Sari la conținut

bbm

Members
  • Număr conținut

    89
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    17

bbm a câștigat ziua ultima dată pe 16 Noiembrie 2018

bbm a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

91 Excelent

Despre bbm

  • Rang
    Dusterist

Informații profil

  • Interese:
    IT, masini, tehnica, fizica
  • Oraș:
    Iasi
  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.5 4x4 110cp
  • An fabricație:
    2016

Vizitatori Recenți Profil

1.003 citiri profil
  1. Dupa cum am scris mai demult si dupa cum precizeaza si @duster17, sunt multi soferi (cativa cunosc si eu) care nu vor si nici nu au nevoie de sute de CP, se multumesc cu 80-90 CP, care le sunt suficienti pentru stilul lor de mers. Nu toata lumea pleaca cu scartait de roti la fiecare semafor si nu toti merg cu 130-140 km/h. Sincer, pentru drumurile noastre o masina cu 90 CP este arhisuficienta, in conditiile in care autostrazi prea multe nu avem. Cel putin la noi in partea Moldovei nu prea ai unde sa mergi mai mult de 120 km/h decat pe bucati scurte (ma rog, daca esti sanatos la cap, ca idioti care se cred la Formula 1 mai exista). Eu am avut vreo cativa ani masina de 80 CP si am mers mai mult decat OK, chiar si cu 5 oameni in masina si chiar de vreo 2 ori si pe autostrada (Bucuresti - Constanta si retur). Totul tine de cat de bun sofer esti si cum te adaptezi la masina pe care o ai si la drumurile pe care mergi. Toti visam la sute de CP si masini sport, dar realitatea e ca nu avem conditii sa mergem cu asa ceva in Romania si foarte putini isi permit pretul de achizitie. Plus ca daca vrei masina sport nici nu te uiti la Dacia ca marca, nu e gandita pentru asa ceva. Legat de fiabilitate, trebuie sa intelegem ca tendinta este ca masinile sa fie schimbate mult mai des decat acum 15-20 de ani. Ma indoiesc ca vreun producator auto mai proiecteaza masinile din ziua de azi ca sa tina 10+ ani si peste 500.000 km. E adevarat ca unele exemplare vor ajunge sa tina atat sau chiar mai mult cu intretinerea corespunzatoare, dar vor fi de departe exceptia si nu regula. Plus ca marea majoritate a proprietarilor aleg in mod voit sa schimbe masina mai des (5-6 ani probabil in medie), din motive ce nu tin atat de fiabilitate (masina e inca buna), cat de costurile crescute de intretinere ale unei masini vechi, consumul mai redus la generatiile noi si tehnologiile mai noi aparute intre timp. Producatorul ii are in vedere pe cei care cumpara masina de noua, nu pe cei care o iau la mana a doua sau a treia peste cativa ani. Retragerea motorului de 1.6 SCe a fost facuta probabil in urma unor calcule, bazate pe cifrele de vanzari. Ma indoiesc ca s-au vandut atat de multe exemplare ca sa justifice mentinerea lui in oferta. Pe internet toata lumea e vocala si lauda motorul asta cat e de fiabil, dar in realitate putini il cumpara, ca se uita la consum si fac un calcul simplu: daca tin masina 5-6 ani si fac 10-15.000 km pe an, diferenta de consum de 3-4 l/100km fata de 1,2 TCe, 1.33 TCe sau, mai nou, 1.0 TCe nu se justifica. Se aduna o suma destul de mare in timp, care acopera lejer diferenta de pret la achizitie. Cel care face sub 20.000 km/an va ajunge in 10 ani abia la 200.000 km, pe care orice motor modern corect intretinut ii face lejer, indiferent de cilindree.
  2. @eman: normal ca o sa creasca consumul la viteze mari si sunt de acord ca viata motorului va fi mai mica decat la cele cu cilindree mai mare. Dar pe de alta parte gandeste-te ca cei care fac 10.000 km pe an vor fi multumiti daca motorul ajunge la 100.000 km (adica perioada de garantie) - deja asta inseamna 10 ani de folosit masina. O sa pice multe alte chestii inaintea motorului. Partea de consum iarasi nu va fi asa de speriat pentru unii oameni. Calculul lor va fi cam asa: decat sa iau motor mai mare si mai scump (sau diesel mai greu si cu taxe mai mari in viitor), iau motorul de 1.0 care consuma in oras cam tot ca 1.33 TCe si de 4-5 ori pe an cand merg la drum mai lung imi asum aia 2-3 l/100 km in plus. Eu stiu multi soferi care merg mai incetisor (deci nu au nevoie de putere 150+ CP sau acceleratii de 8 secunde 0-100 km/h) si care nu fac des drumuri mai lungi de 150 km. Daca vor neaparat Duster (pentru garda la sol, necesara pe multe din drumurile noastre), atunci pentru cei ca ei motorul asta va fi ideal, ca va fi cel mai ieftin din gama sii ii va tine 7-8 ani lejer. Pentru alea cateva ori pe an cand au de mers mai mult o sa puna deoparte 200-300 de lei pentru niste benzina in plus.
  3. Cel mai probabil motorul de 1.0 va fi disponibil doar pe 4x2, pe considerentul ca cei care aleg varianta asta nu au nevoie de cuplu prea mult si masina e mai usoara decat 4x4. Sa nu uitam ca Duster e totusi destul de usoara, asa ca un motor mic nu inseamna neaparat ca o sa gafaie la deal. Ca si putere e OK daca o sa aiba 100 CP. Daca va avea un cuplu decent va fi o alternativa buna la 1.6 SCe pentru cei care merg mult prin oras si nu vor consum de 10+ l/100 km. Probabil se va renunta la 1.6 SCe la un moment dat, exact pe considerentul de consum (si probabil putina lume il alege, chiar pe criteriul asta), chiar daca motorul in sine e mai fiabil datorita simplitatii. Dat fiind trendul de renuntare la motoarele diesel (sau macar de scadere a ponderii lor in flota), producatorii auto vor sa aiba mai multe alternative de motoare pe benzina, ca sa aiba consumatorii de unde alege. La Dacia probabil o sa fie cam asa: - 1.0 TCe pentru cei care nu fac multi km si merg mai mult prin oras - 1.33 TCe pentru cei care vor performanta si in mod expres nu vor diesel - 1.5 DCi pentru cei care ies in offroad sau au nevoie de cuplu (de ex. pentru tractare) Mie mi se pare OK sa fie cat mai multe alternative, ca sa-si gaseasca toata lumea o varianta cat mai potrivita. Chiar daca unuia i se pare o prostie sa pui un motor mic, altuia o sa i se para varianta castigatoare si o sa-l cumpere. Cati oameni, atatea pareri
  4. @ramm si mie mi-a picat senzorul de ABS acum vreo 2 luni (pe la 60.000 km), mi s-au aprins in mers martorii de ABS si ESP. Dupa 10-15 minute cu motorul oprit au disparut, dar la un timp au aparut din nou si am dus-o in service. Mie mi-au inlocuit planetara, ca cica senzorul de ABS nu e piesa separata si trebuie schimbata planetara cu totul. A fost pe garantie, nu am platit nimic.
  5. Felicitari pentru achizitie si cat mai multi kilometri fara probleme! Vezi ca oglinzi incalzite ar trebui sa aiba - functioneaza incalzirea cand e pornita dezaburirea spate. La mine la Ph2 asa e (am folosit de multe ori) si m-ar mira sa nu fi pastrat asta si la modelul nou. In manualul masinii, la mine scrie asa (sectiunea "Retrovizoare"): "Cu motorul pornit, dezgheţarea este asigurată împreună cu cea a lunetei spate, consultaţi paragraful 'Lunetă spate cu dezgheţare' ". Intr-o alta conversatie aici pe forum scria cineva ca s-ar putea activa si senzorul de ploaie, care cica ar fi prezent, dar inactiv. E ceva neoficial, deci n-o sa-ti faca nimeni in reprezentanta, doar daca gasesti vreun binevoitor cu laptop care sa se priceapa.
  6. bbm

    Blue Dci 4x4 Beige Dune

    Cu riscul de a polua thread-ul colegului, in manual scrie asa (eu am Ph2, dar nu cred ca s-a schimbat mare lucru la Ph3 / Duster 2): "Modul 2WD utilizează exclusiv roţile faţă. Utilizaţi acest mod pe drumuri uscate şi aderente." "Modul AUTO distribuie automat cuplul motor între osiile faţă şi spate în funcţie de condiţiile rutiere şi de viteza vehiculului. Această poziţie optimizează ţinuta de drum. Utilizaţi acest mod pe orice tip de drum (drum uscat, zăpadă, şosea alunecoasă...) sau atunci când tractaţi (remorcă, rulotă...)." "Modul 4WD Lock distribuie cuplul motor între osiile faţă şi spate astfel încât să optimizeze capacităţile de trecere a vehiculului în situaţie orice teren. Acest mod trebuie utilizat exclusiv în afara drumurilor carosabile (de exemplu, noroi, pante abrupte, nisip)." Dupa cum puteti vedea, modul AUTO poate fi folosit pe orice fel de drum, in timp de 2WD e recomandat doar atunci cand drumul e uscat si bun. Eu am citit de la bun inceput manualul si am folosit pana acum in felul urmator modurile de 4x4: - cand e uscat pe jos tin pe 2WD - cand pe jos este ud / alunecos / mazga / frunze / zapada trec pe AUTO - cand sunt blocat si nu iese cu AUTO (zapada, noroi), trec pe 4x4 Lock pana ajung pe drum cu aderenta mai buna, cand trec inapoi pe AUTO sau 2WD, dupa caz Atentie, ca AUTO nu inseamna 4x4 permanent, ci doar ca este un calculator care decide cat cuplu sa trimita la puntea fata si cat la puntea spate. Pe drum drept si uscat o sa mearga exact ca 2WD, doar ca daca masina da sa derapeze (intrat prea tare in curba, alunecat pe drum ud), calculatorul va baga automat si spatele la treaba. Doar pe 4x4 Lock trag ambele punti in permanenta, ca e gandit sa te scoata din situatii mai dificile. De altfel, este pe undeva pe acest forum un thread in care cineva mult mai priceput ca mine explica modul de functionare al sistemului 4x4 la Duster. Daca tin eu bine minte de acolo, chiarsi pe 2WD tot este o pierdere de 1-2% catre puntea spate, din modul de constructie a sistemului. Duster-ul nu are AWD (All-Wheel Drive), adica toate rotile sa traga mereu si (eventual) cu 50/50 impartire intre punti, asa cum e XDrive de la BMW, 4Motion de la VW sau Symmetrical AWD de la Subaru. Masinile de teren mai cu blazon (Defender, Land Cruiser etc.) au un sistem 4x4 mai complex, la care se pot decupla puntile de tot (mecanic la versiunile mai vechi) si se pot bloca diferentialele, ca sa asigure tractiunea optima pe puntea / roata cu aderenta maxima. La SUV-uri (cum e si Duster) e un 4x4 mai simplu, cu acel selector care permite sa traga doar fata in 2WD (pentru optimizarea consumului) sau pe AUTO acel calculator imparte dinamic cuplul intre punti dupa conditiile de drum.
  7. Am un prieten care are o Toyota diesel cu AdBlue si din ce stiu de la el situatia e cam asa: - iarna n-a avut niciodata probleme, inclusiv cand au fost -25 de grade, deci merge fara AdBlue pana apuca sa se incalzeasca motorul si sa ajunga lichidul in parametrii optimi - computerul de bord are un contor care spune cati kilometri mai poti merge cu AdBlue-ul din rezervor - cand scade AdBlue sub un anumit prag (parca 2000 km estimati, daca tin bine minte) apare un mesaj pe CB si se aprinde un martor. Mesajul de pe CB apare la fiecare pornire a motorului, deci e mai greu de ignorat. - in cartea masinii (netestat, din motive evidente) cica zice asa: daca ajunge estimarea aia la 0 si nu mai are deloc AdBlue, motorul nu mai porneste deloc (pe langa eroarea din bord) - AdBlue se gaseste la Selgros la recipente mari, de 20 de litri parca, deci nu e obligatoriu de pus la reprezentanta sau in benzinarii, unde au de obicei sticle mai mici (2-3 litri) si mai scumpe la pret/litru. Sunt unele benzinarii (mai multe in sudul tarii si foarte multe in tarile din vest) unde se gaseste AdBlue la benzinarii la pompa: se alimenteaza si se plateste precum carburantul. Tinand cont ca nu inventeaza Dacia nimic pe frontul asta (a intrat destul de tarziu pe solutia cu AdBlue, a tot sperat ca e suficient doar DPF cu al cincilea injector de motorina si ciclu de curatare), banuiesc ca sistemul de AdBlue (cu tot ce contine el) e cumparat cel mai probabil de la Mercedes, data fiind colaborarea dintre cele 2 concerne (vezi motoarele de Renault pe clasa A, modelele aproape identice Kangoo si Citan etc.). Toate aspectele pe care le consideram noi problematice (temperatura de inghet a lichidului AdBlue, functionarea SCR la temperaturi mici, avertizare nivel AdBlue etc.) sunt de mult rezolvate la alte marci si totul va fi nou doar pentru posesorii de Dacia, nicidecum pentru proiectanti sau mecanici. Din punctul meu de vedere, diesel-ul pe automobile nu mai are viata lunga in Europa (poate 10-12 ani) si o sa ramana doar pe vehicule comerciale, unde chiar are sens (asta pana ajung electricele suficient de bune). De altfel, urmatoarea mea masina (sper Duster 2) va fi sigur pe benzina, ca deja diferentele nu mai sunt asa de mari (putere, cuplu, consum) la stilul meu de mers si nu se va mai justifica diferenta de pret pentru diesel pe termen lung (achizitie + revizii +diferenta consum). Renault se incapataneaza sa impinga 1,5 dCi-ul la Dacia si sa tot "inoveze" pe el, desi, dupa parerea mea, ar iesi mai ieftin sa foloseasca in toata gama (Dacia, Nissan si Renault) doar motorul de 1,6 diesel, cu 2 variante de putere: una cu 110-120 CP pentru Dacia si alta de 140-150 CP pentru Renault si Nissan (ca o diferenta trebuie sa fie undeva, sa nu-si canibalizeze propriile modele). Economia de timp si bani facuta prin renuntarea la 1,5 dCi ar fi bine sa o foloseasca pentru investitia in electrificare: mild-hybrid (cu sistem de 48V care sa ajute motorul termic si sa recupereze energia la franare) si hibride cu incarcare la priza si motoare mici pe benzina (cu 150-200 km autonomie electrica). Spre acolo se indreapta restul industriei si Renault are deocamdata doar Zoe (ca Twizy nu e decat un exercitiu de imagine) si nimic altceva (sedan/break, Crossover, SUV).
  8. @danezre La partea cu indicatorul de combustibil eu zic sa te obisnuiesti Stiu ca suna ciudat sa faci asta la o masina noua, dar eu am fost de 4 ori in service reclamand problema asta si n-au reusit sa imbunatateasca cu nimic afisarea nivelului. Mi-au bagat si fie faza cu "sa alimentati pana la primul click al pompei" si am incercat vreo 4-5 alimentari la rand, fara vreun efect. Oricum nu are nicio explicatie rationala chestia asta, ca senzorul ala din rezervor o sa stea la "plin" pana cand consumi ce ai pus in exces (de cand sare prima data pompa pana cand termini tu de alimentat) si abia apoi incepe sa scada. Eu m-am resemnat si ma ghidez dupa cat zice CB-ul ca am consumat si cand ajung pe la 40 de litri caut o statie de alimentare si fac plinul. In estimarea de autonomie a CB-ului nu mai am incredere de multa vreme, dupa ce la mine fluctua de la un kilometru la altul si scadea cate 30 km dintr-o data. Si eu am Dunlop Winter Sport 5, am facut vreo 3000 km cu ele si sunt foarte multumit. Sunt o imbunatatire clara de la Conti-urile din fabrica (pe care o sa le tin pe post de cauciucuri de vara, cred ca ma mai tin un sezon macar). N-am avut nicio problema sa ies din zapada cu ele si pe umezeala / mocirla se comporta exemplar.
  9. bbm

    Vreau Un Duster. Nou.

    Cred ca @22DCI se referea la faptul ca vom pati cu senzorul de AdBlue precum cu indicatorul de nivel carburant, care pe Duster nu e chiar cel mai precis din lumea automobilistica Evident ca te va avertiza in bord sa completezi, doar ca s-ar putea sa ne trezim ca daca sta masina inclinata in vreun fel anume va trebui sa completam la fiecare 2-3 litri consumati La Toyota, de exemplu, se aprinde cu vreo 2000 - 3000 km inainte sa se termine AdBlue-ul si pe la cateva sute, am impresia ca intra intr-un mod de protectie si nu te mai lasa sa accelerezi prea tare. Si daca nu completezi deloc si ajunge la zero, nu mai porneste motorul Ceva de genul asta mi-a povestit un prieten care are Hilux cu AdBlue (bineinteles, din ce a citit in manual, ca nu a incercat pe propria masina). La noi inca se gaseste mai greu AdBlue la pompa (la benzinarie), dar am vazut la Selgros bidoane mari de 20 de litri, cu tot cu furtun care sa se potriveasca. E nasol de turnat fara furtun, ca rezervorul de AdBlue e de obicei pus in compartimentul motor si la unele masini (cel mai probabil si la Duster, pe motiv de costuri) are busonul tot acolo, nu e dus pana langa cel de combustibil. Si nu cred ca e bine sa stropeasca prea multe pe sub capota, nu stiu cat de coroziv este. Ce mai nasoala parte mi se pare faptul ca AdBlue are temperatura de inghet de -11 grade Celsius, adica in perioadele mai geroase ale iernii sau in zonele de munte o sa cam inghete in rezervor. Banuiesc ca o sa fie cumva protejat recipientul, dar daca lasi masina o perioada mai lunga nepornita, probabil o sa mearga o vreme in modul "clasic", fara AdBlue, pana apuca sa se dezghete.
  10. bbm

    Turmalinul Meu

    Si un scurt review la anvelopele de iarna Dunlop Winter Sport 5: am mers cu ele cam pe toate tipurile de carosabil, inclusiv pe un pic de gheata. Se comporta foarte bine, pe asfalt umed sau cu mazga si simte diferenta (in bine) fata de Continental-urile de fabrica. Masina e mai stabila si am incredere mai mare la franare si la viraje. Bineinteles, nu merg chiar la limita aderentei, asa ca nu ma pot pronunta pentru cazurile limita. Sper doar sa se ridice la inaltimea notelor de prin testele (semi-)profesionale, daca cumva voi avea vreodata nevoie de ele sa ma salveze dintr-o situatie nasoala. Zapada prea mare n-am apucat sa testez inca, pentru ca prin zona Moldovei, pe unde am avut eu treaba, n-a mai nins de la inceputul lui decembrie 2017. Astept urmatoarea ninsoare, ca sa bag Turmalinul la joaca. La consum nu pot spune ca am observat vreo diferenta, dar asta si din cauza faptului ca am vreo luna de cand m-am hotarat sa nu mai urmaresc consumul si sa merg dupa cum am chef si dupa cum sunt conditiile. Cand e liber, ii dau cat tine, indiferent daca asta inseamna sa urc in turatii peste 3000. Ce am observat insa e ca in frana de motor, pe aceleasi portiuni pe care merg de obicei, mi se pare ca incetineste mai putin cu noile cauciucuri. Deci se pare ca totusi ar fi ceva de rating-ul ala mai mare la "rolling resistance" fata de Continental-uri. Pentru cei interesati, am un filmulet de pe camera de bord cu o bucata din drumul de azi: fara asfalt prea mult, cu noroi, zapada (putina) si niste portiuni cu gheata ( pe la minutul 17 incepe portiunea mai putin intretinuta / circulata a drumului). https://youtu.be/pnuSO-wCevU
  11. bbm

    Turmalinul Meu

    @22DCI: pana acum ma declar multumit de becuri, lumineaza clar mai bine decat cele de fabrica. Au o lumina mai alba si intensitatea luminoasa e mai mare: se reflecta mai multa lumina de pe sosea si vezi mai multe detalii. La distanta de iluminare nu am vazut o diferenta chiar asa de mare (se simte ca bat un pic mai mult, totusi), mai ales ca la mine nici nu sunt reglate sa bata foarte departe (si asa farurile sunt cam sus si nu vreau sa-i orbesc pe cei care vin din fata). Urmeaza sa vad partea de fiabilitate, din ce am citit nu ma astept sa tina mai mult de un an cele de pe faza scurta. Daca ma tin macar 1 an sau 20.000 km, o sa fiu multumit. Cand vor pica Osram-urile astea, o sa incerc si becurile de la Philips, sa vad care-i diferenta.
  12. bbm

    Turmalinul Meu

    De ieri Turmalinul a primit incaltari noi: un set de anvelope de iarna Dunlop Winter Sport 5. Le-am ales pentru ca au iesit cam cel mai bine la testul ADAC de anul asta pe dimensiunea potrivita pentru Duster (215/65 R16): https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2017_winterreifen_215_65_r16.aspx?ComponentId=301822&SourcePageId=31821 (in limba germana) si http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-ADAC-SUV-Winter-Tyre-Test-215-65-R16.htm (in limba engleza) Ce m-a interesat pe mine a fost sa se comporte bine pe carosabil ud si cu zloata, ca asta e scenariul cel mai des intalnit la noi, cel putin pe unde merg eu. Majoritatea drumurilor sunt curatate de zapada (in sensul ca nu are 30 de cm, ci doar 1-2 cm) si se da cu anti-derapant, ceea ce inseamna ca mersul efectiv pe zapada batatorita va fi rar si nu sunt foarte relevante scorurile la acest capitol. Cel mai des o sa fie ud pe jos si bucati de zapada uda / gheata prin care trebuie mers si franat. Pe tipul asta de carosabil nu pot spune ca am fost incantat de anvelopele cu care a venit Turmalinul din fabrica: pe magza patineaza foarte usor la plecarea de pe loc si la franare sau in viraje nu mi s-au parut foarte aderente. Inca n-am facut prea multi kilometri cu Dunlop-urile ca sa-mi pot face o parere, dar de revelion plec la munte si sper sa prind si un pic de zapada, sa le testez in conditii variate. Teoretic ar trebui sa mai scada consumul, dar in perioada asta e mai greu de facut comparatii, ca se incalzeste mai greu motorul si, implicit, consumul creste. All-season-urile Continental CrossContact cu care a venit Turmalinul au 27.500 km si le voi pastra pe post de cauciucuri de vara, sper sa ma mai tina inca 2 sezoane si sa le schimb in 2020 abia. Am luat niste huse pentru ele si le-am depozitat intr-o magazie. Am mai cumparat si niste becuri Osram Night Breaker Unlimited, atat pe faza scurta, cat si pe faza lunga, dar inca n-am apucat sa le montez. Sper sa ma prinda Craciunul cu lumini noi, totusi Nu prea imi place cum bat becurile din fabrica, mi se par destul de chioare si sper ca Osram-urile sa ajute in privinta asta.
  13. @dragosb, cred ca @dancolt79 stie foarte bine ca 1.2 Tce nu are DPF (cred ca are EGR, dar s-ar putea sa ma insel, nu sunt de specialitate). @dancolt79 se referea la faptul ca nu a ales diesel-ul din cauza posibilelor probleme cu DPF si EGR in regimul lui de exploatare (drumuri scurte prin oras) si s-a orientat spre 1.2 Tce. De altfel o decizie de bun simt si care o sa-i ofere costuri mai mici de intretinere pe termen lung. P.S.: Daca mai multe cuvinte sunt in aceeasi fraza, nu inseamna automat un anumit lucru, depinde si ce alte cuvinte mai sunt in fraza aia, si in ce ordine Poate ar fi bine sa citesti intreaga fraza, de la cap la coada, ca sa intelegi ce a vrut sa spuna autorul. Daca nu te opreai din citit nu ar fi fost nevoie de aceste lamuriri suplimentare.
  14. bbm

    Turmalinul Meu

    Ca probleme, am reclamat faptul ca din cand in cand, cu motorul rece, se aprinde in bord martorul de baterie si se aude un bip. E foarte scurt, maxim 2 secunde, dar de cele mai multe ori il vad cu coada ochiului, ca se stinge repede. In schimb bipaitul il aud si am zis ca daca tot o duc la service sa se uite cineva. Mi-au zis ca au testat bateria cu un tester si le-a zis ca trebuie reincarcata. Au pus-o pe un robot de incarcare si au testat-o din nou cand era incarcata complet, iar testul a iesit OK. Ce am observat e ca patesc chestia asta doar cand e foarte rece afara (sub 5 grade) si sta masina mult oprita (peste noapte sau 8-9 ore in fata biroului), iar la pornire dau pe caldura la maxim. Daca rotesc butonul 2-3 pozitii spre rece, nu mai bipaie si nu se mai aprinde nimic. I-am explicat asta si tipului de la service si a zis ca e posibil sa fie din cauza alternatorului, care la Euro 6 cu start-stop nu baga in permanenta 14V (sau 13V si ceva) in acumulator, ci e optimizat pentru consum de carburant. Doar cand creste cererea de curent incepe si el sa bage mai puternic. Am impresia (nu bag mana in foc) ca pe incalzire e o rezistenta electrica, cel putin cand e motorul rece. Daca dau pe caldura la maxim probabil ajunge sa traga mult curent brusc si pana intra alternatorul sa bage la maxim are cateva clipe in care depaseste un prag si asta face computerul de bord sa sune alarma. Altfel nu reusesc sa-mi explic comportamentul, ca in rest nu am vazut martorul ala aprins, desi am mers si cu toate luminile aprinse (faza scurta, proiectoare, stop de ceata) - singurul scenariu in care mai sunt multi consumatori electrici de putere. Din moment ce testul pe baterie a fost in regula, tot ce pot face e sa sper ca n-o sa ma lase in drum pe undeva
  15. bbm

    Turmalinul Meu

    Iaca am facut si revizia saptamana trecuta, ca se adunasera peste 13.000 km de la precedenta. Din moment ce merg cam jumatate din timp in oras si la noi in Iasi e foarte mult praf, prefer sa fac mai des reviziile, ca cei 20.000 km recomandati de Dacia mi se pare un interval cam mare. Iaca a venit si pentru turmalinul meu momentul primei revizii. Desi initial imi propusesem sa o fac pe la 10.000 km, am preferat sa astept sa se termine iarna si vremea rece. Am mers acum cateva zile la service-ul Caremil din Iasi, cu urmatoarele rezultate: Kilometraj: 25502 km - totul OK pe la frane, directie, suspensii (cica nu au gasit jocuri) - placute frana: mai am 7mm din 13 mm (deci ma mai tin sigur pana la urmatoarea revizie, pe la 37 - 38.000 km, posibil chiar mai mult) Am platit urmatoarele: - ecotaxa / timbru verde = 1,38 lei - manopera = 170,24 lei - garnitura buson golire ulei = 12,51 lei - filtru ulei = 59,81 lei - filtru motorina = 103,29 lei - cartus filtrant aer = 76,14 lei - filtru habitaclu = 112,03 lei - Dacia Oil plus DPF Diesel 5W30 / 5 litri = 288,35 lei - consumabile = 5 lei TOTAL revizie: 829,02 lei Fata de revizia precedenta, de acum 8 luni, s-a scumpit destul de mult filtrul de habitaclu (cam 27 de lei in plus) . Per total am iesit cam la aceeasi suma, doar ca in martie a mai fost si niste antigel pe factura, ca a trebuit completat.
×
×
  • Creează nouă...