Sari la conținut

Înlocuire baterie


Postări Recomandate

Ar fi trebuit sa menționez că si la vechea baterie alternatorul tot așa încărca 14,9 V. Mă gândesc ca era pe ”ducă” bateria și încerca s-o ”forțeze”. Când a montat bateria (înainte de a o pune pe mașină) am văzut că avea 12,73 V - de fapt am si măsurătoarea anexata la garanție. De aia zic, deși nu mă pricep (deci doar bănuiesc) că BMS -ul încă încărca la fel ca la vechea baterie, urmând să se adapteze în următoarea perioada la noua baterie. Oricum voi urmări si voi posta și aici ce ce întâmplă. Acei 14,91V la incarcare au fost masurati la atelier dupa montarea bateriei noi. Nu am facut încă acest test acasa. Mulțumesc mult pentru răspuns/informații.

 

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 92
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Da, tocmai de aceea la mine a devenit reflex apasarea butonului imediat dupa pornirea motorului, chiar daca il pot dezactiva (sau ma rog inhiba) permanent din soft nu am facut asta pentru ca din cand

Pe frânare se face recuperare de energie, tensiunea se duce la 15,6V iar bateria clasică e fiartă la propriu, pierde electrolit prin evaporare și în câteva luni, regim de taxi, e moartă. Și nu, d

Gil26 Am citit mai atent raspunsurile tale, pentru care îți muțumesc încă o dată, și am înțeles  mai bine după ce am cautat cu expresia cheie pe care mi-ai dat-o ”încărcare pilotată” si am găsit

Posted Images

Repet, pe langa tensiune importante sunt si celelalte caracteristici ale bateriei, iar in softul masinii sunt si ceilalti parametri plus multe alte conditionari. Iar referitor la "... si la vechea baterie alternatorul tot așa încărca 14,9 V ..." conteaza cu ce, cum si cand se masoara aceasta tensiune (variatia acesteia poate sa fie chiar si la cateva zeci de milisecunde), dar reiterez ca doar tensiunea nu este relevanta.

LE: tinand cont de ceea ce ai editat /adaugat bateria noua poate sa fie OK, conteaza si cum o "gestioneaza" softul masinii.

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Gil26

Am citit mai atent raspunsurile tale, pentru care îți muțumesc încă o dată, și am înțeles  mai bine după ce am cautat cu expresia cheie pe care mi-ai dat-o ”încărcare pilotată” si am găsit asta, pentru motorul TCe 100 GPL : 

”- Facilități de electrificare: sistem Start & Stop dezactivabil.

- Frânare cu recuperare de energie: suportă ESM (Energy Smart Management) - un sistem (controlat de BMS - Battery Management System) care permite recuperarea energiei cinetice produse prin decelerare / frânare de către alternator și stocarea ei în baterie.

Funcțiile care consumă energie electrică (încălzire, lumini, radio etc.) sunt alimentate direct de baterie pentru a ușura munca alternatorului.

Energia recuperată este folosită în special pentru a reporni motorul/vehiculul. Bateria este de tip EFB (Enhanced Flooded Battery) cu încărcare pilotată (cu gamă largă de tensiune de lucru: 12,8-14,4 Volți și cu 15 Volți pe frânare când se recuperează energia). Dacă bateria este înlocuită cu una clasică sau AGM sistemul Start&Stop va fi dezactivat și veți pierde și încărcarea pilotată a bateriei, cu efecte negative asupra fiabilității consumatorilor (cum ar fi sistemul de iluminare, care va suporta defecte mai dese decât ar trebui). Deși în teorie puteți înlocui o baterie EFB cu una AGM (care și ele suportă Start&Stop), cele AGM sunt destinate mașinilor cu motoare mai puternice/mari, cu consumatori mai mari și mai mulți, ca urmare, ESM+BMS trebuie re-configurat dacă schimbați o baterie EFB cu AGM;”

Doar ca fapt divers și oarecum amuzant pentru postura în care mă aflu, legat de lacunele mele privind bateria mașinii: puștiul meu este inginer de calculatoare, a studiat la Goteborg iar lucrarea de master a făcut-o pe o temă de la Volvo Trucks:  Reinforcement Learning-Based Cell Balancing for Electric Vehicles. În prezent este angajat Volvo Cars ... și deși îmi doresc să vină acasă ... nu cred că sunt șanse.

Multumesc ! 

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cu placere, dar nu stiu unde ai gasit ceea ce ai citat ("seamana" putin a ChatGPT) pentru ca sunt destule greseli si inadvertente, se poate folosi si o baterie AGM inloc de EFB iar softul masinii sa stie asta, Stop&Start (asa este corect si NU Start&Stop) are mult mai multe conditionari, gama de tensiune de lucru: 12,8-14,4 V poate sa fie mult mai larga, tensiunea "15 Volți pe frânare când se recuperează energia" poate sa fie diferita functie de mai multi factori , repet mai ales la 1.0 TCe GPL unde energia se gestioneaza la sange (plus ca la alt model sunt cunoscute problemele cu incarcarea pilotata, senzorul curent baterie, ESM, este si un OTS.), etc. ... deci in acel citat /material sunt si destule greseli, iar despre acest subiect poate sa fie o discutie mult mai lunga.

PS: asa este, din pacate multi tineri valorosi sunt plecati si lucreaza pe alte meleaguri, pe aici am mai ramas noi "pensionarii" :(

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Folosesc Chat GPT, dar cu atenție. Dacă nu pui corect întrebarea poți primi răspunsuri aiurea. În general îl folosesc cam ca un motor de căutare. Informația este de aici:   https://www.facebook.com/watch/?v=301927721758287 . Sunt inginer dar nu de electrice sau auto, asa ca nu mă pricep grozav la asta însă înțeleg repede. Și pe mine m-a nedumerit chestia cu AGM pt că eu stiam ca este compatibila. Mă bucur ca-mi atragi atenția! 

De fapt primesti raspunsuri aiurea chiar și dacă pui corect și documentat, întrebarea. Asta e cu AI ... deocamdată

 

 

 

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca bateria de prim montaj a tinut patru ani si jumatate in conditii de exploatare preponderent urban /Bucuresti si trafic aglomerat, S&S activat, etc. inseamna ca sistemul isi face treaba si nu sunt "motive de ingrijorare". Totusi cred ca este bine sa se monitorizeze bateria noua in perioada urmatoare, indicat cu un tester de baterie si via diagnoza, sau macar cu multimetrul. Tangential la asta maine iti trimit un PM si putem discuta cateva detalii daca doresti.

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Acum vreo 2 ani am inlocuit si eu bateria originala la Duster-ul meu cu care circul preponderent in Bucuresti la ore de varf undeva la 20-25km/zi. Bateria originala a rezistat fix 4 ani ceea ce e normal inteleg pentru regimul de exploatare al masinii. Mentionez ca si la masina anterioara (Logan) tot atat ma tinea o baterie obisnuita.

Am optat pentru o baterie Exide AGM 70Ah pentru care am modificat in diagnoza parametrul curent de pornire care initial avea o valoare mai mica (720 Ah vs 760 Ah). Sunt foarte multumit de alegerea facuta si cred ca o baterie AGM este intotdeauna o optiune mai buna pentru o masina cu sistem "stop-start" fiindca rezista mai bine in timp la cicluri de descarcare/incarcare incomplete etc.

Mentionez ca in mod uzual dezactivez sistemul "stop-start" al masinii si chiar si asa bateria EFB originala a masinii nu a rezitat mai mult de 4 ani. Acest lucru ma face sa cred ca nu neaparat acest sistem scurteaza viata bateriei ci mai mult modul de exploatare urban care face ca bateria sa nu se incarce corespunzator.

Editat de andrei_s
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

:thumbsup: , poate doar cu mentiunea ca softul si componentele injectiei la Duster H79 ph2 4x2 1,6 16v 114CP H4M738 sunt putin diferite fata de Duster HJD 4x2 1.0 TCe GPL H4D(460) cu GPF, iar daca softul nu "stie" ca are baterie AGM atunci pe aceasta o va incarca tot ca pe una EFB. In rest de acord cu cele scrise, inclusiv la modul /regimul de exploatare al masinii.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...