Sari la conținut

Postări Recomandate

Uite ce zice regulamentul de aplicare al OG195/2002

 

Art. 30

Permisul de conducere se eliberează pentru una sau mai multe dintre următoarele categorii si

subcategorii de vehicule:

a) CATEGORIA A: motocicleta cu sau fără atas;

B) CATEGORIA B:

1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăseste 3.500 kg si al cărui număr

de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;

2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B si o remorcă a cărei masă

totală maximă autorizată nu depăseste 750 kg;

3. ansamblul de vehicule a cărui masă totală maximă autorizată nu depăseste 3.500 kg, format

dintr-un autovehicul trăgător din categoria B si o remorcă, a cărei masă totală maximă

autorizată nu depăseste masa proprie a autovehiculului trăgător;

c) CATEGORIA BE: ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B si o remorcă a

cărei masă totală maximă autorizată depăseste 750 kg, iar masa totală maximă autorizată a

întregului ansamblu depăseste 3.500 kg;

Editat de afaco
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 63
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Ieri am imprumutat si eu o remorca de la un prieten ca sa duc niste materiale de constructie intr-un sat, la munte, la 1100m altitudine, pornind din cluj (340m altitudine), materiale + remorca = 640kg

Eu cred ca vanzatorii din Romania fac o confuzie. 1500 kg e de fapt masa maxima remorcabila. Asadar, daca greutatea remorcii e de 260 kg, ai voie sa pui pe ea o greutate de maxim 1240 kg. Vezi si

Prietenul tau are dreptate, Regulamentul UE 1230_2012  permite autoritatilor nationale sa stabileasca masele maxime admisibile, insa in practica se pastreaza informatiile si valorile declarate de prod

Posted Images

Si uite ce modificari s-au facut in 2012

 

Legea nr. 203/2012 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

 

Bucureşti, 9 noiembrie 2012.

Nr. 203.

ANEXĂ (Anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002)

 

Categorii de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere

 

Categoriile de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere, prevăzute la art. 20 alin. (2), se definesc astfel:

a) categoria AM: mopede;

B) categoria A1:

1. motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg;

2. tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW;

c) categoria A2: motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kW/kg şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;

d) categoria A: motociclete cu sau fără ataş şi tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW;

e) categoria B1: cvadricicluri a căror masă proprie nu depăşeşte 400 kg (550 kg pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri), neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculelor electrice şi care sunt echipate cu motor cu ardere internă a cărui putere netă maximă nu depăşeşte 15 kW sau cu motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 15 kW;

f) categoria B:

1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;

2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;

g) categoria BE: ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg;

Editat de afaco
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Bun, si din ce inteleg orice remorca de peste 750 kg e permis a fi tractata cu cat B, atata timp cat aceasta nu depasea masa autovehiculului tragator (vechea varianta) respectiv ansamblul sa nu depaseasca 4250 kg (noua varianta). Ma refer la pct 3 (boldat in varianta noua).

 

Deci cu un Duster (1500 kg) poti acum legal sa tragi o remorca de peste 2,5 tone (daca n-ar fi limitat tehnic) cu permis simplu cat B. Un exemplu fortat dar legal - este?

 

Sau îmi scapă mie ceva?

 

Revin... Sunt colegi cu rulote de 1 tona plus, care nu cred ca au B+E neapărat - poate intervin si ei aici?

Editat de Killer82
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cate am inteles eu, dupa modificare, (cat. b+e) poti conduce (tot ansamblul) pana in maxim 4250kg, insa remorca sa nu depaseasca greutatea masinii. Daca dusterul are 1500km, remorca trebuie sa aibe maxim 1500 kg. Ca sa te incadrezi in aceste limite, ar trebui ca vehiculul tragator sa aibe maxim 2125kg + 2125 remorca plina. sau varianta cea mai simpla, categoria C si nu mai ai griji

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Au modificat legea pt ca era ridicol, gen camioneta cu bena nu putea trage o rulota cu mma de 1100 ca se depasea masa totala a ansamblului bla bla bla. Eu am rulota cu mma de 1100 si o plimb legal cu Dusterul cu categoria B inca de cand era legea neschimbata. Este un topic cu rulote pe aici pe undeva, unde s-a mai zis de legile pe tema asta. Nu prea te opreste daca te vede cu rulota si cred ca nici nu remorca. Acu' daca faci cumva si iti pui remorca d-aia de carat porumb, s-ar putea ca organul sa se sesizeze :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Colegul afaco a subliniat foarte bine punctul 3 din anexa, aceleasi nedumeriri existau si pe forumul de rulote, s-au scris zeci de pagini pe teme asta, va prezint mai jos raspunsul brigazii rutiere Bucuresti la intrebarea adresata de un coleg rulotist, posesor de Duster :

 

 

"Către,

 

Domnul....

 

 

 

Referitor la sesizarea dumneavoastră trimisă pe adresa de e-mail a Brigăzii Rutiere, vă comunicăm urmatoarele:

In conformitate cu prevederile art. 20 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 195/2002, privind circulația de drumurile publice, modificată la data de 19.01.2013, “posesorii permiselor de conducere pentru categoria B pot conduce un ansamblu de vehicule a căror masa totală maximă autorizată nu depășește 4250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B și o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depășește 750 kg”.

Cu stimă,

 

ŞEFUL BRIGĂZII RUTIERE

Comisar şef de politie

NICU DRAGOŞ "

 

In continuare va recomand sa cititi in cartea de identitate a masini ce greutate puteti tracta in conformitate cu specificatiile constructorului...cu si fara dispozitiv de franare.

Eu tractez o rulota de 1200kg cu un Golf V 2.0 TDI in a carui carte scrie ca pot remorca 1400kg cu disp. de franare si 670kg fara franare

Cand adunati greutatile ansamblului folositile pe cele din rubrica ''Total maxim autorizat'' din C.I. a masini si remorci/rulotei, acestea impreuna nu trebuie sa depaseasca 4250kg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Principala grija trebuie sa fie la specificatiile din cartea tehnica a autovehiculului si ale remorcii : cat este autorizat CU si FARA sistem de franare !!!! majoritatea remorcilor vandute pe piata nu pot fi tractate legal de Duster !, au mma 750 kg fara sistem de franare ! ,eu am fost nevoit sa schimb masina pentru a putea legal sa trag barca dupa mine,am fost oprit de ,,sapaca" in Braila expres pt acest lucru !

Daca poate sa duca 1000kg fara sistem de franare dupa el va asigur ca duce fara probleme!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...