Sari la conținut

1.2 Tce Pofticios De Ulei


Postări Recomandate

Depinde ce intelegi prin relevanta. Daca dupa un interval de timp indelungat de stationare (probabil chiar si numai o saptamana) gasesti nivelul uleiului la minim, nu e de rau atata timp cat, dupa o perioada de functionare a motorului si apoi circa 24 de ore de stationare, nivelul uleiului revine intre cele doua limite. N-am inteles ideea cu verificarea dupa 10 minute de functionare. Sa masori nivelul uleiului la mai putin de 24 de ore de la oprirea motorului poate fi relevant.. dar incorect.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 960
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Nu imi vine sa cred reactiile si concluziile unora despre forum , dar asta e, nu poti sa te intelegi cu toata lumea, unii chiar au idei fixe si atunci cel mai bine este sa renunti la efoturile de a-i

@stefanudrea te rog sa te calmezi si sa postezi pe forum , in speta in acest topic, numai cand vei avea date concrete, pana atunci iti recomand sa nu mai postezi informatii partiale sau fara surse, de

Ei na, este evident ca deja te-ai angajat, dar nu asta e ideea.   Parerea mea prietenesca, simpatizanta si pe deplin interesata: presupunand ca ar exista buna intentie si receptivitate din partea as

Posted Images

10 min de functioanre: mai devreme zicea cineva pe forum ca asta ar fi intervalul optim de verificare a uleiului. Intre relevant , corect si alte sinonime...nu facem analiza gramaticala. Evident ca ma refeream la faptul ca ma intereseaza sa stou cat ulei mai este in motor nicidecum nu 'consult' joja ca mai apoi sa lansez un tratat de analiza pt corectitudinea jojei versus relevanta jojei. Come on ,chiar atat de ambiguu a foat mesajul meu?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dacă mașina e la orizontală, și stă mai mult de 24h tot uleiul va ajunge în baie și va da nivelul X mm pe jojă. Dacă verifici imediat după pornire/funcționare e logic că nivelul va fi X-5 mm(să zicem, poate și mai mult) uleiul fiind împrăștiat prin motor.

Important e ca la orice verificare în condițiile inițiale (mașina e la orizontală, și stă mai mult de 24h) Xul să fie același

 

Dacia zice că nivelul de ulei maxim=maxim pe jojă și minim=maxim-5mm pe jojă, X de care pomenesc eu îl măsori de la minim sau de la maxim, cum vrei, important e ca la orice verificare să fie același, adică uleiul e acolo, nu e mâncat/aruncat/pierdut etc.

Editat de t0rquemada
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cat ulei poate intra la 1,2 Tce intre nivelul nimim si maxim pe joja ?

Intreb ptr. ca eu am pus 1L de ulei si abia a atins nivel minim. Apoi ei mi-au completat exact pana la nimelul maxim. Insa nu sunt sigur cat inseamna in litrii intre cele 2 gradatii

Editat de bmcpst
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@t0rquemada, recent am observat ca, la o alta masina (motor diesel), dupa ce a stat nemiscata timp de aproape o luna, nivelul uleiului ajunsese la minim pe joja. Fara sa completez, am mers cu ea circa 300 km, dupa care, la circa 24 ore, am verificat din nou nivelul uleiului si era exact la mijloc, intre cele doua gradatii. In zilele urmatoare am verificat de mai multe ori, uneori la intervale de doua zile de stationare, alteori la mai putin de 12 ore, si de fiecare data nivelul ramasese la mijloc. De aici am tras concluzia ca, dupa o stationare indelungata, nivelul minim al uleiului pe joja nu indica neaparat faptul ca ar exista o problema, atat timp cat la verificarile ulterioare, dupa stationari de o zi-doua, nivelul revine la normal. Respectiva masina urmeaza sa stationeze in urmatoarele doua luni si eventual o sa revin cu poze atunci.

@capone, te-ai aprins degeaba, am incercat sa-ti raspund foarte serios strict la intrebare. Mai vezi eventual inca o data cum ai formulat-o; nu stiu cine si-ar fi putut da seama ca te intereseaza de fapt sa stii cati litri sunt in motor.

@bcm, dupa cum am aflat si eu de la altii, stiu ca intre nivelul minim si maxim pe joja diferenta este de un litru de ulei. Asadar tind sa cred ca la tine nivelul era mult sub minimul jojei.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@bmcpst, de obicei e ~1L diferenta. Deci ~1L pus de tine si ~1 L de mecanici ai avut lipsa.

 

@Stef13, cum a explicat si @t0rquemada... uleiul va cobori in baie in proportie foare mare in cateva ( ~10-15 ) minute dupa oprire (este cald si se scurge destul de repede in baie). In 24 ore sigur se scurge si NU urca de la sine in circuit. Deci citirea la 24 ore e relevanta si corecta.

 

Inca o data, ideea e sa evaluezi trendul folosind consistent aproximativ aceeasi metoda de citire (in aprox acelasi loc, dupa aprox acelasi timp de la oprire, de fiecare data). Nu trebuie sa ai variatii mari (5mm e mult) de la o citire la alta si nu trebuie sa ai tendinta descrescătoare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Se pare că avem primul Dokker 1,2TCe 115CP(20luni și 46000Km) cu motorul praf, de la ulei. Dacia a refuzat garanția pe motiv de ulei neconform, iar posesorul a făcut upgrade la un motor sh 1,2Tce de pe Captur. Povestea integrală la nemți.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak unpinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...