Sari la conținut

Montare Camera Marsarier


Postări Recomandate

Salutari,

Am instalat camera marsarier pe MN, functioneaza, dar ma deranjeaza faptul ca am acel lag de imagine pe display de cca 5 secunde dupa ce scot masina din marsarier, cu mesajul aferent "camera deteriorata sau neconectata".

stiu ca s-a mai discutat modul in care se poate reduce acest timp pe forum dar am o intrebare:

nu as putea scapa de acest lag de imagine daca as alimenta camera direct de pe pinul 9 (rear cam power supply,  iar pinul 3 (rear gear engaged) conectat la + lampa mers inapoi?

schema atasata am gasit-o pe undeva, deci este reprodusa.

media nav pinout.png

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 407
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Iaca si pozele, daca mai aveti nevoie de ceva detalii va stau la dispozitie cand ma intorc din oras

Le-am dat de capat pana la urma:  

Am mai gasit un film foarte explicit cu montarea camerei  

Posted Images

Se poate si cu downgrade in 6.0.4, dar treaba e mult mai complicata. Prin cablul de diagnoza se regleaza cei drept rapid si elegant in cateva minute.

Editat de Neek
  • Like 1
  • Trist 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pe pinul 9 sunt decat 5V, pt camerele originale OEM, și da, are alimentare încă 6 sec după trecerea din marmației in neutru. Dar asa cum am mai spus, pinul 9 are 6V6pVlus, iar pe pinul 22 se gaseste 6V minus, DOAR pentru camerele OEM. Cele aftermaket se alimentează la 12V și pot fi comandate de un releu comandate de pinii 9 și 22, alimentarea luand-o separat de la un circuit de 12V permanent, gen baterie

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...

Salutare si La multi ani.

Mi-am cumparat si eu o  Diagnoza DDT4all Renault pe CAN vers. 2019 - ELM327 chip PIC18F25K80 si vreu sa anulez ecranul negru de pe medianav dupa ce ies din marsarier. am modificat valoarea in zero dar nu se pastreaza...cred ca trebuie sa salvez modificarea... rog ajutor...multumesc anticipat

134635684_389677705457744_335529941395409977_n.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Acel timp de intarziere nu poate fi stabilit la 0 ( zero ). Cel mai mic timp care poate fi pus ( si se mentine ) este de 500 ms, adica o juma' de secunda ( aproape insesizabil ). Insa se poate monta un releu care are bobina de comanda alimentata cu cei 6V de la pinii 9, respectiv 22 ai MediaNav-ului ( pini de alimentare dedicati camerelor OEM, NU SI CELOR AFTERMARKET CARE SE ALIMENTEAZA LA 12V!!! ), iar bobina secundara, isi va lua plusul de la o sursa de 12V permanenta gen baterie, apoi va da cei 12V la camera AFTERMARKET. In acest mod se scapa de acel ecran negru enervant, si nu va fi acel mesaj de "camera deteriorata sau neconectata" la camera indiferent de timpul pus in Micom ( camera acum va fi alimentata ca si o camera OEM, MediaNav-ul nu va face diferenta intre camere, crezand ca are o camera OEM. 

Scuze de postul mai lung, dar am dat aceasta explicatie si pentru cei care incearca sa pastreze acel delay de 5 sec in care camera va functiona, cat si celor care vor sa scape de acel delay, dar totodata sa nu apara acel mesaj de "camera deteriorata sau neconectata"

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de raspuns....voi modifica la 0.5 sec sa vad daca se pastreaza valoarea...

Editat de t0rquemada
Nu mai cita ultimul post, pct. 11 din Regulament
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Schema de legătură a unei camere aftermarket prin releu pentru evitarea acelui mesaj de cameră deteriorată

schema.jpg

Editat de t0rquemada
NU SCRIE CU CAPS!, pct.2 Regulament
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Privește "problema" din alt unghi, dacă ai avea 14.4v permanent dar consumul de carburant ar mai mare cu 1,5L permanent ar fi mai bine ?
    • Nemultumirea este la accesorii cand sistemul 'nu incarca': stergatoare care se mica foarte lent, pompa de stropire mai zgomotoasa si cu debit mai mic, aeroterma cu viteza fluctuanta si 'audibil' cu turatii mai mici... Sunt convins ca la Service as primi 'asa face toate'. Daca se duce bateria, sper sa o acopere garantia (nu sunt sigur...).
    • Totuși de ce îți este frică ? Că ai să rămâi fără baterie ? Că ai să conectezi un consumator care să îi dea în cap bateriei ? Iar la baterie, nu contează atât de mult tensiunea, ci contează curentul. Mai mult, curentul este limitat de siguranță, deci repet, unde este nemulțumirea ? Ca încheiere, mașina la mine merge cu Stop & Start 24/7. Bateria merge spre 4 ani și nu am absolut nici o problemă.
    • Se pot face anumite lucruri și fără să vii cu bordul plin de erori. Faptul că voi acceptați să fiți trimiși la plimbare și să reveniți când o să mai facă, dacă o să mai facă, este propria voastră alegere. Iar faptul că eroarea de AdBlue nu era stocată mă îndoiesc. Se stochează eroarea când rămâne cartela fără baterie, care e un fleac de problemă, și crezi că nu se stochează ceva ce îți poate imobiliza mașina ? La AdBlue se pot face 2 lucruri : 1. Resoftare/recalibrare/update soft. Rar a dat rezultate, metoda mai puțin costisitoare. 2. Înlocuire completă a sistemului de AdBlue. Asta a funcționat la toți, dar e și costisitoare. @Toti V-as ruga să încercați să treceți peste concepțiile puerile și fără sens : - mașina de 20.000 euro, nu se poate așa ceva. Ba se poate, chiar la case mai mari și pe mai multi bani. Dar acolo fudulia și mândria câteodată îi împiedică să se plângă, pentru că numai un sărac și un prost face asta (logica lor). Chiar și așa, contează cât costă mașina atât de mult de emiteți pretenții în funcție de preț ? Poate să coste oricât, că e 1 euro sau 1.000.000, mașina ar trebui să fie cu cât mai puține buguri, pe cât posibil bug free. - mașina nouă, nu se poate așa ceva. La fel, vezi punctul precedent, spre final. Mai mult, mașina nouă nu înseamnă fără probleme, ci înseamnă că nu îmi pasă ce probleme are, nu e treaba mea. Și nu îmi pasă cât costă, produsul trebuie adus în conformitate, dacă nu înlocuit cu totul. Asta înseamnă un produs cu garanție. - lessons learned - asta se face la același produs, unde se poate. De asta facelifturile de final de producție au cel mai bine implementat acel lessons learned. Ce are in comun Dacia 1310, 1410 cu generațiile de acum ? În afară de nume ? Cum și unde să-l aplice ? - ăștia nu mai fac testare ?! - Da și nu. Mulțumită creșterii cererii de mașini noi, înseamnă că producătorii trebuie să ofere un volum mai mare de mașini. Liniile de producție sunt deja optimizate pentru flux cât mai rapid și în acest proces trebuie tăiate niște bugete, care de obicei se fac la testare, fiind cel mai de durată și cele mai costisitor lucru din dezvoltare. Deci da, noi testăm propriile produse pentru că momentan tehnologia nu poate ține pasul cu cererea și în plus mulți preferă să aibă un produs nou cât mai repede, fără o necesitate reală in spate ( că are acum 200 airbaguri fata de 4 etc. ). Sunt atâtea cazuri de tăieri de bugete pe partea de testare sau chiar dezvoltare SW în ultimii 10 ani încât mi se pare că lumea e fix cu memorie de pește, care uită că stă într-un bol de sticlă și se lovește de pereți la fiecare 5 secunde. În momentul de față, că vă place sau nu, testarea se face pe banii și timpul nostru. Ar fi bine să acceptați asta.
    • Tensiunea la priza de bricheta sta la 14.4-14.8V in timpul mersului doar daca aprind faza scurta (deci renunt la Auto). Doar cu pozitiile aprinse, se apropie 13.4-13.8V daca dau aeroterma la maxim. E ciudat ca dezaburirea (luneta si oglinzi), consumator mare, nu implica 'pilotul' sa incarce... Pe mentinere constanta a acceleratiei, inclusiv pe Cruise Control, nu mi se pare totusi normal sa am doar 12.2V, sa alimentez consumatorii din baterie (probabil daca tensiunea ar scade la bornele bateriei sub 80% (AGM?), ar porni incarcarea, nu stiu...); sunt de acord ca daca 'calc' pedala, sa se decupleze alternatorul de la furnizare curent de incarcare, si compresoul AC sa se decupleze (nu ca asta n-as face asa si cand stai pe loc, porneste-se opreste singur - Dacia zice ca e normal (adica va avea o viata foarte scurta...)). Am mers ieri la temperaturi externe intre -12 si -4 grade (cu zapada in permanenta in compartimentul motor in zona filtru de aer, calculator injectie, baterie...), comportamentul acesta al incarcarii ma intriga si nu pot sa nu ma intreb daca nu poate fi corectat...
×
×
  • Creează nouă...