Sari la conținut

bbm

Members
  • Număr conținut

    101
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    18

bbm a câștigat ziua ultima dată pe 5 Iulie 2019

bbm a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

113 Excelent

Despre bbm

  • Rang
    Senior

Informații profil

  • Interese:
    IT, masini, tehnica, fizica
  • Oraș:
    Iasi
  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.5 4x4 110cp
  • An fabricație:
    2016

Vizitatori Recenți Profil

1.238 citiri profil
  1. @MephystoEscobar eu am schimbat doar amortizoarele cu unele negre de la Mudster, doar 3,5 cm inaltare, si am pastrat arcurile originale. Dar aveam o vibratie ciudata la turatii mici si atunci am pus si kit-ul de coborare motor de la ei. Mi l-au montat cei de la service-ul Dacia la care am mers pentru revizie si a durat vreo jumatate de ora. Cred ca se poate pune la orice service mai rasarit, e nevoie doar de cheie potrivita (de preferinta cu dinamometru, ca sa le stranga la cuplul corect) si un pic de efort. Sunt, de fapt, niste suruburi mai lungi si niste distantiere, care se monteza in locul suruburilor originale. Bineinteles, o sa-ti spuna ca monteaza pe raspunderea ta, ca nu e recomandat sa umbli la suportii motorului etc. Cel putin la service-ul Dacia asa mi-au explicat. Dar am vreo 10.000 km deja cu el si nu sunt probleme.
  2. @szlehel anul trecut mie mi-au schimbat senzorul de ABS pe stanga spate (de fapt, au schimbat toata planetara, ca cica sezonrul asta e parte integranta a planetarei si nu se poate schimba doar el - cel putin asa mi-au spus la reprezentanta). A fost schimbat pe garantie. La mine se manifesta in felul urmator problema: la viteze mai mari (>120 km/h) se aprindeau martorii ABS si ESP, impreuna cu martorul multifunctional portocaliu. Chiar si dupa oprirea motorului si repornire ramaneau in continuare aprinsi. Singura varianta sa-i sting era sa stau cu motorul oprit peste 10 minute, probabil trecea un timeout si la repornire facea o scanare a senzorilor de la 0 si, evident, nu mai raporta nicio eroare senzorul de ABS. Prima data am patit pe autostrada in Germania, unde la 150 km/h mi s-au aprins brusc luminile in bord ... interesanta senzatie Am sunat la reprezentanta din Iasi si mi-au zis ca nu am ABS si ESP, sa merg mai incet si sa ma duc la cea mai apropiata reprezentanta. Cat am oprit la o benzinarie sa mananc ceva si sa caut unde gasesc o reprezentanta, au trecut alea 10-15 minute si cand am plecat s-au stins toti martorii. Am venit mai cu grija pana in Romania si nu s-au mai aprins. Dar la cateva zile dupa aceea, pe la 120 km/h iar s-au aprins si atunci mi-a fost clar ca e ceva nasol. Am oprit motorul, am asteptat 15 minute, s-au stins martorii si apoi am reusit sa provoc din nou problema mergand un pic mai tare. A doua zi eram la reprezentanta si mi-au diagnosticat eroarea. Dupa vreo cateva zile a ajuns piesa si mi-au schimbat-o si de atunci n-am mai avut nicio problema, desi am mai mers cu 120-130 km/h de ceva ori. Merita investigata si varianta asta, doar ca la mine tin bine minte ca era aprins si martorul de ABS, nu doar cel de ESP si cel multifunctional.
  3. La Duster PH2 se poate afisa temperatura exterioara pe MediaNav doar daca se conecteaza un multiplexor la CANbus, care mai ofera si ecranul de EcoDrive (statistici de consum si scor pentru cat de ecologic conduci): Eu am asa ceva de vreo 2 ani si merge fara probleme. Trebuie instalat de cineva care se pricepe, asa ca apeleaza la @t0rquemada sau la altcineva cu cunostintele corespunzatoare. Cauta pe OLX sau pe pieseauto.ro "multiplexor renault" si o sa-ti dea ceva de genul asta:
  4. @EdMdfka cred ca cel mai bine ar fi sa conduci masina dupa cum cer conditiile de pe sosea si sa te uiti mai putin la becul GSI. Dupa cum spunea si @Stef13 mai sus, ala e pus acolo ca sa incurejeze un consum cat mai economic si o sa-ti spuna sa schimbi cat mai repede in treapta superioara, dar e posibil sa nu fie tot timpul cea mai potrivita sugestie, ca el nu stie de conditiile de drum. Daca esti in trafic mai alert si vrei sa fii pregatit de o depasire, mai bine tii motorul mai turat (cu pretul unui consum un pic crescut) ca sa ai o rezerva de putere. Cand mergi la viteza constanta mult timp, atunci poti sa te uiti la ce-ti recomanda el si sa o tii la turatii mai joase. Motorul e proiectat sa faca fata si la turatii mari, si la turatii joase, nu pateste nimic. La diesel e posibil sa apara probleme cu depuneri si filtrul de particule infundat daca se merge (foarte) multa vreme subturat (1200-1500 rpm), dar la benzina nu cred ca se poate infunda filtrul asa de usor. Prin natura ei, motorina genereaza mai multe particule de dimensiuni mari dupa ardere decat benzina, care sunt captate de filtrul de particule (de la EURO5 incoace, inainte de asta ele erau scoase pe evacuare, in acel fum negru binecunoscut). Mai pe scurt: ochii la sosea si la oglinzi, nu la GSI O sa simti cand iti cere masina sa schimbi viteza, atat in sus (nu mai are putere sa traga), cat si in jos (trepideaza) si in timp o sa inveti sa nu mai bagi in seama GSI. Eu dupa 80.000 km nici nu as putea sa-ti spun unde anume am indicatoarele alea cu sageti pe bord, ca nu le mai observ.
  5. @kreeper eu am de la scutauto scutul similar, cu protectie bara (pentru Ph2): https://www.scutauto.ro/scut-auto-dacia-duster-2-5-mm-2010-2015 Eu l-am montat peste (ma rog, e de fapt sub) scutul original, n-au fost probleme. Bineinteles, mai scade un pic din garda la sol, dar eu am masina inaltata cu 3,5 cm, deci nu se simte. Nu e greu de montat daca ai cheile potrivite, doar ca e destul de incomod de tinut pe pozitie, scutul fiind destul de mare. Eu am avut acces la o rampa si am putut sta in picioare sub masina. La mine nu vine chiar perfect pe bara, ca unghiul unde e indoit scutul nu e chiar identic cu cel facut de bara, asa ca in fata sta un pic departat de bara (3-4 mm). Probabil cand o sa-l dau jos prima data il mai indoi la mana ca sa se muleze cat mai bine pe bara. Avanatajul la aluminiu e ca e mai usor fata de scutul de otel, ceea ce inseamna ca nu adaugi atat de multa greutate pe fata, unde deja ai motorul.
  6. @BogdanG mersi pentru precizari. Dupa cum am spus, mie mi le-a montat cineva acum 3 ani, asa ca nu mai tineam minte exact procedura. E bine ca ai specificat ce trebuie folosit, pentru cei care vor sa el monteze singuri.
  7. @ombun, nu cred ca e dracul chiar asa de negru Daca ai fi venit pe acest forum si ti-ai fi prezentat problemele pe care le ai, iti garantez ca ai fi fost intampinat cu multa prietenie si ti s-ar fi oferit informatiile necesare. Dar tonul tau alarmist si postarea laconica au facut sa fii privit cu circumspectie, pentru ca nu ai adus argumente si nu ai prezentat nimic concret. Sa stii ca au avut si altii inaintea ta probleme diverse cu Dusterele (chiar incepand cu prima generatie), iar unele din ele au fost individuale, iar cu altele s-au confruntat mai multi utilizatori. Pe unele chiar le-a recunoscut Dacia si s-au rezolvat pe garantie, pe altele inca nu (motorul 1.2 Tce care la unele loturi mananca ulei e o poveste in derulare, din ce stiu eu). Dupa cum a zis @Kidu mai sus, n-ai sa gasesti masina noua fara absolut nicio problema. Evident ca unele probleme sunt mai grave decat altele, dar in cazul tau in afara de defectiunea Medianav-ului (daca poti descrie mai precis despre ce e vorba?), acele zgomote nu inseamna ca masina nu merge sau ca o sa te lase in drum. Banuiesc ca Dusterul tau trage in continuare la fel, nu a intrat motorul in modul de protectie (limitare de viteza) si nici nu ai adus-o pe platforma. De aia producatorul iti da cativa ani de garantie, tocmai pentru ca nu exista masina perfecta. Faptul ca Dusterul scoate anumite sunete nu e in sine o problema si nu inseamna ca e stricata masina. Trebuie vazut de unde apar zgomotele alea, care ar putea fi cauzele si, respectiv, rezolvarile. Daca ai fi citit pe acest forum (inainte sau dupa achizitie, chiar nu conteaza) ai fi vazut ca sunt mai multi care se plang de acel sirenaj al cutiei de viteze. Cel mai probabil Dacia este constienta de aceasta problema si inginerii cauta o solutie, motiv pentru care ti s-a dat acel termen (luna noiembrie) - probabil atunci vor fi terminat de testat si aprobat rezolvarea. Spre informarea ta, nu mai exista de multa vreme "linia de export" la Dacia. Toate Dusterele sunt produse pe aceeasi linie de fabricatie, asa ca singurele diferente pot fi la piesele in sine (daca e vreun lot cu probleme) si nu la manopera. Nu sta nimeni sa scoata de pe linie un Duster "de Germania" si sa-l aranjeze mai cu grija. Eu zic sa renunti la teoriile conspiratiei, ca dauneaza grav logicii. Asa cum zicea si @taviro mai sus, ia si condu masina macar 3000 -4000 km pe diverse drumuri si ai sa-i descoperi atat partile bune si potentialul, cat si partile mai putin bune, pe care ai sa decizi apoi singur daca sunt atat de grave incat sa nu poti trai cu ele.
  8. Salut @Ionut2512 Eu am de 3 ani pe masina bandouri laterale pe usi si aripi (luate de la @PLANETARA de aici de pe forum) si n-am avut nicio problema cu ele. Am vreo 2 zgarieturi pe ele (nu foarte adanci), care ar fi ajuns pe caroserie daca nu le aveam montate, dar niciunul nu s-a dezlipit. Mie mi le-a montat cineva care se pricepe (lucreaza la service Dacia, dar mi le-a montat in timpul lui liber), dar din ce am inteles e foarte important sa cureti bine tabla acolo unde vin lipite bandourile, ca sa aiba priza buna. Daca tin eu bine minte, bandourile vin cu niste servetele cu un degresant, cu care se sterge bine zona inainte de lipire. P.S.: te-as ruga, daca se poate, un pic de grija la gramatica Nu e cazul sa te grabesti si ar fi bine sa mai dai un ochi pe text inainte de a apasa butoul "Trimite". Un text corect ajuta pe toata lumea sa inteleaga ce vrei sa spui. Mai precis, ma refer la "le ai pus", care ar trebui sa fie "le-ai pus", si la "sau dezlipit" , care ar trebui sa fie "s-au dezlipit". Si, daca nu e prea mult, incearca sa renunti la cuvantul "gen" aruncat aiurea prin propozitii.
  9. Salut @Midnighte Eu am luat iarna trecuta Dunlop Winter Sport 5, care au B la franare pe ud si C la consum, pretul fiind cam tot pe acolo (400 - 450 RON bucata). Prin review-urile si testele pe care le-am citit anul trecut inainte de achizitie se comportase destul de bine si dupa o iarna cu ele ma declar foarte multumit. Am mers si pe zapada mai mare fara probleme, iar pe ud se simte o imbunatatire clara fata de Continental-urile LX2 (all-season) cu care mi-a venit masina din fabrica. La consum nu ma pronunt, ca iarna oricum creste si eu fac destul de multe drumuri scurte, care nu ajuta din punctul asta de vedere. Despre Nokian WR D4 citisem anul trecut ca nu-s chiar rezistente pe termen lung si se uzeaza cam repede. In ceea ce priveste DOT-ul, cred ca e inca devreme sa prinzi productia 2019, ca inca mai incearca sa scape de stocurile de anul trecut si mai este un pic pana incepe sezonul cand cumpara de obicei lumea anvelope de iarna. Daca gasesti ceva fabricat pe la sfarsitul lui 2018 eu zic sa iei, ca nu s-a degradat cauciucul asa de tare in 8-9 luni, mai ales daca il iei de la un depozit mare si nu de la un magazin mic (unde nu au o hala cu conditii corespunzatoare de depozitare). Acum o luna mi-am luat cauciucuri de vara si la cele 5 magazine online unde am sunat mi-au spus ca nu-mi pot garanta DOT-ul sa fie din 2019, ci doar 2018/2019. Pana la urma au venit cu data fabricatiei 5218, adica prin decembrie. N-au avut nicio problema anvelopele, merg perfect. Spor la cumparaturi!
  10. bbm

    Duster 1.3TCe 150 4WD

    Bine ai venit pe forum, Jani! Si sa-ti fie de bine achizitia, sa te bucuri de ea fara probleme! Bandourile si eleronul le-ai luat de la reprezentanta sau le-ai montat ulterior? Imi place cum arata pe culoare asta. Tinand cont ca e motorul destul de nou si ca e cel mai puternic din gama Dacia, banuiesc ca multa lume va dori sa stie cum "trage" in combinatie cu 4x4 si, mai ales, cat consuma. Bineinteles, lumea o sa compare cu 1.5 dCi, care are putere mai mica, dar cuplu asemanator. Dar inca e devreme ca sa-ti poti face o parere si sa poti oferi niste date cat de cat obiective, ca deocamdata e in rodaj (banuiesc). Abia dupa 3 - 4000 km o sa se aseze si o sa ai valori relevante. Intre timp, drumuri bune!
  11. @Juliano mai ai nevoie de un multiplexor, care sa ia datele de la computerul de bord si sa le trimita la MediaNav. Din fabrica MediaNav-ul nu e legat la computerul de bord, asa ca nu are de unde sa stie nimic legat de consum, kilometri parcursi etc. Eu am un multiplexor din asta (e primit cadou, dar se gasesc pe okazii.ro daca dai cautare dupa "multiplexor dacia renault"). Se conecteaza la portul de diagnoza (OBD II) din torpedou. Ai doua optiuni de montare: - cumperi o mufa OBD in care bagi fifrele de la multiplexor si iti ocupi portul ala mereu - se scoate mufa aia din torpedou si se leaga firele de la multiplexor direct in pinii din mufa, prin spate Cel care mi-a instalat mie multiplexorul a ales varianta a doua si in felul asta mufa ramane disponibila (si nu stie nimeni ca ai multiplexorul, important daca te duci la garantie pentru ceva). Eu folosesc un OBD reader cu Bluetooth + aplicatia Torque pe telefon ca sa vad iarna cand s-a incalzit motorul. O alta functie buna pe care o poti activa e afisarea temperaturii exterioare pe MediaNav.
  12. @Leutzul si @taviro vad ca amandoi ati facut cam 10.000 km pe an. Se justifica GPL-ul din punct de vedere economic cu asa un rulaj? Lasand deoparte confortul psihologic (la un plin platesti mai putin), se amortizeaza investitia initiala + cheltuielile ulterioare (care nu ar fi existat daca ramanea motorul doar pe benzina)? As fi inteles la 20.000+ km pe an, ca acolo diferenta de pret intre GPL si motorina chiar se simte in timp cand inmultesti cu numarul de km. Dar la 10.000 km pe an mi se pare ca pe termen lung mai bine iti asumi ca dai mai mult la un plin si per total iesi cam tot pe acolo la bani, fara bataile de cap in plus cauzate de instalatia GPL. Cateodata am impresia ca unii pun GPL doar ca e "trendy", fara sa faca calcule pe termen lung (nu stiu daca e cazul la voi, sper ca nu). Sau e si varianta cealalta: cumpara o masina fara sa se documenteze si apoi se sperie de consum si aleg sa bage inca o tura de bani in ea ca sa aiba confortul psihologic de a nu scoate multi bani deodata cand alimenteaza.
  13. Dupa cum am scris mai demult si dupa cum precizeaza si @duster17, sunt multi soferi (cativa cunosc si eu) care nu vor si nici nu au nevoie de sute de CP, se multumesc cu 80-90 CP, care le sunt suficienti pentru stilul lor de mers. Nu toata lumea pleaca cu scartait de roti la fiecare semafor si nu toti merg cu 130-140 km/h. Sincer, pentru drumurile noastre o masina cu 90 CP este arhisuficienta, in conditiile in care autostrazi prea multe nu avem. Cel putin la noi in partea Moldovei nu prea ai unde sa mergi mai mult de 120 km/h decat pe bucati scurte (ma rog, daca esti sanatos la cap, ca idioti care se cred la Formula 1 mai exista). Eu am avut vreo cativa ani masina de 80 CP si am mers mai mult decat OK, chiar si cu 5 oameni in masina si chiar de vreo 2 ori si pe autostrada (Bucuresti - Constanta si retur). Totul tine de cat de bun sofer esti si cum te adaptezi la masina pe care o ai si la drumurile pe care mergi. Toti visam la sute de CP si masini sport, dar realitatea e ca nu avem conditii sa mergem cu asa ceva in Romania si foarte putini isi permit pretul de achizitie. Plus ca daca vrei masina sport nici nu te uiti la Dacia ca marca, nu e gandita pentru asa ceva. Legat de fiabilitate, trebuie sa intelegem ca tendinta este ca masinile sa fie schimbate mult mai des decat acum 15-20 de ani. Ma indoiesc ca vreun producator auto mai proiecteaza masinile din ziua de azi ca sa tina 10+ ani si peste 500.000 km. E adevarat ca unele exemplare vor ajunge sa tina atat sau chiar mai mult cu intretinerea corespunzatoare, dar vor fi de departe exceptia si nu regula. Plus ca marea majoritate a proprietarilor aleg in mod voit sa schimbe masina mai des (5-6 ani probabil in medie), din motive ce nu tin atat de fiabilitate (masina e inca buna), cat de costurile crescute de intretinere ale unei masini vechi, consumul mai redus la generatiile noi si tehnologiile mai noi aparute intre timp. Producatorul ii are in vedere pe cei care cumpara masina de noua, nu pe cei care o iau la mana a doua sau a treia peste cativa ani. Retragerea motorului de 1.6 SCe a fost facuta probabil in urma unor calcule, bazate pe cifrele de vanzari. Ma indoiesc ca s-au vandut atat de multe exemplare ca sa justifice mentinerea lui in oferta. Pe internet toata lumea e vocala si lauda motorul asta cat e de fiabil, dar in realitate putini il cumpara, ca se uita la consum si fac un calcul simplu: daca tin masina 5-6 ani si fac 10-15.000 km pe an, diferenta de consum de 3-4 l/100km fata de 1,2 TCe, 1.33 TCe sau, mai nou, 1.0 TCe nu se justifica. Se aduna o suma destul de mare in timp, care acopera lejer diferenta de pret la achizitie. Cel care face sub 20.000 km/an va ajunge in 10 ani abia la 200.000 km, pe care orice motor modern corect intretinut ii face lejer, indiferent de cilindree.
  14. @eman: normal ca o sa creasca consumul la viteze mari si sunt de acord ca viata motorului va fi mai mica decat la cele cu cilindree mai mare. Dar pe de alta parte gandeste-te ca cei care fac 10.000 km pe an vor fi multumiti daca motorul ajunge la 100.000 km (adica perioada de garantie) - deja asta inseamna 10 ani de folosit masina. O sa pice multe alte chestii inaintea motorului. Partea de consum iarasi nu va fi asa de speriat pentru unii oameni. Calculul lor va fi cam asa: decat sa iau motor mai mare si mai scump (sau diesel mai greu si cu taxe mai mari in viitor), iau motorul de 1.0 care consuma in oras cam tot ca 1.33 TCe si de 4-5 ori pe an cand merg la drum mai lung imi asum aia 2-3 l/100 km in plus. Eu stiu multi soferi care merg mai incetisor (deci nu au nevoie de putere 150+ CP sau acceleratii de 8 secunde 0-100 km/h) si care nu fac des drumuri mai lungi de 150 km. Daca vor neaparat Duster (pentru garda la sol, necesara pe multe din drumurile noastre), atunci pentru cei ca ei motorul asta va fi ideal, ca va fi cel mai ieftin din gama sii ii va tine 7-8 ani lejer. Pentru alea cateva ori pe an cand au de mers mai mult o sa puna deoparte 200-300 de lei pentru niste benzina in plus.
  15. Cel mai probabil motorul de 1.0 va fi disponibil doar pe 4x2, pe considerentul ca cei care aleg varianta asta nu au nevoie de cuplu prea mult si masina e mai usoara decat 4x4. Sa nu uitam ca Duster e totusi destul de usoara, asa ca un motor mic nu inseamna neaparat ca o sa gafaie la deal. Ca si putere e OK daca o sa aiba 100 CP. Daca va avea un cuplu decent va fi o alternativa buna la 1.6 SCe pentru cei care merg mult prin oras si nu vor consum de 10+ l/100 km. Probabil se va renunta la 1.6 SCe la un moment dat, exact pe considerentul de consum (si probabil putina lume il alege, chiar pe criteriul asta), chiar daca motorul in sine e mai fiabil datorita simplitatii. Dat fiind trendul de renuntare la motoarele diesel (sau macar de scadere a ponderii lor in flota), producatorii auto vor sa aiba mai multe alternative de motoare pe benzina, ca sa aiba consumatorii de unde alege. La Dacia probabil o sa fie cam asa: - 1.0 TCe pentru cei care nu fac multi km si merg mai mult prin oras - 1.33 TCe pentru cei care vor performanta si in mod expres nu vor diesel - 1.5 DCi pentru cei care ies in offroad sau au nevoie de cuplu (de ex. pentru tractare) Mie mi se pare OK sa fie cat mai multe alternative, ca sa-si gaseasca toata lumea o varianta cat mai potrivita. Chiar daca unuia i se pare o prostie sa pui un motor mic, altuia o sa i se para varianta castigatoare si o sa-l cumpere. Cati oameni, atatea pareri
×
×
  • Creează nouă...