Sari la conținut

Dezactivare Sistem S&S - Stop and Start


Postări Recomandate

  • 4 years later...
  • Răspunsuri 60
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Condiţii pentru repornirea automată a motorului: Funcţie Stop&Start dezactivată de şofer SAU viteza vehiculului depăşeşte 5 km/h (deplasare vehicul = pornire automată) SAU este sele

Sau poti sa lasi masina asa cum a venit din fabrica si sa apesi butonul de dezactivare a sistemului de oprire automata la prima oprire in trafic a motorului. Evident tot enervant este dar nu la fel de

S&S nu are relevanta la consum, are însă relevanta la păstrarea unui aer mai curat în oraș. Eu îl vad ca pe o cheltuiala pe care mi-o asum pentru a-i deranja mai puțin pe ceilalți. În situațiile î

Posted Images

Probabil ca nu mai este chiar interesant topicul, dar eu m-am lovit in 2 situatii de oprirea motorului de catre sistemul S&S, situatii care au fost la limita cu sifonarea caroseriei.

De aceea am sa incerc schema electrica de mai jos in speranta evitarii situatiilor viitoare neplacute in trafic.

E o schema de principiu de functionare din care lipsesc siguranta de protectie pe alimentare circuit, regulatorul de tensiune (IN:14.4V...8V, OUT: 5V) si butonul de oprire modul(alimentare) in vederea diverselor verificari care au alergie la dezactivarea S&S.

1_pulse_delay_10sec_arduino2.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Schema aceasta cu releul a fost oferita si de @volverine in pag. 4 din acest topic.

Dar asa este, sunt metode mult mai simple de dezactivare permanenta S&S, ex prin suntarea contactorului capota motor (folosita si de alti colegi de forum), inhibare din soft via diagnoza cu derivatele DDT2000 cu mentiunea ca inhibarea este diferita de dezactivare (care este mult mai complexa S&S fiind prezent in cateva calculatoare si multe interconditionari) dar care practic are acelasi efect, etc.

 

Si desigur cea mai simpla metoda dezactivarea prin apasarea butonului, pe care o folosesc si eu, in aproape sapte ani am uitat doar de cateva ori asta dar l-am apasat la prima oprire, a devenit un reflex dupa pornirea motorului, chiar daca il pot inhiba foarte simplu si usor din soft nu am facut asta pentru ca Stop&Start dezactivat (Ataiat) imi poate da cateva indicii despre starea masinii fara sa mai pun diagnoza ex incarcarea bateriei sub 80%, autorizarea regenerarii, etc. (conditiile pe care le-a detaliat foarte bine si @t0rquemada in acest topic).

Desigur insa ca fiecare procedeaza asa cum doreste cu\pe masina sa.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat initial modul gata facut dar toate link-urile de care am dat erau nefunctionale.
Varianta cu pacalit conectorul de la capota motor nu imi place(zicea si T0rquemada pe undeva ca e nesanatoasa sau asa mi-a ramas mie in memorie) si varianta cu ddt4all este vizibila la ITP si garantie cand se verifica masina cu scule de diagnoza si se si vede pe bord (A taiat la pornire motor).

Schema de mai sus, teoretic, porneste cand e alimentata(pornire motor), asteapta 10 secunde, apoi da un puls de 500ms - inchide un contact de releu N.O. pt. 500ms peste butonul deja existent si apoi nu mai face nimic pana la un nou power ON. Daca vreau, pot sa reactivez sistem prin apasarea butonului din masina si teoretic schema nu il perturba cu nimic.

Pe circuitul de alimentare al schemei va mai fi o dioda antiprost si un buton ON-OFF care va dezactiva "feature-ul".

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Metoda inhibarii din soft este reversibila, oricand se poate reactiva foarte simplu \usor si rapid. Interesant cand se mai adauga  " ... si un buton ON-OFF care va dezactiva "feature-ul"." dar este foarte "greu" sa se apese butonul existent de dezactivare S&S al masinii :), insa asa cum am scris fiecare asa cum doreste ...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Butonul nu e greu de apasat, dar uneori pot uita si alteori motorul se opreste din alte motive si nu ma mai gandesc sa apas buton de dezactivare S&S.

Butonul de dezactivare schema e util pt. ITP si revizii in garantie cum am zis, nu e de toata ziua si deci, da, e usor de folosit in ciuda ironiei fine cum ca e greu sa apas S&S de pe bordul masinii.
O zi buna!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 years later...

Pentru ca mi s-a cerut (si tangential la schema din pagina #4 citata de @volverine de la @Stef13 pag. 2) atasez cateva capturi referitoare la butonul Stop &Start, poate sunt de folos si altor colegi de forum:

SS1.png

SS2.png

SS3.png

Editat de Gil26
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
    • Schimbarea uleiului întotdeauna face bine, atâta timp cât este respectată norma folosită de producător. Cu atât mai mult în cazul în care avem angrenaje și plăci de fricțiune în același ulei ca în cazul acestui diferențial. Dacă norma este respectată și componenta cedează, uzura era prea mare din alte motive. Depinde și dacă vrem să vindem subansamble OE, sau să asigurăm mentenanță și viață lungă componentei de pe mașină. Bineînțeles că toate reperele din schemă au coduri OE... au si echivalențe în aftermarket. Nu cred că are rost să dezbatem moduri de interpretare ale fiecăruia, sau semantica... Diagrama de piese este foarte clară pentru oricine are opt clase și a lucrat câteva zile într-un service auto. Informația pentru care am făcut rugămintea este disponibilă în Dialogys, am găsit-o, cupluri, metode de verificare etc. Cu un ceas comparator, lere, dinamometrice, spray revelator și multă răbdare...se face Nu este nici pe departe atât de complicat, cum nu a fost nici pentru montajul ambreiajului. Sunt alți producători auto cu sisteme mult mai complexe, și mai greu de reglat. Totuși Dacia este un brand low cost, cel mai bun pe segmentul lui de altfel, de câțiva ani. Sistemul tip Haldex este folosit de vreo 30 de ani deja, iar reglajele toleranțelor sunt în procedura de asamblare, de aceea am întrebat de această procedură încă de la început. Dacă vorbeam de recondiționarea unui diferențial de pe un sistem 4Matic, sau de diferențialul cu torque vectoring de pe Golf R, atunci puteam considera că este ceva complicat. Diferențialul de pe Duster este destul de simplu, pentru a rezista la cuplul și nevoile pe care le vede micul nostru off-roader național. Toate cele bune!
×
×
  • Creează nouă...