Sari la conținut

Ce nu iti place la Dacia Duster?


Postări Recomandate

Cat am eu cu Dusterul in test drive ( 1.6 - 16v ; 4x4 - motarele pe motorina nu ma intereseaza ), doua lucruri nu mi-au placut:

- foarte zgomotosa la turatii mari ( la fel ca si Loganul ).

- lipsa de vitalitate in reprize, asemanatoare Loganului.

i-ati altceva

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...
  • Răspunsuri 164
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Sa fac si eu o lista cu ce nu-mi place la Duster:   1. Consuma motorina! La fiecare 800 km tot trebuie sa fac plinul!!! Problema foarte costisitoare... 2. Cand spal parbrizul se consuma lichidul de

Parerea mea: Cooperativa Munca in Zadar. Din fericire portbagajul a fost proiectat exact cum trebuie. Orice altceva, cu timpul ar arata mai urit. Cu conditia sa nu transporti obiecte contondente, sabi

Sunt multe lucruri care nici mie nu îmi plac la Duster, şi as mai fi vrut şi alte opţionale, dar pentru un 4x4 cu gardă mare la sol, nou şi mult mai ieftin, accept aceste neajunsuri. Dacă îmi permitea

Posted Images

Dezgrop si eu acest topic despre Duster - ma voi referi doar la FACELIFT - pentru a ii ajuta pe cei care vor sa cumpere asa ceva:

 

1. Portbagajul. La alte masini cu volum mai mic, poti pune chestii mai mari. Portbagajul e infernal de incomod, aproape ca zici ca e Matiz... Nici macar nu intra bine bicicleta de copii mici - din cauza ca nu are latimea necesara. Motivul sunt amortizoarele si rotile mari ale masinii. Volumul de 408 litri la 4x4 e chiar insuficient. La 4x2 e un pic mai mare, dar degeaba, ca nu e pe latime ci e doar podeaua mai jos.

 

2. Unele plastice tot nu sunt grozave. La mine a inceput sa scartaie usor volanul cand iau curba...

 

3. Au lansat masina cu cateva bug-uri de soft - clar ca nu au testat cum trebuie si s-au grabit.

 

4. Etajarea cutiei de viteze de la Diesel 4x4 e infernala. Mesteci in ea ca la mamaliga. Imediat se tureaza, nici nu accelerezi bine ca trebuie iar sa schimbi viteza. La alte masini, tot Diesel, ai turatie mai joasa in treapta a 5-a decat la Duster in treapta a 6-a... Chiar consider ca au fost cretini de nu au pus acelasi pinion ca la versiunea 1.5dCi 4x2 - 110CP. Ce le era ? Le iesea consumul pe foaie mai nasol ? Cu cat putea fi diferenta ? Dar macar as fi putut si eu conduce decent pe autostrada la viteza de 130 km/h. La 4x2 turatia ar fi sub 3000 pe cand la 4x4 urca deja peste 3000. Evident asta se vede si la consum. Dar normele lor sunt facute aiurea, cu max 120. Ar fi putut sa puna alt pinion si sa scrie in carte sa bagi a 6-a doar peste 100 km/h. Asa mi se pare penibil ca la 75 km/h sa schimb treapta a 6-a, nici macar la dacia lu' tata nu aveam a 5-a.

Treapta a 6-a nu trebuie la off-road sau pe drumuri proaste - asa ca nu vad de ce aceasta tampenie de conceptie.

 

5. Portbagajul trebuie trantit putin ca sa se inchida. As fi vrut sa il trag pur si simplu in jos. Din caderea lui ma asteptam sa se inchida. Dar numai una din doua incercari are succes. Nevasta are mai mici sansele sa poata inchide din prima portbagajul. Poate am nimerit eu amortizoarele de haion mai aiurea ?

 

6. Blocul de lumini e cu probleme - probabil am prins un lot prost, s-a mai discutat pe aici ca se schimba pe garantie. Cand semnalizez stanga se stinge faza scurta. Noroc ca are masina lumini de zi - deci nu mai stau toata ziua cu farurile aprinse :)

 

7. Ceasul. Mereu cand ma urc in masina, prima data vreau sa stiu cat e ora. Dar la noua mea masina, ceasul e pe Media Nav - iar asta tocmai face "boot" cand pun contactul. Asadar nu pot si eu sa stiu cat e ora, timp de aproape un minut. Ce le era daca lasa si ceasul ala de pe display-ul din bord, pe care sa il vada soferul ? Putea sa fie pur si simplu unul din ecranele prin care defilezi la computerul de bord

 

8. Ventilatia. Mai proasta ca la duster... nici macar la alte dacii mai vechi nu era. E infernala, mai ales pe cald, dar nici pe rece nu e cu mult mai bine. E foarte foarte galagioasa. Chiar nu mi se pare normal ca la o masina sa faca atata galagie pe treapta a 2-a, unde oricum abia fasaie ceva. Nu vreau acum sa zic ce grozav ar fi fost aer conditionat automat - dar nene... macar pe asta manual de l-ar fi lasat ca la Clio/Solenza- faceau mai bine. Chiar a fost dezamagitor sa vad cat de prost e conceput, mai ales ca au zis ca din cauza acestei ventilatii nu au putut pune cum trebuie Media Nav.... As fi acceptat scuza daca ar fi fost buna ventilatia - dar au ratat-o.

 

9. Noua placa de la portbagaj - e buna doar daca nu ai de carat bagaje. Cand ai ceva de pus, chiar si o valiza medie deja atinge de placa. Evident de vina e dimensiunea portbagajului, nu placa in sine. Dar placa totusi e asa de mare ca nu poti sa o ascunzi cumva cand o dai jos. A trebuit sa renunt de tot la serviciile ei, dorindu-mi iar o metoda gen rulou de la PH1.

 

10. Peretii laterali ai porbagajului - sunt dintr-un plastic ce se zgarie imediat. Parca zici ca e masina pt oameni cu servieta.... Era mai bine de puneau o mocheta sau ceva de genul acesta.

 

11. De acord cu colegul care se plagea de kilometrajul numerotat cu 30 /50 /70 /90 - ca nu prea se potriveste cu regimul de schimbat vitezele. Mi-ar fi placut mai mult 40 / 60 / 80/ 100. Atunci cand e limitare de 80 sau 100 pe autostrada, trebuie sa stau sa caut liniutele. Noroc de Cruize Control care mai spala din pacate :)

Daca imi mai aduc aminte, mai completez :)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Buna sinteza, iata observatiile mele:

 

1. de acord - la mine era cel mai mare minus in argumentatia ce preceda achizitia - intre timp ne-am invatat cu volumul redus si s-a dovedit chiar un avantaj ca nu mai caram dupa noi jumatate de casa :) La Rimetea am fost 3 adulti si 2 copii cu patut, cort, masa de camping, saci de dormit, bagaje pentru 3 zile, mingi, alte jucarii - au incaput... :)

2. nici n-o sa fie niciodata prea grozave - vorbim de un low-cost

3. din pacate asa este, din fericire nu toate sunt afectate

4. eu ma descurc foarte bine cu "mestecatul"... treapta intai este excelent in offroad si pentru mine compenseaza cutia scurta - depinde de gusturi, dar cei care-si iau 4x4 trebuie sa stie acest aspect - iata importanta drive-testului

5. :) s-a mai discutat si despre inchiderea usilor - intr-adevar ar prinde bine cate o caramida in usi sa aiba greutatea necesara dar pe mine nu ma deranjeaza

6. eu nu am patit-o

7. da... dar mai mult ma deranjeaza ca pe displayul imens al CB nu se afiseaza decat o singura informatie si trebuie sa butonezi de zece ori ca sa revezi parametrul anterior...

8. la mine ventilatia functioneaza fara probleme

9. de acord

10. eu nu sunt sensibil la zgarieturi, mai ales unde ne se vad :)

 

As mai adauga (plusuri si minusuri):

11. controversata pozitionarea a comenzilor pt geamurile electrice - in spate se pot activa accidental cu cotul

12. mult mai silentios decat ph1 (sub 120km/h)

13. tinuta de drum foarte buna

14. comportament excelent si in afara asfaltului (totusi pentru cei care vor sa se plimbe in off in mod premeditat se recomanda imbunatatiri in acest sens)

15. consum - un alt subiect controversat, eu zic ca cifrele de marketing trebuie luate ca atare, desi unii cu 4x4 dci se lauda cu 4.5%, eu in 9000 km nu am vazut sub 6% dar nici nu am facut o ambitie din asta - in oras in jur de 8-9, iar in offroad mai solicitant 14% la urcare, 11-12% media (in off)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

11. De acord cu colegul care se plagea de kilometrajul numerotat cu 30 /50 /70 /90 - ca nu prea se potriveste cu regimul de schimbat vitezele. Mi-ar fi placut mai mult 40 / 60 / 80/ 100. Atunci cand e limitare de 80 sau 100 pe autostrada, trebuie sa stau sa caut liniutele. Noroc de Cruize Control care mai spala din pacate

Daca imi mai aduc aminte, mai completez

 

Daca le-ai fi avut cu 40/60/80.... Ce ai fi facut cu limitarile de 30, de 50, de 70 ... ?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La punctul 5, portbagajul chiar asa a fost proiectat, cu inchidere in 2 trepte, pentru protectie. Oricat de incet ar cobori haionul, se va prinde in treapta 1, care nu-i va da voie sa se deschida decat daca apesi pe buton. Daca vrei sa-l inchizi, "trantesti" mai tare sa se prinda la treapta 2. La Dusterele vechi, daca nu inchizi ca lumea haionul se poate deschide in mers (deoarece nu exista aceasta prima treapta care sa-l blocheze), lucru ce nu mai este posibil la facelift. Este ceva asemanator cu inchiderea capotei.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Salut,

vreau sa indic o mare problema la Duster facelift, o eroare de proiectare care mi se pare inacceptabila totusi. Este vorba de jentile standard pe 4x4.

Am mers cu ea pe un drum unde erau zone cu noroi lichid, lutos, destul de adanci. La iesirea pe sosea, am contastat o bataie puternica in volan de-mi sarea din maini, ca si cum rotile sunt puternic dezechilibrate. Am oprit si m-am uitat la roti. Jentile sunt atat de prost gandite incat spre exterior, spre capac, au un sant in care se aduna noroiul si acesta nu iese datorita fortei centrifuge, in loc sa aiba un profil curat, inclinat doar pe o parte, care sa permita scurgerea acestuia. Am scos cred o jumatate de kg din fiecare roata, cum am putut fara sa le dau jos. Pe Dn nu am mai avut probleme dar pe autostrada la viteza mare a aparut iar bataia, a trebuit sa demontez fiecare roata si sa o curat, mai ramasese mult noroi lipit pe interior. Acum inteleg ca e normal sa cureti rotile de noroi, dar nu ai acces si ca sa poti face asta ca lumea trebuiesc practic date jos, nu mi se pare normal sa dai rotile jos dupa fiecare iesire pe un drum mai noroios.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

vreau sa indic o mare problema la Duster facelift, o eroare de proiectare care mi se pare inacceptabila totusi. Este vorba de jentile standard pe 4x4.

Am mers cu ea pe un drum unde erau zone cu noroi lichid, lutos, destul de adanci. La iesirea pe sosea, am contastat o bataie puternica in volan de-mi sarea din maini, ca si cum rotile sunt puternic dezechilibrate. Am oprit si m-am uitat la roti. Jentile sunt atat de imbecil gandite incat spre exterior, spre capac, au un sant in care se aduna noroiul si acesta nu iese datorita fortei centrifuge, in loc sa aiba un profil curat, inclinat doar pe o parte, care sa permita scurgerea acestuia. Am scos cred o jumatate de kg din fiecare roata, cum am putut fara sa le dau jos. Pe Dn nu am mai avut probleme dar pe autostrada la viteza mare a aparut iar bataia, a trebuit sa demontez fiecare roata si sa o curat, mai ramasese mult noroi lipit pe interior. Acum inteleg ca e normal sa cureti rotile de noroi, dar nu ai acces si ca sa poti face asta ca lumea trebuiesc practic date jos, nu mi se pare normal sa dai rotile jos dupa fiecare iesire pe un drum mai noroios.

Aceasta chestiune, dupa ce mergi prin noroi, se intampla oricarei masini. indiferent cat de 2000 eur costa jantele!

Este mentionat in orice manual de utilizare al unei masini ca daca intrii in zone de noroi sa speli bine jantele imediat cum ai iesit de-acolo.

Referitor la "imbecilitatea proiectarii" poate sa-ti confirme @dorucz, care are jantele de aliaj (fara acel sant), ca si ale lui au strans noroi!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asa am patit si eu in iarna, de la gheata, dar n-am avut nevoie de curatare extensiva intrucat gheata nu e foarte aderenta si sare la viteza mai mare.

 

Insa daca se depune lut (noroi lipicios) atunci poti fi sigur ca, cel putin pe interiorul jentii, va ramane acolo indiferent de viteza (combinatie intre aderenta noroiului si forta centrifuga care preseaza materialul de peretii jentii) si e clar ca trebuie curatat bine cu jetul pe sub masina. Pe interior nu cred ca janta de Duster e diferita de altele.

 

Pana acu am avut o singura data ocazia sa ies putin in offroad si s-a cam umplut de noroaie. Cand am spalat-o, am dublat bonus-ul baiatului astfel incat omul a stat vreo 10 minute numai sub masina si a dat jos tot.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...