Sari la conținut

Sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri pe modelele Dacia?


Postări Recomandate

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 177
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Hmm,nu as baga mana in foc ca s cei mai priceputi

În principiu ar trebui să stie să învete un nou set ,dar pentru evitarea bătăilor de cap faci poze la senzorii noi (etichetă) și incearcă să notezi și pozitia lor pe mașina - te ajută o învațare forta

De doua ori mi s-a aprins si de fiecare data pe buna dreptate. Nu are nimic martorul, verificati-va mai bine presiunea din roti si o sa vedeti ca nu da gres.

Posted Images

Din cate stiam nu poti monta runonflat decat daca ai un sistem de monitorizare a presiunii. Sa inteleg ca poti folosi runonflat chiar daca nu ai sistemul de monitorizare?

Raspuns: Da. Cum spuneau si colegii pe forum , talonul la runflat este intarit si poti rula cu anvelopa "in pana" un numar recomandat de km / viteza de rulaj (pentru a preveni dejantarea). Am la un BMW asa ceva. Care are si senzori de presiune roti. Nu sunt legate una de alta. Am mers pe "pana" cu runflat, dar senzorul nu a zis nimic. In schimb, la rotile de iarna, fara runflat, senzorul s-a sesizat la o diferenta de presiune de 0,1 bar fata de valoarea presetata de 2 bari. Diferenta de presiune am masurat-o cu un manometru de presiune omologat. Iar dupa readucere la parametrii initiali - presiune indicata conform manual, sistemul trebuie resetat manual, pentru a inregistra noua stare de referinta.

Asta e la acest BMW. O sa ma uit in garaj daca exista vre-o diferenta intre capacele de ventile de la rotile de vara (cu runflat) vs rotile de iarna.

La Duster nu stiu cum o fi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu o constituie senzorii (se gasesc de mult la vanzare) ci cititorul radio pentru senzori. Care cititor (musai compatibil cu softul de pe Duster) trebuie conectat la calculatorul de bord. Basca eventualele setari care trebuie facute in soft.

 

Sa zicem ca o sa gasim si cititor compatibil...

Dar, cum au declarat astia de la VC, niciun service autorizat Dacia nu efectueaza aceasta operatiune, ramanand asadar varianta service-urilor din afara retelei Dacia (sau a meseriasilor autodidacti). Ceea ce presupune pierderea garantiei pe tot ce inseamna parte electrica (daca ai umblat in computerul de bord nu mai sta nimeni sa vada ce a fost, si ce nu, afectat).

Din punctul meu de vedere, desi gasesc foarte util acest instrument, nu voi risca pierderea garantiei.

 

Stiu de la un prieten de-al meu ca orice modificare de soft se face numai dupa ce ai facut un back-up al softului original. N-am detaliat atunci cu el cum se face. Dar mi-a aratat ca are un back-up in calclulator a ceea ce a fost masina lui OEM. Daca ceva da chix, te poti intoarce la valorile initiale prestabilite. Si am fost martor - m-a rugat sa-l ajut traducerea unor instructiuni din germana, cand a dat chix cu niste chestii - ceva reglaje pentru un climatronicdual la un BMW mai vechiut dotat cu CAN bus. Inclin sa-i dau crezare mai ales ca am vazut ceva chestii bricolate cu cap de el. Numai ca nu face asta pentru piata. Vorba lui " pe banii lui numai el se distreaza" :fear:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 7 months later...

Salutare,

 

Daca pe rotile de iarna nu pun senzori care o sa fie simptomele? O sa am tot timpul un led aprins in bord? O sa piuie ceva? Am set diferit de jante/cauciucuri pentru iarna si nu as vrea sa ma duc de 2 ori pe an in service pentru reprogramare...

Multumesc.

O zi buna,

George

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
pentru cine este interesat

 

eu am cumparat senzori noi de pe net pentru rotile de iarna.

Am montat rotile, am resetat comp de bord (meniul SET TP) si totul merge OK

Salutare,

 

Ma bate si pe mine gandul sa imi achizitionez un al 2-lea rand de jante si am dubii cu senzorul de presiune.

 

Daca achizitionez 4 senzori si sunt montati pe jantele noi, doar reset din calculator trebuie sa fac? Nu mai trebuie facut nimic altceva?

Ai incercat sa desumflii o roata sa vezi daca te atentioneaza?

 

Senzori de origine gasim si pe forumul acesta.

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Editat de chrysstyann
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...