Sari la conținut

Sandel

Members
  • Număr conținut

    165
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    16

Sandel a câștigat ziua ultima dată pe 8 Septembrie 2018

Sandel a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

108 Excelent

Despre Sandel

  • Rang
    Senior

Informații profil

  • Oraș:
    Iasi
  • Stare:
    Îmi doresc un Duster
  • Motor:
    1.6 4x4 105cp
  • An fabricație:
    2015

Vizitatori Recenți Profil

890 citiri profil
  1. Bravo! sunt de acord cu tine în totalitate. Mie-mi plac benzinarele. Ție îți place diesel-ul. Gustul și culoarea nu se discută. Să ne bucurăm de ceea ce avem cât mai mult timp.
  2. ... ,,fiabilitate/intretinere pe termen mediu/lung” ... probabil că glumești stimate coleg. Societatea de consum lucrează contra cronometru. Cine credeți că va schimba de pe autoturism motorul 0,9 TCE după ce se strică? Se termină cu motorul.... se termină cu autoturismul. Petrolul pe care Tera ni-l mai poate da, este pe sfârșite. De ce credeți că în motorină sau benzină se bagă combustibil bio? De ce credeți că se dau bani de la guvern pentru a renunța la rable? Poate că peste 10 ani vei mai circula cu Dusterul diesel, dar vei plăti de vei simți asta la fiecare Km parcurs. Tendința de a modifica sistemul de propulsie pe electric este o certitudine. Deja ni s-a inoculat în cortex expresia: ,,Poluatorul plătește!” Suntem conștienți că cel care poluează trebuie să plătească. Nu mai există cale de întoarcere. Mașinile hibrid au apărut ca o alternativă și pentru ca perioada de tranziție spre automobilul electric să ne fie mai ușoară. Probabil că peste 10-15 ani, autoturismele E6 vor fi privite ca niște curiozități. Stimate coleg nu vreau să-ți stric cheful și speranțele, suntem în aceeași oală. Viitorul motoarelor clasice este sumbru.
  3. Mulțumesc pentru informații dle ISZY. Totuși în vara anului 2018 am ajuns până la Cetatea Bologa, pe drumul îngust și accidentat care urcă până sus. În luna August ,,se lucra de zor” la consolidarea cetății . Nu m-au lăsat să mă apropii foarte mult ca să nu-i văd lenevind la umbră. Dacă îmi aduc bine aminte am făcut și câteva fotografii. Dar dacă astea sunt datele oficiale... ne vom conforma. Cu stimă! Mulțumesc dle Marco. Preventiv voi lua lanțurile și bineînțeles voi echipa bibiul cu M+S-uri. Vara trecută m-am călit cu drumurile din Apuseni. ( Padiș- Doda Pilii- Smida-Giurcuța- Poiana Horia.) După socoteala mea de la Stâna de Vale la Remeți sunt vreo 30 de Km. Voi merge încet și mă voi bucura de frumusețile patriei. Vă mulțumesc la toți pentru informații.
  4. Minunat! Vă invidiez pentru ieșirile la iarbă verde. La Felix voi fi cazat 4 zile. În aceste zile nu am de gând să mă prăjesc ca o un gușter la Soare. Intenționez să fac câteva plimbări prin Apuseni. Acum întreb: 1. Oradea - Beiuș- Stâna de Vale - Remeți - Oradea. 2. Cum este drumul de la Stâna de Vale pe lângă Lacul Leșu la Remeți? 3. De la Stâna de Vale se poate ajunge la Moara Dracului cu auto 4X2? 4. Cetatea Bologa a fost renovată? Orice informație este binevenită. Vă mulțumesc!
  5. Frumoase fotografii, frumoase locuri, frumoase peisaje. În data de 17 Iulie voi ajunge la Oradea (Băile Felix). La întoarcere voi încerca să fac traseul indicat pe hartă.. Dacă mă mai uit odată la fotografii ... cred că mă apucă depresia. Felicitări!
  6. Pentru locația Deltă recomand Sfântu Gheorghe. Locația ideală pentru lăsat mașina este la Tulcea în zona lacului Ciuperca. Trebuie să ai bani potriviți pentru plată și un noroc chior pentru un loc de parcare cât mai aproape de port. Cu Pasagerul faci aprox. 4 ore până la Sf. Gheorghe. Cu catamaranul vreo 3 ore, dar costă mai mult. Acum câțiva ani în urmă am lăsat mașina la Mahmudia. În funcție de sezon, Pasagerul poate veni aglomerat și nu veți avea prea mult confort. Prețurile mărfurilor din Deltă sunt mai mari cu aprox. 30% - 40% față de supermarketuri. Totul este mai scump, dar câteodată , în funcție de conjunctură și ambient vei putea spune că a meritat fiecare bănuț. Nu știu unde v-ați propus să mergeți, dar eu vă doresc o vacanță plăcută. Succes maxim!
  7. Pentru reducerea emisiilor poluante s-a adoptat tehnologia catalizatoarelor. S-a urcat treaptă cu treaptă, de la Euro1. la Euro2 și tot așa până la Euro6. Așa cum spuneam...etapizat.. Și tot etapizat s-a trecut la gâtuirea motoarelor. Să nu mai pleci cu scârțâit de roți de la semafor, ci lansat. După ce ajungi la o anumită turație, calculatorul îți taie alimentarea cu combustibil. La aspirata mea cu Euro5 trebuie să analizez foarte bine situația atunci când fac o depășire în forță. Cu fostul bibiu Euro2 nu mă codeam atâta. Cunosc un tinerel exuberant care își scoate catalizatorul după ce trece ITP-ul. A făcut din mașinuța lui o rachetă. După prima demonstrație am refuzat să mă mai urc în mașina lui. Fiecare accelerare- crește consumul de carburant și inclusiv poluarea. Din acest motiv a apărut ideea scremută de recomandare a schimbării vitezelor din bord. În mod sigur s-a ajuns la această idee creață în urma a nenumărate teste, simulări și calcule laborioase. Iar cei care au lucrat la trebușoara asta au încasat un purcoi de bani. Măsurile anti-poluare se aplică etapizat și sunt din ce în ce mai dure.
  8. România ca și marea parte a statelor UE este parte la programele antipoluare. Toată treaba ține de legislație și de programul care se desfășoară etapizat. Dacă Germania și Franța vor amâna scoaterea dieselului, vom amâna și noi. Nimeni nu-și taie craca de sub picioare, decât dacă o fac și alții mai breji. Resursele de petrol la nivel mondial sunt limitate. Vezi că vor să scoată și pungile de plastic, etc Deocamdată se merge pe majorarea cantității de combustibil bio în combustibilul clasic. Nu că ar polua mai puțin, dar până ajunge la maturitate, planta degajă oxigen. Cam astea sunt surprizele viitorului.
  9. În viitorul apropiat, cred că hibridele vor avea mai mare căutare pe piață. Acest lucru se va produce din cauza legislației în domeniu, nicidecum că așa vrem noi. Vor veni și electricele grăbit din urmă. Dar mai au multe de pus la punct. 1. Încărcarea într-un timp cât mai scurt a acumulatorului. (5-10 minute) 2. Acumulator cu autonomie mare. (400-600 Km) 3. Facilități multiple de încărcare: la servici, acasă, supermarket, etc. Până atunci voi număra anii în care mai am voie să circul cu euro5. Mă voi bucura în fiecare an de cel puțin 20-25.000 Km parcurși pe drumurile patriei. Voi analiza oportunitatea achiziționării unui 4x4 hibrid.
  10. Mai jos postez o hartă orientativă pentru cei dornici de plimbare. Cred că un Duster 4x4 poate aborda Drumul Forestier Intervenție care pleacă din zona Cabanei Bursucărie. O porțiune din acest drum poate fi văzută în partea din stânga sus a fotografiei cu mașina. Dacă nu se întâlnește vreo barieră pe drum, se poate lăsa auto în zona de N a lacului. Astfel este evitat drumul pe jos pe traseul marcat (de 40-50 de minute) care este destul de solicitant. Pe drumul care ocolește lacul pe latura de N-E, mai este instalată o barieră (pe care nu am notat-o). Această barieră împiedică accesul auto pe această latură. Dacă aveți întrebări - vă răspund cu plăcere.
  11. Poza 1. Lacul Cuejdel. Poza 2- Cabana Bursucărie se găseşte pe drumul axial Gârcina - Mitocul Bălan. Constat că fotografiile se încarcă foarte greu. Pozele de 6-7 mb nici măcar nu se încarcă. Mă anunţă doar că încărcarea a eşuat, iar pozele care s-au încărcat de bine, de rău - sunt dezbrăcate serios de mb. Acum aştept să văd dacă binevoieşte să se mai incarce una de 4,3 mb.... s-a încarcat. Victorie! Încercăm să mai încărcăm câteva. Poza 3. Observatorul de la coada lacului. Poza 4. Panoul cu interdicţiile din zona protejată. Poza 5. ....ciuciu! Bilanţ: patru încărcări de foto reuşite şi noua (9) eşuate. Am greşit eu cu ceva?
  12. Dat fiind că nu există încă un grup de dusteriști din Neamț, care să ne spună ce trasee frumoase sunt în această zonă extrem de frumoasă voi posta aici. În data de 30 Aprilie am ajuns la lacul Cuiejdel. De data asta am urmat traseul prin Gârcina. Am lăsat bibiul la barieră, apoi am continuat drumul pe jos. Este bine să ne echipăm cu încălțăminte adecvată, deoarece sunt porțiuni de drum cu urcuș și coborâș destul de abrupt. Traseul este marcat cu cerc și bulină roșie pe fond alb. Cu câteva pauze am ajuns la lac în aproximativ 50 de minute. Peisajul este deosebit de frumos, mai ales că lacul este contemporan cu noi. Se pare că mai există un traseu care poate fi abordat cu un 4x4, dat fiind că nu am încă în dotare un 4x4 nu m-am încumetat. Traseul de care fac vorbire pornește de lângă Cabana Bursucărie urcă pe un versant golaș, apoi intră în pădure și ajunge în zona unde pârâul Cuiejdel se varsă în lac. În zona lacului, acest drum părea destul de bun. Probabil că este folosit de către personalul care se ocupă de administrarea lacului. Am mai aflat că în zilele lucrătoare nu se pune bariera pe drumul care pornește din Cracăul Negru spre lac. După ce am bifat acțiunea lacul Cuiejdel am continuat drumul spre Mitocul Bălan. Drumul este destul de bun și accesibil pentru orice mașină. Urmează să pun poze.
  13. În zona pădurea Dobrovăţ din Iaşi. Foto făcute pe 10 Februarie 2019.
  14. Dacă tot vorbim de veveriţe, să revenim la oile noastre .... ăăă pardon, la urşii noştrii. Foto 1. "Famelie mare, remuneraţie mică...." şi o foame pe măsură. Nu mai au ruşine dom-le au ieşit la drumul mare, foamea dă de-a dreptul. Foto 2. Yeti vegetarian care bântuie prin curţile oamenilor. Foto 3 şi 4. Isprava vegetarianului care nu a bagat în seamă gardul electrificat şi nici anunţul cu "parcare privata". ..."vedem urşi peste tot". Fotografiile cu ursii au fost facute de umila mea persoana la Balvanyos in perioada 15 Octombrie - 1 Noiembrie 2018. Ce sa fac? Imi place sa ma plimb si sa fac poze ursilor, asta-i betesugul meu. Fotografiile au fost facute dupa ora 18.
  15. Asa ma gandeam si eu Stef. Era cat pe ce sa le confund cu urmele de veverita.
×
×
  • Creează nouă...