Sari la conținut

Postări Recomandate

Hai sa vedem ce preferati, diesel sau benzina?

 

Eu unul prefer cuplul oferit de diesel care dpdv este cel mai potrivit pt Duster apoi autonomia de combustibil oferita.

 

Referitor la costuri se stie ca diesel-ul este ceva mai scump la revizie si mai ales la achizitionare, diferenta de pret intre diesel si benzina fiind aproximativ de 2000 EURO.

 

Deci, ce preferati? :twisted:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 322
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Sfarsitul de saptamana care tocmai a trecut a fost alocat "incalzirii" Duster-ului in vederea concediului. Mai exact, l-am plimbat prin zona cetatilor dacice din Orastie (Costesti, Gradistea de Munte)

Va rog sa ma credeti la la diesel vs benzina NU exista decat 1 argument REAL ! Argumentul este reprezentat de nr de kilometri pe care il face utilizatorul pe an. Amortizari si alte aiureli nu sunt va

Sa speram ca pana ajunge Dacia sa produca masini hibride, anul asta sa introduca macar noul motor 1.3 tce pentru cei care nu vor neaparat un motor diesel pe un SUV .. stiu sunt o minoritate dar si ace

Posted Images

Hai sa vedem ce preferati, diesel sau benzina?

 

Eu unul prefer cuplul oferit de diesel care dpdv este cel mai potrivit pt Duster apoi autonomia de combustibil oferita.

 

Referitor la costuri se stie ca diesel-ul este ceva mai scump la revizie si mai ales la achizitionare, diferenta de pret intre diesel si benzina fiind aproximativ de 2000 EURO.

 

Deci, ce preferati? :twisted:

 

Sincer prefer Disel chiar daca diferenta de 2000 Euro fata de un benzinar este recuperata dupa aproximativ 60000 km conform atasament. Interesant ar fi sa avem si costurile de intretinere pentru fiecare tip de motorizare :mrgreen:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa ma credeti la la diesel vs benzina NU exista decat 1 argument REAL ! Argumentul este reprezentat de nr de kilometri pe care il face utilizatorul pe an. Amortizari si alte aiureli nu sunt valabile decat pe hartie ! Concluzia este simpla.

la 1000 - 20.000 km/an benzina este imbatabila chiar daca consumul sare de 8-9-10 l/100 km

la peste 20 - 25.000 km/an dieselul este suveran !

 

Eu am facut zeci de calcule si cu dieselurile (logan, peugeot, renault - deci campioane la consumuri mici) si cu benzinarele (peugeot 205, renault 9, 19, supernova 1,4 mpi, solenza 1,4 mpi, logan 1,6 mpi - deci consumuri diverse dar normale) si am ajuns la urmatoarele concluzii :

 

1. dieseluri 4,5 - 5,5 l/100 km extraurban

5,5 - 7 l/100 km autostrazi

6,5 - 7,5 l/100 km urban

 

2. benzinare 5,5 - 7 l/100 km extraurban

6 - 8 l/100 km autostrazi

7,5 - 9 l/100 km urban

 

Consumurile au rezultat in urma mai multor masuratori, pe diverse autostrazi, in diverse orase, in diverse conditii de trafic, in diverse sezoane. In final NU exista diferente mai mari de 2 litri/100 km la motoare de litraje si puteri asemanatoare (masuratorile mele sunt facute in peste 300.000 de km facuti cu motoare diesel (1,5 dci 65, 85 cp) si benzina (1,2 75 cp, 1,4 75 cp, 1,6 mpi 90)

 

Acesti maxim 2 litri se regasesc lejer in kilometrii anuali, revizii mai ieftine si mai rare la benzinare.

 

Eu am ales Duster dci 110 cp pentru ca fac peste 50.000 km pe an ! Deci la mine Dieselul este mai rentabil. In alte conditii as fi ales benzina ! Si sa nu creada cineva ca TOTI constructorii nu fac calculele astea cand fabrica masinile !

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare pedrovl.

Sunt convins ca ai dreptate. Calculele sunt facute de toata lumea, dar pana la urma, fiecare cumpara ce considera de cuviinta si sincer vorbind cam in ce bani se incadreaza.

Am incercat doar sa pun la dispozitie un mic calcul pentru cei care doresc sa isi faca o parere ce insemna amortizare diferentei de 2000 EURO la disel fata de bezinar cam in 3 ani daca media ar fi de 20000 km/an.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Lupule,

 

ce ai propus tu e foarte ok si chiar ar fi interesant sa vedem ce mai posteaza ceilalti. chestiunea cu amortizarea e corecta si ce ai scris tu de asemenea. eu am trecut-o pe planul 2 in sensul ca de fapt dupa multe calcule rezulta un final care duce la cati kilometrii fac posesorii de diesel sau benzina si asa cum spuneai si tu cat este dispus fiecare sa dea la achizitie. scuze ca am zis "amortizari si alte aiureli" dar erau fara referire la ce ai scris tu. multi au argumente aiurea si nu inteleg cum se face o amortizare dar nu am vrut sa intru in amanunte ca sa nu scriu prea mult.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am ales diesel pentru cuplul oferit ( nu am facut pana acum la nici o masina calcule cu amortizari si costuri si nici in viitor nu voi face, deja calculam prea multe in viata asta ca sa mai conteze 2-3 litrii la 100 km - parerea mea) la turatii mici, poate comparatia benzina diesel ar fi fost mult mai bine venita daca si motorul pe benzina era ceva turbo.

Acum daca vrei sa faci si un pic de offroad usor (ceva de genul pescuit, desi de multe ori dupa o ploaie te poti intalni cu adevarate mlastini), motorina te ajuta mai mult.

Personal masina imi pare submotorizata cu ambele motoare , trebuia macar 1,9 dci sau 1,8 16V benzina. Cu 4 persoane bagaje si AC nu mai imi pare destul de sprintena, poate si pentru faptul ca sunt obisnuit cu un diesel de 140CP. Dar intre 2 motoare la capacitati si puteri egale pentru un SUV diesel-ul iese castigator.

Iarasi , un alt lucru de luat in considerare mai este si versiune aleasa. O persoana care da mai bine de 17000 Euro pe un Duster cu toate optiunile nu cred ca isi face griji pentru 2 litrii la consum indiferent de cati km face pe an si alege motorizarea care il satisface. O persoana mai lenesa care nu are chef sa auda motorul turat si sa schimbe des va alege dieselul ( de ex tatal meu care merge in a 3-a de la 40 pana la 70km si daca are nevoie sa o calce masina nu protesteaza si se infige e adevarat ce e 1,9 dci), o persoana tanara si sportiva s-ar putea sa aleaga 1,6 16V si sa ii placa sunetul motorului la peste 3000 - 4000 rot min unde benzina incepe sa iti dea o senzatie sportiva.

 

Sper ca nu v-am ametit foarte tare caci nu am talent la scris.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Cand au ales motirizarile pentru Duster cred ca au vrut sa determine clientul sa mearga spre disel, puteri relativ egale, comsum relativ scazut, emisii mici. Diferenta de 2000 Euro intre cele doua motorizari da bine in cifrele producatorului precum si diferenta de intretinere in contabilitatea celor care se ocupa de service.

Pana la urma oamenii se gandesc si la consum, dar fiecare se va indrepta spre ceva care sa nu il usture pre mult la buzunar la intretinere, ori nu il mai intereseaza nimic si pur si simplu usi cumpara ce ii place si ii aduce bucurii. ;)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu personal aleg varianta diesel. Fiind pasionat de plimbari prin natura - paduri, munte, delta - cred ca este varianta cea mai buna. Lumea insa va alege in functie de doua lucruri: bani si utilizare. Diferenta de 2000 de euro ma pune si pe mine pe ganduri.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...