Sari la conținut

bbm

Members
  • Număr conținut

    103
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    19

bbm a câștigat ziua ultima dată pe 24 Septembrie 2020

bbm a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

119 Excelent

Despre bbm

  • Rang
    Senior

Informații profil

  • Interese:
    IT, masini, tehnica, fizica
  • Oraș:
    Iasi
  • Stare:
    Posesor de Duster
  • Motor:
    1.5 4x4 110cp
  • An fabricație:
    2016

Vizitatori Recenți Profil

1.596 citiri profil
  1. Depinde ce intelege fiecare prin "in timp". Unii vor ca masina sa-i tina 4-5-6 ani, timp in care aduna 150-200.000 km, iar altii vor sa lase masina mostenire copiilor peste 10-12 ani, eventual cu 500-600.000+ km. A mea e Ph2 din iulie 2016 si are aproape 100.000 km, fara probleme majore. Ma astept sa mai tina lejer inca 4 ani si 100.000 km, cata vreme am grija de ea. Din punctul meu de vedere, orice masina moderna (chiar si Dacia, asa low-cost cum este ea) ajunge fara probleme la 200.000 km daca faci reviziile la timp (chiar mai repede, la noi - preferabil la 12-15.000 km si nu la ul
  2. https://jalopnik.com/thieves-steal-a-car-in-20-seconds-by-remotely-cloning-t-1826451687 Pentru marci mai scumpe se merita. Cu cateva sute de dolari / euro (emitator, antene, microcontroller etc.) pot fura o masina pe care o duc la dezmembrari si in cateva ore e deja bucati. Tinand cont ca pot vinde doar jantele de la un Mercedes pentru macar 400-500 de euro, probabil e rentabil. Ma indoiesc ca se risca cineva sa faca asa ceva pentru o Dacie sau un Renault, ca sunt ieftine piesele pentru ele si nu iese profit.
  3. @MephystoEscobar eu am schimbat doar amortizoarele cu unele negre de la Mudster, doar 3,5 cm inaltare, si am pastrat arcurile originale. Dar aveam o vibratie ciudata la turatii mici si atunci am pus si kit-ul de coborare motor de la ei. Mi l-au montat cei de la service-ul Dacia la care am mers pentru revizie si a durat vreo jumatate de ora. Cred ca se poate pune la orice service mai rasarit, e nevoie doar de cheie potrivita (de preferinta cu dinamometru, ca sa le stranga la cuplul corect) si un pic de efort. Sunt, de fapt, niste suruburi mai lungi si niste distantiere, care se monteza in
  4. @szlehel anul trecut mie mi-au schimbat senzorul de ABS pe stanga spate (de fapt, au schimbat toata planetara, ca cica sezonrul asta e parte integranta a planetarei si nu se poate schimba doar el - cel putin asa mi-au spus la reprezentanta). A fost schimbat pe garantie. La mine se manifesta in felul urmator problema: la viteze mai mari (>120 km/h) se aprindeau martorii ABS si ESP, impreuna cu martorul multifunctional portocaliu. Chiar si dupa oprirea motorului si repornire ramaneau in continuare aprinsi. Singura varianta sa-i sting era sa stau cu motorul oprit peste 10 minute, probabi
  5. La Duster PH2 se poate afisa temperatura exterioara pe MediaNav doar daca se conecteaza un multiplexor la CANbus, care mai ofera si ecranul de EcoDrive (statistici de consum si scor pentru cat de ecologic conduci): Eu am asa ceva de vreo 2 ani si merge fara probleme. Trebuie instalat de cineva care se pricepe, asa ca apeleaza la @t0rquemada sau la altcineva cu cunostintele corespunzatoare. Cauta pe OLX sau pe pieseauto.ro "multiplexor renault" si o sa-ti dea ceva de genul asta:
  6. @EdMdfka cred ca cel mai bine ar fi sa conduci masina dupa cum cer conditiile de pe sosea si sa te uiti mai putin la becul GSI. Dupa cum spunea si @Stef13 mai sus, ala e pus acolo ca sa incurejeze un consum cat mai economic si o sa-ti spuna sa schimbi cat mai repede in treapta superioara, dar e posibil sa nu fie tot timpul cea mai potrivita sugestie, ca el nu stie de conditiile de drum. Daca esti in trafic mai alert si vrei sa fii pregatit de o depasire, mai bine tii motorul mai turat (cu pretul unui consum un pic crescut) ca sa ai o rezerva de putere. Cand mergi la viteza constanta mult timp,
  7. @kreeper eu am de la scutauto scutul similar, cu protectie bara (pentru Ph2): https://www.scutauto.ro/scut-auto-dacia-duster-2-5-mm-2010-2015 Eu l-am montat peste (ma rog, e de fapt sub) scutul original, n-au fost probleme. Bineinteles, mai scade un pic din garda la sol, dar eu am masina inaltata cu 3,5 cm, deci nu se simte. Nu e greu de montat daca ai cheile potrivite, doar ca e destul de incomod de tinut pe pozitie, scutul fiind destul de mare. Eu am avut acces la o rampa si am putut sta in picioare sub masina. La mine nu vine chiar perfect pe bara, ca unghiul unde e indoit scutul
  8. @BogdanG mersi pentru precizari. Dupa cum am spus, mie mi le-a montat cineva acum 3 ani, asa ca nu mai tineam minte exact procedura. E bine ca ai specificat ce trebuie folosit, pentru cei care vor sa el monteze singuri.
  9. @ombun, nu cred ca e dracul chiar asa de negru Daca ai fi venit pe acest forum si ti-ai fi prezentat problemele pe care le ai, iti garantez ca ai fi fost intampinat cu multa prietenie si ti s-ar fi oferit informatiile necesare. Dar tonul tau alarmist si postarea laconica au facut sa fii privit cu circumspectie, pentru ca nu ai adus argumente si nu ai prezentat nimic concret. Sa stii ca au avut si altii inaintea ta probleme diverse cu Dusterele (chiar incepand cu prima generatie), iar unele din ele au fost individuale, iar cu altele s-au confruntat mai multi utilizatori. Pe unele chiar le
  10. Salut @Ionut2512 Eu am de 3 ani pe masina bandouri laterale pe usi si aripi (luate de la @PLANETARA de aici de pe forum) si n-am avut nicio problema cu ele. Am vreo 2 zgarieturi pe ele (nu foarte adanci), care ar fi ajuns pe caroserie daca nu le aveam montate, dar niciunul nu s-a dezlipit. Mie mi le-a montat cineva care se pricepe (lucreaza la service Dacia, dar mi le-a montat in timpul lui liber), dar din ce am inteles e foarte important sa cureti bine tabla acolo unde vin lipite bandourile, ca sa aiba priza buna. Daca tin eu bine minte, bandourile vin cu niste servetele cu un degre
  11. Salut @Midnighte Eu am luat iarna trecuta Dunlop Winter Sport 5, care au B la franare pe ud si C la consum, pretul fiind cam tot pe acolo (400 - 450 RON bucata). Prin review-urile si testele pe care le-am citit anul trecut inainte de achizitie se comportase destul de bine si dupa o iarna cu ele ma declar foarte multumit. Am mers si pe zapada mai mare fara probleme, iar pe ud se simte o imbunatatire clara fata de Continental-urile LX2 (all-season) cu care mi-a venit masina din fabrica. La consum nu ma pronunt, ca iarna oricum creste si eu fac destul de multe drumuri scurte, care nu aj
  12. Bine ai venit pe forum, Jani! Si sa-ti fie de bine achizitia, sa te bucuri de ea fara probleme! Bandourile si eleronul le-ai luat de la reprezentanta sau le-ai montat ulterior? Imi place cum arata pe culoare asta. Tinand cont ca e motorul destul de nou si ca e cel mai puternic din gama Dacia, banuiesc ca multa lume va dori sa stie cum "trage" in combinatie cu 4x4 si, mai ales, cat consuma. Bineinteles, lumea o sa compare cu 1.5 dCi, care are putere mai mica, dar cuplu asemanator. Dar inca e devreme ca sa-ti poti face o parere si sa poti oferi niste date cat de cat
  13. @Juliano mai ai nevoie de un multiplexor, care sa ia datele de la computerul de bord si sa le trimita la MediaNav. Din fabrica MediaNav-ul nu e legat la computerul de bord, asa ca nu are de unde sa stie nimic legat de consum, kilometri parcursi etc. Eu am un multiplexor din asta (e primit cadou, dar se gasesc pe okazii.ro daca dai cautare dupa "multiplexor dacia renault"). Se conecteaza la portul de diagnoza (OBD II) din torpedou. Ai doua optiuni de montare: - cumperi o mufa OBD in care bagi fifrele de la multiplexor si iti ocupi portul ala mereu - se scoate mufa aia din torpe
  14. @Leutzul si @taviro vad ca amandoi ati facut cam 10.000 km pe an. Se justifica GPL-ul din punct de vedere economic cu asa un rulaj? Lasand deoparte confortul psihologic (la un plin platesti mai putin), se amortizeaza investitia initiala + cheltuielile ulterioare (care nu ar fi existat daca ramanea motorul doar pe benzina)? As fi inteles la 20.000+ km pe an, ca acolo diferenta de pret intre GPL si motorina chiar se simte in timp cand inmultesti cu numarul de km. Dar la 10.000 km pe an mi se pare ca pe termen lung mai bine iti asumi ca dai mai mult la un plin si per total iesi cam tot pe a
  15. Dupa cum am scris mai demult si dupa cum precizeaza si @duster17, sunt multi soferi (cativa cunosc si eu) care nu vor si nici nu au nevoie de sute de CP, se multumesc cu 80-90 CP, care le sunt suficienti pentru stilul lor de mers. Nu toata lumea pleaca cu scartait de roti la fiecare semafor si nu toti merg cu 130-140 km/h. Sincer, pentru drumurile noastre o masina cu 90 CP este arhisuficienta, in conditiile in care autostrazi prea multe nu avem. Cel putin la noi in partea Moldovei nu prea ai unde sa mergi mai mult de 120 km/h decat pe bucati scurte (ma rog, daca esti sanatos la cap, ca idioti
×
×
  • Creează nouă...