Sari la conținut

Anvelope Dacia Duster


Postări Recomandate

Acum 6 ore, Andy1984 a spus:

Salut,o curiozitate am si eu. Pe al meu 4x2,ori in general pe toate 4x2`urile e un fel de regula in a pune gumele bune pe spate,si nu pe fata unde ai tractiunea? Mentionez ca am 2 cauciucuri cu 6mm profil si celelalte 2 au 4mm si ceva. La masina anterioara le puneam mereu pe fata pe alea bune,ok era un hatchback dar na,sa fie la asta altfel oare ca e crossover SUV ?

Mersi fain B-)

Pune anvelopele mai bune pe fata, n-are rost sa le pui pe spate ca nu ai propulsie.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 1,3k
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Daca ramai pe all season eu as sta tot cu good year cu care a venit masina. Pana acum am incercat continental si barum, all season, dar am mers si iarna cu ele, doar in primul an cand erau noi, adica

Jentile stilizate ...365R sunt mai grele decat cele de tabla cu peste 2 kg.Dusterul este o masina grea pentru motorul 1,3 sau 1,5.Plecarea de pe loc este greoaie fata de alte masini cu aceeasi motoriz

Am largit lista inceputa de @dacian cu variante de cauciucuri mai late (225 mm) care intra pe janta stoc. Vorbim strict de R16, jante stoc si suspensie stoc, varianta 4x4 (benzina/diesel/ph1/ph2).  

Posted Images

Părerile sunt împărțite  - parcă pe carbibles.com am văzut asta... sunt și pe youtube niște filmulețe...

Anvelopele mai bune se montează mereu PE SPATE - indiferent de tracțiune. Pe scurt, firul logic ar fi cam așa: un cauciuc rău e predispus la pană, caz în care mașina va trage spre partea cu pană, și există pericolul (mai ales la viteze mari) să-ți intre buza jantei în asfalt (și NU pe direcția de mers) - te răstorni.

Dacă pana e pe față, (mai) poți jongla din volan să ții roțile drepte - dacă e pe spate, nu poți.

Am avut pană pe față dreapta, la viteză relativ mare (peste 100) - șocul în volan e de speriat - m-am opintit din greu s-o țin pe drum. Nu s-a tăiat cauciucul, dar a sărit de pe jantă (a lăsat o dungă în asfalt). S-a oprit relativ repede, dar după ce am citit chestia asta, mă gândesc cu groază ce-ar fi fost dacă o aveam pe spate...

Mai bine faci un efort și iei 4 cauciucuri bune - preferabil NOI - recomandarea mea sunt Pirelli P6000 all season, le-am avut pe primul Duster 3 ani și 90.000 km.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Are logica ce spui tu, dar daca e vorba de cauciucuri de iarna eu le-as pune pe cele mai bune pe fata, mai ales la 4x2, ca sa nu ai probleme pe suprafete dificile, zapada, gheata. Avand in vedere ca intrebarea lui Andy vine la momentul asta, cred ca se referea la cauciucuri de iarna, desi n-a precizat.

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 46 minute, Radu92 a spus:

Are logica ce spui tu, dar daca e vorba de cauciucuri de iarna eu le-as pune pe cele mai bune pe fata, mai ales la 4x2, ca sa nu ai probleme pe suprafete dificile, zapada, gheata. Avand in vedere ca intrebarea lui Andy vine la momentul asta, cred ca se referea la cauciucuri de iarna, desi n-a precizat.

Forta centrifuga dintr-o curba te-ar contrazice.
Din punctul meu de vedere, indiferent de tipul tractiunii sau de tipul anvelopei, anvelopele mai bune se monteaza pe spate dupa cum bine a explicat si @ig2109.

Editat de Kidu
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Logic ai dreptate, dar doar in curbe, te ajuta doar in curbe daca le iei cu viteza mare, dar in panta, si daca puntea care trage e cea fata, ce faci cu anvelopele mai uzate, la ce te ajuta. Din punctul meu de vedere, mai bine iau virajul cu viteza mai mica, dar sa am suprafata de contact mai buna pe puntea fata.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ma indoiesc ca diferenta de uzura dintre anvelopele de pe cele doua punti va fi atat de mare incat sa faca diferenta. 

Pe de alta parte cand te gandesti ca 1.3 t, plus pasageri si bagaje au contact cu asfaltul doar pe suprafata a aproximativ patru palme parca altfel stau lucrurile, nu?

Exista n teste si incercari facute in ceea ce priveste subiectul de fata, teste facute de catre marii producatori si care majoritatea recomanda montarea pe spate atunci cand se schimba anvelopele doar pe o singura punte. Recomandat ar fi sa schimbam toate cele patru anvelope, asta nu poate contesta nimeni.

Editat de Kidu
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 4 ore, Kidu a spus:

Forta centrifuga dintr-o curba te-ar contrazice.
Din punctul meu de vedere, indiferent de tipul tractiunii sau de tipul anvelopei, anvelopele mai bune se monteaza pe spate dupa cum bine a explicat si @ig2109.

Cum a zis si eliadib, iarna in conditii grele nu o sa intri in curbe cu viteza prea mare, si daca e sa fie conditii mai proaste de drum, mai usor iesi cu anvelopele mai bune pe fata. Bineinteles ca daca sunt aproape la fel de uzate, vorbim degeaba noi pe aici, le poti pune oricum ca tot la fel o sa te ajute (sau nu).

Cat despre suprafata, probabil el nu se referea la cat de mare e suprafata de contact, care e tot atat de mare oricum pui anvelopele, ci la tipul de suprafata, care e evident mai bun in cazul unor anvelope mai bune. 

Ca sa tragem un fel de concluzie, daca vrei sa mergi mai bine in conditii de aderenta scazuta, pune-le pe alea bune pe fata, daca vrei sa nu te rastorni cand faci pana la viteza mare, pune-le pe spate (desi si asa, daca faci pana pe spate, e nasol oricum o dai).

Ideal, cum bine zici, e sa le schimbi pe toate, nu cred ca pretul de achizitie justifica compromisul in ceea ce priveste siguranta.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
acum 1 oră, Radu92 a spus:

Cat despre suprafata, probabil el nu se referea la cat de mare e suprafata de contact, care e tot atat de mare oricum pui anvelopele, ci la tipul de suprafata, care e evident mai bun in cazul unor anvelope mai bune. 

Corect, e aceiasi suprafata de contact, dar gumele fiind mai bune ai priza mai mare, la asta ma refeream.

Eu personal, in fiecare an schimb anvelopele pe care anul asta le-am folosit pe spate, le mut pe fata si invers, anul urmator la fel pana consider ca trebuiesc schimbate toate 4. Ca iau anul asta 2 si la anul alte 2... tot in buzunarul meu bag mana, asa ca sufar odata si gata :)

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak featured this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...