Sari la conținut

mihnea

Members
  • Număr conținut

    20
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    1

mihnea a câștigat ziua ultima dată pe 15 Mai 2019

mihnea a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

8 Neutral

Despre mihnea

  • Rang
    Dusterist

Informații profil

  • Oraș:
    Bucuresti
  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.5 Blue dCi 115 4WD
  • An fabricație:
    2019

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

  1. Buna ziua tuturor ! In peregrinările mele, când bordul indica ceva pe la 5000 km, m-am confruntat cu un software bug la indicatorul nivelului de carburant. Partea caraghioasă a fost că alimentarea in statie a fost făcută de un salariat (așa era uzanta) iar eu i-am acuzat de înșelătorie. Bietul angajat s-a chinuit vreo 15 min. sa mai indese ceva motorina in rezervorul deja plin. Am plecat supărat și cu mașina murdărită. Fara sa știu totuși la ce nivel era carburantul, am parcurs vreo 250 km și am constatat că nivelul scădea în continuare (mai arata doar 3 diviziuni). M-am dus la alta statie și rezervorul a dat pe afara după 12 l. Am realizat (în sfârșit!) că era vorba de o defecțiune. După oarecari rețineri, am remediat-o făcând un reset prin deconectarea bornei minus a bateriei. Dehh... Dacie noua... Sper sa nu ajung și la atotfolosita sarma 🤨 .
  2. Eu am determinat un consum prin metoda completării la plin. Am parcurs 8000 km și am completat 7 l. Deci, cam 0,9 l/1000 km.
  3. @patratel: 190 mm fara sofer, cu rezervorul aproape gol si fara nicio incarcatura (cateva scule, o sticla cu apa, etc). @Marian30 : Cred ca este valabil dar, benzinarul nu cred ca are "atarnatoarea" aceea; de aceea nu cred ca are neaparata nevoie. Trebuie sa te uiti daca trebuie intr-adevar. Eu nu cunosc masina. Scuturi se pot monta pe toata pertea de dedesubt (bara fata, motor-CV; diferential; rezervor...) daca vrei sa faci offroad. Depinde ce vrei sa faci cu masina. Daca vrei sa te cateri pe munti si pe unde vezi cu ochii prin paduri, as recomanda kitul complet de inaltare si anvelope Simex . Mie imi ajunge ce am pus fiindca acesta este punctul cel mai vulnerabil. Poate voi recurge si la o mica inaltare (pana in 35 mm) fara sa apelez la un kit dedicat.
  4. Draga coleg @Marian30, am rugamintea sa nu mai postezi date despre masina ta in topicul despre a mea. Nu de alta, dar dezordinea creaza confuzie: Dusterul meu o fi Diesel sau MAS ? - se va putea intreba un vizitator al forumului. Exista topic dedicat performantelor despre consum. Scuze pentru observatie; nu am facut-o cu intentie rea. Multumesc pentru intelegere ! Am facut si cateva poze, asa, in pauza dintre averse : In ultimele 4 poze: -Carligul cu instalatie UK si senzorii pentru parcare (instalatie cu semnalizare exclusiv acustica, recuperata de la vechea Dacie); -Blindajul pentru clapeta de gaze; -Locul unde am gasit apa dupa spalarea masinii (acum s-a uscat); -Camera de vizualizare inapoi (imi este de folos pentru celeritatea realizarii imperecherii cu rulota fiindca se vede bine linia barei si carligul; in rest nu ma intereseaza in mod deosebit...). Lucrul cel mai important in definitivarea lucrarii l-a facut un coleg al nostru (a carei identitate nu o mentionez aici intrucat nu i-am cerut acordul). Cred ca banuiti cine; nu este greu, fiindca nu sunt multi ca el. Tin sa-i multumesc din nou, inclusiv pe aceasta cale.
  5. Eu am sa incerc. Mise pare ca este de datoria mea. Numai ce am terminat de montat blindajul care acopera si protejeaza clapeta de gaze evacuate (o adevarata minune a ingineriei cu care cei de la Dacia s-au depasit pe ei insisi !), ca a si inceput o "binefacatoare" ploaie. Trebuia sa fac si acest lucru ca doar nu am dat 400 lei degeaba. Vine destul de bine dar l-am mai completat in dreapta cu un autofiletant de 6 (scutul este prevazut cu decupaj in locul respectiv dar lonjeronul, ba). Unde o fi masurat "ilustrul" constructor 220 mm garda la sol ?? Probabil au masurat cand prototipul era pe elevator ! Cielo are cam aceeasi garda cu acest "offroader"! Minciuni si lucru prost facut. Deci daca agati ceva cu porcaria aceea, care atarna ca un fund de maimuta, poti sa le ceri daune pentru neconformitatea produsului. Nicidecum sa scoti din buzunar 6000 lei (ca asa vrea muschiul lor !).
  6. @t0rquemada: Semnalul seamana cu sunetul mai acut al unui gong. La centuri nepuse stiu: dupa cateva zeci de secunde de la punerea in miscare, incepe o tiuiala care continua vreo 2 minute pe doua "melodii" dupa care inceteaza. Stiu acest lucru fiindca eu nu ma "inham" intotdeauna in centura. Am motivele mele. Pot explica de ce dar nu este locul aici. Continua "concertul" si cu aceste gonguri ? Dar pe autostrada de ce nu a continuat ? S-a "plictisit" de opacitatea mea ? MediaNav-ul ma avertizaza cand depasesc 50 Km/h in oras ? Interesant... Este drept, era chiar pornit, dar pe radio. Pe autostrada nu am depasit 130 Km/h din motive lesne de inteles pentru o masina noua. Amrulat cu 90 Km/h pe tempomat. Sirenajul este exclus (nu suna ca un gong !) Adblue este raportat ca fiind corect, deci nu este cazul. @emilian_rks: Desi ar fi chiar culmea porcariei la o masina noua, voi face probe cu apa cum am explicat intr-una din postarile anterioare. *) Nota: Toate observatiile privitoare la abaterile de la calitatea acestui produs le voi cumula si le voi face cunoscute producatorului Dacia - Renault (inclusiv prin Comisariatul Protectiei Consumatorului) si, dupa caz, le voi cere daune - interese. Aceasta, ca sa nu creada ca isi fac pomana cu noi romanii traiti pana acum in salbaticia noastra mioritica...
  7. Buna dimineata tuturor ! @emilian_rks: Lasand la o parte faptul ca este o masina noua, intreb: nu ar trebui sa se umezeasca inclusiv imbracamintea plafonului ? Sau apa o ia numai pe sub garnisajele din plastic ? Deocamdata am "asanat" locul, am deschis hayonul pentru aerisire si voi mai face cercetari. As vrea sa va consult in urmatoarea problema: Ieri, dupa cum v-am spus, am circulat pe ploaie in Bucuresti si cca 110 Km pe A2. In Bucuresti, dupa inceperea ploii, cand era intaratata bine, la anumite rate neregulate de timp, au inceput sa se auda niste semnale sonore destul de puternice (cam lugubre as zice ), cu durata de cca 2 sec., aproximativ la frecventa notei LA (440 Hz). Transmisia era pe 2WD. Uneori sunetul se producea imediat la plecare de pe loc, alteori pe la viteza de 50 Km/h. Pe autostrada au incetat. La intoarcere (ploaia nu mai era decat putina si sporadica) nu s-a mai auzit nimic, nici pe autostrada, nici in Bucuresti. Semnalul il percepeam a fi emis undeva prin mijlocul habitaclului (aceasta nu inseamna ca acolo era sursa ci numai perceptia). Am citit din nou manualul dar nu m-am edificat. Potrivit acestuia as fi putut suspecta o usa deschisa, ceea ce nu era cazul. De la ce provin si de ce ?
  8. Neetanseitatea cheder - usa o banuiesc si eu.
  9. Si una si cealalta trec prin aceeasi "trompeta" din cauciuc. Este exclus. Am strans "gatul" garniturii cu banda izolatoare de calitate mai bine decat a fost originalul. Mai repede poate intra pe la corpul lampii care nu are niciun fel de etansare (m-a mirat acest lucru). Daca este asa, s-ar putea sa am apa si in dreapta dar inca nu stiu fiindca nu am bagat mana acolo (in compartimentul cricului). Acolo nu exista mocheta. voi vedea maine dimineata.
  10. @Marian30 : Daca te referi la orasul copilariei, "mi-s" banatean din Resita. Servus !
  11. @andrei_s : Cand eram stagiar am demontat o autobasculanta Tatra 138. Pot spune ca am devenit "doctorul" lor. La fel si la instalatiile de ridicat (macarale). Ultima Dacie mi-am facut-o singur. Subliniez: chiar singur-singurel, fara niciun ajutor. Mi-am batut capul si am reusit. Cielo pe care inca il mai am a fost studiat in amanuntime si completat cu o multime de imbunatatiri intr-un mod original (zic eu), adica in cca 30 minute pot sa-l readuc in starea initiala. Totul este lucrat durabil pe conectica (scoti modulul, imbini conectorii ramasi si ai revenit la starea initiala). Am invatat foarte multe demontand si i-am invatat pe multi altii fiindca nu am tinut experienta sub obroc. Interesant este ca nu prea am stricat multe fiindca am lucrat intotdeauna cu prudenta si, unde nu am stiut, sau nu am fost sigur, am intrebat (nu este o rusine). Eu nu ma simt bine in ceva nou daca nu stiu ce am sub mine. Trebuie sa cunosc foarte bine masinaria ca sa ma relaxez. Altfel, parca stau pe o mina antipersonal. Pot sa mentionez ca nu am ramas decat o data in pana fara sa rezolv pe loc problema (in 42 ani la volan, zilnic, cu mici exceptii acum, la pensie). @tOrquemada : Nu cred sa fie vorba despre un dop. Mai repede de la neetanseitatea hayonului pe cheder. Parca se vede picat de sus. Voi pune furtunul pe masina si voi intra pe usa dreapta spate ca sa vad exact. Referitor la senzor, foarte posibil sa fie asa cum spui. Nu m-am avantat (inca) sa-l deconectez in vederea studierii amanuntite . @Marian30 : Multumesc, asa ii voi proba functionalitatea (pentru inceput ). Sunt din Bucuresti (scrie in prezentare). Voi face maine o poza, mai ales ca acum este curatel. @Stef13 : Asa este si la mine. *) Regret ca aceasta masina nu are parbrizul cu parasolar colorat in degradee ca la Cielo. Probabil ca era prea scump si saracea frantuzul. Cand conduc ii simt lipsa...
  12. Asa ma gandeam si eu. Nici in "Raba" nu intra apa, dara-mi-te in ditai frumusetea de Duster... Multumesc ! Toate bune ! Apropos, ca tot veni vorba de apa: Am descoperit ca dopul cu aspect negru de pe bord este de fapt senzorul de lumina/ploaie (l-am tras afara sa vad ce surb se ascunde pe acolo ). In fapt nu este negru ci, dispersorul este fumuriu translucid.
  13. Multumesc, la fel iti doresc si tie, @Marian30 ! Doresc tuturor sa se bucure din plin de Dusterurile lor ! Dar, dragi colegi, sa va mai povestesc ceva: Azi dimineata m-am apucat sa spal nouta masina, a carei parte dinapoi era plina, dupa ploaia de ieri, de tot materialul antiderapant imprastiat cu darnicie (demna pentru o cauza mai buna) de catre ciracii madam'-ei Firea si ai celor din MT. Am lucrat la fel ca pentru rulota : nu presiune, apa putina (dealtfel este si scumpa) dirijata prin periile dedicate (cu coada lunga pentru plafon, si numai cu maner pentru rest). Am degresat cu alcool diluat numeroasele pete de ceara pentru cavitati (imprastiate cu generozitate peste tot de lucratorii de la uzinele Dacia - bravo lor !) si am dat cu putin sampon. Deci totul, daca nu ca la carte, cel putin, decent. Picaturile de apa le-am absorbit cu niste lavete noi, din microfibra. Cand eram la operatia de stergere a apei din canturile usilor, ce sa vezi ?! Udatura in partea stanga a portbagajului (unde este acea adancitura langa lonjeron) ! Asa ceva nu am pomenit la nici una din masinile mele sau cele de serviciu. Unde mai pui ca multe au fost Dacii 1300 - 1310 berline sau break (pret cca 2700$ !!!), Oltcit, Cielo (8200E)...Chiar si "rabla" predata la Remat nu lua picatura de apa ! Si, in ultimul timp, foloseam la greu apa cu presiune de 100 bar. Daca procedam asa la aceasta "bijuterie" cred ca puteam sa fac acvariu. Nu degeaba ilustrul producator nu recomanda spalarea cu pesiune deoarece stie el ce stie... Cine, cine-o fi de vina ? Probabil eu, cu "bricolajele" mele de la carlig, ca de altfel masina este foarte buna si ieftina "ca braga". Are dreptate colegul @andrei_s. Sau sunt eu prea critic cu Dacia - Renault pentru "numai" 18300€ si sa iau de bun ceea ce mi "se da" (ca pe timpul Raposatului)...
  14. Multumesc ! Sper sa ma descurc...
  15. Asa este, precum spune colegul @tOrquemada. Este vorba de siguranta de 40A din compartimentul motor care... nu este marcata nici pe capac nici in documentatia cea stufoasa. Acea siguranta nu era arsa ci, pur si simplu, nu exista. Bine ca mi-a indicat colegul nostru unde trebuie sa se afle. Misterul ? Eu sunt de vina fiindca, incepand inca de acum vreo 10 zile cercetarea instalatiei in lipsa totala de documentatie, prudent cum sunt (am avut o meserie plina de riscuri), am scos unele sigurante de acolo ca sa pot "suna" circuitele. Pe aceasta am uitat sa o pun la locul ei, ba, chiar mai mult, am si ratacit-o. Apoi, prins in "bricolaje", am uitat-o cu desavarsire. Se pare ca am nevoie de ceva lecitina . Dehh...varsta... Releul se auzea cum actioneaza si era clar ca ii lipseste tensiunea pe 30. Nu am acuzat fabrica Dacia pentru acest incident ci pentru faptul ca nu ofera nici macar documentatia unui tablou cu sigurante, fapt care ar trebui sa fie facut cunoscut utilizatorului. Deasemenea este caraghios si condamnabil sa faci referire in documentatie despre cum se schimba sigurantele cu "miraculoasa" scula cand acest lucru este imposibil. Pe de alta parte, tabloul din habitaclu care, neasteptat (!) este marcat, nu are toate simbolurile corespondente cu circuitele din documentatie. Deci, treaba "in dorul lelii"! Parerea mea este deja formata. Este o Dacie asa cum erau cele de altadata dar, mult mai scumpa. Cred ca am gresit ca nu am mers pe mana Ford-ului cum de fapt incepusem...Diferenta nu era exagerata (cca 1000€). In sfarsit, am facut-o. Sper ca pe viitor sa nu mai intalnesc neajunsuri. Nu este locul aici sa va spun cum, o anumita firma vestita de automobile, in reprezentanta din Romania, ascundea codurile de acces la aparatele media pentru ca sa puna clientii sa plateasca "serviciul" daca scoteau borna bateriei. Cred ca pe-aici bate si Renault, mai ales ca o buna vreme au fost asociati.
×
×
  • Creează nouă...