Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 514
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Trebuie lămurite niște lucruri: 1. există 1,6 16v cu gpl de fabrică, cod K4M616 cu instalație Landi Renzo 1a. ai 1,6 16v (K4M616) pe Duster ph1 2a ai 1,6 16v (K4M642 dar și H4M740)pe Du

Va salut pe toti. Ma bag si eu pe aici cu instalatiile GPL. In mod sigur se face economie daca se monteaza o instalatie GPL. Cei de la firma care mi-au facut montajul au spus ca masina va consuma c

O grămadă de griji aveti cu gpl-ul asta..

Posted Images

Asa mi-au zis si mie altii. Din ce auzisem Dacia lucreaza cu Landi renzo ceea ce imi da sperante de mai ieftin si mai rapid de amortizat! Eu zic ca daca se pune devreme instalatia iar planurile sunt de a se tine masina macar 100000 km atunci merita si instalatia de 90000. O sa cuget si o sa intreb si la Dacia

 

Trimis de pe al meu HTC Desire 500 folosind Tapatalk

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Economia e de 14 sau 15 lei la suta de km. Sa zicem 15. Pretul initial de 9000 se amortizeaza in 9000/15X100=60.000 km ! Eu merg cam 10 000 pe an. Deci 6 ani. Se pot intampla multe in 6 ani. Eu n-as cheltui atat, sincer vorbind. E cam o cincime din pretul masinii.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 months later...

Am facut sambata un drum Braila - Vaslui - Iasi si retur. Doua persoane fara bagaje. Total 536 km. Am alimentat cu gaz de 180 lei. Rezulta un consum de ~ 32 lei/100 km. Am mers agresiv la ducere, cu 80 / 90 km/h in localitati si 110 - 120 in afara. La intoarcere mai usor, era politia pe drum. Am scos o medie de 67,8 km/h.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am facut sambata un drum Braila - Vaslui - Iasi si retur. Doua persoane fara bagaje. Total 536 km. Am alimentat cu gaz de 180 lei. Rezulta un consum de ~ 32 lei/100 km. Am mers agresiv la ducere, cu 80 / 90 km/h in localitati si 110 - 120 in afara. La intoarcere mai usor, era politia pe drum. Am scos o medie de 67,8 km/h.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...

Nu stiu daca are relevanta, insa pot sa povestesc aicea cum e cu GPL pe Megane 2 cu motor K4M 1.6 16v.

Fiind vorba de acelasi motor, sper sa ajute macar ca si comparatie / referinta.

 

Am montata o instalatie Landi Renzo, conform spuselor montatorului (Cristi din Apahida - Clujenii stiu...) este comandata pe catalog fiind cea care se monteaza OEM pe motoarele astea de catre Renault (pt piata italiana, etc). Dupa montaj si alimentare cu GPL, singura chestie care a facut-o omu ca "reglaj" a fost de fapt sa porneasca auto-calibrarea ECU-ului de gaz (care, fiind intercalat intre ECU-ul de benzina si injectoare, preia semnalul pt cele de benzina si comanda injectoarele de gaz). Practic ECU-ul de gaz trebe sa isi faca o mapare invatand timpii de injectie ai ECU-ului de benzina.

 

Ceva diferente de putere sincer eu simt - la urcare de pante (simt nevoia sa retrogradez in treptele de viteza fata de benzina) sau la accelerari bruste / depasiri (nu urca la fel de repede in ture). Oarecum mi se pare normal acest aspect si citeam ca ar fi din cauza diferentelor de putere calorica raportate la volumul de carburant (densitatea GPL vs vapori de benzina), de-aia ar si consuma mai multi litri de GPL / 100 km la acelasi stil de mers. Practic masina nu mai are acelasi "zvac" ca pe benzina. In rest insa, la croaziera / drum lung, inclusiv depasiri calculate, mers in trafic de oras, e foarte OK la condus.

 

In rest, de vreo 25 000 km doar alimentez si dau talpa... Talpa ceva mai domolita pe GPL, nu pre trec de 3500 RPM la croaziera, pentru ca sa protejez cat de cat motorul.

S-ar parea ca toti fabricantii de motoare pe benzina, dupa un anumit prag de turatie, injecteaza mai multa benzina decat ar fi nevoie, pentru ca sa raceasca cu ajutorul acestui surplus galeria de admisie si implicit capul pistonului. La GPL, ne-existand acea "ceata" de picaturi fine care sa preia caldura de pe admisie, motorul se poate supraincalzi si de acolo cred ca ar aparea si problemele mentionate mai demult cu scaunele la supape.

 

Exista un sistem care injecteaza un lubrefiant in galeria de admisie, se numeste FlashLube. Costa parca vreo 150 lei kitul basic si mi se pare ca vreo 150 lei pe an lichidul fantastic (calculase un prieten). Sincer nu stiu daca se merita la motoarele K4M.

Mai era o discutie cu bujii speciale de GPL de la NGK sau similare, cu Iridiu si alte nume Sci-Fi care ar ajunge la 400 lei setul. Momentan am bujiile montate acum 25 000 km - NGK standard pt motorul respectiv. La 30 000 la revizie chiar sunt curios cum o sa arate. Nu am inca in plan sa desfac motorul, asa ca o sa inspectez pe cat pot uleiul si bujiile pentru ca sa imi fac o idee cum arata dupa 30 mii km cu GPL.

 

In manualul instalatiei zic aia ca la fiecare 5 000 km facuti pe gaz sa faci 50 km pe benzina. Eu fac altceva... cand se goleste butelia de gaz (350 - 450 km) mai fac 15-30 km inainte sa alimentez, nu sar direct in pompa sa bag gaz din nou. Nu stiu daca e neaparat mai bine, insa mie mi se pare mai de bun simt si imi place sa mai simt masina pe benzina din cand in cand. De asemenea, daca am de carat chestii mai grele (am carat odata cca 200 L de vin vreo 350 km) prefer sa merg pe benzina. Cu Megane e cazul mai rar, la fostul Daihatsu Terios de 1.3 cand tractam remorca abia tragea pe GPL :)

 

Mai merita mentionat ca motorul K4M a fost proiectat de fabrica sa suporte bine GPL (are porturi dedicate pregatite in galeria de admisie unde sa se gaureasca si sa se instaleze injectoarele de gaz, sa fie pozitionate cat mai apropiate de cele de benzina, Megane are si un martor in bord cu "GAS" care desigur nu e folosit). Plus ca ajuta mult faptul ca are tacheti hidraulici, nu trebuie facut reglajul acestora atat de des ca la motoarele cu tacheti clasici.

 

Per total, pot sa spun ca mi-am luat GPL sa imi iasa mai ieftin, nu sa ii "dau in gura".

Conducand mai atent si mai "chill" pe GPL scot un drum in afara orasului de 400 km undeva la 75-80 lei. Si NU subturez, atentie... doar merg "normal" si un pic mai "zen".

_____

 

later edit:

- intretinere pana acuma: 60 lei la 15 000 km pt 2 filtre GPL

- gaz bag de la Lukoil ca au card de fidelitate si iese undeva la 2.85 lei acuma in loc de 2.99

(really offtopic)

- la fel si cu benzina ca e ieftina la ei din start, plus redurecere 10 bani / litru plus in weekenduri au de-aia de 98 la pret de 95

Editat de Killer82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...