Sari la conținut

Duster sau noul Sandero Stepway?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 95
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Daca orice masina dintre cele doua ti-ai lua tot o sa-ti para rau, solutia este sa o cumperi pe cea mai ieftina: o sa-ti para rau pe mai putini bani.   Din cele aratate de ddalcu eu inteleg ca ii pl

E frumos stepway dar eu as alege tot duster. Inaltime anvelope duster 215x0.65 = 139.75 mm R16 Inaltime anvelope stepway : 205x0.55 = 112.75 mm Anvelopele de duster sunt mai inalte cu 2.7 cm cee

Referitor la suspensii, Dusterul are suspensii medii, nu sunt chiar asa de moi - asta fiind parerea mea desigur ca propietar de Logan si de MCV, deci am baza de comparatie - iar in viraje pot sa spun

Sincer nu stiu ce sa zic. De stabilitate mi se pare ca dusterul sta mai bine(sau sunt eu mai obisnuit cu el). Loganul lui tata, care e tot 1,6 16V nu mi se pare asa de stabil. Sau, repet, poate din obisnuinta, cu Dusterul intru mai tare in curbe(cu loganul mie putin frica in cate unele) pt ca il cunosc mai bine.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Stabilitatea in curbe, la viteze mari, mi se pare unul din cele mai penibile criterii in alegerea unei masini. Nu inteleg nici in ruptul capului de ce cineva ar intra intr-un viraj cu o viteza care ar pune in pericol traiectoria masinii sau, mai rau, care ar putea sa o rastoarne de-a dreptul.

 

Solutia e simpla: adaptarea vitezei la conditiile de drum si un comportament civilizat la volan face din orice masina una foarte stabila. Daca cineva isi cumpara o dacie pentru a face raliuri pe sosele se afla intr-o regretabila eroare. Poate atunci sa denumim topicul Dacia oridecare versus McLaren F1 si sa demonstram ca Dacia este varza si ca nu merita.

Apoi daca iti cumperi o masina sa-ti transporti familia trebuie sa fii cel putin inconstient sa fortezi limitele la rasturnare sau de stabilitate. Totusi, cei de langa noi nu au nici o vina.

 

Si mai am o nelamurire: cum se face ca o tara atat de plina de piloti de raliu care circula pe sosele de parca s-ar afla la curse nu a dat inca nici un campion mondial de formula 1 sau 2 sau 3 sau orice alta?

 

In privinta alegerii intre duster sau stepway (masini de clasa diferita) problema care se pune este cea a destinatiei pe care o dam masinii: vrei sa ai un suv sau o masina de oras.

Daca vrei sa iesi in natura sa parcurgi drumuri forestiere, sa ajungi in locuri relativ neumblate, in cele din urma vei fi nemultumit de stepway care e doar o masina de oras cu garda marita si miste plastice cu rol exclusiv estetic. Am vazut personal ce poate dusterul in off prin intermediul "profesorului" CristianD din TgMures care ne face superbe demonstratii in fiecare duminica folosind masina lui de serie si stiu ca stepway-ul nu ar fi capabil de asa ceva.

Pe de alta parte, daca ai nevoie de o masina de oras si nu iti plac plimbarile auto pe coclauri atunci dai banii degeaba pe duster deoarece un stepway este mai bun in aceste conditii si avand garda la sol marita poti sa ataci mai curajos bordurile.

 

Spatiul interior sau designul bordului etc devin doar amanunte cu care fiecare incearca sa se pacaleasca in scopul argumentarii unei decizii deja luate.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Garda la sol supraînălţată, protecţiile faţă/spate şi ornamentele laterale conferă noului model atributele unui veritabil cross-over.

Robust, fiabil, Noul Sandero Stepway se adaptează tuturor condiţiilor de drum şi climatice! Un vehicul ideal pentru ieşirile în natură

 

sursa: site-ul Dacia

 

Eu consider ca Sandero e pentru oras. Stepway pentru iesiri in natura, iar Dusterul pentru ceva cu mult mai mult de cea ce poate Stepway-ul.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@dacian, problema aici era legata de niste afirmatii legate de stabilitate facute de un anume membru; cred ca suntem destui pe aici care am trecut de pe logan pe duster si destui ca si @tudor care mai conduc si logan, care am vazut clar diferenta de stabilitate intre duster si logan. Nu cred ca suntem toti batuti in cap.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze daca am inteles gresit dar problema stabilitatii se punea in contextul argumentarii unei alegeri intre duster si stepway. Nu am vrut sa jignesc pe nimeni, imi pare rau daca s-a inteles altceva si imi cer inca o data scuze. Nu cred ca suntem pe acest , intre prieteni, pentru a recurge la atacuri la persoana si nu am facut-o niciodata.

 

Am condus mult timp logan si acum conduc (cu placere) duster si nici cu una si nici cu celalta nu am avut niciodata probleme cu stabilitatea in curbe pentru simplul motiv ca am adaptat viteza de deplasare la conditiile de drum ceea ce recomand cu caldura tuturor. Si asta deoarece cred ca masinile noastre nu sunt masini de raliu si nimic nu ne obliga sa le impingem dincolo de limite. Siguranta este mult mai importanta decat mirajul sosirii cu cateva minute mai repede la destinatie.

 

In consecinta raman la opinia mea conform careia problema stabilitatii este un argument penibil in alegerea dintre duster si stepway.

 

Si daca tot am vorbit de penibil va mai dau un exemplu, citat undeva mai sus:

Garda la sol supraînălţată, protecţiile faţă/spate şi ornamentele laterale conferă noului model atributele unui veritabil cross-over.

Robust, fiabil, Noul Sandero Stepway se adaptează tuturor condiţiilor de drum şi climatice! Un vehicul ideal pentru ieşirile în natură

 

sursa: site-ul Dacia

 

Nu-mi vine sa cred ce pot abera cei de la dacia. Poate crede cineva ca ornamentele laterale confera atributele unui cross-over? Sau poate bucatile de plastic vopsite in gri de pe bara de protectie?

Garda la sol suprainaltata de care se vorbeste iti creaza impresia unei dihanii superpotente gata sa inghita muntii. De fapt e vorba de o garda la sol putin marita.

Cat despre vehiculul ideal pentru iesirile in natura au dreptate dar partial deoarece orice vehicul este pentru iesirile in natura - urbana sau extraurbana. Problema e ca daca natura asta este putin in panta iar pe aceasta panta creste niste iarba iar iarba (bate-o norocul) este si putin uda s-ar putea ca garda megainaltata sau ornamentele laterale sa nu mai faca fata si sa ne trezim intr-o frumoasa nemiscare de genul: Costele de ce noi stam pe loc si totusi rotile se invart atat de repede?

 

Se pare ca cineva se cam joaca frumos cu cuvintele iar altii o iau de buna in dauna propriilor buzunare.

 

Dacia sandero precum si varianta de echipare sandero stepway sunt masini de oras cu diferenta ca garda la sol "suprainaltata" cu vreo 2-3 cm a versiunii stepway ii da posibilitatea acesteia sa atace niste gropi mai adanci sau sa urce borduri ceva mai inalte. In rest e pacaleala. Unde mergi cu stepul poti merge linistit si cu loganul vechi.

 

Pentru iesiri in natura in adevaratul inteles al cuvantului, este nevoie de caracteristici pe care stepwayul nu le are:

- cutie de viteze adaptata

- unghiuri de atac si de degajare

- anumite amanunte privind traseul conductelor si a evacuarii pe sub masina

- suspensii dedicate

- tractiune integrala

- altele

 

In lipsa acestor minime dotari aventura "in natura" cu orice masina se poate dovedi riscanta.

 

Totusi trebuie sa recunoastem ca stepway-ul este o masina frumoasa iar textul analizat ar trebui sa spuna ca garda la sol, protectiile fata spate si ornamentele laterale confera un ASPECT de veritabil cross nu stiu ce. Si ca da bine in parcare.

 

FIlozof nu te face barba.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@fnicolau - asta e parerea mea si mie asa mi s-a parut personal. Datorita suspensilor moi, cand iei curbele cu viteza dusterul se inclina intr-o parte mult mai repede decat incepe masina sa fuga de spate, ceea ce da impresia de instabilitate. Asa mi se pare mie, acum daca mie imi place ciocolata kinder si tie milka nu o sa luam la bataie pentru feelingul fiecaruia.

@dacian: romanii nu au sponsorizari pentru a participa la wrc :)). Nu cred ca trebuie sa faci raliu pe drumuri pentru a vedea cum se comporta "bolidul" in curbe. Oricat de prevazatori am fost fiecare, odata si odata tot s-a intamplat ca, sa subestimam o curba pe und rum necunoscut. Sau tu esti genul care la orice curba reduce viteza pana la 30-40 km/h de creeaza un ditamai convoiul in spatele lui (sunt ironic da, pentru ca si tu ai fost la fel).

- iar cat despre ornamente, alea nu dau decat design (in opinia mea, barile cromate sunt urate tare dar nah) de offroad nu si capacitati de offroad. Dar sa stii ca dusterul ofera capacitatile de offroad pana in punctul in care oricine cu buget normal nu si-ar hamali mai mult masina. Nu cred ca sunt multi care sa isi bage masina in namoale de jumate de metru, sau care sa urce pante mai mari de 45 de grade, sau care sa o rupa uricand drumuri stancoase. Eu l-am hamalit la inceput de test si a facut fata cu brio, cine zice ca nu face fata, ala nu stie sa o conduca, parerea mea (si nu vreau sa jignesc pe nimeni!). Un exemplu: mers in rauri in amonte (contra sensului de curgere, in apa de jumate de metru adancime - nici o problema).

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...