Sari la conținut

Postări Recomandate

Hai sa vedem ce preferati, diesel sau benzina?

 

Eu unul prefer cuplul oferit de diesel care dpdv este cel mai potrivit pt Duster apoi autonomia de combustibil oferita.

 

Referitor la costuri se stie ca diesel-ul este ceva mai scump la revizie si mai ales la achizitionare, diferenta de pret intre diesel si benzina fiind aproximativ de 2000 EURO.

 

Deci, ce preferati? :twisted:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Hai sa vedem ce preferati, diesel sau benzina?

 

Eu unul prefer cuplul oferit de diesel care dpdv este cel mai potrivit pt Duster apoi autonomia de combustibil oferita.

 

Referitor la costuri se stie ca diesel-ul este ceva mai scump la revizie si mai ales la achizitionare, diferenta de pret intre diesel si benzina fiind aproximativ de 2000 EURO.

 

Deci, ce preferati? :twisted:

 

Sincer prefer Disel chiar daca diferenta de 2000 Euro fata de un benzinar este recuperata dupa aproximativ 60000 km conform atasament. Interesant ar fi sa avem si costurile de intretinere pentru fiecare tip de motorizare :mrgreen:

  • Îmi place 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa ma credeti la la diesel vs benzina NU exista decat 1 argument REAL ! Argumentul este reprezentat de nr de kilometri pe care il face utilizatorul pe an. Amortizari si alte aiureli nu sunt valabile decat pe hartie ! Concluzia este simpla.

la 1000 - 20.000 km/an benzina este imbatabila chiar daca consumul sare de 8-9-10 l/100 km

la peste 20 - 25.000 km/an dieselul este suveran !

 

Eu am facut zeci de calcule si cu dieselurile (logan, peugeot, renault - deci campioane la consumuri mici) si cu benzinarele (peugeot 205, renault 9, 19, supernova 1,4 mpi, solenza 1,4 mpi, logan 1,6 mpi - deci consumuri diverse dar normale) si am ajuns la urmatoarele concluzii :

 

1. dieseluri 4,5 - 5,5 l/100 km extraurban

5,5 - 7 l/100 km autostrazi

6,5 - 7,5 l/100 km urban

 

2. benzinare 5,5 - 7 l/100 km extraurban

6 - 8 l/100 km autostrazi

7,5 - 9 l/100 km urban

 

Consumurile au rezultat in urma mai multor masuratori, pe diverse autostrazi, in diverse orase, in diverse conditii de trafic, in diverse sezoane. In final NU exista diferente mai mari de 2 litri/100 km la motoare de litraje si puteri asemanatoare (masuratorile mele sunt facute in peste 300.000 de km facuti cu motoare diesel (1,5 dci 65, 85 cp) si benzina (1,2 75 cp, 1,4 75 cp, 1,6 mpi 90)

 

Acesti maxim 2 litri se regasesc lejer in kilometrii anuali, revizii mai ieftine si mai rare la benzinare.

 

Eu am ales Duster dci 110 cp pentru ca fac peste 50.000 km pe an ! Deci la mine Dieselul este mai rentabil. In alte conditii as fi ales benzina ! Si sa nu creada cineva ca TOTI constructorii nu fac calculele astea cand fabrica masinile !

  • Îmi place 3

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare pedrovl.

Sunt convins ca ai dreptate. Calculele sunt facute de toata lumea, dar pana la urma, fiecare cumpara ce considera de cuviinta si sincer vorbind cam in ce bani se incadreaza.

Am incercat doar sa pun la dispozitie un mic calcul pentru cei care doresc sa isi faca o parere ce insemna amortizare diferentei de 2000 EURO la disel fata de bezinar cam in 3 ani daca media ar fi de 20000 km/an.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Lupule,

 

ce ai propus tu e foarte ok si chiar ar fi interesant sa vedem ce mai posteaza ceilalti. chestiunea cu amortizarea e corecta si ce ai scris tu de asemenea. eu am trecut-o pe planul 2 in sensul ca de fapt dupa multe calcule rezulta un final care duce la cati kilometrii fac posesorii de diesel sau benzina si asa cum spuneai si tu cat este dispus fiecare sa dea la achizitie. scuze ca am zis "amortizari si alte aiureli" dar erau fara referire la ce ai scris tu. multi au argumente aiurea si nu inteleg cum se face o amortizare dar nu am vrut sa intru in amanunte ca sa nu scriu prea mult.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am ales diesel pentru cuplul oferit ( nu am facut pana acum la nici o masina calcule cu amortizari si costuri si nici in viitor nu voi face, deja calculam prea multe in viata asta ca sa mai conteze 2-3 litrii la 100 km - parerea mea) la turatii mici, poate comparatia benzina diesel ar fi fost mult mai bine venita daca si motorul pe benzina era ceva turbo.

Acum daca vrei sa faci si un pic de offroad usor (ceva de genul pescuit, desi de multe ori dupa o ploaie te poti intalni cu adevarate mlastini), motorina te ajuta mai mult.

Personal masina imi pare submotorizata cu ambele motoare , trebuia macar 1,9 dci sau 1,8 16V benzina. Cu 4 persoane bagaje si AC nu mai imi pare destul de sprintena, poate si pentru faptul ca sunt obisnuit cu un diesel de 140CP. Dar intre 2 motoare la capacitati si puteri egale pentru un SUV diesel-ul iese castigator.

Iarasi , un alt lucru de luat in considerare mai este si versiune aleasa. O persoana care da mai bine de 17000 Euro pe un Duster cu toate optiunile nu cred ca isi face griji pentru 2 litrii la consum indiferent de cati km face pe an si alege motorizarea care il satisface. O persoana mai lenesa care nu are chef sa auda motorul turat si sa schimbe des va alege dieselul ( de ex tatal meu care merge in a 3-a de la 40 pana la 70km si daca are nevoie sa o calce masina nu protesteaza si se infige e adevarat ce e 1,9 dci), o persoana tanara si sportiva s-ar putea sa aleaga 1,6 16V si sa ii placa sunetul motorului la peste 3000 - 4000 rot min unde benzina incepe sa iti dea o senzatie sportiva.

 

Sper ca nu v-am ametit foarte tare caci nu am talent la scris.

  • Îmi place 2

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Autentifică-te pentru a urmări asta  

×