Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 223
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

UE a hotărât că toate modelele de autovehicule trebuie să fie echipate cu un sistem de control a presiunii pneurilor (SCPP in romaneste). Începând cu 1 noiembrie 2014, un asemenea sistem este prescris

Ce misto, unii care au acest sistem se plang de el, iar cei care nu-l au il vor.

la @Planetara 200 lei setul de 4 plus transport..  

Posted Images

Astept sa se aprinda si la a mea pomul de Craciun.Tineti.mi pumnii!Momentan dupa ~ 20 km nu s-a intamplat nimic deosebit!

La a mea, cand nu aveam senzorii montati, dupa 10-12 km se aprindeau deja becurile in bord. Din cate-mi-amintesc a ta e fabricata pe la sf lui Martie 2016, deci e foarte probabil sa nu vina cu senzori ci sa aiba TPMS indirect, conectat la ABS/ESP.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea ca nici ei sa nu-si prea bata capul.. La Polo am TPMS indirect si m-a anuntat tarziu: anvelopa n-a mai putut fi folosita. Deasemenea, asta-vara am umflat rotile la Polo mai tare, undeva prin Jimbolia, masina fiind mai incarcata. Sistemul s-a prins ca e ceva diferit dupa vreo 70 km, cand eram deja pe A1. Poate totusi la Dacia isi face mai bine treaba.

 

se poate stii care masini necesita clip si care nu pt un nou rand de 4 senzori pt cauciucuile de iarna? ca sa nu le iau degeaba

Eventual te orientezi dupa data fabricatiei in cazul lui @bmcpst si a lui @Killer. Daca la masinile lor n-a fost nevoie de clip, logic ar fi ca nici la cele mai recente sa nu fie nevoie.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@capone, vezi cu @t0rquemada daca nu te poate ajuta - da-i eventual un PM cu VIN-ul poate reuseste sa afle detaliile astea?

 

Cel mai rau caz daca iti iei senzori si trebuie programati via CLIP poate gasesti pe cineva (nu neaparat reprezentanta) sa ti-reseteze de 2 ori pe an pentru ceva beri...

 

Daca ajuta, masina mea e fabr. in Aprilie 2015.

Editat de Killer82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu faptul ca se vehicula ideea ca rotile trebuie sa isi pastreze pozitia (adica fata, spate, dreapta, stanga), eu am inversat rotile fata cu spate de aproape o luna si nu mi-a aparut nimic in bord.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mic update (desi nu e cu nimic diferit de ce am observat la celelalte schimburi - dar poate ajuta colegii care nu au citit tot in urma):

 

Aseara am pus sus rotile de iarna (am valve de la Planetara pe ele). Azi, dupa cca 15-20 km de la montaj, s-a aprins din nou martorul generic de diagnoza (pe galben) si cel de TPMS (roata moale cu ! tot galben). Resetare via functia SET TP a curatat martorii (la fel ca la montajul initial).

Nu s-a respectat nici o ordine de montaj (am uitat sa le marchez cand le-am dat jos in primavara si nu erau diferente vizibile de uzura) si aveau cam ~ 1.9 bar si s-au umflat la 2.1 - deci n-as putea sa spun care a fost cauza aprinderii martorilor - dar - din nou, reset cu SET TP a rezolvat problema.

 

@SYL40, Dacia recomanda rotirea rotilor in manual in modul descris de tine, asa ca ai procedat corect (la fel intentionez sa procedez si eu incepand cu urmatorul sezon).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
    • Schimbarea uleiului întotdeauna face bine, atâta timp cât este respectată norma folosită de producător. Cu atât mai mult în cazul în care avem angrenaje și plăci de fricțiune în același ulei ca în cazul acestui diferențial. Dacă norma este respectată și componenta cedează, uzura era prea mare din alte motive. Depinde și dacă vrem să vindem subansamble OE, sau să asigurăm mentenanță și viață lungă componentei de pe mașină. Bineînțeles că toate reperele din schemă au coduri OE... au si echivalențe în aftermarket. Nu cred că are rost să dezbatem moduri de interpretare ale fiecăruia, sau semantica... Diagrama de piese este foarte clară pentru oricine are opt clase și a lucrat câteva zile într-un service auto. Informația pentru care am făcut rugămintea este disponibilă în Dialogys, am găsit-o, cupluri, metode de verificare etc. Cu un ceas comparator, lere, dinamometrice, spray revelator și multă răbdare...se face Nu este nici pe departe atât de complicat, cum nu a fost nici pentru montajul ambreiajului. Sunt alți producători auto cu sisteme mult mai complexe, și mai greu de reglat. Totuși Dacia este un brand low cost, cel mai bun pe segmentul lui de altfel, de câțiva ani. Sistemul tip Haldex este folosit de vreo 30 de ani deja, iar reglajele toleranțelor sunt în procedura de asamblare, de aceea am întrebat de această procedură încă de la început. Dacă vorbeam de recondiționarea unui diferențial de pe un sistem 4Matic, sau de diferențialul cu torque vectoring de pe Golf R, atunci puteam considera că este ceva complicat. Diferențialul de pe Duster este destul de simplu, pentru a rezista la cuplul și nevoile pe care le vede micul nostru off-roader național. Toate cele bune!
×
×
  • Creează nouă...