Sari la conținut

Psystem's Duster Laureate 1,5dci 4x4 - "Griutza"


Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 113
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Am sa deschis si eu un jurnal de bord pentru Dusterul proaspat achizitionat.   Am sa incep prin a povesti cum a ajuns sa cumpar masina: printr-o ontamplare fericita. In dimineata zilei de 22 nov 201

M-am distrat putin pe un camp plin cu baltoace si noroi. A fost foarte distractiv.       Sent from my iPhone using Tapatalk

Am facut un mic upgrade: maneta stergator cu viteza variabila, transplantata de pe un Clio IV. Activarea functiei s-a facut cu programul DDT2000. Concomitent s-a anulat si pornirea automata a stergat

Posted Images

Salutare.

In urma unei inspectii vizuale in zona motorului am descoperit urmatoarele zone in care exista pete de ulei.

Este ceva grav sau asa au toate?post-2646-14513105079077_thumb.jpg

post-2646-14513105504164_thumb.jpgpost-2646-14513105812969_thumb.jpg

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

 

Pe prima am avut-o si eu. La 10.000 km mi-au schimbat pe garantie toata conducta, din turbo pana in intercooler, asa vine de la fabrica. Face 1080 lei.

Degeaba, dupa 10-12k km a reaparut pata. Dar un baiat de la service mi-a rezolvat exemplar problema. A declipsat zona din siguranta de metal, a desfacut tevile si mi-a pus un oring de cauciuc. Cred ca avea diametrul cam de 40 mm, dar era subtire rau in "carne" ca altfel nu se mai imbinau bine conductele (cred ca era sub 1 mm), tare greu l-a gasit, ca, de obicei, la asa diametrul sunt mai groase, cam de 2 mm. De atunci nici o "aburire" nu a mai aparut in acea zona.

Turbina cred ca genereaza sau este unsa cu "vapori" de ulei, cum sunt si compresoarele, nefiind foarte bine etansate zonele de cuplare a tevilor intre ele si pe intercooler, de aici acele pete. Sistemul de etansare este gen semering, are o buza din cauciuc. Cei care au avut Dacia 1300 stiu ce vreau sa spun, la palier se gasea asa ceva.

Le-am vazut si la un Megan productie 2013 cu motor de 1,5 dci 110 CP.

Dar, poti merge peste ei in garantie, este dreptul tau.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Panarama aia de conductă dintre turbină și intercooler are niște garnituri de toată jena. Garniturile trebuiau să fie ca niște simeringuri dar au făcut economie la arc.

 

Pe X52 s-au înlocuit în draci, la Euro 6 s-a modificat

 

Poze, când pot.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Turbina nu generează si nici nu e unsa cu aburi de ulei. Lagarul ei e uns cu ulei de motor insa ala tre sa fie etans.

Compresoarele funcționează cu piston nu cu turbina, de-aia sunt unse cu ulei (unele).

 

Vapori de ulei pe admisie s-ar putea regăsi eventual de la EGR / gaze de carter care sunt bagate înapoi in admisie ca sa fie arse încă o data in motor (unul din mecanismele de mecanism de depoluare cele mai vechi).

 

Ce se întâmplă, părerea mea :)

 

Dupa cum arata petele alea nu ar fi îngrijorătoare, însă toate sfaturile primite mi se par foarte pertinente, respectiv: sterge si vezi daca reapar petele (eu as verifica si nivelul de ulei periodic), mergi la service si cere-le sa remedieze, daca ai garanție.

 

Faza cu o-ring-ul suna interesant.

 

Succes!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...