Sari la conținut

bbm

Members
  • Număr conținut

    76
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    12

bbm a câștigat ziua ultima dată pe 29 Noiembrie

bbm a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

67 Excelent

Despre bbm

  • Rang
    Membru

Informații profil

  • Gen:
    Male
  • Interese:
    IT, masini, tehnica, fizica
  • Oraș:
    Iasi
  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.5 4x4 110cp
  • An fabricație:
    2016

Vizitatori Recenți Profil

479 citiri profil
  1. Turmalinul Meu

    Ca probleme, am reclamat faptul ca din cand in cand, cu motorul rece, se aprinde in bord martorul de baterie si se aude un bip. E foarte scurt, maxim 2 secunde, dar de cele mai multe ori il vad cu coada ochiului, ca se stinge repede. In schimb bipaitul il aud si am zis ca daca tot o duc la service sa se uite cineva. Mi-au zis ca au testat bateria cu un tester si le-a zis ca trebuie reincarcata. Au pus-o pe un robot de incarcare si au testat-o din nou cand era incarcata complet, iar testul a iesit OK. Ce am observat e ca patesc chestia asta doar cand e foarte rece afara (sub 5 grade) si sta masina mult oprita (peste noapte sau 8-9 ore in fata biroului), iar la pornire dau pe caldura la maxim. Daca rotesc butonul 2-3 pozitii spre rece, nu mai bipaie si nu se mai aprinde nimic. I-am explicat asta si tipului de la service si a zis ca e posibil sa fie din cauza alternatorului, care la Euro 6 cu start-stop nu baga in permanenta 14V (sau 13V si ceva) in acumulator, ci e optimizat pentru consum de carburant. Doar cand creste cererea de curent incepe si el sa bage mai puternic. Am impresia (nu bag mana in foc) ca pe incalzire e o rezistenta electrica, cel putin cand e motorul rece. Daca dau pe caldura la maxim probabil ajunge sa traga mult curent brusc si pana intra alternatorul sa bage la maxim are cateva clipe in care depaseste un prag si asta face computerul de bord sa sune alarma. Altfel nu reusesc sa-mi explic comportamentul, ca in rest nu am vazut martorul ala aprins, desi am mers si cu toate luminile aprinse (faza scurta, proiectoare, stop de ceata) - singurul scenariu in care mai sunt multi consumatori electrici de putere. Din moment ce testul pe baterie a fost in regula, tot ce pot face e sa sper ca n-o sa ma lase in drum pe undeva
  2. Turmalinul Meu

    Iaca am facut si revizia saptamana trecuta, ca se adunasera peste 13.000 km de la precedenta. Din moment ce merg cam jumatate din timp in oras si la noi in Iasi e foarte mult praf, prefer sa fac mai des reviziile, ca cei 20.000 km recomandati de Dacia mi se pare un interval cam mare. Iaca a venit si pentru turmalinul meu momentul primei revizii. Desi initial imi propusesem sa o fac pe la 10.000 km, am preferat sa astept sa se termine iarna si vremea rece. Am mers acum cateva zile la service-ul Caremil din Iasi, cu urmatoarele rezultate: Kilometraj: 25502 km - totul OK pe la frane, directie, suspensii (cica nu au gasit jocuri) - placute frana: mai am 7mm din 13 mm (deci ma mai tin sigur pana la urmatoarea revizie, pe la 37 - 38.000 km, posibil chiar mai mult) Am platit urmatoarele: - ecotaxa / timbru verde = 1,38 lei - manopera = 170,24 lei - garnitura buson golire ulei = 12,51 lei - filtru ulei = 59,81 lei - filtru motorina = 103,29 lei - cartus filtrant aer = 76,14 lei - filtru habitaclu = 112,03 lei - Dacia Oil plus DPF Diesel 5W30 / 5 litri = 288,35 lei - consumabile = 5 lei TOTAL revizie: 829,02 lei Fata de revizia precedenta, de acum 8 luni, s-a scumpit destul de mult filtrul de habitaclu (cam 27 de lei in plus) . Per total am iesit cam la aceeasi suma, doar ca in martie a mai fost si niste antigel pe factura, ca a trebuit completat.
  3. La mine s-a simtit diferenta la bluetooth (se aude mai bine si ma tare cand vorbesc la telefon, iar microfonul prinde mai bine, nu trebuie sa mai ridic vocea) si la volumul pentru muzica (nu mai trebuie sa ridic pana la nivelul 12-13 pentru acelasi volum, acum ascult la 7-8). In rest, nu am vazut nici eu mare lucru diferit, banuiesc ca au mai optimizat un pic codul prin spate, unde nu se vede.
  4. @abc: la http://0-100.hotnews.ro/2017/11/24/noul-dacia-duster-porneste-de-la-12-350-euro-cu-tva-in-romania-poate-depasi-20-000-euro-cu-toate-optiunile/ sunt 2 link-uri catre PDF-uri cu specificatiile tehnice si dimensiunile noului Duster. Acolo sunt mai multe valori pentru volumul portbagajului, in functie de roata de rezerva / kit de reparatie, respectiv dupa "parcel shelf" sau "baggage cover" (banuiesc ca pe unele piete se vinde si cu acoperitoare mobila, nu cu polita rigida). Intr-adevar, eu citisem astea inainte sa apara pe site la Dacia ceva oficial, asa ca imi asum eroarea. Chiar sunt bucuros ca m-am inselat, intrucat se pare ca e mai mare putin portbagajul la noul Duster decat la al meu (e drept, cu doar 6 litri, dar e ceva in plus, nu in minus )
  5. Da, dar sa nu uitam ca Octavia are macar 15 cm in plus la lungime. Daca Duster ar avea macar 4,5 metri in loc de 4,34 (4,315 la Ph1 si Ph2), poate ar mai baga cateva zeci de litri la portbagaj. Consola aia scurta in spate, care e de mare ajutor in off-road si la parcari, automat contribuie la scaderea capacitatii de incarcare. La Octavia si altele asemenea (mai ales la break-uri), maturi jumatate de parcare cu consola spate cand parchezi. Plusuri si minusuri la fiecare
  6. @MAK asta cu portbagajul e discutabila, tinand cont ca la 4x4 au micsorat capacitatea fata de Ph2 La mine are 408 de litri (parca) si la asta nou are 376 de litri, in aceeasi configuratie, cu roata de rezerva de dimensiuni normale (mai nou au si optiunea cu roata ingusta). Si din poze mi se pare mai mic, parca spatarul scaunelor din spate e mai apropiat de pasajul rotilor, la mine la Ph2 e un mic spatiu acolo (pe care nu-l prea pot folosi, dar totusi exista ). Din fisa tehnica pare ca au micsorat putin distanta disponibila intre pasajele rotilor (latimea portbagajului) fata de Ph2, deci si asta contribuie la volum mai mic. Sper ca macar au mai marit putin habitaclulc si au facut un pic de loc in spate, ca eu sunt mai inalt si in spatele meu nu prea incape nimeni, ca trebuie sa-mi imping scaunul la maxim.
  7. A mea, cand am luat-o in 2016, era echiparea de top (Connected by Orange) si costa 18.800 de EURO (pretul total, inainte de discount-uri si Rabal), cu toate optionalele mai putin piele. Pe configuratorul Dacia pentru noul Duster (vad ca nu-i spun Duster 2) o echipare similara (toate optionalele, fara piele) iese acum 19.800 de euro, dar optionalele alese includ camera multiview, avertizor pentru unghiul mort si card acces "maini libere". Mi se pare rezonabila cresterea pretului cu cateva sute de euro la aceleasi dotari, ca ai totusi chestii in plus: interior mult mai OK (scaune profilate, MediaNav amplasat mai sus, ceasurile de bord mai moderne, computer de bord mai bun etc.), aer conditionat automat, antifonare mai buna. Intr-una din poze am observat chiar si un indicator pentru temperatura lichidului de racire a motorului :), deci au ajuns in secolul asta cu dotarile. Per total, cred ca se justifica micile diferente de pret fata de Ph2, ca nu-i chiar aceeasi masina, au mai imbunatatit chestii la ea si modificarile astea costa. Si mie mi-ar fi placut sa aiba 1.2 TCe 4x4 pe Prestige, dar probabil o vor introduce mai tarziu. Cel putin asa sper, ca poate peste 2 ani fac un upgrade si cel mai probabil voi merge pe benzina.
  8. Media Nav

    Multiplexorul e piesa originala Renault, nu o chinezarie. Montarea s-a facut legand niste fire de la multiplexor la mufa de OBD din torpedou. Legaturile sunt direct in mufa, in spate, si nu se vad. Bineinteles ca se pierde garantia, dar depinde ce vad cei de la service. La cum se verifica pe la noi, la OBD n-o sa umble prea des, decat daca au vreun recall de la Dacia sau daca ma plang eu de ceva. Eu am incercat sa fiu corect si am trimis la vocea clientului o intrebare daca se poate monta multiplexorul, eram si dispus sa platesc la reprezentanta pentru treaba asta. Dacia mi-a raspuns oficial ca nu se poate, adica nu au vrut sa-mi ia banii pe o chestie care, in mod evident, s-a putut face. Sper sa nu fie cazul sa ma cert cu ei pe tema asta, dar n-au cum sa demonstreze ca multiplexorul ala incurca sau strica ceva pe acolo - e piesa originala Renault si functioneaza exact cum o face pe toate celelalte Dustere (si alte modele Renault cu MediaNav) vandute pe alte piete.
  9. Media Nav

    Incepand din seara asta, Turmalinul meu are un upgrade la MediaNav. Am primit cadou un multiplexor de la prieteni si acum am meniurile de Eco2 si 4x4 Info De asemenea, imi arata si temperatura exterioara, intre ceas si bateria de la telefon. Am beneficiat de ajutorul unui coleg din Iasi (nu e dusterist, dar are sculele necesare), care a conectat multiplexorul la mufa de OBD si a facut setarile necesare in soft. Deocamdata afiseaza doar busola (si aia doar in mers, banuiesc ca o ia de la GPS) la 4x4 Info, unghiurile de inclinare nu le vede (apare doar "- -°"). Mai ramane sa sapam prin setari, sa vedem de unde ar trebui sa le ia. Multumiri lui @t0rquemada pentru asistenta telefonica!
  10. La mine a venit de prin vara (iulie, parca), dar nu e o rechemare, ci doar o sugestie. Nu te obliga sa mergi, nu pierzi garantia si poti merge fara probleme cu masina. Daca esti foarte constiincios cu mediul inconjurator (oarecum un paradox, ca nu-ti luai diesel daca erai) poti sa mergi si sa fii impacat pe viitor ca ai facut tot ce se poate Eu am ales sa nu merg, ca mi se par dezavantajele mai multe decat avantajele. Sa le luam deci pe rand (din punctul meu de vedere): emisii mai mici -> avantaj putere mai mica -> dezavantaj (aici teoretic ei zic ca nu umbla, dar prea multe metode prin care sa scada emisiile alea nu sunt) probabil remapare a motorului, cu accent pe conducere ECO -> dezavantaj (o sa fie ca si cum e mereu activat modul ECO din buton, adica te rogi de masina sa accelereze intr-o depasire) curatare mai deasa a filtrului de particule -> dezavantaj (daca mergi mult prin oras o sa se curete des si la un moment dat se va infunda si trebuie schimbat, operatiune care nu e deloc ieftina) A mai fost un topic prin iulie, cand a aparut campania: Pana la urma, e alegerea ta daca o faci sau nu. Mai sus ai argumentele mele, cu mare placere sunt dispus sa primesc si altele.
  11. Turmalinul Meu

    @Stef13 : vreau sa merg la revizie peste vreo 2 saptamani, ca se implinesc 12.000 km de la precedenta revizie, asa ca o sa astept pana atunci. Sper sa nu fi afectat prea tare injectoarele, ca n-am mers totusi decat 30-40 km cu ce era pe fundul rezervorului. Daca ar fi fost multa apa in motorina de cand am facut plinul, ma gandesc ca dadea eroare mai devreme. O sa-i rog pe cei de la service sa verifice. Mersi!
  12. Turmalinul Meu

    La noi in Iasi sunt doar 3 statii OMV, deci nu-i chiar asa de mare misterul. In plus, stiu ca sunt naiv, dar prefer sa cred varianta in care a fost un accident si doar pe lotul ala de carburant au fost probleme. Asa ca s-ar putea sa nu mai fie probleme pe viitor la statia asta, la fel cum se poate sa patesc la fel la statia cealalta. Deocamdata o sa trec la Rompetrol o vreme. Niste colegi de la birou mi-au recomandat sa pun de la Mol si cred ca o sa incerc, sa vad daca e vreo diferenta.
  13. Turmalinul Meu

    Intamplare nostima si nu prea: varianta scurta: mi s-a aprins un martor in bord pentru ca aveam ceva apa prin instalatia de alimentare cu carburant, de la calitatea "exceptionala" a motorinei aditivate de la OMV. varianta lunga: Miercuri seara, cand am plecat de la birou, s-a aprins in bord martorul galben pentru "control gaze esapament". Fiind patit de la Golf-ul precedent, stiu ca mersul prea mult prin oras si la turatii joase nu indeplineste conditiile pentru inceperea curatarii DPF, asa ca primul gand a fost ca s-a infundat filtrul de particule si nu si-a putut face curatarea. Totusi, in ultimii 5000 km aveam vreo 3000 facuti in afara, deci n-ar fi trebuit sa fie prea plin filtrul. Am mers cativa kilometri pana undea aveam treaba si joi dimineata, vazand ca nu s-a stins, am urmat recomandarea din manual si am mers la service-ul autorizat Dacia. Desi nu aveam programare, m-am dus si le-am explicat problema. Cand i-am zis domnisoarei ce martor s-a aprins, mi-a replicat aproape instant: "De unde ati alimentat?". I-am zis ca eu pun numai de la OMV si ocazional Rompetrol, dar numai motorina aia aditivata (MaxxMotion, respectiv Efix Plus), iar ultime alimentare fusese de al OMV. Replica a venit, din nou, aproape instant, dar de data asta cu compasiune in glas: "Ati pus de la benzinaria de la XYZ (nu-i dau numele), nu-i asa? Am avut 2 clienti carora le-au gasit colegi apa cand au desfacut" E drept ca mersesem vreo 10 km de cand se aprinsese martorul pentru alerta nivel carburant si probabil ca asta a agravat problema. Precedenta alimentare fusese pe 11 octombrie si facusem un drum de vreo 350 km in afara, apoi vreo 150 km in oras si apoi am plecat in vacanta vreo 10 zile. La intoarcere am mai facut vreo 150 km prin oras si apoi a sunat bip-ul ca trebuie sa alimentez. Tinand cont ca OMV-ul de la XYZ e in partea cealalata de oras si urma sa ajung oricum acolo in 2 zile, am zis ca n-are rost sa fac un drum doar pentru asta. Mai ales ca stiu din experienta ca mai pot face macar 30 km dupa ce se aprinde becul. Asa ca 2 zile am facut doar 2-3 drumuri scurte (3-4 km) insumand vreo 20 km. Bineinteles, asta a insemnat ca pompa a tras de pe fundul rezervorului, unde probabil ramasese mai multa apa decat motorina. Partea mai nasoala e ca in seara de miercuri am mers si am facut plinul de la OMV XYZ, asa ca le-am mai facut inca o data vanzare. Mi-e si ciuda, ca e destul de scumpa MaxxMotion fata de motorina obisnuita si iata ca tot mi-a facut probleme. Stiu ca se pot gasi explicatii (condens de prin cisterna sau rezervoare), dar tot nu e normal. Din pacate pentru ei n-o sa ma mai prinda pe acolo vreodata - e singura forma de protest pe care o am la indemana. Am plecat de la service cu programare pentru vineri, dar dupa inca vreo 10 km martorul s-a stins, probabil ca a apucat sa intre motorina noua si s-a curatat. AM anulat programarea, ca nu mai aveau ce sa verifice la service, cata vreme masina trage normal si nu mai are niciun martor aprins in bord. Scuze pentru lungimea povestii.
  14. @ISZY56, stiu ca autonomia depinde de stilul de condus si nu ma astept sa creasca / scada liniar. Bineinteles ca dupa un durm lung in afara localitatii, atunci cand intru in oras autonomia incepe sa scada drastic dupa cativa kilometri. E normal sa fie asa, ca daca ar lua in calcul doar consumul mediu de la ultima resetare (care poate fi pe cateva sute de km) nu ar fi deloc relevant. Insa problema mea este ca nu am mai intalnit asemenea scaderi bruste ale autonomiei la niciuna din masinile pe care le-am condus. La Golf-ul precedent scadea frumos si predictibil si n-am patit niciodata sa scada brusc. Ca exemplu, scaderea de la 150 km autonomie la 50 km autonomie s-a facut la Duster-ul meu dupa mai bine de 300 km facuti numai in oras, cu consumul mediu 7,3 - 7,4 l/100 km. Deci, in conditiile in care eu nu am schimbat tipul de trafic si stilul de condus, m-am trezit de la o scadere relativ liniara si predictibila (de la 400 km autonomie pana la 160 km autonomie) la una brusca, in care a scazut instant estimarea de autonomie cu 90 km. Cand s-a aprins martorul m-am uitat la indicatiile CB si-mi spunea ca aveam consumati 40,2 litri de motorina. Cum rezervorul are 50 de litri, asta inseamna ca estimarea de dinainte de a se aprinde martorul (150 km) era relativ corecta, un pic cam optimista (aproximativ 9,8 litri la un consum mediu de 7,3 l/100 km rezulta 126 km). Cand se aprinde martorul de nivel carburant, autonomia arata 40 km pentru cateva secunde, inainte sa treaca la "- -", ceea ce are oarecum sens, ca iti ofera 40 km sa ajungi o pompa. Eu mai aveam peste 9 litri in rezervor (conform CB), adica ar fi trebuit sa am un consum mediu pe ultimii kilometri de peste 22 de litri / 100 km Greu de crezut ca pot scoate cu Duster-ul diesel asa un consum, chiar si in oras. Inca n-am avut curaj sa merg pana la gol, dar am facut 40 km de cand s-a aprins martorul pana la pompa fara probleme. Cand am alimentat, CB imi arata 45,2 litri consumati si eu am pus 46,7 pana la primul click, deci inca mai era motorina in rezervor (daca luam un consum de oras de 7,5 l/100 km, cei ~3 litri din rezervor ajungeau pentru macar 40 km). In consecinta, eu cred ca totusi sunt pe undeva probleme de reglare a algoritmului de estimare a autonomiei si ca la un anumit nivel al combustibilului "intra in panica" si considera prea devreme ca nu mai este suficient combustibil in rezervor, desi, probabil, mai este pentru 100 km lejer.
  15. Mda, din pacate pare sa fie o problema cunoscuta Am mers pana acum de 4 ori la service-ul Dacia reclamand ca merge haotic indicatorul de combustibil si de fiecare data au zis ca au resetat computerul de bord (intr-una din dati l-au resoftat, cand m-am dus trimis de Vocea Clientului) si sa mai monitorizez. Face in continuare la fel si deja am inceput sa ma resemnez si sa astept reviewe-urile la Duster 2 (Ph3, de fapt). Eu ma ghidez dupa cat imi arat CB-ul ca am consumat. Cand ajunge pe la 40-42 de litri, ma duc sa fac plinul, mai ales ca stiu cat am pus data trecuta si, deci, cam cat ar trebui sa mai am in rezervor. Cam tot pe atunci mi se aprinde si martorul in bord, dar deja nu-l mai bag in seama. Am patit de cateva ori sa-mi arate autonomie 150 km si sa sara brusc la 50 km ramasi si sa se aprinda martorul, asa ca am ales sa ignor estimarile. Asa cum zicea si @Shaq, pare sa fie or problema de calcul atunci cand scade sub un anumit nivel. Faza cu prima liniuta care se stinge si se aprinde din nou a devenit la mine ceva obisnuit. Am patit sa se stinga prima data la 9 litri consumati (conform CB) si se se aprinda inapoi, ca sa se stinga din nou la 17 litri consumati Cei de la Caremil (service-ul Dacia din Iasi) mi-au bagat si mie placa cu umplut pana la primul click, mi s-a parut o explicatie "praf in ochi": sa para cat de cat tehnica, dar fara fundament. Eu n-am observat nicio diferenta (vreo 7-8 plinuri la rand umplut pana sus la buson si apoi alte 7-8 plinuri consecutive pana la primul click), asa ca am revenit la umplut pana sus, ca prefer sa am cat mai multa motorina la dispozitie Bineinteles, cand e vara si e mai cald, mai las loc si pentru vapori, nu pun chiar "cu varf". De asemenea, alimentez inainte sa plec la drum lung sau cand stiu ca mai merg macar 10-15 km pana opresc, ca sa apuc sa mai consum un pic din motorina aia de pe conducte, pana la buson.
×