Sari la conținut

sharkyslro

Members
  • Număr conținut

    36
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    4

sharkyslro a câștigat ziua ultima dată pe 8 Martie

sharkyslro a avut cel mai apreciat conținut!

Reputație Comunitate

36 Excelent

Despre sharkyslro

  • Rang
    Dusterist

Informații profil

  • Oraș:
    Slatina
  • Stare:
    Nu posed un Duster
  • Motor:
    1.2 TCe 4x2 125cp
  • An fabricație:
    2018

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

  1. Se mai poate face modificarea acestei setari si fara interfete/cabluri/dispozitive OBD. Aveti mai jos link-ul catre softurile necesare modificarii Micom (timpi de acces camera, activare dezactivare fuctii, etc.) https://drive.google.com/file/d/1vwAlmQDRMz2dFUPDVk5AmZu1q81iJ6cH/view?usp=sharing Instructiuni de folosire in pagina de mai jos si un filmulet video ( foloseste Google Traslate) http://renault-atlas.ru/load/raznoe/medianav/aktivacija_kamery_i_zadnikh_dinamikov_v_medianav_evolution/81-1-0-559 Prima DATA se face downgrade la versiunea 6.0.3, apoi se instaleaza Dboot-ul pentru 6.0.3 ( dupa instalarea lui, nu este nevoie de NK.bin, pentru ca se face intrarea glisand de la stanga la dreapta cu mana in partea de jos a ecranului ca la Dboot-ul 9.1.3). Dupa intrarea in meniul Windows Ce, se ruleaza Dmicom_test_evo. Dupa activarea functiilor dorite se revine iar la versiunea 9.1.3 si se va scoate ITask Manager-ul. Aceasa metoda functioneaza DECAT PENTRU Medianav Evo 9.1.3 sau mai jos. Pentru cele cu Android ( 1.x.x.x) NU FUNCTIONEAZA !!! Modificarea timpului de afisare a camerei la trecerea din marsarier in neutru ( acel delay de 5 secunde) se modifica din campul "Reverse Camera" modificand valoarea de la ultimul camp de la 5000 la 0 (zero). Pentru cine vrea sa aibe si acel Delay de 5 secunde, dar camera sa fie si activa in acelasi timp, la fel ca si la camerele instalate originale de Dacia/Renault, recomand folosirea metodei cu releu, cu alimentare directa de la bornele bateriei ( pentru a se evita pierderea alimentarii camerei la punerea contactului in pozitia Demaror asa cum a sugerat Torquemada ) pe care am mai descris-o pe aici. Prin alimentarea din circuitul de bricheta asa cum am desenat schema, apare o mica intrerupere in alimentarea releului si oprirea camerei la trecerea cheii in pozitia Demaror. De aceea recomand alimentarea releului direct din bateria masinii printr-o siguranta de 250 mA.
  2. Cei de la Dacia, in cazul meu, mi-au cerut 800 lei cu manopera cu tot. Cat timp o camera aftermarket este maxim 100 lei, si fiind electronist, nu se justifica manopera de 700 lei ( care mi se pare jecmaneala pe fata ). Asa ca am montat-o eu singur acasa, luata de pe net.
  3. Da, tipul ala de camera cu afisaj tip oglinda retrovizoare, functioneaza exact ca si camerele aftermarket. Firul acela rosu se va lega neaparat de firul plus de la becul marsalier al masinii. Din pacate asta inseamna sa te legi de acel fir prin decojirea acelui fir ( mascheaza cat mai bine si totodata izoleaza bine firele ca sa nu se vada la un eventual control la service cat timp ai garantie) sau prin cleme de conectare rapida. Recomand a 2 variata pentru ca este minim invaziva si nu duce la pierderea garantiei. Si stai linistit, nu se va arde asa usor acea siguranta. Gandeste-te ca sunt persoane care pe acel circuit de bricheta ( implicit acea siguranta) au alimentate 2-3 telefoane la incarcat, un gps sau detector radar, un mp3 player sau alte nebunii, plus ca aprind tigara de vreo "n" ori. Un telefon modern se incarca cu minim 1A= 1000mA,pe cand acea camera consuma maxim 150mA. Hai sa mai consume display-ul vreo 300-400mA, si tot nu este suficient sa arda siguranta aia de 30A ( parca atat are valoarea ). Daca ti-e teama sa nu pierzi garantia, eu am masina de 1 an si cateva luni ( este inca in garantie) si am fost la prima revizie cu camera montata de mine si nu au zis nimic atata timp cat totul functioneaza corect.
  4. In acea pozitie tie iti sta cheia doar maxim 1 sec ( de obicei cateva fractiuni de secunda) cat demarezi, dupa cheia trece in regim normal si ai tensiune pe camera/releu. Camera nu sta 24/24 pornita/alimentata. Ea este alimentata de releu cu cei 12V DOAR atunci cand este cuplat marsarierul ( pinul 3 primeste cei 12V de la becul din spate si cand apar cei 6V pe pinii 9 si 21 ai MediaNav-ului. In acea PRIMA secunda cand tu pui cheia pe pozitia DEMAROR, intr-adevar se pierde alimentarea, dar cat timp stai cu cheia in pozitia DEMAROR? Cateva fractiuni de secunda ( poate mai mult, ca ai electromotorul varza si nu porneste la prima cheie si oricum nu te misti de pe loc ca inca nu ti-a pornit masina). Si daca chiar vrei sa scapi si de acele cateva fractiuni de secunda care poate te supara, ia cei 12 V necesari camerei direct de la baterie prin releu. CAMERA NU VA STA PERMANENT PORNITA, tensiunea de 12V la camera este prezenta doar la aparitia celor 6V la intrarea releului comandat de MediaNav, releul fiind normal deschis in absenta celor 6V pe bobina primara.
  5. Hai sa o luam punctual: 1. Corect. Dar alimentarea camerei nu o fac de acolo, ci de la bricheta. Daca tot iti este frica ca vei arde UCH-UL poti lua cei 12V direct de la bateria auto printr-o siguranta de 200 mA si ai scapat de belea. Si sa nu-mi spui apoi ca totusi folosesti 12v pentru semnalul de mers inapoi ( pinul 3 al MediaNav-ului). Tine cont ca tot de acolo isi ia semnal si sistemul de senzori de parcare si tot nu se arde. 2.Corect. 3.corect 4.Corect. Dar asta nu inseamna ca se va arde UCH-UL ca folosesc eu MAXIM 110mA ( cu muuuulllttt sub consumul impus de incalzirea/aprinderea brichetei) cand bricheta consuma vreo... peste 20A!!! Deci cum sa se ARDA? Pai daca eu aprind de 20 de ori tigara cu bricheta masinii se va arde UCH-ul? Nu mai pun la socoteala faptul ca multi Isi alimenteaza de la bricheta incarcatoare de telefon si zeci de alte dispozitive CU CONSUM MULT MAI MARE si uite ca nu se mai ard UCH-URILE!!! Hai sa fim seriosi... 5. Nu toate au acea "galma". Sunt camere care se alimenteaza direct la 12v( au in interior rezistente sau CI care reduc tensiunea de lucru de la 12v la 3,3V in functie de camera). DAR TOATE AU MUFA DE 12 V. Punctele 6 si 7, sunt Corecte.
  6. @t0rquemada Pai tocmai de aceea am introdus acel releu, pentru a evita supraincarcarea UCH-ului. Pe pinul 3, oricum si camerele originale dau semnal tot de la becul de marsalier ( cum sa stie MediaNav-ul ca tu vrei sa mergi inapoi si vrei sa porneasca si camera?) isi iau semnal, asa ca nu ai ce arde prin metoda descrisa de mine. Acel releu de 6V, ( CARE ACUM ESTE ALIMENTAT DE LA BRICHETA, SI NU MAI FORTEAZA UCH-UL CA IN CAZUL LEGARII ALIMENTARII DIN BECUL DIN SPATE, ADICA DIN UCH) acum joaca rolul unei Camere originale Dacia/Renault, deci practic NU AI CE ARDE!!! ( Daca esti fumator inrait, si aprinzi 20 sau poate mai multe tigari in masina s-a ars cumva UCH-UL? Poate o sa sara siguranta, ca na, se incind si se mai ard, dar asta este cativa bani si se poate arde oricand, ca de aceea ii zice SIGURANTA) Si despre erori, nici nu se pune problema, Am si eu HSA, S&S, Cruise inca nu, ca este mai greu de montat si costa ( inca nu-mi este atat de necesar) si NU DA NICI CEA MAI MICA EROARE. Fiind electronist, stiu cu ce se mananca o crestere de consum pe UCH, si iti spun din masuratori facute, ca o camera originala consuma aproximativ cam la fel ca o camera After-Market, singura diferenta intre cele 2 fiind ca cea din urma are alimentare la 12V ( lucru rezolvat prin acel releu). Consumul camerelor are o anume toleranta in UCH ( exista cresteri/scaderi ale consumului in functie de nivelul de luminozitate primit de camere). Asa ca acel consum de 110mA este irelevant.
  7. De la pinii 9 si 21, ai 6 volti de semnal alimentare pentru camera de marsalier. DAAARRR, camera ta are alimentare de 12 volti ( doar cele originale au alimentare directa la 6 volti). Asa ca poti "fenta" camera altfel.... Iei 12V de la bricheta din fata sau cea din spate de la pasageri ( eu am si acolo una) cu care alimentezi camera printr-un releu de 6V, ( Releu 6VDC, SPTS-NC, 8A, RM96-R-6V, RELPOL , https://www.adelaida.ro/releu-6vdc-rm96-r-6v-8a-spst-nc.html ) comandat de iesirile medianav-ului ( pinii 9 si 21). Semnalul video va merge pe pinii 10 si 22, la fel ca si la camerele originale, ca nu stie Medianav-ul ce camera are. Activarea camerei se face din meniul Micom, gasesti destule informatii pe forum sau cautand pe net. Prin alimentarea cu releu din bricheta si nu de la stopul din spate, asa cum spun toti, EVITI 2 MARI PROBLEME!!! NU vei arde UCH-ul, din cauza cresterii consumului de curent, si in al 2 caz, vei scapa de delay-ul ala de 5 secunde ecran negru la scoaterea din marsarier. Crezand ca este alimentata de Medianav datorita releului, camera nu va da acel delay enervant de ecran negru. La mine merge de mai bine de 1 an si este perfecta. NU UITA sa legi firul ala ( rosu parca este) de semnal mers inapoi al camerei la plusul de 12 volti de la becul de mers inapoi ( +12V bec spate) CU pinul 3 al MediaNav-ului. Pe pinul 3 cand se aplica 12V, MediaNav-ul comuta pe modul Camera.
  8. @MephystoEscobar Din pacate fara modificari hardware nu se prea poate ( ar fi nevoie de o interfata ELM327 ). SuperMod-ul cum este acum proiectat poate citi acesti parametri prin intermediul acelei interfete ( ELM327) pusa in portul OBD2 si a programului HobDrive din SuperMod. Din pacate la mine nu-mi recunoaste interfata OBD2 si nu pot vedea acesti parametri prin HobDrive. Oricum, parametri ca Temperatura exterioara, temperatura apa se pot vedea direct in CB pe computerul de bord ( ceasurile de la bord). Pentru restul, inclusiv cei afisati pe bord, poti folosi Torque ( il gasesti la o simpla cautare pe net)
  9. @MephystoEscobar Ai incercat sa setezi calea catre locatia fisierului executabil necesar pantru pornirea Igo sau 7ways? Daca nu, de unde sa stie saracu' MediaNav de unde sa citeasca Igo-ul sau 7ways-ul?! Ca sa setezi calea catre Igo sau 7ways, tine apasat pe iconita programului pana cand iti apare un meniu de unde poti sa-ti alegi locatia catre executabilul necesar fiecarei aplicatii.
  10. @komoddo Sunt multe modele de Duster sau Logan la care faza cu pedala, cu reset de buton sau aplicatii din Google play cica ar merge, dar NU FUNCTIONEAZA. Se poate reseta numai via Diagnoza in Service Dacia/Renault asa cum a spus colegul Torquemada sau prin DDT4all cu acea interfata ELM327. Eu am resetat acea cheita de mai multe ori, plus ca am activat si alte functii cum ar fi Ceas, CB, Temperatura exterioara, iluminare permanenta bord, dezactivare sunet centuri, semnaliza cu impuls, etc, sunt multe functii care se pot activa/dezactiva cu interfata ELM327 ( cea cu chipsetul original, nu clone).
  11. Foloseste DDT4ALL ca soft si o interfata ELM327 cu chipset PIC18f25k80. Ai grija sa fie cu acest chipset, pentru ca exista multe chinezarii care nu sunt bune de nimic! Astfel poti reseta cheita de service si poti activa/dezcativa si alte chestii foarte utile ( vezi detalii pe Youtube despre ce stie sa faca DDT4ALL). DAR AI GRIJA, FOLOSIREA DDT4ALL ESTE PERICULOASA DACA NU STI CE FACI PE ACOLO!
  12. Multumesc frumos @Neek pentru toata munca pe care o faci si pentru faptul ca ne lasi liber munca ta ( stiu cat de greu se creaza asa ceva) si pentru restul celor care s-au saturat de hotii din reteaua Dacia/Renault. Tine-o tot asa, si la prima intalnire, sigur vom bea o bere rece ( sau mai multe ) . MULTUMIM!!!
  13. @pepe Ti-am pus un link in care gasesti un pachet complet pentru customizari Navigatie ( inclusiv Carbone), skinuri MediaNav, si multe altele... https://mega.nz/#!ag9C3SIK!1kMvIP8CTL_JqHElVGfFtDbxCpcH_8roiEf2hTj5UkU
×
×
  • Creează nouă...