Sari la conținut

Postări Recomandate

@daniel: la servici am un Crafter de 3.5 tone pe care l-am echipat cu un carlig de remorcare. Dupa el am mai tras o remorca de 750 kg fara dispozitiv de franare, remorca pe care o folosesc si dupa Duster. Am circulat noaptea si m-am ferit de controale chiar daca eram fara incarcatura (as fi urcat remorca in duba, dar nu incape). Am scris mail catre politie care mi-a raspuns clar: ansamblul format dintr-un autovehicol tragator de 3.5 tone si o remorca usoara de 750 kg fara dispozitiv de franare se conduce cu categoria B. Pana aici totul este ok, insa acelasi e-mail trimis catre ISCTR s-a intors cu un raspuns clar: ansamblul format dintr-o autoutilitara de 3,5 t si o remorca usoara de 750 kg fara dispozitiv de franare necesita licenta de transport marfuri, sofer cu atestat transport marfuri si autoutilitara echipata cu tahograf. Eu am specificat in mail ca transport marfa voluminoasa si intregul ansamblu nu depaseste nici macar 3,5 t. Am zis ca trebuie sa obtin si parerea unui inspector care sta la strada si opreste camioane. Ghici ce? Raspunsul lui a fost identic, chiar m-a avertizat ca daca ma oprea cineva cu remorca dupa Crafter riscam o amenda de minim 20000 lei. L-am intrebat daca remorca si autoutilitara sunt goale, atunci ansamblul are 2,6 tone, asa pot merge? Inspectorul mi-a raspuns ca masele din certificatele de inmatriculare sunt cele care conteaza.

@killer82: recunosc excesul de zel al unor domni politisti, insa circuland si eu prin tara uite ce am patit cu un politist de-al vostru. Undeva intre Cluj si Bistrita eram cu autoturismul si la intrarea intr-o localitate, nu mai retin exact denumirea, observ indicatorul de limitare de viteza cu 70 km/h pentru turisme. Fixez pilotul automat la 68km/h si las masina sa ruleze. Dupa cateva curbe, un camion de aprovizionare parcat pe dreapta, iar dupa el o trecere de pietoni. Totul liber, vizibilitate buna, imediat pe stanga vad un politist care sare din MCV, ma opreste, se recomanda si imi spune ca am circulat cu 68 km/h in localitate. Ma uit la el si ii spun ca la intrare in localitate este indicator de 70, el zice ca inainte de trecerea de pietoni este unul cu 50, bine, bine dar nu am cum sa il vad daca sta un camion in fata lui. O fi facand ala aprovizionare, dar a parcat in fata semnului, vina este a lui. Pe el nu il intereseaza si a scris procesul.

Scuze de "off topic".

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...
  • Răspunsuri 63
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Ieri am imprumutat si eu o remorca de la un prieten ca sa duc niste materiale de constructie intr-un sat, la munte, la 1100m altitudine, pornind din cluj (340m altitudine), materiale + remorca = 640kg

Eu cred ca vanzatorii din Romania fac o confuzie. 1500 kg e de fapt masa maxima remorcabila. Asadar, daca greutatea remorcii e de 260 kg, ai voie sa pui pe ea o greutate de maxim 1240 kg. Vezi si

Prietenul tau are dreptate, Regulamentul UE 1230_2012  permite autoritatilor nationale sa stabileasca masele maxime admisibile, insa in practica se pastreaza informatiile si valorile declarate de prod

Posted Images

Salut,

 

Ca proaspat posesor de Duster intentionez sa achizitionez o remorca mma 750kg cu sistem de franare.

Care este greutatea maxima pe care o pot tracta la deal, pe un drum neasfaltat, cu cateva sleauri pe o distanta de aprox 150m (drumul de acces de la asfalt catre casa)?

Ma intereseaza cat pot sa tractez fara a uza prematur/strica ceva la masina, mentionez ca masina urca panta respectiva in viteza 1 la relanti fara probleme. Prefer sa fac mai multe drumuri decat sa omor masina.

I-ati linistit remorca de 750 kg, masinuta trage, problem ar putea fi aderenta, dar iti dau un sfat: nu lasa motorul in sarcina la relanti, sufera, du-l la turatia de cuplu maxim 1750 rpm la DCI, nu stiu la benzinar cat e.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 9 months later...
  • 2 years later...

Salutare forumiști!

Am o problemă care îmi scoate peri albi, poate puteți să mă luminați un pic, că deja nu mai știu pe cine să întreb.

Caut un model de platformă auto, tractabilă LEGAL de un Duster (1500 kg capacitate maximă de tractare), care să poată duce pe ea o mașină cu masa proprie de 1145 kg și lungimea de 4110mm. Am bătut netul în lung și în lat și niciun model de platformă nu se încadrează la toate condițiile (MTMA 1500 kg cât poate Dusterul, sarcină utilă minim 1145 kg și lungime aproximativ 3,8-4 m, ca să nu atârne afară fundul mașinii).

Singurul model de platformă auto (de aluminiu, să fie cât mai ușoară ca să se încadreze în maximul permis de 355 kg și cu lungimea potrivită de 3,8m) pe care l-am găsit, este GALA SYRIUSZ TAURUS, cu masa proprie de 260 kg. Sarcina utilă a platformei este de 1500 kg deci MTMA-ul de 1760 kg (așa zic ăștia care o vând, dar am dubii, că nu știau prea bine care este diferența între MTMA și sarcină utilă). Cei de la firma unde am găsit această platformă spun că pot să o detareze la 1300 kg maxim, ceea ce nu este de ajuns (se depășește cu 60 kg capacitatea de tractare a Dusterului). Alte platforme care s-ar încadra la greutăți sunt prea scurte și mașina ar depăși lungimea platformei, deci nicicum nu e bine.

Poate aveți vreo idee strălucită sau știți pe cineva care are remorcă auto și o tractează legal cu Dusterul, m-ar ajuta mult orice sfat.

PS: Nu vreau să încalc legea nici măcar cu 1 kg depășire.

PS2: Nu e problemă de permis, am CE-ul.

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca vanzatorii din Romania fac o confuzie. 1500 kg e de fapt masa maxima remorcabila. Asadar, daca greutatea remorcii e de 260 kg, ai voie sa pui pe ea o greutate de maxim 1240 kg.

Vezi site-ul producatorului:

DMC (Dopuszczalna masa całkowita=greutate bruta admisa)=1500 kg

Greutate proprie = 250 kg

Capacitate maxima de incarcare: 1250 kg

Ceva de genul acesta gasesti aici:

https://remorci-platforme.ro/remorci-platforme/platforma-auto-aluminiu-taurus-t3815al-3-8m-x-1-9m/

 

Editat de Stef13
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@Stef13: mulțumesc de răspuns, chiar nu m-am gândit să caut direct pe site-ul producătorului. După ce am citit mesajul tău i-am scris unui prieten plecat în Polonia și într-adevăr mi-a confirmat că DMC este greutatea platformei + greutatea încărcăturii (adică MTMA-ul nostru). El zice că totuși e posibil să aibă și ai noștri dreptate, că poate să difere greutatea maximă legală de la o țară la alta (nu știu ce să cred totuși). Poate o să-i rog pe cei cu platforma să-mi trimită un scan după o carte de identitate deja făcută, să văd cu ochii mei ce scrie acolo. Dar eu cred că ei vorbesc avioane și că de fapt MTMA-ul este 1500 kg, ceea ce ar fi OK pentru mine.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Prietenul tau are dreptate, Regulamentul UE 1230_2012  permite autoritatilor nationale sa stabileasca masele maxime admisibile, insa in practica se pastreaza informatiile si valorile declarate de producator.

Cel mai usor te lamuresti cerand vanzatorului sa-ti dea o copie dupa certificatul de conformitate. Oricum e obligat sa ti-l dea, fara el nu poti inmatricula remorca.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...