Sari la conținut

Postări Recomandate

Datele cautate de mine au venit ca o avalansa de la doi dealeri dacia (neoficial) o inlocuire motor la 14k si 2 segmentari pana in 40k. Probabil daca mi-as mai fi extins cautarile as putea afla de alte probleme sau NU. Deoarece imi place dusterul am decis sa nu-mi schimb optiunea de a achizitiona unul si am comandat 15 dci

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 97
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Ok, ok... tu te bucuri acuma dupa ce ai avut motorul schimbat. Ai trecut hop-ul sa zic asa...   Dar daca o privesti obiectiv, ca si cumparator, atunci cand esti pus in fata alegerii, nu cred ca vei

1. Sunt, probabil primul posesor de motor 1.2 tce euro 6 4x4 de pe forum . 2. Sunt foarte multumit de masina si daca maine cineva imi ofera un diesel nou la schimb, as refuza. 3. Ar fi bine sa post

Eu sunt constient ca motoarele de pe Duster sunt subdimensionate (si benzina si dieselul). Am zis asta de cand a aprarut Dusterul. Ca am avut oportunitatea sa iau unul sh la un pret mai mult decat ok

Mai exista cel putin o inlocuire motor, la 23k, a mea. Dar asta nu ma impiedica ca sa ma bucur de masina :)

Ok, ok... tu te bucuri acuma dupa ce ai avut motorul schimbat. Ai trecut hop-ul sa zic asa...

 

Dar daca o privesti obiectiv, ca si cumparator, atunci cand esti pus in fata alegerii, nu cred ca vei alege motorul asta cu gandul ca ai X% sanse sa trebuiasca sa schimbi motorul, insa dupa ce stai si te enervezi prin service-uri, te vei bucura de masina in cele din urma...

Pragmatic te gandesti sa mergi pe "bune practici" si sa alegi un motor care are o deja traditie si e fiabil.

 

Si 1.5dCI-ul a avut o serie de vreo 200 de motoare care aveau un defect de fabricatie (am scris mai demult asta pe aici).

Cand erau relativ reci, si se accelera peste 2500-3000 rot pe minut, nu se deschidea nu stiu ce clapeta de ulei si bubuiau. Dar a fost un stoc de 200 de clapete cu probleme, cateva motoare s-au schimbat in garantie, apoi s-au izolat restul masinilor care aveau clapetele respective dupa VIN si s-a facut rechemare!

 

La 1.2tCe nu vad/aud sa se faca vreo rechemare momentan...

 

Nu vreau sa denigrez motorul asta in vreun fel, in conditiile in care am mers cu el doar pe un Clio automat. Acolo mergea acceptabil.

Dar nici nu sunt fan motoare de scuter supraalimentate la limita rezistentei, montate pe toate tipurile de masini, doar ca sa tinem costurile sub control.

 

Exemplu: VW a vazut ca a avut succes cu motorul de Golf V GTI - 2.0 TFSI. Motorul era genial, si avea multi fani, dar era scump.

Asa ca s-au gandit sa scoata o versiune de buget GT Sport cu 1.4 TFSI (pe baza existentului 1.4 FSI de 90cp) cu 140cp sau 170cp. Motoarele de 140cp au avut probleme mari cu turbinele, se schimbau si cate 2 pe masini pana la 100.000km. Motoarele de 170cp au trebuit sa fie retrase din stocuri pentru ca dupa 30.000km trebuia kit motor la ele!

Un iepure, va fi tot iepure chiar daca ii pui dinti mai mari, nu va fi tigru niciodata...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Iar comparam VW cu Renault si venim cu afirmatii ca daca la VW a fost asa, atunci nimeni nu o poate face bine ...

 

Da, iti dau dreptate, un potential cumparator poate avea dubii din cauza asta. Si eu am cautat cand am luat masina daca exista ceva rapoarte de fiabiliate legate de motor. Ce am gasit atunci suna bine, nu aparusera cele negative. Probabil daca le gaseam atunci, ma orientam altfel, nu am cum sa stiu acum cum as fi decis exact in acel moment. Dar ce am spus mai sus subliniaza faptul ca, desi am avut problemele ce le-am avut, sunt in continuare foarte multumit de decizie, si acum, daca as fi sa aleg din nou, dupa toata experienta, tot 1.2 TCe as alege (i.e., daca mi-as permite sa imi cumpar azi un alt Duster, ca tot as vrea acum un 4x4, tot un 1.2 TCe mi-as cumpara).

 

Si da, sunt trecut de hop. Dar cam de asta iti iei masina noua: pentru garantie. Si nu, nu mi-a fost usor, am avut parte de ceva nervi si stres, si nu, nu ii doresc nimanui sa aibe aceleasi experiente ce le-am avut eu. Dar inca e devreme sa generalizam de la cateva cazuri sa decidem ca toata generatia are probleme (vezi destule raportari pozitive, plus ca de obicei doar problemele se fac auzite).

 

In ceea ce priveste motoare de scuter supra-alimentate (macar nu zici supra-turate, cum zic majoritatea, in conditiile in care cu TCe se merge optim in plaja 1500-2500 rpm, mult sub plaja normala de turatie a unui motor benzina aspirat normal) ... daca as fi rau, si eu as putea zice ca 1.5 dCI e motor de tractor sub-dimensionat, dar nu o fac, pentru ca respect toate arhitecturile si solutiile tehnice, prin prisma tehnologiei si a muncii depuse de inginerii ce le-au creat, si toate deciziile fiecarui cumparator.

 

Dupa cum ai spus chiar tu mai sus, a fost o serie de 200 de motoare dCI cu probleme. TCe inca nu a bubuit nici unul. Daca va fi cazul, si se va constata o problema de fabricatie, categoric va fi o rechemare pentru ele. Plus ca acum se vand TCe Euro 6, inca nu am auzit de nici o problema la ele. Probleme cu motoare inlocuite in garantie au fost si vor fi pe toate tipurile de combustibil si la toate marcile auto.

 

Ii respect decizia lui carera si o salut. Fiecare are dreptul la propria decizie, si are argumentele lui in a o lua.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bine punctat @huskyuk .. si as mai adauga o chestie la ce ai spus.. in general cumparatorul de Dacia (Duster) cauta o masina fiabila si cu costuri de intretinere mici ..la capitolul asta 1.2 tCe nu sta foarte bine parerea mea. In momentul de fata cine vrea un Duster pe benzina (cum e si cazul meu) cred ca ar face bine sa ia un 1.6 sce 115cp. O fi el un pic mai slabut ca 1.2 tCe pe hartie .. dar macar nu te doare capul..

Poate pe viitor Dacia va oferi niste motoare mai ok .. un 1.6 turbo pe benzina ar fi un deliciu pentru mine :)

P.S: Eu am mers cu un Duster 1.2 tCe si mi-a placut senzatia, dar dupa ce am mai citit diverse forumuri nu m-as grabi acum sa-l mai cumpar..

Pe langa asta nici colegul @stefanudrea n-a mai povestit nimic in ultimul timp despre "aventura" sa cu Duster-ul :D

Editat de andrei_s
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

... o masina fiabila si cu costuri de intretinere mici ..la capitolul asta 1.2 tCe nu sta foarte bine parerea mea. In momentul de fata cine vrea un Duster pe benzina (cum e si cazul meu) cred ca ar face bine sa ia un 1.6 sce 115cp. O fi el un pic mai slabut ca 1.2 tCe pe hartie .. dar macar nu te doare capul..

 

Legat de prima afirmatie, venind din partea ta @andrei_s este o presupunere... Colegii care au 1.2 TCe pot sa ofere detalii despre costuri de intretinere, iar legatde fiabilitate, cel putin la Euro 6, ea nu se poate determina momentan. Uitandu-te la ce ai citit despre Euro 5 poti sa iti faci o parere "pesimista" despre probabilitatea ca Euro 6 sa nu fie fiabil. Dar e o parere si atat.

 

Legat de a doua afirmatie, sa continuam discutia la topicul dedicat: http://forumduster.ro/topic/2018-noul-motor-16-benzina-euro6/page__st__12

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

eu am avut pe golf 6 motor 1.4 tsi de 160 cp. in afara de 2 pompe de apa schimbate in garantie alta problema in 55.000 km nu am avut cu ea.

eu cred ca cei de la renault vor adresa problema daca ea exista si situatiile punctuale se vor rezolva.

 

e clar ca asta e viitorul (apropiat) motoare mici supraalimentate. daca stam sa ne gandim si acest 1.5 dci tot supraalimentat este si merge fr ok si chiar la turatii foarte mari pt un diesel. ( la 170 are cam 4100 rpm).

stiu un megane 1 cu motor 1.9 dti, puturos maxim, dar are 500.000 km and counting.... dar stiu si 1.5 dci de 90 cp cu 400.000 km deci... se poate si la astea " de scooter".

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...