Sari la conținut

1.2 Tce Pofticios De Ulei


Postări Recomandate

Depinde ce intelegi prin relevanta. Daca dupa un interval de timp indelungat de stationare (probabil chiar si numai o saptamana) gasesti nivelul uleiului la minim, nu e de rau atata timp cat, dupa o perioada de functionare a motorului si apoi circa 24 de ore de stationare, nivelul uleiului revine intre cele doua limite. N-am inteles ideea cu verificarea dupa 10 minute de functionare. Sa masori nivelul uleiului la mai putin de 24 de ore de la oprirea motorului poate fi relevant.. dar incorect.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 960
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Nu imi vine sa cred reactiile si concluziile unora despre forum , dar asta e, nu poti sa te intelegi cu toata lumea, unii chiar au idei fixe si atunci cel mai bine este sa renunti la efoturile de a-i

@stefanudrea te rog sa te calmezi si sa postezi pe forum , in speta in acest topic, numai cand vei avea date concrete, pana atunci iti recomand sa nu mai postezi informatii partiale sau fara surse, de

Ei na, este evident ca deja te-ai angajat, dar nu asta e ideea.   Parerea mea prietenesca, simpatizanta si pe deplin interesata: presupunand ca ar exista buna intentie si receptivitate din partea as

Posted Images

10 min de functioanre: mai devreme zicea cineva pe forum ca asta ar fi intervalul optim de verificare a uleiului. Intre relevant , corect si alte sinonime...nu facem analiza gramaticala. Evident ca ma refeream la faptul ca ma intereseaza sa stou cat ulei mai este in motor nicidecum nu 'consult' joja ca mai apoi sa lansez un tratat de analiza pt corectitudinea jojei versus relevanta jojei. Come on ,chiar atat de ambiguu a foat mesajul meu?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dacă mașina e la orizontală, și stă mai mult de 24h tot uleiul va ajunge în baie și va da nivelul X mm pe jojă. Dacă verifici imediat după pornire/funcționare e logic că nivelul va fi X-5 mm(să zicem, poate și mai mult) uleiul fiind împrăștiat prin motor.

Important e ca la orice verificare în condițiile inițiale (mașina e la orizontală, și stă mai mult de 24h) Xul să fie același

 

Dacia zice că nivelul de ulei maxim=maxim pe jojă și minim=maxim-5mm pe jojă, X de care pomenesc eu îl măsori de la minim sau de la maxim, cum vrei, important e ca la orice verificare să fie același, adică uleiul e acolo, nu e mâncat/aruncat/pierdut etc.

Editat de t0rquemada
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cat ulei poate intra la 1,2 Tce intre nivelul nimim si maxim pe joja ?

Intreb ptr. ca eu am pus 1L de ulei si abia a atins nivel minim. Apoi ei mi-au completat exact pana la nimelul maxim. Insa nu sunt sigur cat inseamna in litrii intre cele 2 gradatii

Editat de bmcpst
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@t0rquemada, recent am observat ca, la o alta masina (motor diesel), dupa ce a stat nemiscata timp de aproape o luna, nivelul uleiului ajunsese la minim pe joja. Fara sa completez, am mers cu ea circa 300 km, dupa care, la circa 24 ore, am verificat din nou nivelul uleiului si era exact la mijloc, intre cele doua gradatii. In zilele urmatoare am verificat de mai multe ori, uneori la intervale de doua zile de stationare, alteori la mai putin de 12 ore, si de fiecare data nivelul ramasese la mijloc. De aici am tras concluzia ca, dupa o stationare indelungata, nivelul minim al uleiului pe joja nu indica neaparat faptul ca ar exista o problema, atat timp cat la verificarile ulterioare, dupa stationari de o zi-doua, nivelul revine la normal. Respectiva masina urmeaza sa stationeze in urmatoarele doua luni si eventual o sa revin cu poze atunci.

@capone, te-ai aprins degeaba, am incercat sa-ti raspund foarte serios strict la intrebare. Mai vezi eventual inca o data cum ai formulat-o; nu stiu cine si-ar fi putut da seama ca te intereseaza de fapt sa stii cati litri sunt in motor.

@bcm, dupa cum am aflat si eu de la altii, stiu ca intre nivelul minim si maxim pe joja diferenta este de un litru de ulei. Asadar tind sa cred ca la tine nivelul era mult sub minimul jojei.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@bmcpst, de obicei e ~1L diferenta. Deci ~1L pus de tine si ~1 L de mecanici ai avut lipsa.

 

@Stef13, cum a explicat si @t0rquemada... uleiul va cobori in baie in proportie foare mare in cateva ( ~10-15 ) minute dupa oprire (este cald si se scurge destul de repede in baie). In 24 ore sigur se scurge si NU urca de la sine in circuit. Deci citirea la 24 ore e relevanta si corecta.

 

Inca o data, ideea e sa evaluezi trendul folosind consistent aproximativ aceeasi metoda de citire (in aprox acelasi loc, dupa aprox acelasi timp de la oprire, de fiecare data). Nu trebuie sa ai variatii mari (5mm e mult) de la o citire la alta si nu trebuie sa ai tendinta descrescătoare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Se pare că avem primul Dokker 1,2TCe 115CP(20luni și 46000Km) cu motorul praf, de la ulei. Dacia a refuzat garanția pe motiv de ulei neconform, iar posesorul a făcut upgrade la un motor sh 1,2Tce de pe Captur. Povestea integrală la nemți.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak unpinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...