Sari la conținut

bbm

Membru
  • Număr conținut

    83
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    16

bbm a câștigat ziua ultima dată pe 13 Iunie

bbm a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

83 Excelent

Despre bbm

  • Rang
    Dusterist

Informații profil

  • Interese:
    IT, masini, tehnica, fizica
  • Oraș:
    Iasi
  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.5 4x4 110cp
  • An fabricație:
    2016

Vizitatori Recenți Profil

623 citiri profil
  1. bbm

    Duster Benzina Sau Motorina?

    Am un prieten care are o Toyota diesel cu AdBlue si din ce stiu de la el situatia e cam asa: - iarna n-a avut niciodata probleme, inclusiv cand au fost -25 de grade, deci merge fara AdBlue pana apuca sa se incalzeasca motorul si sa ajunga lichidul in parametrii optimi - computerul de bord are un contor care spune cati kilometri mai poti merge cu AdBlue-ul din rezervor - cand scade AdBlue sub un anumit prag (parca 2000 km estimati, daca tin bine minte) apare un mesaj pe CB si se aprinde un martor. Mesajul de pe CB apare la fiecare pornire a motorului, deci e mai greu de ignorat. - in cartea masinii (netestat, din motive evidente) cica zice asa: daca ajunge estimarea aia la 0 si nu mai are deloc AdBlue, motorul nu mai porneste deloc (pe langa eroarea din bord) - AdBlue se gaseste la Selgros la recipente mari, de 20 de litri parca, deci nu e obligatoriu de pus la reprezentanta sau in benzinarii, unde au de obicei sticle mai mici (2-3 litri) si mai scumpe la pret/litru. Sunt unele benzinarii (mai multe in sudul tarii si foarte multe in tarile din vest) unde se gaseste AdBlue la benzinarii la pompa: se alimenteaza si se plateste precum carburantul. Tinand cont ca nu inventeaza Dacia nimic pe frontul asta (a intrat destul de tarziu pe solutia cu AdBlue, a tot sperat ca e suficient doar DPF cu al cincilea injector de motorina si ciclu de curatare), banuiesc ca sistemul de AdBlue (cu tot ce contine el) e cumparat cel mai probabil de la Mercedes, data fiind colaborarea dintre cele 2 concerne (vezi motoarele de Renault pe clasa A, modelele aproape identice Kangoo si Citan etc.). Toate aspectele pe care le consideram noi problematice (temperatura de inghet a lichidului AdBlue, functionarea SCR la temperaturi mici, avertizare nivel AdBlue etc.) sunt de mult rezolvate la alte marci si totul va fi nou doar pentru posesorii de Dacia, nicidecum pentru proiectanti sau mecanici. Din punctul meu de vedere, diesel-ul pe automobile nu mai are viata lunga in Europa (poate 10-12 ani) si o sa ramana doar pe vehicule comerciale, unde chiar are sens (asta pana ajung electricele suficient de bune). De altfel, urmatoarea mea masina (sper Duster 2) va fi sigur pe benzina, ca deja diferentele nu mai sunt asa de mari (putere, cuplu, consum) la stilul meu de mers si nu se va mai justifica diferenta de pret pentru diesel pe termen lung (achizitie + revizii +diferenta consum). Renault se incapataneaza sa impinga 1,5 dCi-ul la Dacia si sa tot "inoveze" pe el, desi, dupa parerea mea, ar iesi mai ieftin sa foloseasca in toata gama (Dacia, Nissan si Renault) doar motorul de 1,6 diesel, cu 2 variante de putere: una cu 110-120 CP pentru Dacia si alta de 140-150 CP pentru Renault si Nissan (ca o diferenta trebuie sa fie undeva, sa nu-si canibalizeze propriile modele). Economia de timp si bani facuta prin renuntarea la 1,5 dCi ar fi bine sa o foloseasca pentru investitia in electrificare: mild-hybrid (cu sistem de 48V care sa ajute motorul termic si sa recupereze energia la franare) si hibride cu incarcare la priza si motoare mici pe benzina (cu 150-200 km autonomie electrica). Spre acolo se indreapta restul industriei si Renault are deocamdata doar Zoe (ca Twizy nu e decat un exercitiu de imagine) si nimic altceva (sedan/break, Crossover, SUV).
  2. bbm

    Duster Black Touch 1,5 Dci 4X4

    @danezre La partea cu indicatorul de combustibil eu zic sa te obisnuiesti Stiu ca suna ciudat sa faci asta la o masina noua, dar eu am fost de 4 ori in service reclamand problema asta si n-au reusit sa imbunatateasca cu nimic afisarea nivelului. Mi-au bagat si fie faza cu "sa alimentati pana la primul click al pompei" si am incercat vreo 4-5 alimentari la rand, fara vreun efect. Oricum nu are nicio explicatie rationala chestia asta, ca senzorul ala din rezervor o sa stea la "plin" pana cand consumi ce ai pus in exces (de cand sare prima data pompa pana cand termini tu de alimentat) si abia apoi incepe sa scada. Eu m-am resemnat si ma ghidez dupa cat zice CB-ul ca am consumat si cand ajung pe la 40 de litri caut o statie de alimentare si fac plinul. In estimarea de autonomie a CB-ului nu mai am incredere de multa vreme, dupa ce la mine fluctua de la un kilometru la altul si scadea cate 30 km dintr-o data. Si eu am Dunlop Winter Sport 5, am facut vreo 3000 km cu ele si sunt foarte multumit. Sunt o imbunatatire clara de la Conti-urile din fabrica (pe care o sa le tin pe post de cauciucuri de vara, cred ca ma mai tin un sezon macar). N-am avut nicio problema sa ies din zapada cu ele si pe umezeala / mocirla se comporta exemplar.
  3. bbm

    Vreau Un Duster. Nou.

    Cred ca @22DCI se referea la faptul ca vom pati cu senzorul de AdBlue precum cu indicatorul de nivel carburant, care pe Duster nu e chiar cel mai precis din lumea automobilistica Evident ca te va avertiza in bord sa completezi, doar ca s-ar putea sa ne trezim ca daca sta masina inclinata in vreun fel anume va trebui sa completam la fiecare 2-3 litri consumati La Toyota, de exemplu, se aprinde cu vreo 2000 - 3000 km inainte sa se termine AdBlue-ul si pe la cateva sute, am impresia ca intra intr-un mod de protectie si nu te mai lasa sa accelerezi prea tare. Si daca nu completezi deloc si ajunge la zero, nu mai porneste motorul Ceva de genul asta mi-a povestit un prieten care are Hilux cu AdBlue (bineinteles, din ce a citit in manual, ca nu a incercat pe propria masina). La noi inca se gaseste mai greu AdBlue la pompa (la benzinarie), dar am vazut la Selgros bidoane mari de 20 de litri, cu tot cu furtun care sa se potriveasca. E nasol de turnat fara furtun, ca rezervorul de AdBlue e de obicei pus in compartimentul motor si la unele masini (cel mai probabil si la Duster, pe motiv de costuri) are busonul tot acolo, nu e dus pana langa cel de combustibil. Si nu cred ca e bine sa stropeasca prea multe pe sub capota, nu stiu cat de coroziv este. Ce mai nasoala parte mi se pare faptul ca AdBlue are temperatura de inghet de -11 grade Celsius, adica in perioadele mai geroase ale iernii sau in zonele de munte o sa cam inghete in rezervor. Banuiesc ca o sa fie cumva protejat recipientul, dar daca lasi masina o perioada mai lunga nepornita, probabil o sa mearga o vreme in modul "clasic", fara AdBlue, pana apuca sa se dezghete.
  4. bbm

    Turmalinul Meu

    Si un scurt review la anvelopele de iarna Dunlop Winter Sport 5: am mers cu ele cam pe toate tipurile de carosabil, inclusiv pe un pic de gheata. Se comporta foarte bine, pe asfalt umed sau cu mazga si simte diferenta (in bine) fata de Continental-urile de fabrica. Masina e mai stabila si am incredere mai mare la franare si la viraje. Bineinteles, nu merg chiar la limita aderentei, asa ca nu ma pot pronunta pentru cazurile limita. Sper doar sa se ridice la inaltimea notelor de prin testele (semi-)profesionale, daca cumva voi avea vreodata nevoie de ele sa ma salveze dintr-o situatie nasoala. Zapada prea mare n-am apucat sa testez inca, pentru ca prin zona Moldovei, pe unde am avut eu treaba, n-a mai nins de la inceputul lui decembrie 2017. Astept urmatoarea ninsoare, ca sa bag Turmalinul la joaca. La consum nu pot spune ca am observat vreo diferenta, dar asta si din cauza faptului ca am vreo luna de cand m-am hotarat sa nu mai urmaresc consumul si sa merg dupa cum am chef si dupa cum sunt conditiile. Cand e liber, ii dau cat tine, indiferent daca asta inseamna sa urc in turatii peste 3000. Ce am observat insa e ca in frana de motor, pe aceleasi portiuni pe care merg de obicei, mi se pare ca incetineste mai putin cu noile cauciucuri. Deci se pare ca totusi ar fi ceva de rating-ul ala mai mare la "rolling resistance" fata de Continental-uri. Pentru cei interesati, am un filmulet de pe camera de bord cu o bucata din drumul de azi: fara asfalt prea mult, cu noroi, zapada (putina) si niste portiuni cu gheata ( pe la minutul 17 incepe portiunea mai putin intretinuta / circulata a drumului). https://youtu.be/pnuSO-wCevU
  5. bbm

    Turmalinul Meu

    @22DCI: pana acum ma declar multumit de becuri, lumineaza clar mai bine decat cele de fabrica. Au o lumina mai alba si intensitatea luminoasa e mai mare: se reflecta mai multa lumina de pe sosea si vezi mai multe detalii. La distanta de iluminare nu am vazut o diferenta chiar asa de mare (se simte ca bat un pic mai mult, totusi), mai ales ca la mine nici nu sunt reglate sa bata foarte departe (si asa farurile sunt cam sus si nu vreau sa-i orbesc pe cei care vin din fata). Urmeaza sa vad partea de fiabilitate, din ce am citit nu ma astept sa tina mai mult de un an cele de pe faza scurta. Daca ma tin macar 1 an sau 20.000 km, o sa fiu multumit. Cand vor pica Osram-urile astea, o sa incerc si becurile de la Philips, sa vad care-i diferenta.
  6. bbm

    Turmalinul Meu

    De ieri Turmalinul a primit incaltari noi: un set de anvelope de iarna Dunlop Winter Sport 5. Le-am ales pentru ca au iesit cam cel mai bine la testul ADAC de anul asta pe dimensiunea potrivita pentru Duster (215/65 R16): https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2017_winterreifen_215_65_r16.aspx?ComponentId=301822&SourcePageId=31821 (in limba germana) si http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-ADAC-SUV-Winter-Tyre-Test-215-65-R16.htm (in limba engleza) Ce m-a interesat pe mine a fost sa se comporte bine pe carosabil ud si cu zloata, ca asta e scenariul cel mai des intalnit la noi, cel putin pe unde merg eu. Majoritatea drumurilor sunt curatate de zapada (in sensul ca nu are 30 de cm, ci doar 1-2 cm) si se da cu anti-derapant, ceea ce inseamna ca mersul efectiv pe zapada batatorita va fi rar si nu sunt foarte relevante scorurile la acest capitol. Cel mai des o sa fie ud pe jos si bucati de zapada uda / gheata prin care trebuie mers si franat. Pe tipul asta de carosabil nu pot spune ca am fost incantat de anvelopele cu care a venit Turmalinul din fabrica: pe magza patineaza foarte usor la plecarea de pe loc si la franare sau in viraje nu mi s-au parut foarte aderente. Inca n-am facut prea multi kilometri cu Dunlop-urile ca sa-mi pot face o parere, dar de revelion plec la munte si sper sa prind si un pic de zapada, sa le testez in conditii variate. Teoretic ar trebui sa mai scada consumul, dar in perioada asta e mai greu de facut comparatii, ca se incalzeste mai greu motorul si, implicit, consumul creste. All-season-urile Continental CrossContact cu care a venit Turmalinul au 27.500 km si le voi pastra pe post de cauciucuri de vara, sper sa ma mai tina inca 2 sezoane si sa le schimb in 2020 abia. Am luat niste huse pentru ele si le-am depozitat intr-o magazie. Am mai cumparat si niste becuri Osram Night Breaker Unlimited, atat pe faza scurta, cat si pe faza lunga, dar inca n-am apucat sa le montez. Sper sa ma prinda Craciunul cu lumini noi, totusi Nu prea imi place cum bat becurile din fabrica, mi se par destul de chioare si sper ca Osram-urile sa ajute in privinta asta.
  7. bbm

    Duster 1.2 tce 125 Cp confort

    @dragosb, cred ca @dancolt79 stie foarte bine ca 1.2 Tce nu are DPF (cred ca are EGR, dar s-ar putea sa ma insel, nu sunt de specialitate). @dancolt79 se referea la faptul ca nu a ales diesel-ul din cauza posibilelor probleme cu DPF si EGR in regimul lui de exploatare (drumuri scurte prin oras) si s-a orientat spre 1.2 Tce. De altfel o decizie de bun simt si care o sa-i ofere costuri mai mici de intretinere pe termen lung. P.S.: Daca mai multe cuvinte sunt in aceeasi fraza, nu inseamna automat un anumit lucru, depinde si ce alte cuvinte mai sunt in fraza aia, si in ce ordine Poate ar fi bine sa citesti intreaga fraza, de la cap la coada, ca sa intelegi ce a vrut sa spuna autorul. Daca nu te opreai din citit nu ar fi fost nevoie de aceste lamuriri suplimentare.
  8. bbm

    Turmalinul Meu

    Ca probleme, am reclamat faptul ca din cand in cand, cu motorul rece, se aprinde in bord martorul de baterie si se aude un bip. E foarte scurt, maxim 2 secunde, dar de cele mai multe ori il vad cu coada ochiului, ca se stinge repede. In schimb bipaitul il aud si am zis ca daca tot o duc la service sa se uite cineva. Mi-au zis ca au testat bateria cu un tester si le-a zis ca trebuie reincarcata. Au pus-o pe un robot de incarcare si au testat-o din nou cand era incarcata complet, iar testul a iesit OK. Ce am observat e ca patesc chestia asta doar cand e foarte rece afara (sub 5 grade) si sta masina mult oprita (peste noapte sau 8-9 ore in fata biroului), iar la pornire dau pe caldura la maxim. Daca rotesc butonul 2-3 pozitii spre rece, nu mai bipaie si nu se mai aprinde nimic. I-am explicat asta si tipului de la service si a zis ca e posibil sa fie din cauza alternatorului, care la Euro 6 cu start-stop nu baga in permanenta 14V (sau 13V si ceva) in acumulator, ci e optimizat pentru consum de carburant. Doar cand creste cererea de curent incepe si el sa bage mai puternic. Am impresia (nu bag mana in foc) ca pe incalzire e o rezistenta electrica, cel putin cand e motorul rece. Daca dau pe caldura la maxim probabil ajunge sa traga mult curent brusc si pana intra alternatorul sa bage la maxim are cateva clipe in care depaseste un prag si asta face computerul de bord sa sune alarma. Altfel nu reusesc sa-mi explic comportamentul, ca in rest nu am vazut martorul ala aprins, desi am mers si cu toate luminile aprinse (faza scurta, proiectoare, stop de ceata) - singurul scenariu in care mai sunt multi consumatori electrici de putere. Din moment ce testul pe baterie a fost in regula, tot ce pot face e sa sper ca n-o sa ma lase in drum pe undeva
  9. bbm

    Turmalinul Meu

    Iaca am facut si revizia saptamana trecuta, ca se adunasera peste 13.000 km de la precedenta. Din moment ce merg cam jumatate din timp in oras si la noi in Iasi e foarte mult praf, prefer sa fac mai des reviziile, ca cei 20.000 km recomandati de Dacia mi se pare un interval cam mare. Iaca a venit si pentru turmalinul meu momentul primei revizii. Desi initial imi propusesem sa o fac pe la 10.000 km, am preferat sa astept sa se termine iarna si vremea rece. Am mers acum cateva zile la service-ul Caremil din Iasi, cu urmatoarele rezultate: Kilometraj: 25502 km - totul OK pe la frane, directie, suspensii (cica nu au gasit jocuri) - placute frana: mai am 7mm din 13 mm (deci ma mai tin sigur pana la urmatoarea revizie, pe la 37 - 38.000 km, posibil chiar mai mult) Am platit urmatoarele: - ecotaxa / timbru verde = 1,38 lei - manopera = 170,24 lei - garnitura buson golire ulei = 12,51 lei - filtru ulei = 59,81 lei - filtru motorina = 103,29 lei - cartus filtrant aer = 76,14 lei - filtru habitaclu = 112,03 lei - Dacia Oil plus DPF Diesel 5W30 / 5 litri = 288,35 lei - consumabile = 5 lei TOTAL revizie: 829,02 lei Fata de revizia precedenta, de acum 8 luni, s-a scumpit destul de mult filtrul de habitaclu (cam 27 de lei in plus) . Per total am iesit cam la aceeasi suma, doar ca in martie a mai fost si niste antigel pe factura, ca a trebuit completat.
  10. La mine s-a simtit diferenta la bluetooth (se aude mai bine si ma tare cand vorbesc la telefon, iar microfonul prinde mai bine, nu trebuie sa mai ridic vocea) si la volumul pentru muzica (nu mai trebuie sa ridic pana la nivelul 12-13 pentru acelasi volum, acum ascult la 7-8). In rest, nu am vazut nici eu mare lucru diferit, banuiesc ca au mai optimizat un pic codul prin spate, unde nu se vede.
  11. @abc: la http://0-100.hotnews.ro/2017/11/24/noul-dacia-duster-porneste-de-la-12-350-euro-cu-tva-in-romania-poate-depasi-20-000-euro-cu-toate-optiunile/ sunt 2 link-uri catre PDF-uri cu specificatiile tehnice si dimensiunile noului Duster. Acolo sunt mai multe valori pentru volumul portbagajului, in functie de roata de rezerva / kit de reparatie, respectiv dupa "parcel shelf" sau "baggage cover" (banuiesc ca pe unele piete se vinde si cu acoperitoare mobila, nu cu polita rigida). Intr-adevar, eu citisem astea inainte sa apara pe site la Dacia ceva oficial, asa ca imi asum eroarea. Chiar sunt bucuros ca m-am inselat, intrucat se pare ca e mai mare putin portbagajul la noul Duster decat la al meu (e drept, cu doar 6 litri, dar e ceva in plus, nu in minus )
  12. Da, dar sa nu uitam ca Octavia are macar 15 cm in plus la lungime. Daca Duster ar avea macar 4,5 metri in loc de 4,34 (4,315 la Ph1 si Ph2), poate ar mai baga cateva zeci de litri la portbagaj. Consola aia scurta in spate, care e de mare ajutor in off-road si la parcari, automat contribuie la scaderea capacitatii de incarcare. La Octavia si altele asemenea (mai ales la break-uri), maturi jumatate de parcare cu consola spate cand parchezi. Plusuri si minusuri la fiecare
  13. @MAK asta cu portbagajul e discutabila, tinand cont ca la 4x4 au micsorat capacitatea fata de Ph2 La mine are 408 de litri (parca) si la asta nou are 376 de litri, in aceeasi configuratie, cu roata de rezerva de dimensiuni normale (mai nou au si optiunea cu roata ingusta). Si din poze mi se pare mai mic, parca spatarul scaunelor din spate e mai apropiat de pasajul rotilor, la mine la Ph2 e un mic spatiu acolo (pe care nu-l prea pot folosi, dar totusi exista ). Din fisa tehnica pare ca au micsorat putin distanta disponibila intre pasajele rotilor (latimea portbagajului) fata de Ph2, deci si asta contribuie la volum mai mic. Sper ca macar au mai marit putin habitaclulc si au facut un pic de loc in spate, ca eu sunt mai inalt si in spatele meu nu prea incape nimeni, ca trebuie sa-mi imping scaunul la maxim.
  14. A mea, cand am luat-o in 2016, era echiparea de top (Connected by Orange) si costa 18.800 de EURO (pretul total, inainte de discount-uri si Rabal), cu toate optionalele mai putin piele. Pe configuratorul Dacia pentru noul Duster (vad ca nu-i spun Duster 2) o echipare similara (toate optionalele, fara piele) iese acum 19.800 de euro, dar optionalele alese includ camera multiview, avertizor pentru unghiul mort si card acces "maini libere". Mi se pare rezonabila cresterea pretului cu cateva sute de euro la aceleasi dotari, ca ai totusi chestii in plus: interior mult mai OK (scaune profilate, MediaNav amplasat mai sus, ceasurile de bord mai moderne, computer de bord mai bun etc.), aer conditionat automat, antifonare mai buna. Intr-una din poze am observat chiar si un indicator pentru temperatura lichidului de racire a motorului :), deci au ajuns in secolul asta cu dotarile. Per total, cred ca se justifica micile diferente de pret fata de Ph2, ca nu-i chiar aceeasi masina, au mai imbunatatit chestii la ea si modificarile astea costa. Si mie mi-ar fi placut sa aiba 1.2 TCe 4x4 pe Prestige, dar probabil o vor introduce mai tarziu. Cel putin asa sper, ca poate peste 2 ani fac un upgrade si cel mai probabil voi merge pe benzina.
  15. bbm

    Media Nav

    Multiplexorul e piesa originala Renault, nu o chinezarie. Montarea s-a facut legand niste fire de la multiplexor la mufa de OBD din torpedou. Legaturile sunt direct in mufa, in spate, si nu se vad. Bineinteles ca se pierde garantia, dar depinde ce vad cei de la service. La cum se verifica pe la noi, la OBD n-o sa umble prea des, decat daca au vreun recall de la Dacia sau daca ma plang eu de ceva. Eu am incercat sa fiu corect si am trimis la vocea clientului o intrebare daca se poate monta multiplexorul, eram si dispus sa platesc la reprezentanta pentru treaba asta. Dacia mi-a raspuns oficial ca nu se poate, adica nu au vrut sa-mi ia banii pe o chestie care, in mod evident, s-a putut face. Sper sa nu fie cazul sa ma cert cu ei pe tema asta, dar n-au cum sa demonstreze ca multiplexorul ala incurca sau strica ceva pe acolo - e piesa originala Renault si functioneaza exact cum o face pe toate celelalte Dustere (si alte modele Renault cu MediaNav) vandute pe alte piete.
×