Sari la conținut

Postări Recomandate

Cu asa ceva nu m-am confruntat (lipsa de putere si sughituri), comportamentul motorului tau este iesit din sfera normalitatii. Nu este normal sa incalzesti motorul pana ajunge la temperatura de regim.

Cat timp merge motorul la relanti - merge cu sincope? merge intrerupt?

Pare un motor gatuit.

GPL-ul este bagat sub presiune in rezervor, presiunea ar trebui sa fie de ~ 10 bari, sau cu putin peste aceasta valoare.

Aceasta presiune reprezinta 10 metri coloana apa sau ~10 Kg. forta /cm patrat.

Aceasta presiune face ca GPL-ul sa fie vehiculat spre rampa de injectoare GPL. Asta deoarece nu avem o pompa precum pompa de benzina care baga benzina cu presiune in injectoare.

Poate pe timp de iarna ar fi indicat sa nu mergem pana se termina GPL-ul din rezervor, dar vara cand este cald si gazul este volatil...

Rezervorul tau de GPL (si nu numai al tau) are o supapa de suprapresiune.

Ai umplut rezervorul tau vreodata pana ai auzit ca intra in functiune acea supapa? Macar sa stii ca exista acolo?

De obicei te uiti pe manometrul lui nenea care alimenteaza cu GPL? macar sa stii cu ce presiune ti-a bagat GPL-ul in rezervor.

La plecarea pe benzina se pare ca ai oarece probleme: MPP-ul sau injectoarele (poate infundate).

Cand ai schimbat filtrul de aer?

Este posibil ca pompa de benzina sa aiba filtrul infundat sau sa nu-ti bage presiunea normala in rampa.

Cred ca ar trebui sa mergi cu bibiul la doctor.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 514
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Trebuie lămurite niște lucruri: 1. există 1,6 16v cu gpl de fabrică, cod K4M616 cu instalație Landi Renzo 1a. ai 1,6 16v (K4M616) pe Duster ph1 2a ai 1,6 16v (K4M642 dar și H4M740)pe Du

Va salut pe toti. Ma bag si eu pe aici cu instalatiile GPL. In mod sigur se face economie daca se monteaza o instalatie GPL. Cei de la firma care mi-au facut montajul au spus ca masina va consuma c

O grămadă de griji aveti cu gpl-ul asta..

Posted Images

Cand merge motorul la relanti nu are nicio problema sau fluctuatie decat foarte rar si atunci nu este o constanta(alimentare cu GPL de la un singur furnizor si cu benzina cam de 2 ori pe an cate un plin). Ce ma gandesc ca este o posibila cauza condensul care se face in instalatia de alimentare cu benzina(in special iarna sau in perioadele reci). Aproape acelasi simptom l-am mai intalnit dupa ce spal masina la spalatorie.

 

Ce mi se pare ciudat este ca doar cand este motorul rece apare problema, asta si vara si iarna, dupa ce se mai incalzeste merge fara probleme. Din cate am inteles nici nu se prea recomanda plecarea cu motorul rece.

 

Filtrele de aer le schimb la 1 an, ultima data schimbat in august(piese de origine), tinand cont ca nu apuc de multe ori sa fac nici 10.000km/an nu cred ca asta este problema.

La ultima revizie am schimbat si bujiile pe care am inteles ca ar trebui sa le schimb la fiecare revizie(cele vechi erau ok oricum) dar simptomele sunt aceleasi.

 

Am mai intalnit de 2 ori la ceva luni distanta un simptom foarte ciudat si anume din mers sa apara un martorul de bord cu eroare la motor. Dupa oprire si pornire nu s-a mai manifestat problema, ceea ce ma face sa cred ca tine de calitatea sau compozitia gazului sau a sistemului de alimentare.

 

Acum alimentez numai de la OMV(si benzina si GPL) ca si test sa vad daca mai intalnesc astfel de simptome in timp. Pana acum am alimentat de la AutoGaz si Lukoil unde presiunea era pana in 10 bari. De asemenea, tinand cont ca rezervorul este de 53 litri, cel mai mult am facut plinul cu 40 L, avand un consum de 32 L(potrivit calculatorului de bord), in mare alimentez la un consum de 25-28 L.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut... cateva remarci si de la mine...

 

- calculatorul de bord nu inregistreaza consumul de GPL deci poti sa ignori ce iti arata (el arata benzina care a circulat ptin instalatie - pompa de benzina merge non stop, chiar si cand esti pe GPL, iar benzina pompata se intoarce in rezervor)

- nu are sens sa astepti la relanti, decat cand e extrem de rece motorul (de ex pana cureti masina de zapada / gheata)... se incalzeste mai greu la relanti

- parerea mea e ca tu mergi cam putin pe benzină si ECU injectie se invata cu parametri pentru GPL si... nu mai merge atat de ok pe benzina... nar fi rau sa mai scoti masina la cate un drum pe benzina (de fapt ar trebui sa scrie asta si in manualul instalatiei GPL)

 

Succes!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. Calculatorul de bord "nu stie" ca masina merge pe gaz. Deci ce arata acolo nu e relevant. Consumul se face pe o perioada lunga prin metoda plin-plin, atat

la gaz, cat si la benzina.

2. Atat vara, cat si iarna, e bine sa incalzesti un pic motorul. Eu stau la relenti aprox. doua minute. Cu motorul rece consumul e maxim, se duce spre 15 l / 100.

Plus uzura. Se poate vizualiza consumul instantaneu astfel : tineti apasat butonul din bord ( de la ceasuri ) si puneti contactul. Apoi porniti si apasand pe buton apar

mai multi parametri ( nivelul benzinei din rezervor, seria softului si consumul instantaneu ).

3. E posibil sa se invete ECU injectie cu mersul pe gaz, nu ma pot pronunta. Eu stiu de la cei ce mi-au montat instalatia ca au copiat "harta" de pe benzina si au

transpus-o pe gaz. De fapt e vorba de caracteristica turatie / cuplu a motorului. Au facut reglajele atat static cat si dinamic. Masina merge identic si pe gaz, si pe

benzina. Eu nu simt diferente de putere, cum pateam la Dacia veche cu carburator

4. E recomandat sa mergi 50 - 100 km pe benzina la fiecare mie de km pe gaz. Asta pentru ca injectoarele de benzina se pot "lenevi" ca sa spun asa. Intrucat pornirea se face oricum pe benzina, nu stiu cati respecta indicatia asta. Eu incerc sa merg pe benzina cand am un drum lung in afara orasului. Si daca imi aduc aminte...

5.Sa lamurim un pic lucrurile: 7,5 l GPL/ 100 km ? Si cata benzina la 100 km ? Tinand cont ca pornirea se face de fiecare data pe benzina, indiferent ca motorul e cald sau nu.

Dupa aproape 30 000 km pe gaz, la mine e clar : pe medie 1,7 l benzina si 11 - 12 l gaz la 100 km. Cam 70 % drumuri scurte 3-10 km in oras. La preturile actuale ~ 38 - 40 lei / 100 km.

Drumuri bune tuturor.

Editat de costelandrei20
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu pun in fiecare luna de 60 - 70 lei benzina. In felul asta o "primenesc" in fiecare luna.

Mai tot timpul am jumatate de rezervor plin.

De ce nu faci plinul la GPL? Macar sa auzi cum lucreaza supapa de suprapresiune din rezervor?

La Daciile vechi se lasa motorul pornit ca sa se incalzeasca.

La asta cu care merg (si nu numai la asta) - pornesc motorul si plec fara sa depasesc 3000 rpm vreo 2-3 Km.

Din cate stiu: calculatorul de gaz tinde sa-l copie pe cel de benzina.

In locul tau m-as duce cu bibiul la doctor, nu suport sa merg cu masina "impiedicata".

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Rezervorul pe benzina il am plin, cel pe GPL il umplu plin la fiecare plin dar nu am auzit supapa pana acum.

 

Azi am plecat dupa 1-2 min si mi s-a parut ca se misca mult mai ok, fara smucituri si lipsa puterii, banuiala mea ca problema vine de la calitatea combustibilului dat fiindca nu este o constanta.

Am alimentat o data de la Petrom iar la prima plecare(drum de cateva zeci de min, oprire si iar pornire) parca nu avea baterie(ca in mijlocul iernii cand nu pleci 1 sapt). Cu alta ocazie am pus de la lukoil 98(prin Constanta) si nu tin minte sa fi avut probleme, in schimb de la lukoil din Buc se pare ca imi face destul de des.

 

Am zis ca incerc sa alimentez numai de la OMV cateva plinuri sa vad ce iese.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Banuiala mea este ca ai cel putin un injector pe benzina "aproape infundat" care sughite in sarcina.

Atunci cand motorul intra pe GPL... treaba merge bine - acolo nu-i nimic infundat.

Ceva oarecum similar am patit si eu la vechea Solenta si am curatat singur injectoarele dupa un tutorial de pe Youtube.

In cei 130.000 Km pe care i-am parcurs cu Solenza, nu am ajuns in Service decat pentru unghiuri si de doua ori pentru schimbarea ambreiajului.

Cu Sandero am parcurs aproape 20.000Km din 1 Februarie 2016 pana in prezent.

In Iasi pun benzina Petrom de 95 si GPL de la Statia Selgros (o statie mica dar serioasa, cu program non-stop).

Nu ai auzit niciodata supapa de suprapresiune din rezervor, deoarece nenea cu pistolul opreste alimentarea atunci cand vede ca viteza de vehiculare a GPL-ului catre rezervor scade.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt in paralel total cu GPL-ul,dar orientativ sa va faceti o idee...din cate mi-au spus si mie diversi posesori de Dustere cumparate din IT cu instalatia pe ele,cica ar face 10km cu un litru!

Editat de TheVolverine
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...