Sari la conținut

Înlocuire baterie


Postări Recomandate

Nu se întâmplă nimic (eventual scade un pic durata de viata a bateriei), un prieten a pus baterie normala acum 3 ani și încă merge.

Chiar ma gândesc și eu sa apelez la aceasta soluție când va fi cazul sa înlocuiesc, din nou bateria.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 92
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Da, tocmai de aceea la mine a devenit reflex apasarea butonului imediat dupa pornirea motorului, chiar daca il pot dezactiva (sau ma rog inhiba) permanent din soft nu am facut asta pentru ca din cand

Pe frânare se face recuperare de energie, tensiunea se duce la 15,6V iar bateria clasică e fiartă la propriu, pierde electrolit prin evaporare și în câteva luni, regim de taxi, e moartă. Și nu, d

Gil26 Am citit mai atent raspunsurile tale, pentru care îți muțumesc încă o dată, și am înțeles  mai bine după ce am cautat cu expresia cheie pe care mi-ai dat-o ”încărcare pilotată” si am găsit

Posted Images

@MBM  , corect, mai depinde si de modul de utilizare al masinii, spre exemplu eu la Sanderica puteam sa dezactivez permanent din soft S&S da nu am facut-o pentru ca imi poate da indicii despre ”starea” masinii si fara diagnoza, dar a devenit reflex sa il dezactivez din buton imediat dupa pornirea motorului, uneori insa il mai las activat, dar nu tin minte sa fi ”intrat” in aproape cinci ani mai mult de cateva zeci de ori. Referitor la starea bateriei importante sunt deasemenea si gestionarea energiei si incarcarea pilotata, acestea trebuie sa fie conforme, am modificat si am monitorizat destul asta si ma bucur ca la masina mea sunt OK, tangential la asta si ce s-a scris anterior mai adaug ca sistemul ”tine” bateria la o incarcare constanta 90-95% (chiar si dupa ce am incarcat-o conform pe un redresor bun dupa o zi a ”adus-o” tot acolo, iar acum am 89% si 12.4V, nu am avut erori si\sau probleme, etc.). Iar la ”afirmatiile” colegului eu pot aduce argumente si date\fapte\cifre concrete si corecte, nu eronate si contradictorii . Desigur insa ca discutiile despre toate acestea sunt mult mai ample, multe informatii se gasesc si pe acest forum, dar pana la urma asa cum am mai scris fiecare procedeaza cum doreste si referitor la bateria masinii.

Toate cele bune!

  • Like 1
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 2 ore, abc a spus:

Si daca, sa zicem, se alege o baterie cu valori (capaciate si curent de pornire) cat de cat apropiate de cele ale bateriei standard dar se alege totusi o baterie clasica (nu EFB sau AGM, chiar daca masian are sistem stop-start). Ce se intampla? Se uzeaza bateria foarte repede? Cat de repede? (Chiar si daca se dezactiveaza sistemul stop-start la fiecare punere a contactului.)

Pe frânare se face recuperare de energie, tensiunea se duce la 15,6V iar bateria clasică e fiartă la propriu, pierde electrolit prin evaporare și în câteva luni, regim de taxi, e moartă.

Și nu, dezactivarea S&S nu duce la anularea recuperării de energie pe frânare - din fericire pentru producătorii de baterii.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bine si corect precizat\punctat  :yes:  :thumbsup:

(iar pentru ceilalti colegi atasez grafice din trei monitorizari suprapuse (utilizare diferita, la diferite temperaturi exterioare, cu S&S dezactivat...), se poate observa foarte usor cum ”functioneaza” incarcarea pilotata si recuperarea energiei pe franare: tensiunea bateriei inclusiv ”pick-urile”, sarcina puterea si curentul secundar al alternatorului, am pus si incarcarea bateriei dar desigur ca sunt mai multi parametri si interconditionari, iar referitor la S&S avem si nr. cicluri de pornire, etc...)

 

IncarcarePilotata1.png

IncarcarePilotata2.png

IncarcarePilotata3.png

IncarcarePilotata4.png

Editat de Gil26
  • Like 2
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 2 ore, t0rquemada a spus:

Pe frânare se face recuperare de energie, tensiunea se duce la 15,6V iar bateria clasică e fiartă la propriu, pierde electrolit prin evaporare și în câteva luni, regim de taxi, e moartă.

Și nu, dezactivarea S&S nu duce la anularea recuperării de energie pe frânare - din fericire pentru producătorii de baterii.

 

Am citit astazi pe site-ul Rombat:

1. baterie EFB - "Vehicule cu funcţia Start-Stop şi toate vehiculele din parcul auto actual";

2. bateri AGM - "Vehicule cu funcția Start-Stop, vehicule cu funcția extinsă Start-Stop și recuperarea energiei din frânare, vehicule dotate din fabrică cu baterii AGM".

Nu stiu daca este corect si/sau daca site-ul este actualizat.

Eu inteleg ca masinile care vin cu baterie EFB din uzina au stop-start dar NU au recuperare de energie.

Rezulta ca nu este pericol de supraincalzire a bateriei, chiar daca se utilizeaza o baterie normala.

Este corect?

Ma intereseaza mai mult pentru Duster ph3 benzina (ca doar suntem pe forum Duster) dar si pentru Logan 3 benzina (nu gpl).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Înțelegi ce vrei:

- toate motorizările euro6 (06/2015+), care vine implicit cu S&S*, au recuperare energie pe frânare și încărcare pilotată cu baterie EFB

- în cazul expus de mine bateria nu se încălzeste excesiv dar se uzează vizibil (pe tester de baterii dedicat) iar dacă e baterie cu dopuri se poate constata pierderea rapidă a electrolitului

*toate motorizările de pe Duster ph2 și ph3 aveau/au. Doar la Logan II  1,2 16v euro6 și 1,0SCe pre WLTP nu aveau S&S.

 

P.S.Apropo de actualizare site:  reprezentanța rombat din bucurești a refuzat o garanție la 1,2 16v euro6 cu încărcare pilotată pe motiv de "alternatorul nu încarcă  decât 13.2V și nu există încărcare pilotată la Dacia pe modelele fără S&S" - :hyper:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 8 months later...

Salutare colegi, 

Infio pt cei intresati:

Dupa 6 ani eu am optat pt Varta Blue Dynamic EFB 70Ah 760A - 570 500 076

537- 45 = 492 Ron de la epiesa / Tarlalelor, Bucuresti.

Montaj pt grantie 50 Ron,  undeva langa Auchan Titan, Bucuresti.,

Pt informatii suplimentare ...... cu placere.

Va salut!!!!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La montaj trebuie introdus un cod (trebuie scris in calculatorul masinii ca s-a pus o baterie noua) sau se poate monta bateria de catre oricine in situatia in care se renunta la garantie (la fel ca la bateriile clasice pentru masini fara S&S)?

Bateria originala a fost tot de 70Ah si 760A?

La fel, daca bateria este de capacitate putin mai mare trebuie scrise noile valori in calculatorul masinii sau pur si simplu doar se schimba bateria (ca la masinile fara S&S)?

Sper ca m-am exprimat cat de cat clar.

Multumesc!

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...