Sari la conținut

Sfaturi cutie automata


Postări Recomandate

La coborari o treci pe manual si schimbi tu sa ai frana de motor. Bine, caricatura de frana de motor ...... motor turbo, clapeta drived by wire, emisii .... dar e mai mult decat nimic.

La semafor, cand stau mult si mai ales cand intra S&S, trec in P (motorul e oricum oprit ...) si las frana. Nu-mi place sa ma orbeasca ala din fata cu franele lui si atunci incerc ca nici eu sa nu-l orbesc pe cel din spate.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 17
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Ai interpretat gresit . Intotdeauna folosesc frana de motor. Chiar si in oras. Am doua masini, deci pot sa fac comparatie. Duster 1.33 / 150CP/ EDC si Rover 45, Euro 3, aspirat, MPI, clapeta

@calinescu26, poti lasa in P dupa ce pornesti motorul dar inca nu pleci. Despre frana automata sunt multe discutii pe forumuri, sunt useri care au semnalat unele probleme la unele modele Dacia \Renaul

Posted Images

Daca ai spus caricatură am presupus că e de rău tare , stai liniștit că  un  motor aspirat de 1.3 nu ține mai bine chiar deloc este exact la fel ,o cilindree mare face diferența nu că accelerația e pe cablu sau pe fir ! Da care este faza cu accelerația că nu înțeleg din moment ce nu o folosești deloc la frÂna de motor ,te întreb serios?! 

Editat de Mak
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai interpretat gresit :-D.

Intotdeauna folosesc frana de motor. Chiar si in oras.

Am doua masini, deci pot sa fac comparatie. Duster 1.33 / 150CP/ EDC si Rover 45, Euro 3, aspirat, MPI, clapeta de acceleratie cu cablu. Si pot sa bag la comparatie si Loganul de 1,4 / 75CP pe care l-am avut 16 ani. La motoarele vechi, aspirate, cand inchizi acceleratia intra frana de motor 100%. La motoarele noi, turbo, cu clapeta drive by wire, la frana de motor, clapeta de acceleratie nu se inchide complet din prima, din mai multe motive cum ar fi:

- inertia compresorului care ar crea o suprapresiune care ar face daune in timp - e mai simplu si mai ieftin sa plimbi aerul prin cilindrii decat sa mai montezi o supapa blow-out

- chestii ecologice si protectie catalizator - depresiunea mare si brusca din admisie care ar duce la aspiratia de cantitati mari de gaze de carter si vapori de benzina din filtru de carbune

Dupa un timp, cred ca dupa ce by-pass-ul turbinei e optim si presiunile s-au echilibrat in galeria de admisie, parca incepe sa se simta mai bine frana de motor, dar nu se compara cu cea de pe Rover sau Logan.

Au fost persoane care si-au schimbat masina din cauza franei de motor slabe la motoarele cu clapeta drive-by wire - GIL26 stie unul :wub::wub: (GIL26 - n-am gasit emoticonul cu draculet  :flowers:)

 

  • Like 2
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

Legat de prima intrebare nu stiu cum se comporta Duster 1.3 TCe EDC dar la toate masinile cu transmisie automata (si motoare de la 4.5 la 1.2 aspirate sau turbate) in atatia ani au fost foarte rare situatiile cand am trecut pe modul manual (desigur si functie de tipul transmisiei), la Van Diesel robotizat actual in aproape sapte ani am trecut pe manual doar pentru teste, chiar daca am urcat si coborat pante abrupte (cu inclinatii destul de mari) si destul de des nu a fost nevoie sa trec in modul manual (avand si o frana de motor destul de OK), insa despre asta a detaliat anterior colegul @gic :thumbsup: care a scris foarte bine si corect :yes:, avand chiar un “Duster 1.33 / 150CP/ EDC” facand si o comparatie cu celelalte masini pe care le are sau avut, mai adaug doar ca asta poate sa depinda atat de masina cat si de sofer \stil de condus, de situatie (panta in cazul de fata), etc. ..

Legat de a doua intrebare raspunsul este da, si asa cum ti-am sugerat anterior este bine ca prima oara sa citesti si manualul de utilizare al masinii mai ales cele referitoare la transmisia automata, iti atasez doar ca ex doua capturi din acesta:

CutieAutomata1.png

CutieAutomata2.png

CutieAutomata3.png

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • @Attila  salut si bun venit in aceasta comunitate  Daca cauti si pe acest forum gasesti destule informatii si experiente despre acest subiect, si la Duster ph3 1.2 TCe (motor H5F410) mesajul “Verifica Injectia” poate avea mai multe potentiale cauze implicit rezolvari si este recomandat ca inainte de a schimba orice componente (ex bujii, bobine, sau chiar “Am inlocuit motorul cu unul second hand in stare buna , dar problema a ramas la fel”) sa se faca o diagnosticare si verificarile aferente necesare, este bine chiar si pentru acest motor SH sa faci o diagnoza conforma preferabil cu un tester dedicat Dacia \Renault si functie de rezultate urmati ceilalti pasi, altfel fara sa oferi alte detalii (eventuale coduri de eroare, valori ale parametrilor, simptome, etc.) cred ca este greu ca cineva pe forum sa tea jute concret \corect si sa iti spuna cauza exacta (sau cauzele) acestui mesaj.
    • Normal... pentru că 1,2 TCe - exista informații, există #motorgate trebuie doar căutate (nu neapărat pe forum) Motor predispus la probleme, chiar și cu injecția actualizată la zi (sunt vreo 3 softuri și vreo 6 calibrări diferite). Pașii erau: 1 diagnoză și identificare injecție 2 luat compresie 3 actualizare injecție 4 schimbat motor (dacă ăla vechi e varză)   Pentru funcționare staționară la ralanti (încălzire habitaclu) investiți în webasto e mai ieftin.
    • Buna ziua . Avem 2 Dacia Duster 1.2TCE 4x4 2018, mentionez ca masinile sunt folosite la paza, circula de 5 ani exclusiv in oras, si fac si stationari cu mototul pornit .masinile au in jur de 140.000 km Probleme au inceput astfel : -mesaj “verifica injectia” si mergea in 3 pistoane cumva si nu mai targea masina Am fost la mecanic a spus ca e problema motorul . Am inlocuit motorul cu unul second hand in stare buna , dar problema a ramas la fel , s-au inlocuit bujii, bobine , dar problema persista . Mentionez ca , daca merg la drum mai lung si merg turata cu ea drum mai lung, se stinge tot si merge perfect , dupa 2-3 zile de circulat in oras, problema revine . rog un sfat , daca a mai patit cineva, ca nu reusim sa rezolva problema .   multumesc anticipat
    • Salut, detin un duster 2 din 2018 si as dori sa stiu daca pot schimba stopurile actuale (cele in forma de cruce) cu cele de pe modelul facelift (in forma de y). Multumesc!
    • Prafosu' a primit "incaltari" noi:   ...Aceleasi BFG AT ko2, dar pe bleu.   
×
×
  • Creează nouă...