Sari la conținut

bbm

Members
  • Număr conținut

    143
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    32

bbm a câștigat ziua ultima dată pe 28 Octombrie 2024

bbm a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

173 Excelent

Despre bbm

  • Rang
    Senior

Informații profil

  • Interese:
    IT, masini, tehnica, fizica
  • Oraș:
    Iasi
  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.5 4x4 110cp
  • An fabricație:
    2016

Vizitatori Recenți Profil

2.770 citiri profil
  1. Salut. Eu am avut bandouri pe aripi si usi la Duster-ul din 2016 si sunt si acum pe el (intre timp l-am vandut unui prieten), n-am avut probleme. Pe Duster-ul din 2021 le-am montat eu impreuna cu un prieten, nu e nimic complicat. Tot asa, nicio problema pana acum, mu s-a desprina nimic. Trebuie curatata bine zona si sters cu alcool ca sa degreseze si sa prinda bine adezivul ala. In instructiuni spune sa apesi cu o rola pe ele, ca sa se lipeasca uniform, dar merge si la mana. E nevoie de putina atentie la aliniere, ca sa nu stea strambe, dar vin cu instructiuni si diagrame de mon
  2. Dupa Turmalinul din 2016 si Roscata din 2021 (pe care o conduce prietena mea), am adaugat ieri in familie al treilea Duster, un Extreme TCE 150 4x4, culoare Cedar Green. Daca initial voiam sa iau modelul nou, faptul ca pe 4x4 singura motorizare disponibila este mai slaba decat ce am deja pe Roscata (motor mai mic, doar 3 cilindri, numai 130 CP si 230 Nm), plus faptul ca de obicei la primele loturi mai sunt diverse probleme, m-am convins ca totusi cea mai buna solutie e sa iau unul din ultimele exemplare din modelul "vechi". Orice probleme au fost s-au rezolvat pana acum, motorizarea o s
  3. Evident ca sunt si mai putin "dotate", depinde de fiecare la ce functii e dispus sa renunte. De aia Dacia, ca toti producatorii auto, ofera mai multe nivele de echipare, cu speranta ca o sa-si gaseasca fiecare unul potrivit. Pragul de 20.000 de euro e unul psihologic, de care Duster nu a trecut decat recent (2-3 ani). Eu am luat primul Duster in 2016 si a costat full 18.800 de euro sau ceva pe acolo (inclusiv pachet harti, fara piele). Peste 5 ani, in 2021, am luat tot unul full, care a costat 22.400 (inclusiv pachet harti, fara piele). Bine, primul era diesel si al doilea benzina, deci s
  4. Intr-adevar, Duster-ul a urcat in gama de preturi si are acum si un pic de concurenta, comparativ cu prima generatie, unde nu prea aveai alternative la preturi similare. Ca pret de achizitie, sunt cateva alternative care merita analizate, dar daca faci calculul pe toata perioada cat o sa tii masina, sunt mici sansele sa iesi mai ieftin cu altceva decat Duster. Piesele sunt ieftine si se gasesc pe stoc oricand, manopera e si ea ieftina (orice mecanic Dacia poate lucra pe orice Dacie din ultimii 8-10 ani cu ochii inchisi) iar dupa ce termini garantia poti sa faci revizii si reparatii in o
  5. La partea de fiabilitate conteaza ce intelege fiecare prin "defect". Daca facem ca TUV si luam in considerare becuri defecte sau, cum spunea un coleg mai sus, amortizoare curse, adica niste chestii care tin de minima intretinere pe care o are de facut soferul, atunci e clar ca masinile ieftine o sa iasa in fata, ca sunt mai mari sansele ca ele sa aiba soferi neglijenti. Cine isi ia Mercedes sau BMW de 40k+ euro, de obicei il duce la un service imediat cum i se aprinde un bec in bord si are bani sa repare ce se strica. Plus ca, sa nu uitam un lucru: masinile germane mai scumpe nu stau mult
  6. Dupa parerea mea, metrica cea mai importanta la aceste drumuri lungi este frecventa lor. Considerand "drum lung" ca fiind macar 300-400 km (adica stai multe ore / multi km in masina), avem 2 categorii: - cei care merg doar de 3-4 ori pe an intr-o astfel de calatorie o sa considere ca merita compromisul pentru restul avantajelor pe care le obtin de la Duster in restul anului - cei care fac macar o data pe luna un drum mai lung o sa prefere o masina mai confortabila si mai silentioasa, chiar daca asta inseamna alte compromisuri pentru ei in restul timpului E clar ca o masin
  7. In brosura cu accesorii Dacia (https://cdn.group.renault.com/dac/ro/brosuri/Brosura-Dacia-Duster-2021-accesorii.pdf.asset.pdf/e5fa7aff04.pdf) este la pagina 22 un "Grilaj de separatie", care face cam ce vrei tu. Doar ca montajul pare destul de definitiv, adica nu o sa-l poti scoate prea usor, daca cumva o sa ai nevoie sa transporti ceva mai mare cu bancheta rabatata. Il poti gasi dupa codul 8201698193 : https://magazin.darex.ro/magazin/grilaj-de-separare-dacia-duster-ii-8201698193/ https://www.dacianmag.ro/organizare-si-transport/duster-ii-2018-2020-grilaj-de-separare-dacia-orig
  8. Salut, Daca patineaza mult rotile si sistemul 4x4 e suprasolicitat, atunci se incalzeste si pentru protectie trece automat in 2WD. In manual scrie asa (la mine e Ph2, dar e acelasi sistem): "Particularităţi ale transmisiei 4roţi motoare Dacă roţile patinează în mod excesiv, se poate ca nişte componente mecanice să încălzească. Dacă se întâmplă acest lucru: – într-un prim timp, martorul luminos "4WD Lock" clipeşte. Modul „4WD Lock” este în continuare activat, dar este recomandat să vă opriţi de îndată ce este posibil pentru a lăsa sistemul să se răcească (până
  9. Salut. E parte din functia de "confort": daca au mers recent stergatoarele de parbriz (parca in ultimul minut, nu mai stiu exact durata de timp care e luata in considerare) , atunci la cuplarea marsarierului va porni si stergatorul de luneta, ca sa ofere vizibilitate cat mai buna la manevra de mers inapoi. Din cate stiu, se poate dezactiva functia asta, daca te incurca. Doar ca nu e nicaieri in meniurile din MediaNav, trebuie apelat la cineva care se pricepe si are cu ce sa se conecteze la masina (hardware + software). Pe mine nu m-a deranjat pana acum, m-am obisnuit. Eu nu am p
  10. bbm

    Al doilea meu Duster

    Multumesc pentru sugestie, @ISZY56, era oricum in plan. Acum 2 zile i-am pus cheder sub capota, sper sa nu mai intre atata praf cum am la celalalt Duster (am luat si pentru ala cheder, inca n-am apucat sa-l montez). Am primit bandourile laterale, aparatorile de noroi, protectia pentru buza portbagajului si protectiile de plastic pentru praguri (multumesc, @PLANETARA), dar o sa montez deocamdata doar aparatorile de noroi. Restul chestiilor trebuie lipite si nu e vreme pentru asa ceva (trebuie minim 15-16 grade si dupa montarea bandourilor trebuie 24 de ore sa nu stropesc masina
  11. bbm

    Al doilea meu Duster

    Revin cu primele impresii, dupa vreo 45 km facuti prin oras (si putin in afara, vreo 7-8 km pe centura). Asa cum am spus, iese in evidenta silentiozitatea. Nu aud motorul decat atunci cand se apropie de 3000 de ture, in rest parca nici n-ar fi. In manual scrie ca primii 1000 km sa nu treci de 130 km/h si 3000 de ture, asa ca deocamdata nu am mers prea tare. Am mers cum mergeam si cu diesel-ul: schimbat in sus pe la 2500-2700 de ture (in bord imi sugereaza deja la 2000 de ture sa schimb in sus) si in jos la 1700-1800 de ture. La acelasi stil de mers, consumul pana acum e de 9l/100 km, deci
  12. bbm

    Al doilea meu Duster

    Gata, azi am ridicat masina Am mers dimineata si am facut CASCO si RCA la un prieten care e broker de asigurari (2682 lei CASCO full si 905 lei RCA cu decontare directa), dupa care am mers la dealer si am luat masina. Nu am facut decat vreo 5-6 kilometri, pana acasa, ca am avut niste treaba azi. O sa ies zilele urmatoare sa o plimb putin mai mult. Ca prima impresie, e mult mai silentioasa decat vechiul Duster. E clar mai bine atinfonata si ajuta si motorul pe benzina, care nu e asa de zgomotos ca 1.5 dCi-ul. Masina trage foarte bine, de la 1500 de ture deja se simte
  13. bbm

    Al doilea meu Duster

    Avansul l-am platit pe 17 septembrie. Deci, cam 2 luni si un pic a durat la mine de la plasarea comenzii (si plata avansului) pana cand iese masina din fabrica. O sa vedem cand ajunge efectiv la mine, in functie de programarile de la transport.
×
×
  • Creează nouă...