Sari la conținut

Postări Recomandate

  • 3 years later...
  • Răspunsuri 322
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Sfarsitul de saptamana care tocmai a trecut a fost alocat "incalzirii" Duster-ului in vederea concediului. Mai exact, l-am plimbat prin zona cetatilor dacice din Orastie (Costesti, Gradistea de Munte)

Va rog sa ma credeti la la diesel vs benzina NU exista decat 1 argument REAL ! Argumentul este reprezentat de nr de kilometri pe care il face utilizatorul pe an. Amortizari si alte aiureli nu sunt va

Sa speram ca pana ajunge Dacia sa produca masini hibride, anul asta sa introduca macar noul motor 1.3 tce pentru cei care nu vor neaparat un motor diesel pe un SUV .. stiu sunt o minoritate dar si ace

Posted Images

Nu stiu unde sa postez, asa ca scriu aici. Am descoperit o treaba tare interesanta, referitor la temperaturile de deschidere a termostatelor la motoarele de Duster:

-1.5 dCi la 83 grade

-1.2 TCe la 95 grade

-1.6 SCe la 82 grade

-1.6 16V la 89 grade.

Se observa diferenta destul de mare de temperatura la regimul de lucru al motorului intre 1.5 dCi si 1.2 TCe, de 12 grade C, care in practica cred ca e si mai mare (dieselul se incalzeste mai greu). Deci e clar ca un Duster cu motorul 1.2 TCe va da caldura mult mai bine in habitaclu decat 1.5 dCi.

 

PS. Mai e o treaba de care nu m-am lamurit: la dCi euro 3 termostatul deschide la 89 grade, iar la euro 4 si 5 (probabil ca si la 6) termostatul deschide la 83 grade; treaba asta e valabila si la Dacia si la Renault. Are idee cineva de ce aceasta diferenta ?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Se bate campii aiurea,vrajeala strategica si interese la greu...restrictii in anumite zone,in anumite zile sau intervale orare,astea sunt de mult timp in orase mari din vest,dar pentru masini pana in E 5... si oricum sa fraier sa mergi cu masina personala in acele zone.Cica din 2024 ar interzice cam toate tarile din Europa,doar ca pe restul din lume ii doare in cot de ce fac europenii...eu unul nu cred asa ceva,pana atunci se pot schimba multe,foarte multe in lume si prima chestie ar fi desfintarea UE!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Va inteleg supararea stimate coleg, dar chestiunea aceasta cu poluarea imbraca un caracter aproape global.

Totul a inceput in 1996 la Kyoto, la o conferinta unde s-a dezbatut problema incalzirii globale, a emisiilor de gaze cu efect de sera, a poluarii, a schimbarilor climatice, etc.

In decursul timpului s-au desfasurat mai multe programe, iar Romania si implicit UE iau parte la implementarea acestor programe.

Iata un program ce trebuie indeplinit pana in 2020:    http://arpee.org.ro/strategia-europa-2020-programul-20-20-20/

In acest program intra si motorizarea autoturismelor.

Astfel se explica aparitia motoarelor de mic litraj 0,9 TCE si 1.2 cu injectie directa, cu care este echipat Dusterul.

In opinia mea (nu vreau sa supar pe nimeni), Aceste doua tipuri de motoare, pot fi asemanate cu doi ponei care sunt indopati cu steroizi pentru a putea face fata eforturilor mari la care sunt supusi.

De facut ... isi fac poneii treaba, numai ca mor de tineri. La 0.9TCE durata de functionare este intre 150.000 -200.000Km. La 1.2 nu stiu inca.

Daca privim in spate la Loganul cu motor aspirat de  1.4 mpi, care poate ajunge la 1.000.000 Km in regim de taxi, putem face o comparatie destul de dura.

Chestiunea cu desfiintarea UE este o pura fantezie, iar legile ce se vor lua pentru reducerea poluarii in viitorul apropiat vor fi din ce in ce mai severe, fie ca exista UE, fie ca nu.

Fie ca vrem, fie ca nu vrem va trebui sa ne supunem legislatiei si sa ne bucuram cat mai putem de masinile ce le avem.

Cu stima.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din cate vad  la Salonul Auto de la Geneva,herr Matthias Müller a declarat cu totul altceva privind viitorul motoarelor diesel:   https://www.sicurauto.it/esperto-di-sicurauto/news/diesel-senza-futuro-il-parere-di-costruttori-ed-esperti-contraddice-lue.html  ;)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

Directivele UE sunt clare și se respectă din toate punctele de vedere, astfel că fiecare producător UE după o testare aleatorie a auto diesel care le produce și după ce i s-au făcut testele de emisii CO2, nu se încadrează în ce au menționat în cartea tehnică acel producător este amendat cu 30.000 EURO/ UNITATE VÂNDUTĂ....așa că cineva de aici are dreptate vis a vis de producția de diesel în UE.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In Romania, in primul trimestru din 2018, 84% din cei care au cumparat Duster au ales motoare diesel. Sursa informatiei este www.apia.ro.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...