Sari la conținut

Sfaturi cutie automata


Postări Recomandate

La coborari o treci pe manual si schimbi tu sa ai frana de motor. Bine, caricatura de frana de motor ...... motor turbo, clapeta drived by wire, emisii .... dar e mai mult decat nimic.

La semafor, cand stau mult si mai ales cand intra S&S, trec in P (motorul e oricum oprit ...) si las frana. Nu-mi place sa ma orbeasca ala din fata cu franele lui si atunci incerc ca nici eu sa nu-l orbesc pe cel din spate.

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 17
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Ai interpretat gresit . Intotdeauna folosesc frana de motor. Chiar si in oras. Am doua masini, deci pot sa fac comparatie. Duster 1.33 / 150CP/ EDC si Rover 45, Euro 3, aspirat, MPI, clapeta

@calinescu26, poti lasa in P dupa ce pornesti motorul dar inca nu pleci. Despre frana automata sunt multe discutii pe forumuri, sunt useri care au semnalat unele probleme la unele modele Dacia \Renaul

Posted Images

Daca ai spus caricatură am presupus că e de rău tare , stai liniștit că  un  motor aspirat de 1.3 nu ține mai bine chiar deloc este exact la fel ,o cilindree mare face diferența nu că accelerația e pe cablu sau pe fir ! Da care este faza cu accelerația că nu înțeleg din moment ce nu o folosești deloc la frÂna de motor ,te întreb serios?! 

Editat de Mak
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ai interpretat gresit :-D.

Intotdeauna folosesc frana de motor. Chiar si in oras.

Am doua masini, deci pot sa fac comparatie. Duster 1.33 / 150CP/ EDC si Rover 45, Euro 3, aspirat, MPI, clapeta de acceleratie cu cablu. Si pot sa bag la comparatie si Loganul de 1,4 / 75CP pe care l-am avut 16 ani. La motoarele vechi, aspirate, cand inchizi acceleratia intra frana de motor 100%. La motoarele noi, turbo, cu clapeta drive by wire, la frana de motor, clapeta de acceleratie nu se inchide complet din prima, din mai multe motive cum ar fi:

- inertia compresorului care ar crea o suprapresiune care ar face daune in timp - e mai simplu si mai ieftin sa plimbi aerul prin cilindrii decat sa mai montezi o supapa blow-out

- chestii ecologice si protectie catalizator - depresiunea mare si brusca din admisie care ar duce la aspiratia de cantitati mari de gaze de carter si vapori de benzina din filtru de carbune

Dupa un timp, cred ca dupa ce by-pass-ul turbinei e optim si presiunile s-au echilibrat in galeria de admisie, parca incepe sa se simta mai bine frana de motor, dar nu se compara cu cea de pe Rover sau Logan.

Au fost persoane care si-au schimbat masina din cauza franei de motor slabe la motoarele cu clapeta drive-by wire - GIL26 stie unul :wub::wub: (GIL26 - n-am gasit emoticonul cu draculet  :flowers:)

 

  • Like 2
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

Legat de prima intrebare nu stiu cum se comporta Duster 1.3 TCe EDC dar la toate masinile cu transmisie automata (si motoare de la 4.5 la 1.2 aspirate sau turbate) in atatia ani au fost foarte rare situatiile cand am trecut pe modul manual (desigur si functie de tipul transmisiei), la Van Diesel robotizat actual in aproape sapte ani am trecut pe manual doar pentru teste, chiar daca am urcat si coborat pante abrupte (cu inclinatii destul de mari) si destul de des nu a fost nevoie sa trec in modul manual (avand si o frana de motor destul de OK), insa despre asta a detaliat anterior colegul @gic :thumbsup: care a scris foarte bine si corect :yes:, avand chiar un “Duster 1.33 / 150CP/ EDC” facand si o comparatie cu celelalte masini pe care le are sau avut, mai adaug doar ca asta poate sa depinda atat de masina cat si de sofer \stil de condus, de situatie (panta in cazul de fata), etc. ..

Legat de a doua intrebare raspunsul este da, si asa cum ti-am sugerat anterior este bine ca prima oara sa citesti si manualul de utilizare al masinii mai ales cele referitoare la transmisia automata, iti atasez doar ca ex doua capturi din acesta:

CutieAutomata1.png

CutieAutomata2.png

CutieAutomata3.png

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Caut sa cumpar duster benzina preferabil cu gpl Preferabil second-hand (de la primul proprietar) dar accept si masina ,,tri-hand’’ cu conditia sa fie bine ingrijita (nu doar intretinuta).   Caut sa cumpar de la cineva care a tinut la masina respectiva. Fara probleme la motor  / transmisie sau estetice la caroserie. Preferabil fabricatie incepand cu 2015. Motor sce 1.6,  sau k4m 1.6., eventual accept si un 1.3 tce, in functie de starea masinii ce mi se prezinta. Cumpar doar direct de la proprietar fara nici un fel de interlocutor/ intermediar. Preferabil din zona bucuresti ilfov. Buget aprox. 7000e     Nota; Pana acum am vazut 8 dustere si problemele s-au tinut lant, cu toate ca la telefon mi-au fost prezentate ca fiind ,,e tipla dom-le’’.  Motoare sau transmisii sau/si caroserii cu tot felul de probleme,  serii cu cifre lipsa la motor,  actele nu corespundeau cu persoana care imi prezenta masina,   fiscal; promis ,,dupa cateva zile’’ de la tipi cel putin dubiosi care nu aveau masina pe numele lor si care nu ma puteau pune in legatura cu proprietarul din acte si care se ,,opareau'' instant cand soliciam detalii mai amanuntite,  sau cand refuzam sa achit ,,un avans’’, sau cand solicitam testare sau urcarea masini pe o rampa, .etc. etc.
    • Nu ingheata acolo jos sau daca ingheata, rezistenta e minima. Cel mai des iti ingheata in partea de sus si mai apoi pe laterala inspre spate a usii fata ( din cauza chederului dintre usi, de pe cantul usii spate ).
    • Am vazut intr-un ca exista niste chedere suplimentare la usi in partea de jos - care inchide peste pragul usii.        Daca ai treaba sau prinzi niste drumuri cu noroaie prin partea de jos a usii,  pe langa acea vana de plastic prin care se scurge apa - mai exista din loc in loc niste gaurele mici apox 3-4 mm prin care banuiesc ca se poate clipSa acel cheder de cauciuc.      Cand speli masina si mergi prin baltoace = prin acele orificii pregaurite - intra apa destul de binisor in interiorul fetei de usa.      In clipul vizionat domnul zicea ca se pot comanda de la Reprezentanta Dacia doar.      Intrebarea ar fi pentru cei care aveti - sau ati comandat, cum se comporta IARNA acel cheder de jos,  ingheata frecvent  - ati intampinat probleme de genul ?!    
    • Salutare,   Scriu tot in acest topic pentru ca are legatura cu ...blocul de lumini.  Cam in urma cu 1 an , atunci cand semnalizez ( mai mult dreapta decat pe stanga ) imi reseteaza sistemul de cruise control.  NU i-l pune in "standby" ca si atunci cand apesi "0" pe volan.  Ci are acelasi efect ca si cand , acum pornesti masina sau cand treci de pe limitare la crusie .  Adica in loc sa apara viteza memorata, apare "---" cele 3 liniute.  Simptomul bine inteles, erea acompaniat de nefunctionarea claxionului cu pozitia / faza scurta aprinsa.  Am schimbat acu 1 saptamana blocul de lumini cu unul....NO NAME BRAND...250lei. Ok funcioneaza...am testat sa vad daca imi afecteaza cruise control si nimic timp de ...5 zile pot sa zic. Azi dimineata spre servici ...a aparut problema.  cum semnalizez dreapta imi dezactiveaza cruise control. ..dar nu este la fiecare semanlizare.  E total aleatorio.   Cu blocul vechi la fel erea.  Tin sa mentionez ca am un Duster PH2 2014 1.6 16v k4m 4x4 laureate..cred..nu imi aduc aminte exact daca e laureate.  Cineva a intampinat cu un astfel  de caz?  
    • Din cate stiu pentru Duster HJD ph3 motoarele 1.3 TCe H5H470 \490 sunt cu o transmisie 4x2 TL4, motoarele H5H480 \494 sunt cu transmisie 4x4 TL8.
×
×
  • Creează nouă...