Sari la conținut

abc

Members
  • Număr conținut

    288
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    10

abc a câștigat ziua ultima dată pe 22 Iunie

abc a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

62 Excelent

Despre abc

  • Rang
    Senior
  • Dată Naștere 03.06.1969

Informații profil

  • Oraș:
    Bucuresti

Vizitatori Recenți Profil

523 citiri profil
  1. Cu siguranta sunt cazuri izolate.
  2. Motorul de 1.3 l benzina montat pe Mercedes nu este absolut identic cu motorul de 1.3 l Renault. Intr-adevar motorul a fost proiectat impreuna de Renault si Mercedes dar variantele montate pe masini au mici diferente (nu este vorba doar de soft) caracteristice fiecarei marci. Atat la Renault cat si la Mercedes exista diferente intre componentele motorului pentru diferitele variante de putere (nu este vorba doar de un soft diferit). Evident se poate creste puterea cu un soft artizanal dar putin probabil sa obtii o diferenta semnificativa. In plus componentele mecanice (care nu au fost proiectate pentru o putere mai mare) sunt solicitate mai mult, rezulta efecte negative pe termen lung. Despre fiabilitate nu se poate stii decat dupa mai multe zeci de mii de kilometri cand deja este prea tarziu pentru cel in cauza. Nu mai spun ca modificarea softului poate sa influenteze negativ rezultatul la testul de poluare de la itp. Pentru cateva sute de euro cat o sa fie diferenta intre diferitele variante de putere nu cred ca merita efortul sa ne incurcam cu tot felul de modificari la motor. Spre exemplu eu nu am auzit pe nimeni sa cumpere Duster 1.5 de 90 CP si sa faca modificare de soft ca sa-i creasca puterea. Toti prefera sa dea in jur de 500 de euro in plus si cumpara Duster cu motor de 110 CP.
  3. Sunt zvonuri din presa internationala. Oficial nu s-a anuntat nimic. Chiar daca as cunoaste o persoana din conducerea Dacia - Renault care sa zicem ca mi-ar spune exact ce urmeza sa se intample tot zvon s-ar chema, atat timp cat nu exista un comunicat oficial de la uzina. Eu asa am citit in ultimele luni pe mai multe site-uri (de presa): 3 variante de putere (110, 130, 160 CP), 4X2 sau 4X4, cutie manuala sau EDC, inclusiv la tractiunea integrala. Nu vor aparea simultan toate variantele si toate combinatiile. In Romania se estimeaza ca se vor vinde doar doua variante de putere (cele mai mici!). Ramane de vazut ce o sa fie! Spre exemplu cand au lansat actuala versiune de Duster au scos din oferta pentru Romania nivelul de echipare de baza (Acces) care se vinde in continuare in vestul Europei. Deci nu este obligatoriu ca in tara noastra sa se vanda cele mai ieftine versiuni. Mai mult la inceput in Romania era disponibila pentru "benzinari" doar varianta de 1.2 (mai scumpa), in timp ce in restul Europei se vindea bine merci si 1.6 (cei de la Vocea Clientului spuneau ca sunt probleme cu omologarea dar in restul UE nu!). Inca de la lansare se vorbea de un nou MediaNav proiectat special pentru Duster (ma refer la noul bord). 99% o sa aiba display-ul mai mare. Pe strazile din tara noastra probabil o sa-l vedem tot dupa 1 ianuarie 2019 (si) in combinatie cu 1.3 benzina.
  4. Urmeza motorul de 1.3 l benzina (doua sau trei variante intre aproximativ 110 si 160 CP). Probabil livrarile pe piata din Romania vor incepe dupa 1 ianuarie 2019.
  5. Da, are distributie pe lant. Nu exista Duster 2. Ce se vinde acum este Duster 1 ph3. Actualul motor de 1.6 cu distributia pe lant provine de la Nissan si a fost montat anterior inclusiv pe Duster 1 ph2. Vechiul motor de 1.6 care a fost montat pe Duster 1 ph1 dar si pe Logan provine de la Renault si are distributia pe curea.
  6. Nu este deloc mai rea. Strict din punctul meu de vedere avertizorul de unghi mort este inutil. "Teoria" mea este sa am pe masina doar optionale care sunt absolut necesare. Subliniez ca nu are legatura cu pretul de achizitie. Cu cat masina este mai sofisticata (are mai multe accesorii/optionale) cu atat creste probabilitatea de a avea probleme/defectiuni. Atunci cand masina are mai putine echipamente pur si simplu sunt mai putine lucruri care eventual se pot strica. Sunt masini care ajung in service doar pentru defectiuni la echipamente care sunt optionale. Daca nu erau alese acele optionale evident nu avea ce sa se strice si nu exista posibilitatea de a se ajunge in service din cauza acelor motive. Pe forumul Logan multi se plang de probleme cu transmisia robotizata la motorul pe benzina. Cum se poate elimina aceasta problema? Simplu, se renunta la aceasta optiune. Trebuie pus in balanta daca se merita sau nu. Pe de alta parte optionalele care se gasesc doar pe cateva masini (exemplu camera multiview) se gasesc mai greu in service, trebuie sa astepti mai mult pentru ele in cazul unor eventuale reparatii sau al unui nedorit accident. Deasemenea pe termen foarte lung, cand vor aparea alte modele, o sa fie din ce in ce mai greu sa gasesti piese pentru anumite echipamente optionale care nu au fost vandute in numar mare. Cei drept acest lucru nu intereseaza pe primul utilizator care vinde masina dupa sa zicem 5 ani. Poate nici pe al doilea care se bucura daca cumpara o masina mai accesorizata. Dar in timp s-ar putea sa creeze neplaceri. Am spus ca diferenta la pretul de achizitie (cu sau fara discount) conteaza cel mai putin. Precizez totusi ca atunci cand faci asigurare Casco se considera pretul de lista, fara nicio reducere. Mie camera multiview mi se pare utila la parcarea langa bordura (cat mai aproape dar fara sa o ating, sa nu zgarii jantele - mai ales daca sunt de 17'), precum si la parcarea pe locul de parcare ca sa vad liniile laterale. Nu-mi place ca aceasta camera multiview se poate comanda doar cu avertizorul de unghi mort. Cardul acces maini libere nu-mi place din cauza ca este mai putin sigur la efractie (ai doar un element de siguranta - cipul, la cheia clasica ai cipul si sistemul mecanic de actionare al demarorului), deasemenea nu-mi place sistemul de inchidere automata al usilor care poate sa fie deranjant (stiu ca se poate anula dar revine singur la optiunea automata, este ca sistemul stop-start) si nici sistemul de deschidere al capacului de la rezervor, cu buton de sub scaunul soferului si mai ales cu actionare mecanica prin cablu - in timp poate sa functineze mai greu, trebuie gresat periodic.
  7. Eu nu am patit. Am citit ceva oarecum asemanator pe forum in urma cu cativa ani dar nu am certitudinea ca intamplarea este 100 % reala. Era vorba de un Logan pe care l-au zgariat cei de la dealer. Au fost corecti si i-au spus omului adevarul. A mai durat doua zile pana au facut reparatia si au oferit un discount de cateva sute de euro. Exista si posibilitatea sa primeasca o alta masina identica dar implica cateva saptamani de asteptare. A fost preferata prima optiune. Nu te mai gandi. Bucura-te de masina. Eu am "piticii" mei. Imi place ca masina sa fie fabricata special pentru mine. Adica daca configuratia aleasa de mine este pe stoc la dealer sau la alt dealer sau in uzina sunt in stare sa modific ceva la masina aleasa ca sa nu fie pe stoc varianta respectiva si sa fiu sigur ca se fabrica special pentru mine masina. Termenul de livrare conteaza cel mai putin. Pe de alta parte imi place ca masina sa fie cat mai simpla si nu aleg o optiune decat daca consider ca imi este absolut utila. Spre exemplu optiunea avertizor unghi mort nu as alege-o nici daca ar costa zero euro sau chiar minus cateva sute de euro!
  8. abc

    aer conditionat la duster 2

    Si daca s-ar putea mie, mi se pare aiurea sa cumperi o masina si imediat sa incepi sa-i faci "imbunatatiri" pierzand garantia, atat timp cat poti sa cumperi cu cateva sute de euro in plus acele "imbunatatiri" montate direct in fabrica. Chiar daca ai pasiunea mesteritului tot este pacat de masina noua. Eu asa cred.
  9. abc

    aer conditionat la duster 2

    Da, partea cu afisarea gradelor temperaturii din habitaclu e doar pe Prestige. Varianta Comfort are 4 trepte la ventilator. Varianta Prestige are 8 trepte la ventilator. La Prestige poti alege modul manual sau automat. La Comfort ai doar modul manual. In modul automat setezi temperatura care iti convine (cu trepte de 0.5 grade, nu de un grad ca la Logan) iar treapta ventilatorului, pornirea/oprirea AC, directionarea fluxului de aer si eventual caldura (atunci cand este cazul) se regleaza automat astfel incat in habitaclu sa se mentina temperatura setata. Tot in modul automat aerul poate patrunde in habitaclu simultan prin toate fantele. La Prestige toate cele 3 butoane sunt infinite, adica poti sa le rotesti nelimitat in oricare directie.
  10. @alcris01 Am vrut sa spun ca Dacia putea trece mai devreme la noua norma de poluare, cum au facut Skoda, Mercedes.
  11. Da, iar ce nu se vinde probabil ca inmatriculeaza ei si le vind ca sh cu cativa kilometrii. Nu inteleg de ce nu modifica norma de poluare mai devreme, sa zicem de la 1 aprilie (fara gluma!). Sau macar de ce nu fac aceasta oferta mai din timp, sa zicem 1 iulie. Lasa totul pe ultima suta de metrii. Probabil chestie de business, de marketing; probabil stiu ei mai bine ce fac avand in vedere ca productia si vanzarile merg excelent!
  12. Pe site-ul Dacia a aparut o oferta de masini cu livrare imediata si preturi atractive.
  13. abc

    probleme indicator carburant

    Nu este valabil doar la Duster! Conteaza cum faci plinul, daca te opresti la prima "oprire automata" a pompei sau daca incerci "sa indesi" mai multa benzina in rezervor. In ambele situatii indicatorul arata numarul maxim de liniute (evident ai mai mult combustibil in masina daca folosesti metoda a doua). In al doilea caz poti sa circuli mai mult pana incep sa scada liniutele de la indicator. Pe de alta parte orice indicator arata 100% cand defapt rezervorul nu este 100% plin. Daca chiar umpli 100% rezervorul poti merge mai mult pana indicatorul incepe sa scada. La fel si la zero. Orice indicator arata 0% cand defapt mai ai combustibil in masina. O sa fi surprins cat de mult mai poti sa mergi cu masina. A nu se testa acest lucru!
  14. Ce nivel de echipare, culoare si optionale ai ales?
  15. @sorint De la 1 septembrie 2018 pentru masinile noi intra in vigoare norma de poluare Euro 6c care implica procedura de omologare WLTC World Light-Duty Test Cycles dar fara Real Driving Emissions (este "Voluntary Monitoring"). Anterior datei de 1 septembrie 2018 masinile noi trebuie sa respecte norma de poluare Euro 6b care implica procedura de omologare NEDC. Incepand cu data de 1 septembrie 2017 modelele noi trebuie sa respecte norma de poluare Euro 6d-temp care face trecerea de la Euro 6c la Euro 6d si care este evident mai restrictiva decat Euro 6c. Daca Duster 1 ph3 este un model nou trebuie sa respecte Euro 6d-temp deoarece a aparut dupa 1 septembrie 2017. Daca Duster 1 ph3 nu este un model nou inseamna ca a respectat de la lansare pana in prezent norma de poluare Euro 6b iar de la 1 septembrie trece la Euro 6c.
×