Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 190
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Ieri mi-am montat jante Rial Como 16''

Asa cum "iarna nu-i ca vara", ET<50 nu e la fel ca ET=50 Merge si cu ET 38? Da, merge. Ideea este sa-ti asumi eventualele implicatii. Care sunt implicatiile? Eh aici avem nevoie de o lista centra

Sincer efectul asta mai degraba l-am observat la jante noi (virgine) de tabla, cu prezoane fara con mobil, la prima utilizare pe masina (vorbesc de Logan, Megane 2, Duster). Au mai mers chiar si o jum

Posted Images

adresez o intrebare celor care se pricep la jante. Am gasit sa cumpar de la cineva 4 jante aliaj 7j x16, 5 x 114 Et 38. S-ar potrivi pe Duster Tce 125?

Pe butuc si pe prezoane dupa cum vad se potrivesc, dar Et 38 mi se pare ca roata va iesi 12 mm in afara, ceea ce banuiesc ca va deranja in viraje. Propietarul mi-a trimis pe mai certificatul de conformitate cu TUV in care scrie ca se potriveste si pe 2WD

 

Atasez hartia mai jos si astept o parere de la cei care stiu ce va implica o janta care nu corespunde cu certificatul de imnatriculare

post-3487-0-08727100-1416152381_thumb.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@bmcpst, din ce am citit pe aici, @ITLand cred ca e in masura sa iti dea un sfat, incearca pe pe privat si poti cauta si un contact pe mudster.ro.

Tot din ce am mai citit pe net un ET mai mic de 40, se pare, dupa intelegerea mea, ca are influente mai putin pozitive asupra rulmentilor, e drept ca era vorba de un ET 30 parca.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Eu am ET 30 si ceilalti parametrii la fel adica 7J, 5x114.3. Butucul era mai mic la diametru, am rezolvat la un mester strungar. Acum e totul OK. Rotile incap in carenaj. Nu ating la viraje. Cu toate ca am si anvelopele BFGoodrich 215 70 R 16 care au diametrul mai mare fata de cele stoc.

 

Ceea ce priveste rulmentii, vom vedea cu timpul. Deja am rulat 10000 km dupa schimb.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum "iarna nu-i ca vara", ET<50 nu e la fel ca ET=50

Merge si cu ET 38? Da, merge. Ideea este sa-ti asumi eventualele implicatii.

Care sunt implicatiile? Eh aici avem nevoie de o lista centralizata cu experientele/cunostintele fiecaruia

 

Pana sa ajungem la lista cu implicatii (eu oricum nu am decat cateva idei...., ma astept insa la ajutorul colegilor s-o dezvoltam), hai sa fim siguri ca sunt ok toti ceilalti parametri!

 

"Am gasit sa cumpar de la cineva 4 jante aliaj 7j x16, 5 x 114 Et 38"

7j - 7 este latimea jantei; J reprezentarea profilului responsabil cu eficienta cu care janta tine anvelopa sa nu se dejanteze atunci cand iei o curba mai zdravana.

Original avem 6,5J. Tu ai gasit cu 7. Este ok

 

16 - este ok (diametrul)

 

5x114 - aici poate fi o problema; Original avem 5x114,3 Sa fii atent sa verifici ca doar ai scris tu gresit iar jantele chiar sunt 5x114,3

Daca jantele chiar sunt 5x114,00 , atunci au zburat din carti.

Este distanta intre gaurile prezoanelor... nu ai ce sa-i faci, este critica.

 

Mai exista un parametru pe care nu l-ai precizat: Diametrul gaurii centrale.

Butucul, mai exact zona centrala circulara care intra in janta si o tine centrata are la Duster 66mm

Daca janta ta este cu gaura mai mare, trebuie sa-ti asumi montarea de inele de centrare

Daca janta este cu gaura mai mica....., iti asumi un strungar bun care sa ti le mareasca :excl:

 

ET 38 - fata de 50 stoc

 

 

Implicatii:

 

1. Atentie mare la toti parametrii! (chiar daca pe fisa lor...., zice "tuv" ca se potriveste; mai bine te asiguri de la inceput)

 

2. Latimea este mai mare. De la 6,5 la 7

a) teoretic janta va fi mai grea decat cea stoc => roata mai grea => forte mai mari exercitate de directie => posibile uzuri mai rapide (este foarte adevarat: cu foarte putin!!! dar e bine sa stim despre ele)

B) janta este mai lata, daca pastrezi aceeasi latime si la anvelopa, janta va fi mai expusa, hai sa-i spunem mai neprotejata de anvelopa: => stabilitate mai buna DAR daca iesi si in offroad (chiar si cel mai soft), sansele sa-ti zgarii/lovesti jantele sunt mai mari. Chiar si in oras cand mai urci o bordura sau o groapa (dupa caz).... Daca obstacolul este atacat lateral, in unghi, sansele sa lovesti cu janta de bordura sunt mai mari.

 

3. Legat de diametrul gaurii centrale am zis mai sus cate ceva. Daca este mai mare, este foarte uzual sa se foloseasca inele. Eu personal as prefera sa nu folosesc inele, sa nu am si grija lor la montaj / demontaj, inca o piesa in plus....etc..

Din punct de vedere al sigurantei, totul ar trebui sa fie ok. Centrarea rotii pe butuc se face initial de gaura centrala insa ulterior este asigurata de prezoane.

Chiar si asa, mai sunt si cazuri in care se pare ca prezoanele nu asigura o centrare foarte corecta. Depinde si de forma prezonului si de forma gaurii din janta. Unele, marea majoritate, sunt gandite in asa fel incat la montaj sa fie imposibil sa strangi prezoanele iar roata sa fie descentrata. Cu toatea astea..... am auzit cazuri.

 

4. ET 38.

Asa cum ai spus, roata iese in afara cu 12mm fata de stoc

a) Forte mai mari exercitate asupra rulmentilor

B) Stabilitate mai buna. Creste distanta intre roti.... se zice ca "se aseaza mai bine"

c) Directie mai solicitata....

i) ITLand, (are ET40 dar cu gume exagerate), spunea ca banuieste ca datorita ET -ului directia face intr-un "fel" si ca se gandeste ce posibilitate ar fi sa puna pe directie amortizor de directie pentru a compensa.... atat stiu eu... mai departe doar el poate dezvolta subiectul si chiar il rog cu aceasta ocazie.

ii) OffWhite, are ET30 cu gume aproape de stoc, pare multumit la sensul ca nu s-a plans de nimic dubios; Si pe offwhite il rog sa dezvolte...

iii) Timekruzer, cred ca are ET40 cu gume mari, si el poate da feedback

iv) Fnicolau, parca tot ET40 cu gume mai normale

v) cine se mai stie.... sa sara cu feedback ;-)

vi) eu o sa am cat de curand ET30 cu gume mai mari; si o sa dau feedback dupa

 

Cam atat stiu eu.... ro colegii sa completeze.

Spor!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

un raspuns foarte complet. Cel care vinde nu spune ca distanta dintre prezoane este de 114,3 cit ar trebui sa fie nici nu am gasit pe internet ca ar exista 5x114.Banuiesc ca s-a referit exact la 114,3 dar este o eroare a lui. Cit despre gaura de 66 a butucului, banuiesc ca este de la sine inteles ca 5x114,3 este automat 66. Nu cred ca exista 5x114,3 cu gaura mai mare.

Ceea ce-mi displace, este ET 38. Am sa caut si alte jante cu un ET mai apropiat de 50. Oricum multumesc inca o data pentru raspunsul prompt si profesional

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...