bbm

Members
  • Număr conținut

    63
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    6

bbm a câștigat ziua ultima dată pe 23 Iunie

bbm a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

56 Excelent

Despre bbm

  • Rang
    Membru

Informații profil

  • Gen:
    Male
  • Interese:
    IT, masini, tehnica, fizica
  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.5 4x4 110cp
  • An fabricație:
    2016

Vizitatori Recenți Profil

411 citiri profil
  1. @ISZY56, stiu ca autonomia depinde de stilul de condus si nu ma astept sa creasca / scada liniar. Bineinteles ca dupa un durm lung in afara localitatii, atunci cand intru in oras autonomia incepe sa scada drastic dupa cativa kilometri. E normal sa fie asa, ca daca ar lua in calcul doar consumul mediu de la ultima resetare (care poate fi pe cateva sute de km) nu ar fi deloc relevant. Insa problema mea este ca nu am mai intalnit asemenea scaderi bruste ale autonomiei la niciuna din masinile pe care le-am condus. La Golf-ul precedent scadea frumos si predictibil si n-am patit niciodata sa scada brusc. Ca exemplu, scaderea de la 150 km autonomie la 50 km autonomie s-a facut la Duster-ul meu dupa mai bine de 300 km facuti numai in oras, cu consumul mediu 7,3 - 7,4 l/100 km. Deci, in conditiile in care eu nu am schimbat tipul de trafic si stilul de condus, m-am trezit de la o scadere relativ liniara si predictibila (de la 400 km autonomie pana la 160 km autonomie) la una brusca, in care a scazut instant estimarea de autonomie cu 90 km. Cand s-a aprins martorul m-am uitat la indicatiile CB si-mi spunea ca aveam consumati 40,2 litri de motorina. Cum rezervorul are 50 de litri, asta inseamna ca estimarea de dinainte de a se aprinde martorul (150 km) era relativ corecta, un pic cam optimista (aproximativ 9,8 litri la un consum mediu de 7,3 l/100 km rezulta 126 km). Cand se aprinde martorul de nivel carburant, autonomia arata 40 km pentru cateva secunde, inainte sa treaca la "- -", ceea ce are oarecum sens, ca iti ofera 40 km sa ajungi o pompa. Eu mai aveam peste 9 litri in rezervor (conform CB), adica ar fi trebuit sa am un consum mediu pe ultimii kilometri de peste 22 de litri / 100 km Greu de crezut ca pot scoate cu Duster-ul diesel asa un consum, chiar si in oras. Inca n-am avut curaj sa merg pana la gol, dar am facut 40 km de cand s-a aprins martorul pana la pompa fara probleme. Cand am alimentat, CB imi arata 45,2 litri consumati si eu am pus 46,7 pana la primul click, deci inca mai era motorina in rezervor (daca luam un consum de oras de 7,5 l/100 km, cei ~3 litri din rezervor ajungeau pentru macar 40 km). In consecinta, eu cred ca totusi sunt pe undeva probleme de reglare a algoritmului de estimare a autonomiei si ca la un anumit nivel al combustibilului "intra in panica" si considera prea devreme ca nu mai este suficient combustibil in rezervor, desi, probabil, mai este pentru 100 km lejer.
  2. Mda, din pacate pare sa fie o problema cunoscuta Am mers pana acum de 4 ori la service-ul Dacia reclamand ca merge haotic indicatorul de combustibil si de fiecare data au zis ca au resetat computerul de bord (intr-una din dati l-au resoftat, cand m-am dus trimis de Vocea Clientului) si sa mai monitorizez. Face in continuare la fel si deja am inceput sa ma resemnez si sa astept reviewe-urile la Duster 2 (Ph3, de fapt). Eu ma ghidez dupa cat imi arat CB-ul ca am consumat. Cand ajunge pe la 40-42 de litri, ma duc sa fac plinul, mai ales ca stiu cat am pus data trecuta si, deci, cam cat ar trebui sa mai am in rezervor. Cam tot pe atunci mi se aprinde si martorul in bord, dar deja nu-l mai bag in seama. Am patit de cateva ori sa-mi arate autonomie 150 km si sa sara brusc la 50 km ramasi si sa se aprinda martorul, asa ca am ales sa ignor estimarile. Asa cum zicea si @Shaq, pare sa fie or problema de calcul atunci cand scade sub un anumit nivel. Faza cu prima liniuta care se stinge si se aprinde din nou a devenit la mine ceva obisnuit. Am patit sa se stinga prima data la 9 litri consumati (conform CB) si se se aprinda inapoi, ca sa se stinga din nou la 17 litri consumati Cei de la Caremil (service-ul Dacia din Iasi) mi-au bagat si mie placa cu umplut pana la primul click, mi s-a parut o explicatie "praf in ochi": sa para cat de cat tehnica, dar fara fundament. Eu n-am observat nicio diferenta (vreo 7-8 plinuri la rand umplut pana sus la buson si apoi alte 7-8 plinuri consecutive pana la primul click), asa ca am revenit la umplut pana sus, ca prefer sa am cat mai multa motorina la dispozitie Bineinteles, cand e vara si e mai cald, mai las loc si pentru vapori, nu pun chiar "cu varf". De asemenea, alimentez inainte sa plec la drum lung sau cand stiu ca mai merg macar 10-15 km pana opresc, ca sa apuc sa mai consum un pic din motorina aia de pe conducte, pana la buson.
  3. Bine v-am gasit!

    @Hertia: ESP-ul la Dacia se cheama "Control dinamic traiectorie ESC cu un control subviraj şi sistem antipatinare" (extras din manual, sectiunile 2.32 si 2.36): "Un senzor de pe volan permite să se cunoască traiectoria de conducere dorită de şofer. Alţi senzori repartizaţi în vehicul măsoară traiectoria sa reală. Sistemul compară voinţa şoferului cu traiectoria reală a vehiculului şi o corectează pe aceasta din urmă, dacă este necesar, acţionând asupra frânării anumitor roţi şi/sau asupra puterii motorului, în caz de declanşare a sistemului martorul luminos clipeşte pe tabloul de bord." "În anumite situaţii (conducere pe sol foarte moale: zăpadă, noroi, nisip... sau conducerea cu lanţuri pe roţi), sistemul poate reduce puterea motorului pentru a limita patinarea. Dacă acest efect nu este dorit, este posibil să dezactivaţi funcţia prin apăsare pe contactorul "ESC". " "În momentul unui rulaj pe sol mobil (nisip, noroi, zăpadă adâncă), este recomandat să dezactivaţi ESC-ul apăsând pe contactorul „ESC”. În acest caz, numai funcţia de frânare roată cu roată rămâne activă. Această funcţie va frâna roata sau roţile care patinează pentru a permite să transmită cuplu motor pe roţile care au cea mai mare aderenţă. Acest lucru este în special util în situaţie de trecere pe două roţi în diagonală. Toate funcţiile ESC-ului vor fi din nou active la peste 50 km/h aproximativ, (60 km/h în mod 4WD Lock), sau după repornirea motorului, sau apăsând din nou pe contactorul „ESC”." La servodirectie asa se aude si la mine cand sunt rotile bracate la maxim, banuiesc ca e normal.
  4. @CDN, Bluetooth e un protocol de transmitere a datelor (nu doar audio). In cazul de fata, ceea ce preia microfonul (bun sau rau, chiar nu conteaza) este analogic si trece prin MediaNav, care-l transforma in digital si-l trimite prin Bluetooth la telefon. Daca telefonul are o implementare mai redusa a protocolului Bluetooth va suporta doar audio la calitate mai proasta, indiferent de ce poate MediaNav sa ofere. De asemenea, telefonul poate sa nu faca fata fluxului audio trimis de MediaNav: de ex. daca MediaNav trimite 320 Kbps si telefonul poate accepta doar 128 Kbps, diferenta vor fi pachete de date trimise de MediaNav dar pe care telefonul nu le-a primit, deci informatie mai putina. Ca sa fac o analogie putin trasa de par, e ca si cum ai avea cel mai tare sistem audio, cu amplificatoare scumpe si de calitate, dar boxele sunt niste chinezarii ordinare. Degeaba trimite sistemul sunetul clar si fara distorsiuni, daca boxa nu poate sa-l redea la adevarata lui calitate.
  5. La mine am avut surpriza sa se imbunatateasca destul de mult calitatea convorbirilor prin Bluetooth dupa up date de soft al MediaNav-ului, de la 7.0.x la 8.x (nu mai retin exact ce varianta, dar e cu 8). Telefonul e acelasi si chiar se aude mai bine acum interlocutorul si nici eu nu mai trebuie sa urlu spre microfon. Incearca sa vezi daca ai ultima versiune de soft, poate rezolva ceva.
  6. A mea iesea anul trecut 18.800 EUR si era varianta full, "Connected by Orange". Din ce tin minte, cam pe la 19.000 s-au oprit cam toate variantele full-options in ultimii ani. Acei 1000 EUR s-ar putea sa faca diferenta pentru unii, mai ales daca tin la 4x4, precum @Caphonne Si eu am avut aceleasi incercari de a gasi ceva pana in 20.000 EUR care sa aiba 4x4 si ceva garda la sol mai generoasa - doar Duster s-a incadrat, restul (Kadjar, Qashqai, Tiguan, Rav4) sareau bine spre 25.000 EUR (si chiar peste) daca voiam sa traga si rotile din spate. Da, variantele de baza, cu cel mai mic motor si 4x2, incepeau in jur de 20.000 EUR, dar ca plusuri erau doar interiorul si ceva gadget-uri care oricum se demodeaza in 2-3 ani sau nu le folosesc eu deloc. Eu zic ca vor pastra pretul sub pragul psihologic de 20.000 EUR, probabil un 19.800 - 19.900 pentru full-options. Oricum, eu zic ca au de unde sa acopere echipamentele suplimentare, ca vor castiga la volum. Chiar daca le scade profitul per masina cu 100-200 EUR, Duster o sa aduca in continuare sume frumusele in contul Renault. Tinand cont cate Dustere au vandut, cred ca au pastrat designul relativ la fel tocmai ca sa isi asigure clienti in continuare.
  7. Media Nav

    Am primit saptamana trecuta si un raspuns pe mail de la Vocea Clientului Dacia in legatura cu multiplexorul si functiile de Eco2 si 4x4 Info pe MediaNav: "Referitor la solicitarea dumneavoastra va informam ca in conformitate cu raspunsul departamentului tehnic, functiile mentionate nu se regasesc pe modelele Dacia" Oarecum de asteptat, nu se poate face oficial, asa ca o sa astept sa ajung spre finalul garantiei si o sa rezolv "romaneste" Ciudat e ca pe Duster 2 vor fi functiile astea pe MediaNav, deci cumva se poate, doar ca trebuie sa dai banii pe o masina noua.
  8. Recunosc ca si eu am avut aceleasi ingrijorari pe Golf-ul precedent, prima masina la care am luat contact cu S&S. Dupa ce m-am mai documentat un pic, am inteles ca (teoretic) acele componente care sunt solicitate mai intens de S&S sunt proiectate din start sa reziste la aceste regimuri de pornire si oprire repetata a motorului. De exemplu, bateria are alta tehnologie decat vechii acumulatori, care la regimul impus de S&S ar fi picat dupa 2-3 luni. Totusi, nu pot impartasi in totalitate optimismul lui @t0rquemada, tinand cont ca la acelasi Golf s-a stricat senzorul care detecta treapta de viteza (respectiv cand e schimbatorul la punctul mort) si, ca urmare, nu se mai activa S&S Speranta e ca la Duster au folosit cei de la Dacia componente mai bune. Din fericire, asta e un avantaj al faptului ca Dacia foloseste chestii de prin banca de organe Renault: sunt deja testate si revizuite pe alte masini inainte
  9. @Serghei: sunt mai multe chestii pe care le ia computerul in calcul atunci cand hotaraste daca poate sau nu sa opreasca motorul, respectiv daca trebuie sa-l porneasca. Colegul @t0rquemada poate sa-ti dea lista completa, dar din ce imi amintesc eu ar fi urmatoarele: schimbatorul la punctul mort si piciorul ridicat de pe pedala de ambreiaj (evident ) temperatura motor stare incarcare baterie temperatura exterioara stare AC (daca e pornit, temperatura interioara sa fie nu fie mult diferita fata de temepratura tinta pe caer ai cerut-o) capota inchisa senzor nivel combustibil (aveam sigur la Golf-ul precedent si nu oprea motorul cand aveam aproape gol rezervorul, nu stiu daca si la Duster tine cont) Cel mai des porneste singur de la AC. Daca ai AC pornit o sa observi ca atunci cand se activeaza S&S si se opreste motorul o sa inceapa sa creasca temperatura aerului scos pe gurile de ventilatie (cel mai probabil se opreste si compresorul de AC). Daca ai dat pe maxim de rece, o sa creasca temperatura in interior dupa 15-20 de secunde si computerul primeste de la senzorul din habitaclu o valoare peste prag + marja, deci va porni automat motorul (si, implicit, compresorul). La fel, daca abia ai pornit si motorul n-a apucat sa se incalzeasca, S&S o sa-ti opreasca motorul si dupa cateva secunde o sa-l porneasca singur inapoi, ca scade temperatura motorului sub pragul minim. Sper sa te ajute explicatiile de mai sus. Dupa cum spuneam, colegul @t0rquemada este mult mai in masura decat mine sa-ti dea mai multe detalii. Bine ai venit printre noi si spor la dusterit!
  10. Dupa cum spunea @blacka, e o evolutie. Ma asteptam totusi si la un pic de revolutie... imi pare mai mult un facelift decat un model nou. Are cam prea mult din actualul Duster ca sa-l pot considera o masina noua, cel putin din punctul meu de vedere. Pare ca luneta si al treilea geam lateral sunt la fel, ca si cum ar fi vrut sa pastreze matritele Pe de o parte e de inteles: de ce sa schimbe mai radical cand actualul design s-a vandut foarte bine. Plus ca economisesc daca mai reutilizeaza din reperele actuale. Din lateral e fix aceeasi masina, un pic mai lunga parca, si cu niste umflaturi suplimentare la stopuri. Din fata e OK, are bot de Dacie noua, in ton cu Sandero si Logan. La spate nu prea imi plac stopurile, aduc cu cele de Jeep Renegade. Stiu ca sunt parte din imaginea de marca si trebuie sa semene cu cele de Sandero si Logan, dar parca alea arata mai bine cu cele 4 patrate inauntru, au efect oarecum 3D. La fel ca @blacka, vreau sa vad ce au facut la interior, ca acolo astept modificari majore. La plansa de bord sper ca au lucrat, in special la pozitia MediaNav-ului, care merita un loc in partea de sus, sa nu mai iei privirea de la drum cand te uiti la el. Si scaunele ar putea beneficia de un pic de suport lateral suplimentar. In plus, ar putea pune o cotiera mai serioasa, integrata in consola, fara sa mai fie tunelul ala gol intre scaune si cotiera sa para o chestie adaugata ulterior la nimereala. La motoare sper sa bage 1.6 dCi de 130 CP, ca deja 1.5 dCi isi arata varsta, dupa cum spune si @yoyoandrei2000. Ar fi singura varianta ca sa nu trec la benzina peste vreo 2-3 ani, cand am de gand sa fac upgrade de la Turmalinul curent la noul Duster. Daca il mai maresc ca gabarit, chiar si cei 125 CP de pe 1.2 TCe s-ar putea sa fie la limita de jos, ca aerodinamica nu pare imbunatatita.
  11. Turmalinul Meu

    @Killer82: stiu de topic-urile legate de scoaterea fetelor de usi, le-am citit de-a lungul timpului si stiu ca nu e o operatiune de 5 minute Daca ajung in punctul ala, o sa ma documentez bine inainte si o sa cumpar tot ce trebuie, ca sa evit, pe cat posibil, surprizele (macar alea pe care le-au intalnit altii). Legat de multiplexor: daca-mi spune oficial Dacia ca nu e suportat, o sa le raspund ca e o abordare stupida (daca tot le au pe alte masini din grup) si o sa vad atunci cat de mult vreau functiile alea si daca se merita. Fiind vorba de legat ceva pe CAN in mod permanent, cred ca o sa astept pana se termina garantia si atunci oricum am in plan sa fac mai multe modificari.
  12. Media Nav

    In cadrul vizitei de azi al service-ul Dacia din Iasi, am intrebat si de multiplexorul care leaga CB la MediaNav: baietii de la service mi-au spus ca ei nu au auzit de asa ceva si nu au nicio piesa de genul asta. Au spus ca, cel mai probabil, pe alte piete se livreaza, dar nu la noi. Am dat mail la Vocea Clientului sa intreb despre asta si o sa vedem ce spune oficial Dacia despre asta. Dat fiind ca pentru problemele cu indicatorul de combustibil le-am dat un mail pe 10 iulie si inca n-am primit niciun raspuns, ma astept ca undeva prin octombrie sa-mi zica ceva. Va tin la curent daca primesc ceva oficial de la Dacia.
  13. Turmalinul Meu

    Am fost astazi la service, cu urmatoarele rezultate: bineinteles ca nu s-a auzit niciun scartait cat au mers ei cu masina si nici la testul facut impreuna cu mine pe scaunul din dreapta Ca atunci cand ajungi la doctor si nu te mai doare nimic. au verificat puntea fata si nu sunt jocuri la portiera stanga spate au zis ca nu se aude nimic si ca, daca nu e ceva mai serios, nu prea are rost sa scoata fata de usa, ca e prinsa cu niste braduti de plastic si s-ar putea sa cedeze. O sa vad in timp, daca se acutizeaza si devine mai insistent zgomotul, o sa scot eu sa vad ce-i pe acolo au repozitionat cablul de la antena. O sa vad la drum daca se mai misca plafonul. La sugestia lui @AdrianPop , o sa mai imping putin de chestiile rotunde de plastic care fixeaza plafonul, ca sa fortez buretele de dedesubt (de langa plafoniera din spate) sa stea lipit. mi-au schimbat rotile din fata cu cele din spate - in manual scrie ca trebuie facut la un an sau 20.000 km, iar la mine au trecut ambele Am intrebat si de multiplexorul care leaga CB la MediaNav, ca sa pot activa functiile Eco2Drive si 4x4 Info - descris de @t0rquemada in topicul dedicat pentru MediaNav. Baietii de la service mi-au spus ca ei nu au auzit de asa ceva si nu au nicio piesa de genul asta. Au spus ca, cel mai probabil, pe alte piete se livreaza, dar nu la noi. Am dat mail la Vocea Clientului sa intreb despre asta si o sa vedem ce spune oficial Dacia despre asta. Cam asta a fost vizita la service. Urmeaza in vreo 3000-4000 km urmatoarea revizie si sper pana atunci sa nu mai apara alte zgomote enervante.
  14. Turmalinul Meu

    Ieri am "implinit" 20.000 km, la un an si 2 saptamani de la achizitie. Pana acum sunt multumit de Turmalin, m-a dus prin locuri unde nu indrazneam sa intru cu masinile precedente si nu mi-a facut surprize. Am vinerea asta programare la service-ul Dacia din Iasi pentru niste mici probleme / zgomote pe care as vrea sa le rezolv, ca ma cam enerveaza: la denivelari scurte se aude un scartait foarte ascutit si scurt din fata. Pare ceva de cauciuc, nu suna metalic. cand pun frana se aude un scartait, foarte scurt. Face doar la prima frana dupa un timp mai indelungat, nu tot timpul. Dupa ce face, daca mai folosesc frana imediat dupa nu se mai aude. vibreaza ceva prin portiera stanga-spate, intra in rezonanta la trecerea peste denivelari. Fiind in spatele soferului, aud tot timpul si ma streseaza. tot pe drumuri denivelate se aude un zgomot deasupra capului soferului. Am impins putin cu mana plafonul si s-a oprit, deci probabil nu mai sta lipit de tabla de deasupra si tremura scartaite plasticul ala vertical de la laterala consolei centrale. Eu sunt mai inalt si ating cu genunchiul acolo. La Vocea Clientului am dat un mail pe 10 iulie legat de problemele cu indicatorul de combustibil, dar inca nu am primit niciun raspuns. Am sunat eu de 2 ori (la 4 zile dupa mail si la 2 saptamani dupa mail) si mi-au spus ca e in lucru, ca mai au de primit informatii de la Caremil (service-ul Dacia din Iasi) si de la un alt departament intern. Sincer, sunt cam dezamagit de modul in care am fost tratat. N-am primit niciun mail sau telefon cum ca au primit sesizarea (am sunat eu dupa cateva zile ca sa verific) si nici pana in ziua de azi n-am primit nimic de la ei, macar un mail cu starea investigatiei, daca tot a trecut o luna. O sa-i mai las saptamana asta si lunea viitoare stau in telefon pana imi fac legatura cu cineva mai de sus, ca deja incepe sa semene a bataie de joc.
  15. Media Nav

    @t0rquemada: Scuze pentru neintelegeri. De naviextras.com stiu, am cont facut de cand mi-am luat masina si am mai facut update candva prin toamna anului trecut, atat firmware cat si harti. Din ce spusese @maxmaia eu intelesesem (gresit, din cate imi dau seama acum) ca Dacia l-a anuntat de update si m-am gandit ca e ceva care implica mers la reprezentanta si sa faca aia de acolo ceva. Azi mi-am pus si eu update-ul (cred ca s-a ratacit prin spam notificarea de la naviextras.com) si acum am, intr-adevar, versiunea 8.0.5. La fel ca @maxmaia, nu vad mare diferenta si nu pare sa fie nimic in plus prin meniuri. Din ce am gasit pe acest la o scurta cautare pe acest f.o.r.u.m. in legatura cu acel multiplexor si functiile supimentare pentru MediaNav, am ramas cu impresia ca nu e ceva oficial si care sa poata fi instalat la reprezentanta si sa pastrez garantia. De asta te-am intrebat daca e ceva oficial de la Dacia. Personal, eu as da cateva sute de lei la reprezentanta pentru acel multiplexor si activarea functiilor de ecodrive2 si vehicle info, ca mi se par chestii faine (mai ales busola). De curiozitate, o sa incerc sa dau un telefon saptamana asta la dealer-ul din Iasi, sa vad daca au habar de asa ceva si in ce conditii m-ar putea ajuta cu chestia asta. Inca o data, scuze pentru neintelegere si multumesc pentru raspuns.