Postări Recomandate

*Folosirea aditivilor de ulei nu este o joaca si este mai mult nerecomandata decat recomandata!

 

Salutare,

 

Mi-a venit ideea sa scriu acest topic dupa ce am discutat despre aditivi la service si mecanicul imi spunea ca motorul meu se aude mai mult spre un benzinar decat un diesel pur. Despre aditivi la noi... cativa sunt pro iar multi altii contra, iar piata e plina de dubiosenii. Dar totusi... in carul cu fan se mai gasesc si niste ace cu putina perseverenta.

 

Cum vad eu problema:

 

1. Orice ulei are aditivi din fabrica, mai multi sau mai putini, in cantitati care sa dureze un anumit timp si sa respecte anumite norme.

2. Majoritoatea uleiurilor mai valoroase sunt totusi concepute sa fie generice pe o anumita norma si nu dedicate unui anumit producator sau tip de motor. Motul am vazut totusi ca are niste uleiuri dedicate si pe tip motoare si nu doar norme.

3. Uleiurile de producator auto nu sunt concepute sa faca fata unei competitii de piata ci sa asigure niste standarde utile regimului de garantie in special. Nu e nimic bonus in ele.

4. Adaugarea unui aditiv de ulei aditional e o decizie complexa care trebuie sa ia in calcul mai multi parametrii de documentare reala, cunoastrerea motorului, cunoasterea uleiului de baza si cunoasterea dozajului optim, precum si a sistemului de evacuare.

 

Nota: Ca sa bagi un aditiv in ulei te doare putin capul pana iti faci curaj, dar pana la urma daca esti indeajuns de sigur pe tine si ai recomandari bune, de ce nu...doar o faci pe pielea ta.

 

Ce flosesc eu pe Duster Ph2 Diesel:

 

Liqui-Moly Ceratec - In Cutia de viteze si Diferentiale:

http://www.emag.ro/a...y/pd/DWS2V3BBM/

Risc: Mic. Foloseste microgranule ceramice si este inert chimic. Cum a mai intrat apa pe la unele diferentiale din ce am citit, l-am preferat pe acesta.

Feedback: Reduce frecarea, intra/iese mai usor din viteze, ca zgomot insa nu e mare diferenta. Posibil totusi la cutie sa incerc altceva pe viitor. Insa la diferentiale ramane acesta.

 

Liqui-Moly MoS2 - Folosesc la Motor:

http://www.emag.ro/a...y/pd/D5S2V3BBM/

Risc: Mediu. In contact cu apa poate devenii acid mai ales in concentratii mari. Deasemenea poate din ce am mai citit - schimba rezultatele chimice in catalizator de nu mai sunt optime. Cam acelasi principiu care a dus la scaderea sulfului din carburanti.

Feedback: Folosesc doar 220ml. Il foloseam si la Skoda. Este o substanta asemanatoare grafitului ca structura moleculara (*dar pe baza de sulf) si care adera bine la metal. Asigura o ungere exceptionala a motorului si scade semnificativ zgomotul. Nu am pus Ceratec in motor pt ca bilutele ceramice oricat de mici ar fi nu se ard si nu vreau sa se adune in filtru DPF.

 

Cat despre economii de consum, nuuuu pot sa zic ca am detectat ceva fenomenal, poate un 0.3l-0.5l max. Singurele lucruri mai usor detectabile sunt cum toarce mai lin motorul si cum se misca mai bine cutia de viteze.

 

Liqui-Moly e singura firma de buget in care am incredere. Le cumpar din SellGross.

Mai era un aditiv pe baza de rasini care l-a folosit un mecanic in cutie la skoda mea (cand nu mai intra in 1a) si am fost impresionat, o sa incerc sa ii aflu numele.

 

res_278623d778acf76a1cf894e435171d63_450x450_1g64.jpg

Editat de Cain

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul sunt foarte sceptic in a folosi aditivi de orice fel, mai ales la un motor nou cum este al meu ( < 25k km ) , nici macar motorina aditivata de genul care se distribuie iarna in benzinarii nu folosesc. Singurul fluid care l-as folosi ar fi alt ulei mai calitativ decat Dacia Oil, oricum astept feedback de la voi, iar daca aveti rezultate notabile poate devin mai increzator.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Te tin eu la curent daca iese ceva naspa la mine caci eu am <60k Km. Apropo cand am scos uleiul de cutie la 57k - era spre negru.

Eram cam stresat la Cutie cu aditivul - pt ca nu il aveam pe cel de rasini deja cunoscut, dar dupa ce mi-au povestit mecanicii la un chat de elevator cum au spalat ei o cutie de Audi ca facuse unul ceva gresit... am zis - daca tot puteti sa spalati, hai sa vad cum e Ceratecul - ca tot e de top si inert chimic. Trebuia sa fiu sigur ca pot face rollback.

Editat de Cain

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am folosit asa ceva din simplul motiv...am fost multumit de uleiurile folosite!(inca nu stiu la Duster cum sta treaba,dar am incredere in ce recomanda constructorul)...acel aditiv daca ar fi asa de miraculos,atunci l-ar fi bagat ei direct in ulei,ca doar concurenta e mare!!!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa faci un test, inainte cu 1000km sa iti faci revizia si sa schimbi oricum uleiul... asculta-ti bine motorul la ranalnti... intregistreaza-l pe tel daca vrei. Apoi baga aditivul de motor mentionat si spune-mi daca auzi vre-o diferenta dupa 50-100Km.

 

Daca nu simti nimic - oricum il arunci in 1000km.

 

Sau mai e un sitem de verificare:

https://www.amazon.c...t/dp/B003U4O414

https://www.amazon.c...1GECH1T0TXR4XSZ

Editat de Cain

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Prea mult se despica firul in 4...pt unii bibilitul dusterului este singura ratiune de a trai pe pamant...mi se pare deja manie, exagerare...sunt de acord ca e bine sa discutam despre probleme si eventiale imbunatatiri. Dar deja domnule cain la cat timp si bani investesti mai bine cumarai o masina de 25-30 k si nu mai aveai preocuparile astea. Aveai mai mult timp pt alte activitati gen:citesti o carte, bei o bere, te relaxezi,etc

  • Îmi place 3

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

  • Conținut similar

    • De SinSonnY
      Salutare. Am initiat acest topic sa va expun un defect de fabricatie al dusterului 1.6 16v tractiune integrala. De ceva timp simteam masina ca merge intrerupt la relanti si mai ales cand se incalzea, parca erai intr-un tractor. Majoritatea mecanicilor s-au gandit ca ar fi de la bujii, le-am schimbat cu unele originale si tot degeaba. Punand masina pe tester s-a descoperit o eroare la cilindrul 1 si 2, binenteles am scos si bobinele inca o data si le-am "analizat" cu atentie. Pe prima bobina dupe ce ca era umeda (iar bujia ruginita) se vedea o crapatura fina pe unde se presupune ca pierde curent. Explicatia mecanicilor a fost ca apa se infiltreaza pe la stropitoarele de parbriz si se scurge prin gaurile si picura direct pe bobine.  Saptamana viitoare voi schimba si bobina  cand sper sa scap de intreruperi. Intre timp unul dintre mecanici mi-a recomandat sa gasesc un capac de motor de 1.6 16v de la renault pentru ca apa sa nu mai ajunga direct pe bobine. Cautand pe internet am dat de un capac adaptat . Acum vin si eu cu o intrebare ce fel de capac este acesta si pe ce masini renault se gaseste?
    • De Serghei
      Salut,
      Sunt proaspatul proprietar al unui Duster Exporer. Am o problema la sistemul stop and start. Motorul se opreste la stop, cum este normal. Dar dupa cateva secunde porneste singur, fara sa ating pedala de ambreiaj. Asadar, va rog sa adaugati la topicuri sistemul stop and start, pentru a putea posta problema mea.
      Multumesc!
    • De Shaq
      Salutare tuturor, autoturismul nou achizitionat este un Duster 1.5 dCi laureate, 4x4. Am parcurs deja 950 km cu el si ma declar foarte multumit de achizitia facuta.
    • De Killer82
      UPDATE: Adevărul și clubul sportiv 100Tracks te trimit într-o aventură de neuitat.
      Dacă îți dorești să te plimbi cu Dacia prin Dacia atunci te invităm la concursul nostru. E fun. Trebuie doar să încarci o imagine realizată de tine, care să arate lumii cât de frumoasă este România noastră. Sigur ai o poză din Vama Veche, de la Lacul Sf. Ana sau de la Cetatea Alba Carolina.
      http://adevarul.ro/cudaciaprindacia
      _____________________
      5-9 Septembrie 2017
      - 550 km de traseu montan
      - 10+ obiective turistice
      - 3 zile de aventură în natură

      Evenimentul se desfășoară pe durata a 5 zile (5-9 Septembrie).
      Primele 2 zile constituie curs de conducere pe teren accidentat în cadrul Academiei Titi Aur, curs ținut de instructorii 100tracks, Duster Hobby Racing, si Mudster, urmate de 3 zile de aventură.
      În data de 5 septembrie sunt așteptați concurenții din București sau împrejurimi urmând ca pe data de 6 septembrie să se rețină cursul pentru restul concurenților din restul țării.
      De acest curs beneficiază toți concurenții înscriși la Duster Trip atât piloți cât și copiloți. Locurile de participare la acest eveniment sunt limitate, pot participa doar 40 de masini.
      detalii: https://www.dustertrip.com/

      • Participă la un curs de conducere pe teren accidentat la volanul unui Duster
      • Folosește ce ai învățat la curs și bucură-te de parcurgerea traseelor off-road din cele 3 zile de aventură
      • Campează la cort în cea mai autentică formă de aventură automobilistică
      • Respectă cât mai exact vitezele de deplasare pentru a fi cât mai sus în clasament
      inscrieri: https://www.dustertrip.com/?page_id=489&lang=ro
      sursa imaginii: https://www.facebook.com/events/221054708396186/
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.