesare (care pot sa fie mai multe si de mai multe tipuri\feluri), altfel se schimba degeaba “de 3 ori același sensor”. LE: iar strict referitor la “Am pus testerul când martorii sunt aprinși și indică senzorul de la axul cu came sau vibrochen , l-am schimbat dar la fel face!” atasez cateva capturi pentru un Duster 1.5 dCi 4x4 (ex motor K9K898, 2011), poate sunt de folos si altor colegi de forum:
  13. Nu cunosti dar faci afirmatii aiurea de genul “Da, diagnoză mutimarcă Autel, Launch, Delphi, …”, spre buna ta informare Autel este considerat un tester destul de bun, Launch bunicel iar Deplhi oricum mai bun ca alte aplicatii multimarca. Apoi este irelevant ce tester folosesti tu, conteaza ce tester a folosit initiatorul, tocmai de aceea am intrebat (chiar daca eram destul de sigur ca eroarea a fost generica de genul Pxxxx), primul pas este o diagnoza conforma (subliniez din nou asta) apoi functie de rezultate se poate trece la diagnosticarea problemei, face verificarile necesare (electr
  14. Cu mentiunea ca testerele Autel, Launch chiar si Delphi citesc erorile sub forma DTCxxxxxx sau DFxxx si NU sub forma Pxxxx (acestea sunt generice, citite cu alte programe \aplicatii multimarca). Iar o diagnoza conforma poate sa ajute in identificarea cauzei si rezolvarea corespunzatoare a problemei.
  15. Salut, ce tester s-a folosit "... când martorii sunt aprinși și indică senzorul de la axul cu came sau vibrochen ..." si ce cod de eroare (sau erori) s-a(u) citit ?
×
×
  • Creează nouă...