Postări Recomandate

Salutare. Am in vedere sa cumpar o remorca pentru transport ocazional, in mod deosebit pentru transportul diferitelor materiale de contructie si eventual lemne de foc. Cateva caracteristici in care sa se incadreze ar fi.

 

1. pana la 750 kg (sotia nu are categoria E... :ahappy: ) , si cu siguranta va fi nevoita sa o conduca si ea.

2. Masuratori maxime...2900 x 1500 x 50 cm

3. Doar pe un ax

4. Cu sistem de frana (asadar si instalatie electrica)

 

Nu sunt un specialist in remorci si nu am tractat foarte des remorci. Orice sfat este binevenit ca sa-mi achizitionez remorca corespunzatoare. Multumesc

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

1. Cel putin in Romania poti canduce un ansamblu (masina + remorca) de pana la 3500 kg fara cat. E, doar cu B(nu stiu in SLS...oare ce tara este ? )...daca greutatea propusa de 750 kg, asta insemnand remorca cu incarcatura, este suficienta, nu trebuie sa-ti faci griji in privinta permisului.

2.La dimensiunile astea s-ar putea sa sara umpic de cele 750...dar cum spuneam mai sus nu sunt probleme de cat. de permis.

3. La dimensiunea si greutatea dorita....majoritatea sunt pe un ax cu suspensie pe toroane...niste ''chestii'' de cauciuc care intra presat in axul puntii...eu recomand o suspensie pe arcuri lamelare...daca gasesti...probabil la cele de fabricatie mai veche.

4.Din ce stiu eu, peste 600 kg ar trebui sa aiba sistem de franare inertial (aici vezi cartea de identitate a masini unde scrie cat poti remorca fara dispozitiv de franare)...instalatie electrica trebuie musai sa aiba, altfel nu poti circula/inmatricula.

Editat de Vali Panait
  • Îmi place 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am o remorca Pongratz cumpărată din Dedeman, a fost vreo 500 euro. Axa si protapul sunt făcute de AL-KO (putea la fel de bine sa fie KNOTT, asa o fost la rând). E din tabla zincata (destul de subtirica dar elastica) cu podea de TEGO. Are dimensiunile benei de 2m x 1m x 30cm inaltimea oblonului. Protap cam 1m si ceva deci in total 3m si o palma dupa masina. Rotile ies mai in afara, deci latime totala cca 1.5m. Greutatea ei proprie e de 150kg mi se pare. Suspensie cu bara de torsiune (zic ei, nu am desfacut-o). Roti de 13" cu gume standard (nu cargo).

Cică are masa totala admisa 750, deci greutate transportabila 600 kg. Nu are sistem de frânare si sincer nici nu ii trebuie (legal doar peste 750 e nevoie parca, eu zic ca nu am simtit nevoia de sistem de frânare la ce am carat eu - oricum merg mai prudent).

 

Am carat cu ea o centrala Viadrus care avea 450 kg fără ambalaj, deci undeva la 500 kg sarcina (asta stiuta, ca am mai carat si cărămizi de era lăsată suspensia la maxim, iar cauciucurile la 3 bari erau lăsate jumate din circumferinta (nu stiu cate kg erau pe ea, dar sincer io zic ca trecea de 700).

Am carat lemne de foc pana la nivelul obloanelor, dar ar mai fi mers cu inaltatoare care le poti cumpara separat (era mult stejar, e drept ca uscat de 4 ani).

 

Eu am facut 10 mii km din Oct 2015 cu Dusterul, din care vreo 3 mii cu remorca dupa el. Sunt foarte multumit de atelaj pt nevoile mele.

 

Ce zice Vali are sens, insa alea vechi cand m-am interesat erau si ele f scumpe (sub 1500 lei nu găseam nimic) si mai trebuiau si reconditionate (in RO si remorcile au ITP la 2 ani).

 

In încheiere, ca tot am scris de o sa mă înjuri :) daca nu ai loc mult in curte, e un model similar ca dimensiuni care insa are protapul rabatabil. E genial, practic o "parchezi" la perete, chiar si intr-un garaj cu masina cu tot (daca e loc de vreo 60cm, intra). Poate ti-a fi util.

 

Succes!

 

PS. Sistemele de frana in general sunt inertiale, cum zice Vali. Instalatia electrica e separat, si e must-have pt drumuri publice si inmatriculat. De noi nu cred ca se vând fără instalatie electrica. Cel mult sa iti iei adaptor de la priza ta de 13 la 7 pini.

Editat de Killer82

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Am in vedere sa cumpar o remorca pentru transport ocazional, in mod deosebit pentru transportul diferitelor materiale de contructie si eventual lemne de foc. Cateva caracteristici in care sa se incadreze ar fi.

 

1. pana la 750 kg (sotia nu are categoria E... :ahappy: ) , si cu siguranta va fi nevoita sa o conduca si ea.

2. Masuratori maxime...2900 x 1500 x 50 cm

3. Doar pe un ax

4. Cu sistem de frana (asadar si instalatie electrica)

 

Nu sunt un specialist in remorci si nu am tractat foarte des remorci. Orice sfat este binevenit ca sa-mi achizitionez remorca corespunzatoare. Multumesc

 

Salut, eu mi-am luat stema din Metro in 2007, masa maxima 750, cu franare si pot sa-ti spun ca ocazional am pus pe ea si 1000kg si parcurs distante de 30km, pe asfalt, suspensia o are pe bara de torsiune si e cam rigida, adica sub 400kg sarcina scutura bine. I-am facut si un mic schelet si prelata cam la inaltimea portbagajului la Logan, (inainte am avut Logan) iar in spate pe prelata i-am scris mai apoi: "trasa de DUSTER!"

Sfatul meu e sa-ti iei cu franare prin inertie, (asa sunt cele cu franare) caci, parerea mea daca pui un 400kg. si te duci la 100kmh si franezi e o diferenta nu de putina consideratie, plus ca mai vine si iarna, aderenta scazuta, etc.

Sfatul meu e cu franare, costa un leu in plus da merita. Plus ca astea cu franare au si frana de parcare, adica ii tragi frana si blochezi rotile, cea fara franare nu are, iar frana asta ajuta mult la manevrele manuale.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cam toate baumarketurile au modelul de baza Knott la 399 E. Cred ca este ca a ta @killere. dar cred ca este fara sistem de frana. As vrea cu franare ca sa nu fiu impins de remorca atunci cand franez. Cat despre produsele AL-KO, iti pot spune ca sunt super calitative. Am pus ochii pe Stema, dar pleaca cam de la 500 E. Nu stiu daca se face ITP aici, dar trebuie inmatriculata, platesc impozit anual ca la masina si evident asigurarea RCA. Va multumesc pentru sfaturi

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Desigur, impozit si RCA anual si aici. Rovinieta nu trebuie, atât timp cat are masina cu care o tractezi.

 

Fun fact: RCA la remorca e pt situatia cand remorca produce pagube fără a fi atasata unui vehicul tragator, altfel se foloseste RCAul vehiculului care o tractează :)

  • Îmi place 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum


  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.