Sari la conținut

Anvelope Offroad & All-Terrain AT


Postări Recomandate

Presiunea foarte mica se practica la MT-uri sau Simex, sunt colegi care merg cu 0.8-1.2 dar acolo vorbim de o guma mai mare de 235 montata pe cea mai ingusta janta adica J5-J5.5.Eu cu resapatele mele am mers la minim 1.6-1.8 dar eu am si camere montate pe interior :).Voi stiti mai bine si nu este un lucru general valabil pentru ca aveti gume diferite.

Din ce am vazut in pozele lui @cain BFG AT KO2 calca diferit, are alta suprafata de contact in functie de presiune.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 620
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Salutare , MT-urile pe Duster sunt destul de zgomotoase , mai ales la viteze in care ajunge toata vibratia in zona de rezonanta armonica a masinii ( de ex pe la 40-50 km/h - viteza cu care se merge d

Am citit cu interes acest topic. Pentru mine alegerea gumelor a pornit de la un adevar deja demonstrat : nu exista anvelopa care sa exceleze la toate aplicatiile. Trebuie sa stii clar ce vrei, adica i

https://youtu.be/dJXymJjmTwU

Posted Images

Din pacate argumentele de genul "ma enervez" nu sunt pentru un topic tehnic dedicat din care, multi isi vor culege informatiile mai tarziu

1 presiunea lui @timekruzer, la momentul respectiv era 1.4, nu 1 sau 1.2!

2 comentariul unui pilot experimentat de la fata locului a fost cu explicatii concrete de ce nu merge sub 1.8 aducand in discutie si subiectul camerelor care nu dau voie la dejantare.

3 dimensiunile AT-urilor nu sunt, asa cum zice si @Caphonne, dimensiuni care sa tina roata presata pe janta. Daca ar exista beadlock-uri, situatia ar fi alta dar... nu cred ca-si pune nimeni pe masina asa ceva.

4 din cauza dimensiunilor si in cazul unei alunecari laterale (cu sprijinire intr-un mal al santului) va duce la miscarea anvelopei in lateral in asa fel incat exista posibilitatea dejantarii.

5 din cauza crampoanelor laterale (aderentei crescute in cazul prezentat in foto), in viteza anvelopa se misca prea mult in lateral si exista riscul dejantarii.

6 pentru oricine vrea sa inteleaga cum este fenomenul (experimentul asta poate fi facut cu orice roata), puteti desumfla rotile la 1.6 atm si sa faceti un traseu cu jaloane. Se va vedea imediat cum se plimba masina oe perna creata de anvelope. Este foarte adevarat ca la AT-uri sau MT-uri, fiind ranforsarea laterala mai serioasa nu se va simti la fel ca ca niste anvelope normale dar, tos se va simti!

7 si eu mergeam pe presiune scazuta 1.6 pe MT-uri la inceputuri dar, mergand pe un drum de macadam (pe un drum de macadam) am simtit cum se misca mult pe anvelope si... tot acelasi pilot, mentionat la pct 2, mi-a zis despre presinea ce o foloseste el mereu pe astfel de drumuri (min 1.8 dar, cel mai frecvent, 2.0 sau peste). Totusi, in acea situatie, la trecerea printr-un rau am lovit un bolovan care... mi-a strambat janta. Poate ca daca aveam anvelopele mai tari... imi sarea nitel volanul din mana.

 

Editat de danielcojocar
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce se vede in poza NU s-a intamplat din cauza presiunii scazute in pneuri, ci din cauza vitezei cu care a fost abordata curba.

 

Din cauza presiunii scazute, "cascadoria" din poza s-a lasat cu o dejantare.

 

(pune explicatia completa sa stie toata lumea ce s-a intamplat, cei care n-au fost acolo nu isi dau seama din poza ca s-a lasat cu dejantare)

 

Pai... intrebarile ce te enerveaza pe tine au si argumentari simple! Ba chiar, unele din ele, le-ai vazut si tu pe viu! Daca pe tine te enerveaza sa inveti din experienta altora, pe mine nu ma enerveaza sa incerc sa fac viitorii cititori sa invete inainte de a face o "nefacuta"!

Asadar, viitori cititori, presiunea scazuta in pneuri, pentru a doua intrebare pusa la postul #519, poate duce la:

7c12a7d8402c82f2ec940981d86dcd39.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ridicarea pe doua roti s-a produs din cauza presiunii prea scazute, care a dus la dejantare în momentul când mașina a apăsat maxim pe roata respectiva. Cu presiune minim 1 7 -1.8, la viteza cu care a intrat, ar fi derapat, nu s-ar fi ridicat. Faptul ca flancul cauciucului a cedat, scăzând brusc înălțimea rotii combinat cu faptul ca janta s-a înfipt în pământ au dus la cascadoria respectiva. Zombi rămăsese cu presiunea prea scăzută de la un traseu anterior, unde mersese mult mai ușor. Personal, nu as cobora sub 1.6 în bfg at, indiferent de traseu. Mai trebuie ținut cont și de faptul ca alea sunt 225/70, deci talon mai mare bine fata de 215/65.

Editat de 77Dan
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 weeks later...

Nu stiu nimic de Lassa insa in banii aia mai poti sa iei Toyo Open Country AT 2 plus, care au un renume in spate si gasesti reviewuri destule pt ca sunt foarte populare.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sunt turcesti, stai linistit, cumpara ceva cunoscut chiar daca mai pui 30-40 lei per anvelopa, Toyo imi plac si mie.Daca vrei ceva mai low cost mai bine te uiti la Matador Izzarda 360-380 lei dimensiunea standard.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...