Sari la conținut

Zgomot (țăcănit) 1.5 dci


Postări Recomandate

La 27.01.2025 la 13:53, luciraica a spus:

... Cu ce cuplu se strang suruburile de la calele de injectoare?? Ce interfata ptr. laptop sa-mi iau ca sa pot scrie injectoarele in calculatorul motor?

Strict referitor la cele doua intrebari:

1. In paginile precedente am oferit destule informatii referitoare la injectoare, proceduri de diagnosticare, scheme electrice, diagnosticarea unei erori ex pe injectorul 2, procedura de demontare \montare, etc. … iar in postul din pag. 4 se poate observa ca bridele se strang la 33 Nm, plus ca experiente si detalii despre injectoare se gasesc foarte multe pe acest forum.

2. Scrierea codurilor injectoarelor este recomandat sa se faca cu CLiP dar se pot folosi si programe derivate, scrierea se face fie deblocand scenariul SC002 =INTRODUCERE CODURI INJECTOARE fie introducand separat codurile ex pentru un Duster H79 cod motor K9K658 pentru injectorul 3 se introduc primele caractere (cifre\litere) cu comanda VP230 iar urmatoarele cu CF156, doar ca exemplu (subliniez asta) atasat si cateva capturi (deci se poate si cu o interfata ieftina si programele aferente, dar ambele variante implica “unelte” si mai ales cunostinte adecvate\necesare), de aceea este bine sa se scrie cu CanClip.

PS: egal insa ce program si ce metoda se foloseste important este sa se scrie corect codurile (si despre asta pe forumuri din pacate circula si mult “folclor”) iar acestea ID009 \010 \011 \012 sa fie exact ca cele inscrise pe injectoarele montate pe motor in ordinea corespunzatoare (inclusiv cand \daca se “permuta” injectoare), apoi este bine sa fie verificate si corectiile, parametri PR364 \405 \406 \365 sa fie recomandat cat mai aproape de valoarea nominala ex intre 0.8 si 1.2 (chiar daca producatorul Dacia ofera limitele 0.2 -1.8 foarte “generoase” –vezi postul din pagina 2) dar si ceilalti parametri dependenti, practic facuta o diagnosticare conforma pentru toata injectia.

CoduriInjectoare1.jpg

CoduriInjectoare2.png

CorectiiInjectoare.png

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 78
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

La fostul meu D1, ph1, la 181000km, 2 din 4.

Poți să afirmi  Scula de diagnoza nu bate câmpii... ea citeste erorile stocate.. unele erori sunt temporare/accidentale ca cea de la Clapeta si AC. doar după ce folosești, pe mașina ta sau u

Pentru Duster H79 ph2 1.5  dCi 4x4 2015 motor ex K9K858 asa cum bine s-a scris anterior bujiile incandescente sunt alimentate la 4.4 V si NU la 12V, mai adaug ca sunt marcate rosu mediu, au codul OE 1

Posted Images

am facut swap de injectoare.. dupa fo 200 km n-a aparut nici o eroare.. masina mere brici,,

Merci GIL26 pentru cuplu strangere.. citesc de acuma toate postarile tale cu mare atentie

V-a trebui sa-micumpar aparat de diagnoza dedicat... sa nu apelez la asa mecanici si service-uri 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca informatia sa fie completa referitor la a doua metoda de introducere a codurilor injectoarelor pentru ECU 11344, 11488, 11489,11490, 11602, 11616, 11622 primele doua caractere se introduc cu comenzile VPxxx urmatoarele caractere cu CFxxx in ASCII astfel: Injector 1 = VP228 + CF154 ; Injector 2 = VP229 + CF155 ; Injector 3 = VP230 + CF156 ; Injector 4 = VP231 + CF157, dar ceea ce am scris anterior ramane valabil.

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 months later...

dupa fo 8 luni de mers impecabil a aparut iarasi eroarea p0202 (dupa ce am facut swap injectoare 2 cu 3). Am pus injectorul de pe 2 pe cilindrul 3 si imediat a migrat si eroarea pe cilindrul 3 (p0203). Sunt convins ca injectorul are o problema cand e foarte cald afara. O sa-mi cumpar un injector nou sau reconditionat si Renolink . Intrebare , se pot inregistra codurile injectoarelor in ECU cu Renolink? Am facut swap de injectoare fara sa schimb codurile si n-a fost nici o problema timp de 8 luni (nici o eroare)

multumesc

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca se achizitoneaza interfata OBDLink originala si programul RenOLink cu licenta (NU pirateria chinezeasca) dezvoltat de Gabriel Gafu pentru care am toata stima si tot respectul :thumbsup: (un “pionier” in deblocarea DDT2000 =program creat pentru inginerii de dezvoltare Renault din divizia DIESE), pentru scriere coduri injectoare eu sugerez (doar o umila parere, atata tot) sa se foloseasca CLiP =program creat pentru masinile de serie folosit si in reprezentante, DDT2000 si derivatele sale fiind “unelte” foarte puternice si trebuie avut grija /atentie in folosirea lor :excl: , dar desigur ca fiecare procedeaza asa cum stie si considera /doreste.

PS: iar referitor la “swap” injectoare in majoritatea (ne)cazurilor asta NU rezolva cauza mai ales cand /daca sunt probleme cu injectoarele, poate cel mult doar temporar.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 3 ore, luciraica a spus:

dupa fo 8 luni de mers impecabil a aparut iarasi eroarea p0202 (dupa ce am facut swap injectoare 2 cu 3). Am pus injectorul de pe 2 pe cilindrul 3 si imediat a migrat si eroarea pe cilindrul 3 (p0203). Sunt convins ca injectorul are o problema cand e foarte cald afara. O sa-mi cumpar un injector nou sau reconditionat si Renolink . Intrebare , se pot inregistra codurile injectoarelor in ECU cu Renolink? Am facut swap de injectoare fara sa schimb codurile si n-a fost nici o problema timp de 8 luni (nici o eroare)

multumesc

 

Bine că te-ai lămurit că distribuţia e bine pusă la punct şi nu are ea nici o vină cum voia mecanicul ăla de mai sus să-ţi ia banii făcând nimic.

Editat de alfabit
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

poi distributia era decalata.. deaceea tzacanea .. se pare ca si un injector s-a dus.. pe langa asta am constatat astazi ca s-a mai ars o bujie.. 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 37 minute, alfabit a spus:

 

Bine că te-ai lămurit că distribuţia e bine pusă la punct şi nu are ea nici o vină cum voia mecanicul ăla de mai sus să-ţi ia banii făcând nimic.

Daca citesti mai cu atentie (si NU doar “selectiv”) acest topic poate intelegi si ca initiatorul a avut mai multe probleme tehnice cu motorul /injectia: bujii incandescente, distributia decalata, injectoare, …  

@luciraica  , referitor la “.. pe langa asta am constatat astazi ca s-a mai ars o bujie..” eu inca din pagina doi ti-am sugerat “… iar daca vreo bujie incandescenta este defecta este recomandat sa se schimbe toate,…” (si nu doar cea de pe cilindrul 1), dar desigur ca procedezi asa cum cum doresti.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...