Sari la conținut

1.2 Tce Pofticios De Ulei


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 960
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Nu imi vine sa cred reactiile si concluziile unora despre forum , dar asta e, nu poti sa te intelegi cu toata lumea, unii chiar au idei fixe si atunci cel mai bine este sa renunti la efoturile de a-i

@stefanudrea te rog sa te calmezi si sa postezi pe forum , in speta in acest topic, numai cand vei avea date concrete, pana atunci iti recomand sa nu mai postezi informatii partiale sau fara surse, de

Ei na, este evident ca deja te-ai angajat, dar nu asta e ideea.   Parerea mea prietenesca, simpatizanta si pe deplin interesata: presupunand ca ar exista buna intentie si receptivitate din partea as

Posted Images

Îmi pare rau sa aud asta, Stefan, si sper ca se va rezolva amiabil intr-un fel sau altul. Si eu (ca multi colegi) sunt curios de rezultatele investigatiei, de un eventual "root cauze" ce va fi - sper - identificat. Succes si sa ne zici ce mai afli.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La 13.000 km am sesizat ca mananca ulei. La 23.000 mi l-au schimbat. Cei 10.000 i-am facut in cam 8 luni, timp in care motorul manca cam in medie 600ml/1000km (in ultima luna, cand am primit ok-ul pentru schimbare motor, mai mult).

 

Nu zic ca e sigur problema lui stefanudrea e de la GPL, la fel cum nu zic nici ca sigur nu e de la GPL. Doar ca, e cert; el nu a respectat conditiile de garantie, a intervenit constructiv asupra motorului, injectiei si altor piese, acum nu prea mai poate emite pretentii de garantie pentru motor. Poate el sa demonstreze, stiintific, ca instalatia GPL si mersul pe gaz nu a afectat motorul? (si nu, omologarea RAR nu e dovada stiintifica, certifica doar incadrarea in normele de siguranta si de poluare, nu prea ii intereseaza pe cei de la RAR daca iti toaca motorul dupa 10.000km sau nu).

 

Daca instalatiile GPL ar fi atat de sigure pe motoarele noastre (sau pe orice motor), de ce oare producatorii si cei ce le monteaza nu preiau si asigura garantia motorului ce functioneaza pe instalatiile lor? Oare de ce ei ofera garantie doar pe instalatie si atat, exonerandu-se de orice alta raspundere in ceea ce priveste celelalte elemente ale masinii, pe care totusi ei le modifica? Lor le e simplu sa zica, ti s-a stricat motorul pentru ca el ar fi avut ceva probleme din start, nu ca instalatia lor ar fi de vina.

 

De aici si intrebarea pe care am pus-o mai demult: oare de ce Dacia nu omologheaza nici un fel de instalatie GPL pentru 1.2 TCe, in conditiile in care o face pentru 1.6 MPI 16V? Nu oare pentru ca inginerii aia de la Dacia au motive serioase sa certifice fiabilitatea motorului pe o instalatie de genul?

 

In cazul lui stefanudrea, ma tem ca singura solutie a lui este sa isi plateasca singur reparatiile (care ma tem ca nu vor costa putin). De ce? Sa zicem ca actioneaza in instanta atat Dacia cat si producatorul instalatiei de GPL si service-ul unde s-a montat. Dacia va fi exonerata de orice vina la prima prezentare in instanta, legislatia in vigoare (atat la nivel national cat si european) si prevederile din carnetul de garantie sunt clare: ai intervenit constructiv asupra unei componente a masinii, fara autorizarea uzinei si in alt service decat cel autorizat, ai pierdut garantia. Iar producatorul instalatiei GPL si service-ul unde a montat-o vor scapa la fel, destul de repede, fara nici o obligatie catre stefan, deoarce instalatia lor functioneaza in continuare, poate pompa GPL in motor.

 

Plus ca, daca ne amintim de momentul in care stefanudrea luase decizia de a-si monta GPL, dar inca nu o facuse inca:

 

Nu stiu daca stii, dar gpl mai are niste dezavantaje ...

 

- pierzi garantia la motor, lucru nasol fiind vorba de un motor turbo si cu injectoare scumpe

- faci o combinatie la care nu se cunoaste concret fiabilitatea in timp (chiar daca producatorul insatatiei se jura ca e ok)

 

Eu zic ca producatorul instalatiei nu a produs-o sa aiba aceste dezavantaje. Masina pleaca si consuma doar gpl. Daca vreau eu sa o trec pe benzina atunci ok. Foloseste injectoarele masinii si electronica ei. Cat despre garantie, daca vor ei o ai pierduta de cum iesi pe usa dealerului. Deja stim enspe exemple.

La cateva luni dupa aceste postari, eu sunt un exemplu destul de clar in care Dacia a onorat garantia exemplar, atunci cand toate conditiile si prevederile din carnetul de garantie au fost respectate, deci nu au facut-o pierduta. Tu esti un exemplu clar de cand sa nu iti instalezi GPL pe masina.

 

Si spun asta cu tristete, nu ma bucura deloc situatia in care e stefan, dar nici sa ii dau iluzii desarte nu pot.

Editat de DonQuijote
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua variante: fie Dacia se leaga de articolul in care scrie ca nu se acorda garantie pt modificari la motor, fie demostreaza ca instalatia de gaz a afectat motorul. Este aberant ca posesorul sa demostreze ca instalatia nu a afectat motorul. Aste e aiureala.

 

Cel mai probabil trebuie chemati in instanta si motatorul instalatiei si Dacia si unul din ei sa plateasca. Dar va dura foarte mult si masina va fi blocata pe perioada procesului(2-5 ani) .

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu voi face asa: imi dau acceptul diagnozei pe banii mei, pana e gata pregatesc setul de acte, cand am diagnoza si inevitabil cauza defectului (care inca nu stiu cat de intins e) atunci voi sti cu cine sa lupt. Nu mai pot sta fara masina, urmeaza alegerile, 1 mai, euro 2016 si vacanta de vara, iar eu sunt implicat in toate aceste evenimente incepand cu 10 aprilie. Deci arde pt mine. Asa aflu si mai concret care este cauza si deci si vinovatul.

 

Trimis de pe al meu Philips I908 folosind Tapatalk

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca deja se stie. Producatorul Dacia va spune ca se refuza garantia din motivele cunoscute: s-a umblat la motor. Montatorul de instalatie va spune ca instalatia e ok si a fost instalata ok. Diagnoza service-ului e putin importanta. Tot la instanta ajungi . Si dupa cum am zis dureaza foarte mult.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak unpinned this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Da stiu. Din acest motiv nu am fixat un an de fabricatie anume. k4m-ul e un motor bun, ieftin la intretinere si care suporta bine gpl-ul.  Cu toate acestea, daca gasesc auto ceva mai nou si in mintile lui, o sa fac un compromis. Momentan inca nu s-a ivit nimic care sa merite achizitionat.  
    • Caut sa cumpar duster benzina preferabil cu gpl Preferabil second-hand (de la primul proprietar) dar accept si masina ,,tri-hand’’ cu conditia sa fie bine ingrijita (nu doar intretinuta).   Caut sa cumpar de la cineva care a tinut la masina respectiva. Fara probleme la motor  / transmisie sau estetice la caroserie. Preferabil fabricatie incepand cu 2015. Motor sce 1.6,  sau k4m 1.6., eventual accept si un 1.3 tce, in functie de starea masinii ce mi se prezinta. Cumpar doar direct de la proprietar fara nici un fel de interlocutor/ intermediar. Preferabil din zona bucuresti ilfov. Buget aprox. 7000e     Nota; Pana acum am vazut 8 dustere si problemele s-au tinut lant, cu toate ca la telefon mi-au fost prezentate ca fiind ,,e tipla dom-le’’.  Motoare sau transmisii sau/si caroserii cu tot felul de probleme,  serii cu cifre lipsa la motor,  actele nu corespundeau cu persoana care imi prezenta masina,   fiscal; promis ,,dupa cateva zile’’ de la tipi cel putin dubiosi care nu aveau masina pe numele lor si care nu ma puteau pune in legatura cu proprietarul din acte si care se ,,opareau'' instant cand soliciam detalii mai amanuntite,  sau cand refuzam sa achit ,,un avans’’, sau cand solicitam testare sau urcarea masini pe o rampa, .etc. etc.
    • Nu ingheata acolo jos sau daca ingheata, rezistenta e minima. Cel mai des iti ingheata in partea de sus si mai apoi pe laterala inspre spate a usii fata ( din cauza chederului dintre usi, de pe cantul usii spate ).
    • Am vazut intr-un ca exista niste chedere suplimentare la usi in partea de jos - care inchide peste pragul usii.        Daca ai treaba sau prinzi niste drumuri cu noroaie prin partea de jos a usii,  pe langa acea vana de plastic prin care se scurge apa - mai exista din loc in loc niste gaurele mici apox 3-4 mm prin care banuiesc ca se poate clipSa acel cheder de cauciuc.      Cand speli masina si mergi prin baltoace = prin acele orificii pregaurite - intra apa destul de binisor in interiorul fetei de usa.      In clipul vizionat domnul zicea ca se pot comanda de la Reprezentanta Dacia doar.      Intrebarea ar fi pentru cei care aveti - sau ati comandat, cum se comporta IARNA acel cheder de jos,  ingheata frecvent  - ati intampinat probleme de genul ?!    
×
×
  • Creează nouă...