Sari la conținut

Sandel

Members
  • Număr conținut

    123
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    13

Sandel a câștigat ziua ultima dată pe 3 Mai

Sandel a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

69 Excelent

Despre Sandel

  • Rang
    Senior

Informații profil

  • Oraș:
    Iasi
  • Stare:
    Îmi doresc un Duster
  • An fabricație:
    2011

Vizitatori Recenți Profil

512 citiri profil
  1. Dacia Duster benzina vs diesel

    Se fac estimari, dar nimeni nu face niste afirmatii concrete. https://b1.ro/stiri/auto/masini-diesel-interzise-224150.html Procedeul este arhicunoscut. Initial se fac niste aluzii, apoi se fac estimari ale anului cand va avea loc tristul eveniment, etc Toate astea se fac pentru a obisnui oamenii cu ideea ca odata si odata - dieselul nu va mai avea ce cauta pe strazi.
  2. Dacia Duster benzina vs diesel

    Mare dreptate ai stimate coleg. In centrele noastre urbane exista o mare aglomerare de locuinte, populatie, magazine si implicit masini. Toate acestea au generat in anumite zone, o poluare peste normele admise, datorita strazilor inguste si lipsei spatiilor verzi. Cum apare un teren liber pe undeva prin centru ... hop ca apare un dezvoltator imobiliar care tranteste pe acel teren un bloc cu 20 de etaje si care nu prevede decat 10% locurile de parcare pe care ar trebui sa le amenajeze. Occidentalii isi protejeaza zonele verzi din orase, le extind sau chiar infiinteaza noi parcuri, iar extinderea zonelor urbane se face pe orizontala, cu drumuri si parcari corespunzatoare. Maal-urile sunt scoase din orase, la fel si centrele industriale Din acest motiv, poluarea este mai redusa la ei. Densitatea de masini pe Km patrat este mai mult mai mica. Trebuie sa ne obisnuim cu gandul ca exista tendinta de a se elimina traficul auto din centrul marilor orase. Drumurile cu putine benzi, mersul bara la bara, stationarea la semafoarele lungi cu motorul pornit, sunt situatii care determina cresterea nivelului depoluare. Toti suntem soferi, toti avem masini si toti suferim in urma restrictiilor impuse sau a restrictiilor care ni se vor impune. Vom vedea ce ne va rezerva viitorul. Cat despre felul in care am fost tratati ieri cand am venit in capitala, pentru a senzibiliza puterea centrala pentru A8 si nu numai... s-a vazut. Cu stima .
  3. Dacia Duster benzina vs diesel

    Franta isi poate permite fantezii cu politicieni extremisti ca cel nominalizat in postul de mai sus. Au un PIB net superior fata de Romania si isi pot permite destule, deoarece au acces direct la butoanele UE. Noi romanii avem o repulsie cand trebuie sa mergem la vot si ne mai miram ca avem inflatie si a crescut ROBOR-ul. Aceasta repulsie este strans legata de gradul de iresponsabilitate care ne este caracteristic. Cat despre autostrazi ... nu vedeti ca nu avem nici o autostrada care sa treaca muntii catre Ardeal? Nici dinspre Bucuresti spre Sibiu si nici dinspre Iasi spre Tg. Mures. Nu sunt pesimist, dar am senzatia ca noi iesenii ne luptam in van pentru A8. Oare UE se intinde doar pana la Carpati? Este o impresie, sau chiar o certitudine?! Nu mai continui ca oricum sunt in afara topicului.
  4. Dacia Duster benzina vs diesel

    Cred ca de la inalta poarta (UE) primim indicatii pretioase in ce priveste programele economice, de inflatie si de politica externa (vezi untimile reactii cu ambasada din Israel). In programele antipoluare ne-am luat singuri angajamente clare, cu termene, etc. Iar comisarii UE care se ocupa cu acestea, vin la termene bine stabilite pentru a vedea daca masurile antipoluare s-au implementat - sau nu si care sunt rezultatele. Ex: Cosurile de fum ale termocentralelor sunt echipate cu filtre pentru a se micsora emisiile de sulf si de alte particule. Acestea se schimba odata la 2 ani cu altele mai superioare. Se fac detreminari ale nivelului de emisii. Aceste determinari sunt raportate de Romania si confirmate de comisarii de mediu europeni, care au atributini clare in acest sens. Daca Romania are realizari concrete si viabile in cadrul programelor (ex: fiecare bloc, fiecare casa data in folosinta din 2019 va fi echipata obligatoriu cu panouri solare). Romania poate amana o vreme restrictiile in ce priveste motoarele diesel. Numarul mic de autostrazi din Romania si calitatea lor, favorizeaza starea precara dpdv economic a Romaniei. Romania este situata la granita estica a UE, iar o infrastructura rutiera buna, nu este vazuta cu ochi buni de UE.
  5. Dacia Duster benzina vs diesel

    Sunt cateva avantaje. Sa speram ca problema consumului de ulei va fi de domeniul trecutului.
  6. Dacia Duster benzina vs diesel

    Cu ce este mai bun acest motor 1.3 Tce, decat cel de 1.2 cu injectie directa? Doar pentru faptul ca are 100cm3 in plus? Se cunosc cateva detalii despre acest motor?
  7. Numai atat se poate castiga cu remaparea acestui motor? Nu este cam putin? Ma asteptam la un 10%
  8. Din ce spune t0rquemada, pentru GPL motorul trebuie sa fie "dedicat" pentru asa ceva: 1.6 16V SCe Euro 6 * H4M730 Benzină 4x4 TL8-008 Duster * H4M738 Benzină 4x2 JR5-395 Duster, * H4M740 LPG 4x2 JR5-395 Duster, Si-a montat cineva instalatie GPL pe acest motor? Cineva se plangea de etajarea scurta a cutiei de viteze. Eu unul consider normala aceasta etajare scurta la acest motor de 1.6 16V gatuit cu euro6. Nimeni nu pomeneste nimic despre consumul de ulei. Nimeni nu pomeneste de o remapare.
  9. Dacia Duster benzina vs diesel

    Posibil, nu sunt foarte bine informat in acest domeniu. Sa mai auzim niste pareri avizate.
  10. Dacia Duster benzina vs diesel

    Bine punctat. In general, occidentalii sunt interesati sa ne vanda masinile hibrid fabricate de ei. Occidentalii vor ca Romania sa ramana la statutul de stat obedient, nicidecum sa aiba o industrie auto performanta. Vor sa ne vada permanent cu mana intinsa. Vanzarile record ale Dacia in UE si nu numai, credeti ca nu le-a dat de gandit? Oare banii primiti de la stat la achizitionarea unei masini hibrid, nu ne face sa banuim nimic? Eu unul sunt convins ca UE ne va conditiona sa acordam in continuare acel bonus fie ca avem, fie ca nu avem bani in pusculita. Statiile de incarcare sunt doar pentru cele electrice. Mainile hibrid se incarca singure in timpul functionarii. Tendinta este de a mari autonomia de deplasare pe electric a hibridelor, aceasta autonomie reprezentand un punct forte in alegerea modelului de auto hibrid. Intr-adevar, un cutremur sau un razboi ar stagna progresul economic. Ideea este ca totul este intr-o continua transformare, iar noi romanii va trebui sa ne adaptam.
  11. Dacia Duster benzina vs diesel

    Nu putem decat sa speram soarta ne va surade placut in viitorul apropiat. Un amic de-al meu are o Skoda diesel, ne intalnim intr-o zi si printre altele imi spune ca urmatoarea lui masina va fi un hibrid. - Oauuu! Pai de ce un hibrid? intreb eu. - In urmatorii 5 ani vor fi transformari majore pe piata auto din Romania. - Pe asta de unde ai mai scos-o? il intreb eu. - Am aflat-o la ultimul stagiu de pregatire profesionala la care am participat in primavara asta. Am uitat sa spun: amicul meu este mecanic auto la reprezentanta Opel. De aici poate sa traga fiecare ce concluzii vrea.
  12. Dacia Duster benzina vs diesel

    Pai daca majoritatea modelelor care ies de pe liniile de fabricatie sunt echipate cu motoare diesel...? Ia si omul ce gaseste. Iata si efectele programelor antipoluare: https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22413804-proiect-circulatia-masinilor-euro-0-1-2-3-4-putea-interzisa-bucuresti-incepnd-2021-ntre-orele-06-00-22-00-proiectul-nu-fost-adoptat-consiliul-general.htm
  13. Drumul Talienilor

    Buna intrebare. Ceahlaul este in Judetul Neamt. O buna portiune din Drumul Talienilor este situat tot in judetul Neamt. Sa fi deschis un topic nou cu Ceahlaul? Nu am crezut ca este nimerit, dar daca am gresit cu ceva ... te rog sa-mi spui. Consider ca este utila totusi o informare a colegilor, despre starea drumurilor dintr-o anumita zona. Mai ales daca ai fost de curand pe acolo. Mai grav este faptul ca nu exista o comunitate a dusteristilor din Neamt. Multumesc pentru observatie.
  14. Drumul Talienilor

    Intr-o mica poiana am intins masa ...era ora 14. Foto 1. Era cald si frumos, dar la munte vremea se schimba pe neasteptate La Cabana Dochia inca erau cateva petice de zapada. Foto 2. Asa cum am spus, drumul de la Telec la Tulghes nu poate fi strabatut de umila mea masinuta. Informatiile le-am luat de la Centrul de Informare si de la crasma satului. Acolo, cateva persoane m-au sfatuit cat se poate de binevoitor, sa nu ma duc spre Tulghes, ca acolo doar cele cu 4x4 au voie. M-am intors prin Bicazul Ardelean catre Bicaz si apoi stanga spre Izvorul Muntelui. Acolo am fost avertizat ca drumul este bombardat. Mi-am luat inima in dinti si m-am incumetat. De la Izvorul Muntelui am urcat pe Axial. Drumul este sub orice critica am facut slalom printre cratere si din acest motiv nu am facut nici o poza, ba m-a prins si o ploaie zdravana. Cred ca am facut o ora pana la Durau. In Durau m-am oprit la o pensiune-restaurant pentru un desert si o cafea. De acolo se vedea Ceahlaul in zare. Foto 3. Pana si caprioarele s-au adapostit de ploaie. Foto 4.
  15. Drumul Talienilor

    Drumul din Telec catre Puncul de Informare este destul de bun. Camionul plin cu busteni tocmai venea de pe DF Bistra-Durau, de la Centrul de Informare mi-a spus ca pot intalni bariere sau portiuni de drum distruse de utilajele ce lucreaza in padure. Foto 2. Poiana Stanile, acolo este si un schit. Pana aici drumul a fost acceptabil. Drumul duce mai departe catre Izvorul Stanile. Foto 3. Am ajuns sus la izvor (foto 4), privelistea este deosebita. Ultima portiune de drum este ceva mai dificila si mai accidentata. Pacat ca atmosfera nu este destul de clara. Dupa cum se poate vedea, nu eram singurul aventurier cu 4x2. Am aflat ca mai sus au trecut cateva 4x4 cu cauciucuri of road.
×