Sari la conținut

Iata-ma posesor de Duster...


Postări Recomandate

               Salutari si mult respect intregii comunitati !   Incepand cu 24 aprilie 2019 sunt posesorul unui Duster luat prin programul "rabla". Este drept ca a durat cam mult toata birocratia.

Este un 115 dCI Blue 4WD, varianta Confort, vopsea standard alb, cu cateva dotari suplimentare (cheie "maini libere", sistem media "MediaNav Evolution - firmware 1.0.13.1).

Intrucat l-am cumparat pentru a trage o rulota (agreez acest mod de a-mi petrece vara), i-am montat carlig de remorcare si instalatia electrica aferenta (semnalizare rutiera cu priza 12N si cea necesara rulotei cu priza 12S). Instalatia am realizat-o singur, impreuna cu modulul canbus.

Am mai completat dotarile cu sistemul de parcare de tipul cu semnalizare sonora (recuperat de pe vechea Dacie). Din experienta acumulata, am dedus ca acesta este cel mai bun intrucat nu ai vederea distrasa de tot felul de displayuri pe care pana la urma nici nu le mai bagi in seama (este cazul meu cu cealalta masina, Cielo).

Dupa cum am scris mai sus, voi trage o rulota dar, inainte de aceasta trebuie sa o cuplezi la carlig. Ca atare mi-am spus ca trebuie sa-i montez si o camera video care imi va inlesni acest lucru (Puteam sa fac aceasta optiune la achizitia masinii dar mi s-a parut pretul exagerat. Dispuneam deja de o camera NTSC cu tot cu display de 5".). Am realizat foarte bine, inclusiv estetic, partea de "hard", cu probe vizuale pe un monitor, astfel incat in imagine sa fie prinsa si o mica parte de bara spate (bine ca la acest model de Duster cablul dedicat este tras la conectorul stg.-spate). Am constatat (cu neplacere) ca softul MediaNav-ului meu nu prevede optiunea de vizualizare marche arriere. Deci inca nu "vad" nimic...

La motor am constatat ca are scut metalic.  Este in curs de livrare un scut pentru protectia clapetei de gaze (Ce nefericita amplasare !  Un maaare minus pentru firma Renault. As putea spune chiar: o mare rusine...).

Inca mai sunt in "studiu" ca sa o cunosc mai bine :). Oricum, lucru frantuzesc cu iz de Romania: cartoane multe, lipici, clipsuri care se rup, plastic prost, capitonaje "paroase" care retin scamele si... tot de culoare neagra ca la un dric. Sa speram ca macar mecanica, senzorii si electronica sa tina.

Inca nu i-am facut poze iar acum este sub prelata.

Imi cer scuze daca nu am postat cum trebuie si unde trebuie (defectiune de acomodare :blush:). Daca este necesar, rog un moderator sa faca modificarile necesare.

Editat de mihnea
mici corectii
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 65
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Dezghetarea lunetei/ oglinzilor merge doar cu motor pornit ! Siguranța e de 40A și se află în compartimentul de siguranțe motor

Stiu ca imi voi atrage niste injuraturi dar cred ca si bricolajele pe care le-ai facut la masina legat de montarea carligului au deranjat cu ceva functionarea dezaburirii .. mi-e cam greu sa cred ca a

Pai in primul rand protejeaza oala (contra aripa) de coroziune (am vazut multe Loganuri si Solenza ruginite la oala). Pamantul ce sta pe oale, sarea si solutiile ce se dau iarna pe carosabil, cu timpu

Posted Images

Salut, 

Felicitari si drumuri bune ferite de evenimente!

Si eu am MediaNav Evolution, dar am luat si optiunea de pachet parking iar cand bag in marsarier vad in spate.

Apropo carligul si instalatia le-ai luat ca optiune sau le-ai pus tu ulterior?

Editat de Ramses4u
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc ! Carligul si cele 2 prize le-am luat de la un dealer de pe sos. Fundeni. Am avut ceva probleme intrucat pentru varianta Blue este un model special facut de Galia (Slovacia). Montarea cu instalatie cu tot (inclusiv confectionare modul canbus) le-am facut eu. Totul m-a costat cam 400 lei +munca mea. Daca le luam ca optiune ma costa peste 1500 lei.  Nu am luat pachetul de parking intrucat am considerat ca nu am nevoie si, "la o adica" le pot realiza eu din cele existente prin dulapurile mele. Totusi, m-am impiedicat la activarea MediaNav-ului (cu softul acesta nou, 1.0.13.1)...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am mai completat "recuzita" cu o pereche de bare - portbagaj. Bine ca am citit in forum ca exista la Lidl ! Altfel, nici nu dadeam pe acolo.  La cumpararea masinii ma tot imbiau sa iau de acolo (vreo 550 lei, parca), dar nu am optat. Din diferenta aproape ca platesc scutul pentru clapeta de gaze ;)...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut, Mihnea o intrebare in legatura cu montajul carligului, se pierde garantia in cazul in care nu se monteaza instalatia carligului cea vanduta de dacia ? vad ca tu ai facut singur aceasta operatiune eu am gasit sa cumpar carlig bosal nou dar nu vine cu instalatia can bus oferita de dacia si un vanzator de carlige de pe olx mi-a recomandat instalatia originala dacia ca sa nu pierd garantia..! M-a bagat cu totul in ceata , tu ai intrebat la reprezentata daca este vro problema referitor la garantie? sau daca stie cineva sa ma lamureasca ! :) Felicitari pt achizitie si bafta in continuare , eu tot 1.5blue dci alb am ales :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Buna !  Precum am mai scris, dealerul (Meridian) mi-a propus dotarea cu carlig. Fiind un pret foarte mare, am cerut detalii referitoare la calitate (daca este din cele cu demontare rapida, cromat, etc). Raspunsul a fost ca este unul uzual, vopsit in negru, prins de traversa cu 2 suruburi care se pot desface, la rigoare. Am refuzat oferta si am spus ca eu imi voi monta un carlig omologat fiindca am nevoie dar, dintr-o sursa mai putin oneroasa. Raspunsul a fost ca pot face acest lucru fara sa aiba implicatii asupra garantiei. De fapt este si normal intrucat acest accesoriu nu afecteaza catusi de putin functionarea automobilului. Montarea unui modul pe partea electrica, comandat cu numai 2 microA este un lucru firesc pentru orice masina. Este periculos sa incarci suplimentar conductorii originali. In tabloul de sigurante al Dusterului exista pozitia pentru siguranta destinata alimentarii modulului de la bara 30 (adica +12V direct din baterie) iar conductorul (rosu) este alaturat conectorului aflat in aripa stg. spate.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cercetarea masinii continua. Din pacate, se acumuleaza impresiile proaste. Astazi, fiind ploaie, s-au aburit geamurile. Am constatat ca nu functioneaza sistemul de dezaburire/dezghetare nici la luneta nici la oglinzi. Am recurs la clasica carpa metoda care se aplica la batrana Dacie 1300 din 1978. Pe ploaie, cu partea dorsala expusa in afara, am inceput sa cotrobai printre sigurantele din bord. Clestele galben din plastic aflat pe capac, dedicat chipurile (:gandire:), este inutilizabil pentru sigurantele implantate de "celebrul" constructor intrucat acestea sunt din cele fara bordura (nu pot fi prinse).:mrgreen:. Am apelat la clasicul cleste patent cu varf. Sa nu uit sa pun in trusa si eternul ciocan si niste sarma :-D!  Pana la urma, cu toata documentatia stufoasa (cata hartie risipita !) data de fabrica nu am reusit sa aflu care este de fapt siguranta. Oricum, cele indicate sunt de 5A, valori prea mici pentru o astfel de treaba. Sa fie vreuna din compartimentul motor ? "Nu scrie nimic nici pe capac nici in "documentatie". Ce mai deal-vale, spui Dacia si tragi apa... Treaba de mantuiala mai rau ca pe vremea "de aur". Ma ingrozesc cu gandul la ce ma mai asteapta daca fabricantul s-a poticnit la lucrurile simple.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...