Sari la conținut

Postări Recomandate

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 514
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Trebuie lămurite niște lucruri: 1. există 1,6 16v cu gpl de fabrică, cod K4M616 cu instalație Landi Renzo 1a. ai 1,6 16v (K4M616) pe Duster ph1 2a ai 1,6 16v (K4M642 dar și H4M740)pe Du

Va salut pe toti. Ma bag si eu pe aici cu instalatiile GPL. In mod sigur se face economie daca se monteaza o instalatie GPL. Cei de la firma care mi-au facut montajul au spus ca masina va consuma c

O grămadă de griji aveti cu gpl-ul asta..

Posted Images

Salutare tuturor. Am depasit 7000 km pe Gpl. Va pun la dispozitie datele in ce priveste consumul.

1. Instalatie BRC montata pe 01/07/2013 la Vernesti. Index km. initial 16625 km. Index actual 23910 km. Parcurs 7285 km. In aceasta perioada am alimentat cu 140.16 litri benzina in valoare de 802.56 lei si cu 774.28 litri GPL in valoare de 2173.8 lei. Total: 2976.36 lei. Consum la 100 km: 10.63 litri GPL si 1.92 litri benzina. Pret pe 100 km.: 40.85 lei. (cu plin de Gpl si cam 75% plin benzina)

2. Am circulat preponderent urban, cam 70% din parcurs. Drumuri scurte de 3-10 km. In general respect viteza legala in oras, dar o si calc cand e cazul. In exterior maximum 110, rareori 130. Aer conditionat non stop cand e necesar. Uneori conditii grele care au necesitat 4X4 (nameti, urcus la munte pe pante accentuate, drumuri in delta dupa ploaie cu noroi la jumatatea rotii). O zi buna tuturor.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Consumul de gaz, este la fel şi la mine, între 10-11 l%, mers majoritar în afara oraşelor, cu viteză legală.(+10km/h)

La benzină mi se pare f. mare consumul (probabil drumuri scurte şi nu apucă să se încălzească motorul) care nu e influenţat de stilul de condus şi categoria de drum. Eu am mers 6000 km cu36litri de benzină, 0,6% consum benzină pe timp de iarnă.

Consumul la gaz îl fac la fiecare plin,după cantitatea de gaz care intră în rezervor şi km parţial. Alimentez la aceeaşi staţie.

 

Trimis de pe HTC folosind tapatalk

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu are cum să nu fie considerat rentabil GPL-ul din moment ce a costat o căruță de bani,

mai ales că nu poate fi măsurat consumul decât aproximativ, nu există un calculator de bord pentru consumul de gaz care să fie comparat cu cantitatea de gaz lichefiat măsurată la pompă, și din această cauză orice calcul este pozitiv, pentru că se dorește acest lucru.

Așa cum unii care mai aveau dacia veche, din calculele lor, consuma mult mai puțin decât o mașină modernă cu aceeași cilindree, chiar dacă

lăsa în urma vapori de benzină la greu.

Este sindromul copilului geniu pe care fiecare familie îl are.

În anumite limite este normal, pentru că ne justifică deciziile pe care le luăm zi de zi.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

banuiesc ca aici citesc si cei cu diesel, eu unul am gasit o solutie sa mai scad costurile.avand in vedere ca stau aproape de moldoveni,va recomand si voua care sunteti in zona sa alimentati de la giurgiulestii,unde este imediat dupa vama o statie rompetrol unde cea mai scumpa motorine e 17,4lei moldovenesti.cursul este de 4lei md-1ron ,cca4,3ron/litru.cine dorete mai multe detalii le dau cu placere.tura viitoare ma uit si la benzina,oricum cred ca se pastreaza paritatea

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@soare - Nu vreau sa polemizez, dar...

1 ''Nu are cum să nu fie considerat rentabil GPL-ul din moment ce a costat o căruță de baniarrow-10x10.png'' - 2700 de lei (600 euro) nu e chiar o caruta de bani. Un televizor mai evoluat pleaca de pe la 3600 de lei, deci... In ce priveste rentabilitatea, costurile cu combustibilul au scazut cu ~25%. Chiar ceva mai mult dupa ultima scumpire la benzina.

2 ''...nu poate fi măsurat consumul decât aproximativ...'' - de ce spui asta ? Din moment ce introduc o anumita cantitate de gaz (o anumita suma, de fapt) cu care merg un anumit numar de km, unde e aproximatia ? A, e posibil sa fim pacaliti la nr. de km parcursi, care in realitate e mai mic decat ce arata kilometrajul. Dar asta e valabil si la mine, care functionez pe GPL, si la oricine altcineva care merge pe benzina sau diesel.

3 ''În anumite limite este normal, pentru că ne justifică deciziile pe care le luăm zi de zi.'' Sa fim seriosi, a-ti pune gpl pe masina nu e o decizie atat de importanta in viata cuiva incat sa merite o justificare. Dar nu e nici locul, nici momentul sa filozofam. O zi buna tuturor.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Sunt in ceata...

- 2700 lei dati pe instalatie inseamna cam vre-o 450 l benzina. - Dezavantaj instalatie

- GPL-ul este 3,1 lei/l si masina consuma cam 11 l/100 - 34 ron/100km (nu mai luam in calcul si benzina consumata in acest caz, cu toate ca spune colegul @costelandrei20 sunt aproape 2 l/100)

- Benzina este 6,25 lei/l si masina consuma cam 8 l/100 - 50 ron/100 km (deci cu 16 ron/100 km mai mult pe benzina)

- nimeni nu vorbeste aici despre costurile cu reviziile:

- la instalatia de gaz (care nu stiu cat costa)

- la masina (care in mod normal ar trebui sa fie mai dese (la jumatate) decat cele recomandate de producator pt benzina).

 

Ok, daca faci mai putin de 10000 km/an... s-ar putea sa fie rentabil... ca daca faci cam 20000 km/an... influenta a 2 revizii cred ca ridica costurile...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...