Sari la conținut

Înlocuire baterie


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 92
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Da, tocmai de aceea la mine a devenit reflex apasarea butonului imediat dupa pornirea motorului, chiar daca il pot dezactiva (sau ma rog inhiba) permanent din soft nu am facut asta pentru ca din cand

Pe frânare se face recuperare de energie, tensiunea se duce la 15,6V iar bateria clasică e fiartă la propriu, pierde electrolit prin evaporare și în câteva luni, regim de taxi, e moartă. Și nu, d

Gil26 Am citit mai atent raspunsurile tale, pentru care îți muțumesc încă o dată, și am înțeles  mai bine după ce am cautat cu expresia cheie pe care mi-ai dat-o ”încărcare pilotată” si am găsit

Posted Images

La 19.02.2022 la 8:47, PufarinaUcigasa a spus:

Ai 3 variante :

1. Renault Hi-LIFE 70Ah 720A - 7711575175

2. Varta Blue Dynamic EFB 70Ah 760A - 570 500 076

3. Varta Silver Dynamic AGM 70Ah 760A - 570 901 076

La Varta Silver, deși se laudă că ar fi mai bună decât Blue, din ce am citit pe net ca opinii, este foarte slabă în sensul că poate ceda din senin. Iar studiile recente arată că EFB este peste AGM.

De asemenea, din ce am mai auzit, e posibil ca în cazul în care montezi o baterie ce are mai mult de 70Ah și 720A, sistemul nu va ști să o încarce 100%. El știe maxim de valorile alea de mai sus, așa că o să încarce bateria nouă 80-90% sau cât o mai însemna.

Îți recomand fie cea de la Renault (3 ani garanție) fie Varta Blue EFB. Poți găsi și pe net modelul Renault, undeva la sub 700 lei.

Demontarea e simplă, plusul îl ai în stânga (roșu), minus în dreapta (negru). La minus e cel mai simplu - cheie de 10, preferabil cu clichet și slăbești borna metalică de sub mufa gri.

La plus, sub chestia aia roșie de plastic, ai la fel borna metalică. Slăbești și scoți, identic ca la minus. Tot cheie de 10, tot clichet, în stânga sus.

Recomandarea ar fi să dai jos tubulatura ce vine din față în carcasa filtrului de aer, să ai loc de manevră. Folosește de asemenea capacele de pe noua baterie, pe cea veche, când scoți borna să nu facă contact aiurea la scoatere.

Poți să nu faci nimic și să mergi direct într-un centru de baterii și o să facă ei tot. Chiar și dacă o montezi singur, tot trebuie să mergi într-un service autorizat să facă măsurători și să obții certificatul de garanție. Deci fără o vizită la service după montaj tot nu scapi.

 

 

Toti spun ca AGM este mai buna decat EFB. Esti sigur ca ai citit studii care demonstreaza contrariul?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu in totalitate celor scrise de   @PufarinaUcigasa si mai adaug ca pe masina am o baterie de prim montaj Rombat L3 EFB 70Ah 720A cod 244102947R care dupa aproape cinci ani este inca OK tinand cont de masuratorile facute periodic va mai ”duce” bine, o voi schimba tot cu una EFB cu aceleasi caracteristici (si pe care le-ai si tu in poza pe care ai atasat-o), iar avand in vedere incarcarea pilotata, gestionarea energiei si sistemul S&S pe care le cunosc destul de bine (si stiu functionarea\comportamentul lor) este clar ca una AGM nu este ce trebuie pentru masina mea, dar desigur ca fiecare procedeaza asa cum doreste si referitor la schimbarea bateriei masinii.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 17 ore, MihaiA a spus:

Toti spun ca AGM este mai buna decat EFB. Esti sigur ca ai citit studii care demonstreaza contrariul?

AGM este tehnologia mai veche, prima care s-a pus pe masinile cu S&S. Cu alte cuvinte, deja si-a aratat fiabilitatea.

EFB e tehnologia mai noua, care a inceput de ceva timp sa-si arate beneficiile. Bineinteles ca la inceput toti erau reticenti, ca deh, tehnologie noua. Insa cu timpul, se va trece pe EFB.

EFB poate face tot ce face AGM, ba mai mult :

1. isi mentine capacitatea de incarcare cu 50% mai mult decat AGM

2. rezista mai bine la temperatura cu pana la 50% mai mult decat AGM

Studii sunt pe net, cautati si le cititi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak pinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...