Sari la conținut

Dacia Duster cel mai mic consum


Postări Recomandate

Destul de greu de separat acest topic de discutii despre schimbarea treptelor de viteza sau plaja de turatii... cam au legatura directa cu consumul. La fel ca temperamentul si varsta soferului, nivelul de educatie, sexul, etc...

In principiu nu prea ma intereseaza turometrul, dupa multi ani de condus tot felul de masini consider ca ma descurc binisor fara ajutor la schimbarea treptelor :), dar dupa ultimele dezbateri despre utilizarea vitezelor, mi-am zis sa ma uit si eu mai atent la turometrul noii mele masini, asa pentru cultura mea generala in primul rand.

 

Studiu de caz:

Utilizarea treptelor de viteze la Duster FL 1,5 dci 110cp 4x4 in trafic urban moderat (sofer: barbat, familist, 37 ani)

 

Am notat cate 3 perechi de valori turatii(RPM)/viteza(KM/H) pentru fiecare treapta, despartite de ",":

1. momentul eliberarii ambreiajului (valabil cca 1 secunda, de la care se accelereaza - de dorit sa nu fii subturat adica sa ai de la inceput cuplu suficient)

2. momentul optim al turatiei/cuplului disponibil (la care se poate merge constant)

3. momentul la care se impune schimbarea treptei (fara sa ajungi subturat in noua treapta)

 

a2a: de la 1500/18, 1700/20, 2000/23-2500/30

a3a: 1500/25, 2000/35, 2500/40

a4a: 1700/40, 2000/50, 2500/60

a5a: 1750/55, 1900/64-2100/70, de la 2300/75 in sus

a6a: irelevant in oras

(Marja de eroare la citirea valorilor (aproximare ochiometrica): la turometru cca +-50rpm, la viteze cca +- 2km/h)

 

Concluzii:

Cutia este scurta (se stie de ce), dar relativ usor de utilizat in traficul urban daca pornesti in a2a, practic se utilizeaza treptele 2-3-4, 5 mai rar, 6 deloc. Motorul se simte foarte elastic, masina foarte agila, si ai suficient cuplu inca de la turatii de 1600rpm in treptele 2-3, sau 1700-1900rpm in treptele 4-5, iar in plaja de turatii de 2000-2500rpm masina rupe asfaltul. Poate am prins eu un prototip tunat :), poate sunt mult prea subiectiv, dar ceea ce vad/simt eu este foarte departe de ceea ce spun unii colegi de pe , parca nu vorbim de aceasi masina...

 

Prima mea impresie e valabila in continuare: comfort surprinzator de bun la volan atat datorita noului interior, cat si comportamentului masinii in general. Deocamdata nu sunt zgomote, scartaieli, greierase, trepidatii, sper sa nici nu apara prea curand. Este PLACUT sa conduci aceasta masina, si pe langa acest atu chiar nu ma deranjeaza daca consumul nu iese de Nissan Micra... Nu am resetat inca CB de la cumparare si la 1100km (din care 1/3 urban) imi arata 7.1% pe timp de iarna. Daca aceasta valoare se traduce in 8.5-9% urban si 6-6.5% extraurban (pe sosea) atunci pentru mine subiectul este inchis.

 

ps (later edit) - Impresii despre GSI: daca nu te grabesti si ai conditii optime de trafic urban atunci poti sa te iei linistit dupa indicatiile lui. De obicei se aprinde un pic mai repede decat intentia mea de a schimba treapta, parca ia un calcul si viteza de reactie a soferului de cca 1-2 secunde. De asemenea intuieste foarte bine intentiile soferului si ritmul de mers pe baza cursei pedalei si vitezei de apasare. La o apasare mai hotarata a pedalei tolereaza si el turatii mai mari inainte sa se aprinda.

Editat de timekruzer
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 698
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Nu-i mai cere niciun detaliu, deoarece calculează rău din start luându-se după momentul în care i se năzare becului ăla din bord să se aprindă. În alta ordine de idei, toate eforturile astea de a obți

pentru toate motorizarile, consumul cel mai mic se face in treapta cea mai mare a 6-a respectiv 5, la turatia motorului care iti da cuplu maxim, exemplu pentru 1.5 dci cuplu maxim este la 1750 rpm, de

Duster 4x4 Facelift 110dci   Am mers in mod ECO, 2x4, si cu aerul conditionat pornit, pe primul nivel, putine depasiri, condus cuminte Am urcat si un munte mai mititel.. dar evident, l-am si cobora

Posted Images

De asemenea intuieste foarte bine intentiile soferului si ritmul de mers pe baza cursei pedalei si vitezei de apasare. La o apasare mai hotarata a pedalei tolereaza si el turatii mai mari inainte sa se aprinda.

 

Exact asta mi-a spus si consiliera de vanzari cand am facut drive test-ul, ca la mine se aprindea mai tarziu gsi-ul decat la altii. Bine, eu am si dat un pic in ea sa vad cum se comporta fata de a mea.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu reusesc sa scad sub 9 oricat as incerca [...]

 

Nu pot pricepe aceste consumuri atat de mici. In Bucuresti, vara, am la un traseu de 8 km dus 8-intors-la sfarsitul zilei, ce evita 50% dintre semafoare un consum de cca. 9.5l/100km.

Acum, pe timp friguros, nu cobor sub 10.6l/100km (si am avut si 11.5 l/100km).

Vara, cu aer conditionat pornit non-stop. Iarna fara (sau cu totul ocazional - desi ar trebui sa-l pornesc tot la 2 zile).

Schimb vitezele la 2700 rot/min sau chiar mai sus. Nu forjez masina.

Desigur, cum zicea un amic de-al meu, Bucurestiul nu este un oras (in sensul ca nu te poti raporta la consumurile anuntate de uzina). Cand am citit mai sus consumuri de 10.6-10.8 in Bucuresti, m-am mai linistit.

Acum cred ca singura posibilitate de reducere a consumului la trasee scurte este un incalzitor stationar de genul Webasto sau Eberspaecher. si astea nu pentru confortul interior ci pentru incalzirea motorului.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pai, sa spun si eu consumul la mine... pana la 6388 km am alimentat de 8 ori, respectiv: 51.47l, 54l, 33.5l, 43.24l, 42.36l, 47.00l, 46.00l, 47.2l, adica 364.77 litri. Din ce calculez eu, ar fi un consum mediu aproximativ de 5.71l %. Hai sa zicem pana in 6... Mentionez ca merg zilnic cu masina, fac naveta la serviciu, 19 km dus, 19 km intors, si treaba zilnica(nu fosrte multa) in oraselul nostru, procentual, 90% in afara, 10 % pe oras, nu depasesc 100-105 km/h in afara ca nu are rost pe cei 19 km sa trag de ea, ca nu castig mai nimic, ca si timp... ca si stil de conducere, vitezele le schimb in functie de cum simt masina, insa ca si principiu, intre 2000 si 2500 rpm... si, normal si peste 2500, oricum pana in 3000, destul de rar la 3000, in depasiri si alte situatii. Depinde clar de situatie si de multi alti factori... oricum, ca rezumat, sunt un om foarte linistit cu prafosul... cand urc in e60, alerg putin altfel cei 272 cp :twisted:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

... 19 km dus, 19 km intors, si treaba zilnica(nu fosrte multa) in oraselul nostru, procentual, 90% in afara, 10 % pe oras, nu depasesc 100-105 km/h in afara ca nu are rost pe cei 19 km sa trag de ea,...

19km inseamna un drum destul de lung si masina junge in parametrii.

10% in oras... esti un om fericit! Noi, pe-aici prin Bucale' astia 19 km ii facem doar ca sa travesam orasul si... dureaza vre-o 2 ore!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca se observa clar consumul mai mic pentru 4x2 fata de 4x4, in primul rand masina e mai usoara, cutia e altfel etajata...

Cred ca dCi 4x2 e campionul la consum redus. Iar cel de dci110 4x2 cred ca e campion la consum in afara localitatii si la viteza mai mare, datorita cutiei in 6 trepte cu pinionul de a 6-a foarte mic - mai ales la facelift. Nu cred ca avem inca pe forum un facelift cu 4x2 dCi 110, dar sigur va fi cel mai fericit daca are drumuri pe autostrazi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

19km inseamna un drum destul de lung si masina junge in parametrii.

10% in oras... esti un om fericit! Noi, pe-aici prin Bucale' astia 19 km ii facem doar ca sa travesam orasul si... dureaza vre-o 2 ore!

 

Mdah... la mine dureaza maxim 20-25 min drumul, cand e aglomerat rau, insa de cele mai multe ori 15 min(cand nu avem radare pe traseu). Daca nu as avea intre mine si munca o localitate lunga de aprox 5 km in care trebuie sa mergem cu 50 km/h... pentru ca este radar aproape non stop... ar mai scadea timpul cu 1-2 min... :ahappy:

Apropo de oraselul nostru, acest Satu Mare, in 15 min mergi din cel mai indepartat capat in celalalt... Nu prea putem compara consumurile de oras... depinde de orase, de cat stam pe oras, in trafic... cat despre Bucuresti, e "alta tara"... in ultimii 2 ani am fost de 2 ori cu masina in Bucuresti... sa ma scuze bucurestenii, dar nu prea te poti bucura de masina care o ai in traficul ala :P

Daca la BMW am o medie de consum de 9,5-10%, in conditii similare, in Bucuresti, colegii de pe forumul bmw, cu aceeasi masina aveau 16-17... nu credeau consumul meu... am avut si eu consumuri de 14-15% la bmw... la Patrolul din 2001 aveam 14% aici in SM... totul depinde de conditii si imprejurari...

Apropo, revenind la subiect, nu e acelasi lucru sa faci 19km in 15 min sau 2 ore... Ca si concluzie, in conditi ideale, scoti si cu prafosul consumuri foarte bune, pana la urma cu orice masina, insa, in general, la densitatea de masini care a aparut pe drumurile patriei... nu ne putem astepta la minuni...

 

SANATOSI SA FIM CA REZERVOARELE CAND SE GOLESC, SE POT UMPLE IAR! :thumbsup:

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...