Sari la conținut

'16 Duster 1,2 Tce 4X4 Laureate


Postări Recomandate

Nici cei din service nu parea foarte siguri, isi pasau joja de la unul la celalalt: "tu ce crezi, cam pe unde-i..?"

 

Intre timp am folosit aerul conditionat fara modul eco si e clar ca nu raceste cum ar trebui.. Oare sa trebuiasca o completare cu "freon"?! Si debitul aerului e slab, abia la treapta 3 si 4 a ventilatorului ar fi ok dar cu zgomotul de rigoare. Am observat ca ventilatorul isi modifica turatia la pornirea/oprirea compresorului, dar cu asta ma pot obisnui. Deocamdata afara nu-s decat 23 grade, 'om vedea cum se descurca pe canicula.

 

Da, iar pocnetul de la pornire s-a auzit astazi in 3 cazuri din 4, deci se pare ca nu are legatura cu faptul ca motorul e cald sau rece.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 178
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Va salut si bine v-am gasit! Cu permisiunea voastra, incerc sa ma integrez si eu in comunitatea posesorilor de Duster   Joia trecuta, dupa cateva zile si nopti de studiu pe internet si un drivetes

Kilometrajul la bord a ajuns la 963, consum mediu de pana acum, masurat la pompa, 7,93 litri/100km.   La cea mai recenta alimentare au intrat 33,5908 litri cu care au fost facuti 429 km, asadar iese

Dacia recomanda sa se citeasca si sa se respecte caietul de service. Si acolo specifica ceva ce suna cam asa: sarcina proprietarului este sa verifice oricat de des este necesar nivelul uleiului din mo

Posted Images

1 ... am folosit aerul conditionat fara modul eco si e clar ca nu raceste cum ar trebui...

2 ... debitul aerului e slab, abia la treapta 3 si 4 a ventilatorului ar fi ok dar cu zgomotul de rigoare...

 

la # 2 - cred ca zgomotul ventilatorului este unul din lucrurile cu care va trebui sa te obișnuiești...

 

la # 1 - detaliezi putin ideea ca "nu raceste cum ar trebui"? in plus, faci o comparatie cu o alta marca / model de masina in conditii similare?

 

Era o metoda mai clara de a testa cat de eficient este ACul - insa e nevoie de un termometru (electronic, cu sonda)

Dai flux de aer complet la aeratoarele centrale, aeroterma la 3, selectorul de caldura maxim la rece, AC ON, si pui un sonda termometrului in gura de iesire a unuia din aeratoare... daca iti indica 17 *C sau mai putin (dupa un timp de acomodare, desigur, de cca 5-10 minute) inseamna ca raceste corect... cel putin asta mi-a relatat cel mai fain frigotehnist cu care am avut placerea sa colaborez... e doar o idee, insa daca sunt dubii cu calibrarea termometrului, se poate compara cu acelasi instrument si o alta masina a vreunui cunoscut (ideal un alt Duster) in aceleasi conditii, cu aceleasi setari... asta doar ca sa te lamuresti daca doar ti se pare sau daca intr-adevar arata a comportament ineficient...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da, e doar o constatare empirica. De exemplu, la un Logan 2012 benzina sau la un Clio 2015 diesel - ca sa ramanem in aceeasi familie - aerul vine rece de-a binelea, si asta in conditii de canicula. La Duster nu pare a fi la fel de rece, de aceea ma intreb cum o face față la o vară ca cea de anul trecut. Mai urmaresc situatia iar in cele din urma, daca aerul conditionat intradevar se dovedeste a fi ineficient, o sa fac si o masuratoare..

Ce-mi place e ca la Duster motorul ramane la fel de vioi si atunci cand aerul conditionat este pornit. La Loganul 1,2 16V, daca pornesc aerul conditionat am impresia ca merg cu frana de mana trasa.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiam ca temperatura aerului la iesirea din aerator ( ac pornit si dat pe rece) ar trebui sa fie 5-6 °C. La 17...deja e varză. Nu mai răcește in veci cand ai in masina 60-70 de grade ( vara la soare).

 

Trimis de pe al meu SM-N9005 folosind Tapatalk

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu confundam temperatura care e setata sa o faca aparatul in incapere / autoturism cu temperatura pe care o scoate la gurile de ventilatie (fie ca e vorba de AC de camera sau de masina).

 

Referitor la eficenta AC la masina, exista niste tabele cu ce valoare ar trebui sa aibe aerul la gurile de ventilatie functie de temperatura exterioara si de umiditate.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...