Sari la conținut

Postări Recomandate

Majoritatea jantelor de aliaj din comert care nu se fabrica strict pt o masina anume, au gaura centrala de 73 la care se aplica inele de centrare pentru orice butuc doreste clientul. Unii comercianti sustin ca e important sa folosesti inele de centrare, altii sustin ca mai important este sa ai prezoane potrivite pentru ca janta se centreaza din ele nu din inelul de mijloc (de cele mai multe ori din plastic). Aceasta ultima abordare mi se pare logica. In schimb nu am mai auzit de janta de aliaj cu gaura de 73mm la care sa nu se poate pune inel...

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 190
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Ieri mi-am montat jante Rial Como 16''

Asa cum "iarna nu-i ca vara", ET<50 nu e la fel ca ET=50 Merge si cu ET 38? Da, merge. Ideea este sa-ti asumi eventualele implicatii. Care sunt implicatiile? Eh aici avem nevoie de o lista centra

Sincer efectul asta mai degraba l-am observat la jante noi (virgine) de tabla, cu prezoane fara con mobil, la prima utilizare pe masina (vorbesc de Logan, Megane 2, Duster). Au mai mers chiar si o jum

Posted Images

Butucul Duster e de 66 mm, eu as dori sa pun o janta cu gaura centrala de 73 mm. Dar nu se poate pune pe janta inel de centrare (din spusele furnizorului).

 

O intebare de baza. Daca se prinde janta fara inel, doar cu prezoanele, se poate circula cu ea? Prezoanele sunt suficiente sa tina janta in loc? :baby:

Eu am vazut ca "butucul" acela iese din suprafata max. 2 mm. Deci nu stiu ce suport ofera jentii.

Astept pareri / sfaturi.

Multumesc.

Exista inele de centrare cu trecere de la 73 la 66!

Nu se poate pune janta fara inel avand o asa mare diferenta de diametru.

Acel butuc iese cu mult mai mult de 2mm de la fata tamburului/discului! Nu stiu cum ai apreciat tu aia 2 mm. Janta sta atarnata in acel umar care iese afata, chiar si fara prezoane (atunci cand e ridicata pe cric)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

nu am masurat, doar cu ochii, asa am apreciat :baby:

Mersi pentru informatii. Dar mai am o nedumerire. Furnizorul a spus ca nu se poate monta inel de centrare pe acel tip de janta. Eu nu stiu cum se monteaza pe janta. Ca outsider in ale mecanicii ma gandeam ca inelul se pune pe butuc, dupa care se pune janta pe inel (considerat ca si o extensie a butucului).

 

Sau este vre-un mecanism / suruburi prin care se prinde inelul de janta, dupa care se monteaza ansamblul inel - janta pe butuc?

 

Unde gasesc astfel de inele? Daca imi puteti da un link, o adresa de e-mail, telefon. Multumesc anticipat.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

nu am masurat, doar cu ochii, asa am apreciat :baby:

.... inelul se pune pe butuc, dupa care se pune janta pe inel (considerat ca si o extensie a butucului).

In mod normal inelul se pune in interiorul jantei (daca e de aliaj), la fata interioara a ei. Dar, eu am montat si inelul pe butuc si janta (DE TABLA) a prins bine pe el. Stransa cu prezoanele sta bine!

Am uitat sa mentionez ca janta e de otel. Mii de scuze. E vorba de Dotz Dakar.

Ai vazut ca ne-ai bagat in ceata ;)

Merge cu inel cumparat (de plastic, se gasesc in comert - 15-20 ron/buc) sau, dupa cum spune si @crazywolf, cu inele facute la strung

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

pai oricum nu am cunostinte care sa fie strungari, asa ca mai bine cumpar. In comert unde? Daca puteti sa imi dati un contact pe PM as fi tare recunoscator. Multumesc

Google... "inele centrare..."! Eu am luat din targul Vitan-Barzesti... Da' asta-i in Bucale'

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...