Sari la conținut

Postări Recomandate

Nu as vrea sa intind foarte mult off-topic-ul, insa dupa multe discutii cu multe persoane legat de probleme avute la sistemul de alimentare, concluziile mele personale ar fi urmatoarele:

- sunt motoare si motoare - unele mai pretentioase, altele mai "iertatoare" cu combustibilul mai prost

- e bine sa circuli cu rezervorul cat mai plin tot timpul pentru a evita condensul in spatiul ramas gol (mai ales toamna, iarna - diferente mari de temp. zi/noapte)

- la Diesel daca prinzi apa in benzina te-ai cam rezolvat, la benzina poate sa faca urat (rateuri, dat in nas) - pui ceva benzina de 98/100 si mai trece problema, la GPL cum zicea si @itoader se vede mai degraba la consum, eventual mici rateuri / dat in nas

- poti sa o "musti" si cu cei considerati "OK" - MOl, OMV, Rompetrol, etc, mai ales daca alimentezi "de pe fundul rezervorului" si nu prea ai control aici...

- e bine sa alimentezi de la statii cu rulaj mare, intrucat acolo nu ajung sa se decanteze chestii in rezervoare sau nu apuca sa se faca condens (ma gandesc ca nu e neaparat valabil si la GPL unde rezervorul e cam etans, insa pentru exemplificare Lukoil de la Terapia din CJ re-alimenteaza in unele zile si 3 cisterne de GPL...)

 

PS.

aproape 300000 km si am schimbat filtrele de 2 ori.

totusi @itoader, cred ca e vorba de 30 mii nu 300 mii cu 2 schimburi de filtre, nu? :)

 

Fara gluma, am o cunsotinta in Germania (neamt get-beget) care are un VW Golf 5 2006 cu 1.6 benzina pe GPL - are instalatie aftermarket (cred ca Tomasetto/Stag) de 5 ani si a parcurs 250 mii KM pe GPL prin Europa - fara nici un fel de problema sau setari, doar schimb de filtre la 15 mii km. Masina in total are peste 400 mii KM fara probleme, nu consuma ulei intre schimburi, merge foarte bine (cu toate ca acelasi motor pe benzina, generatiile 2001-2004 trebuiau resegmentate la 100 mii KM - stiu foarte multe cazuri printre prieteni cu problema asta)

 

Asa ca, va doresc multi KM inainte! si sa schimbam opinii pozitive si peste inca 300 mii :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 514
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Trebuie lămurite niște lucruri: 1. există 1,6 16v cu gpl de fabrică, cod K4M616 cu instalație Landi Renzo 1a. ai 1,6 16v (K4M616) pe Duster ph1 2a ai 1,6 16v (K4M642 dar și H4M740)pe Du

Va salut pe toti. Ma bag si eu pe aici cu instalatiile GPL. In mod sigur se face economie daca se monteaza o instalatie GPL. Cei de la firma care mi-au facut montajul au spus ca masina va consuma c

O grămadă de griji aveti cu gpl-ul asta..

Posted Images

300.000 km. Am scris bine. Eu aplic principiul ala: "unde merge, nu umbla!". Iar rampa de injectoare a fost curatata o singura data in timpul functionarii pe masina anterioara (logan 1.6 mpi) si a doua oara cind a fost montata pe masina actuala (cea din semnatura). Adica acum aproximativ 6000 km.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

E foarte fain ca ai ajuns la kilometrajul ala cu GPL. Nu mai stiu daca ai mentionat - insa ce marca de instalatie ai?

Banui ca motorul de 1.6 MPI functiona inca OK cand ai dat jos instalatia, nu? Fara probleme la supape, segmenti, etc...

 

Insa totusi... filtrele de GPL ce le-am schimbat la 15 000 km nu cred ca ar mai fi mers inca 5 mii... adica deja aveau depuneri serioase (cel putin cel de faza lichida).

In fond, sunt consumabile, rolul lor e sa preia mizeria si sa le inlocuiesti usor.

 

Ori daca tu zici ca ai schimbat la 100 000 km filtrele alea... mi se pare ciudat :D de unde ziceai ca alimentezi? :)

 

 

Mai sunt ceva adaptoare de pus in priza de alimentare inaintea pistolului de la pompa cu filtre incluse, care pre-filtreaza gazul in faza lichida inainte sa ajunga in butelie.

Ma tenteaza sa iau asa ceva.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ca si instalatie, initial a fost Milano cu rampa Matrix si nu mai stiu ce rezervor (cilindric, 56L). In timp (cind era montata pe Logan) m-au lasat membranele din vaporizator (au imbatrinit, devenind rigide) asa ca am schimbat vaporizatorul cu totul, punind unul marca Fratelli. Acum, pe Duster a ajuns, conform omologarii RAR, instalatie Fratelli, compusa din: calculator Milano, rampa injectoare Matrix, vaporizator Fratelli, rezervor toroidal Atiker 59L.

Motorul de pe Logan era impecabil. Nu consuma si nu pierdea gram de ulei. Supapele erau cele originale (in afara capacului de la culbutori , nu am desfacut niciodata nimic de pe motor) reglate de citeva ori.

Alimentat preponderent de la Lukoil (in special de la aceleasi 2 statii), rar de la Mol.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am avut problema cu pierderea antigelului, se pare ca de vina erau 2 coturi de teava(dintr-un fel de cauciuc tare, care erau si roase din cauza ca mai atingeau si la schimbarea vitezei), au fost inlocuite cu varianta metalica care la racire nu se mai contracta ca in cazul celor de cauciuc.

 

 

S-ar putea să ai dreptate. Şi eu la prima revizie, aveam aproape 10 mii cu gpl, am completat nivelul cu mai mult de jumătate de litru. Acum după patru mii de la revizie a scăzut nivelul cu 1 cm. Îl ţin sub observaţie să văd cît se evaporă!

 

Trimis de pe HTC folosind tapatalk

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

După alte 4 revizii (le fac la 10 - 15mii km) nu a mai fost necesară completarea cu antigel. Prima completare a fost după economia producătorului, cum de altfel au făcut multi colegi.

In concluzie mersul cu gpl nu duce la pierderea—evaporarea antigelului, chiar dacă gpl are temperatura de ardere cu 10—20℃.

 

Trimis de pe al meu HTC One_M8 folosind Tapatalk

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu am completat cu antigel de 2 ori de cand am Gpl : la 7000 km pe GPL am pus cam 150 ml. Dupa inca 12000 km am mai completat cu vreo 100 ml. E posibil sa se consume ceva din cauza temperaturii ceva mai mari a motorului la functionarea pe GPL. Nu e ingrijorator, cred.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu mai degraba as zice ca e ca de la "fabrica"...

Instalația e inchisa si e sub presiune. Nu peea are unde sa se piara antigel.

La montaj GPL se taie conductele si se conecteaza vaporizatorul. Ceva antigel mai curge. Spațiul nou trebuie umplut cu lichid.dupa cateva mii de km se mai aeriseste si obaervi ca lichidul a mai gasit cotloane in care poate sa incapa...

Deaia zic ca e ca si la fabrica daca nu pun destul... dupa o vreme trebuie completat.

 

Parerea mea...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...