Sari la conținut

Probleme motor 1.5 Dci 110 cp - Balta de ulei sub masina


Postări Recomandate

Am fost plecat vineri cu masina. Buuun totul ok. Dupa amiaza iar am fost plecat si am revenit acasa fara probleme. Sambata pe la 10.00 dimineata am vrut sa plec cu nepotica la dansuri si cand am mers la masina am vazut o balta de ulei sub ea. Am sunat la Dacia Asistenta si la Meridian cei de la care am masina in leasing si au trimis platforma, au luat-o si am mers la service. Acolo mi s-a spus ca e o problema foarte grava si posibil sa se schimbe motorul bineinteles pe garantie. Ceva probleme legate de nu stiu ce furtun sau filtru (nu au fost prea darnici in explicatii). Asteptam azi raspuns de la fabrica sa vedem ce solutii au .

O sa va tin la curent cu tot.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 130
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

82 00 768 927 este codul filtrului de ulei care trebuie folosit la 1.5 dci E5 / Height : 63 mm / Ø exterior : 76 mm / 2 bar   82 00 768 913 este mai scurt si rezista la o presiune mai mica / Height

Astazi am fost la service. La ora 14.00 inca asteptau raspunsul de la Dacia cu ceea ce trebuie sa faca. Se pare ca a cedat pompa de ulei adica a bagat presiune mai mare decat de obicei si a umflat fil

La mine in carte scrie de distributie(implicit si cureaua) ca se schimba la 90.000 km sau 4 ani. Ok, hai ca in afara e intervalul mai mare dar nu cred sa fie 160.000 km totusi....

Posted Images

Astazi am fost la service. La ora 14.00 inca asteptau raspunsul de la Dacia cu ceea ce trebuie sa faca. Se pare ca a cedat pompa de ulei adica a bagat presiune mai mare decat de obicei si a umflat filtrul de ulei acesta iesind de la locul lui. Acesta este raspunsul oferit astazi dupa care am fost condus la masina si mi s-a aratat filtrul de ulei adica partea opusa a celei cu orificiul de infiletare care era foarte bombata.

 

post-1600-0-86528800-1390841860_thumb.jpg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am fost la service. La ora 14.00 inca asteptau raspunsul de la Dacia cu ceea ce trebuie sa faca. Se pare ca a cedat pompa de ulei adica a bagat presiune mai mare decat de obicei si a umflat filtrul de ulei acesta iesind de la locul lui. Acesta este raspunsul oferit astazi dupa care am fost condus la masina si mi s-a aratat filtrul de ulei adica partea opusa a celei cu orificiul de infiletare care era foarte bombata.

 

post-1600-0-86528800-1390841860_thumb.jpg

 

Eu am evitat asta la revizia de 20.000km.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Si ce are filtrul din imagine?

In general avariile la sistemul de ungere apar din lispa preiunii uleiului nu a suprapresiunii. Probabil supapa de presiune ce dirijeaza uleiul cind e rece sa nu treaca prin filtru a cedat

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Aceeași problemă o am si eu bec in bord de ulei aprins, oprit masina, verificat ulei, ulei împroșcat in compartiment motor pana la baterie, chemat platforma de la Darex Suceava si acum astept sa vedem ce spun cei de la Dacia, mi sa spus ca tot de la pompa de ulei ar fi......

Reviziile le-am facut la 15000 tot la ei, acum am 38700.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Revizia de 20.000 km am facut-o la ei cu consumabilele mele din surse sigure, piese de origine, coduri verificate si altele adica piesa demontata piesa verificata la denumire, cod, asemanare, culoare, gust si orice iti poate trece prin cap.

Cand dai pe o masina 18.500 euro adica vreo 24.500 euro cu dobanda cu tot nu cred ca iti permiti sa te joci cu consumabilele sa pui no name-uri sau alte prostii.

Personal, nu stiu altii cum fac dar la logan am schimbat uleiul la fiecare 8.000 km iar la Duster primul schimb l-am efectuat la 10.000 km, urmatorul la 20.000 cand trebuia facut.

Acum tocmai vroiam sa schimb uleiul si filtrul avand aproape 30.000 km cand s-a intamplat asta.

Momentan nici un ulei din Romania situat in segmentul de pret 150 - 300 lei nu l-as tine mai mult de 10.000 km (parerea mea) indiferent de ceea ce faci cu masina.

Daca vorbim de un ulei produs, imbuteliat si livrat in conditiile in care a fost avizat pentru utilizare de un organism, producator sau utilizator intens atunci este altceva.

Am intalnit in drumetiile mele (fara masina) prin alte tari uleiuri cu adevarat sintetice si care protejeaza motorul la preturi cu mult peste ce se comercializeaza la noi

 

Uleiul poate fi clasificat dupa 2 criterii: componenta si vascozitate.

In functie de componenta, uleiul de motor poate fi de 3 feluri: mineral, sintetic si semi-sintetic.

 

1. Uleiul mineral este un ulei in totalitate bazat pe substante alcaline extrase din petrol, fiind de fapt un fel de titei distilat in anumite conditii. Acest fel de ulei este cel mai ieftin de pe piata pentru ca la fabricarea sa nu se folosesc atat de multe ingrediente si nici nu isi pastreaza in timp specificatiile de pe ambalaj.

 

2. Uleiul sintetic este un ulei fabricat in totalitate in laborator, numai din susbtante chimice sintetizate. Acest ulei este cel mai scump deoarece reuseste prin diferite formule sa aiba o durata de viata mai lunga si sa se adapteze in functie de fiecare motor si temperatura de lucru. Motul a fost prima firma care a venit pe piata auto cu un ulei full-sintetic numit Century 300V in 1971.

 

3. Uleiul semi-sintetic este uleiul de mijloc ca si pret, fabricat dintr-un amestec de ulei mineral cu maximum 30% ulei sintetic. Motul este compania care a oferit pietei primul ulei de acest gen in 1966, uleiul numit Century 2100.

 

Daca ne luam dupa vascozitate, uleiul de motor este clasificat in 2 feluri: single-grade si multi-grade. In traducere, putem spune ca e vorba de uleiuri compatibile cu o plaja mica de temperatura sau cu o plaja larga de temperaturi in care poate functiona.

 

1. Uleiul single-grade este un ulei destul de rar, pentru ca este folosit in aplicatii specifice in care se stie ca acel motor functioneaza la o singura temperatura. De exemplu, o masina din Africa va avea nevoie doar de ulei pentru sezon cald, in timp ce o masina din Alaska va folosit doar un ulei pentru vreme rece.

Uleiul cu un singur grad are 11 indici de vascozitate: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W, 20, 30, 40, 50, and 60. Cele numerotate cu W sunt dedicate sezonului rece. Cu cat numarul este mai mic, cu atat temperatura la care poate functiona este mai mica.

 

2. Uleiul multi-grade este cel pe care il folosesti si tu cel mai probabil. Este un ulei pentru motoarele care in cursul unui an trec prin mai multe anotimpuri, asadar si prin temperaturi cuprinse intre -30 de grade cand motorul e rece, pana la peste 100 de grade Celsius cand motorul e la temperatura maxima pe timp de vara.

Spre deosebire de uleiul single-grade, acesta are adaugati niste aditivi care ii permit lubrifiantului sa aiba o vascozitate mica la temperaturi mari si o vascozitate mare la temperaturi mici. Se mai numeste si uleiul all-season.

Aceste uleiuri au pe eticheta o denumire formata din doua seturi de numere si litera W, cum ar fi 10W-30. Este un numar format din cate 2 care definesc uleiul single-grade (din cei 11 indici enumerati mai sus), ce arata limita de jos si limita de sus a acestui ulei bun la orice temperatura. Mai exact, un ulei denumit 10W-30 trebuie sa treaca de testele impuse de SAE atat pentru categoria 10W cat si pentru cea 30.

 

Uleiul pentru diesel vs. ulei pentru motoarele pe benzina

 

In comert gasim uleiuri diferite pentru benzina sau diesel. Este o diferentiere mai recenta, pentru ca pana acum erau lubrifianti universali. Si exista uleiuri diferite pentru ca fiecare motor functioneaza la temperaturi diferite.

De exemplu, un motor pe benzina poate atinge o temperatura maxima, in partea de sus a pistonului, de aproximativ 160 de grade Celsius in timp ce un motor diesel atinge in acelasi loc o temperatura dubla sau mai mare, chiar si de 315 grade.

Producatorii au reusit astfel, prin diferite combinatii, sa faca uleiuri specifice pentru fiecare tip de carburant in parte. Insa regula este aceeasi: un ulei cu un indice de vascozitate mai mare se va comporta mai bine la temperatura mai mare.

 

In ce regasim diferenta de pret a uleiurilor auto?

 

Teoretic, numai anumite teste, pe acelasi motor, in aceleasi conditii, dar cu diferite uleiuri, pot scoate la iveala avantajele sau dezavantajele unui anumit ulei fabricat de o anumita marca. Lucru destul de greu de realizat, daca nu imposibil.

Si chiar daca initial, un ulei 5W-30 Lukoil se comporta la fel cu un ulei 5W-30 marca Motul, in timp poate ca uleiul mai scump isi pastreaza caracteristicile. Si anume sa se comporte bine atat la temperatura joasa cat si la temperatura mare.

Un ulei ieftin are, evident, in componenta niste ingrediente mai ieftine, asadar mai proaste. Asta nu inseamna ca nu isi face treaba, dar va avea o durata de viata mult mai mica. De exemplu, daca un ulei scump este la fel ca atunci cand l-ai bagat in motor cand il schimbi, un ulei ieftin poate fi negru, mult mai subtire sau plin de depuneri.

Asadar, uleiul ieftin se degradeaza mai repede in timp si poate provoca probleme, de la uzura prematura a internelor, pana la formarea de gel solid care este de fapt solidificarea uleiul prin transformarea moleculara a ingredientelor.

 

De ce trebuie neaparat sa schimbam uleiul cat mai des?

 

Daca ne luam dupa renumele companiilor de ulei si parerile posesorilor postate pe internet, ne dam seama ca fara indoiala, cu cat un ulei este mai scump, cu atat este mai bun. Si aici ma refer la o durata de viata prelungita in conditii optime. Daca un Castrol rezista fara sa-si schimbe vascozitatea 20.000 km, un ulei no-name isi va pierde din caracteristici si poate deveni fie prea lichid, fie gelatinos.

 

Asa ca domnilor nu va zgarciti cu masinile voastre pe care le platiti normal, dublu, triplu sau deloc si schimbati uleiurile atunci cand considerati ca este necesar si nu puneti uleiuri proaste din cauza ca nu aveti bani pentru ca va va costa mult mai mult reparatia motorului. Nu uitati ca dealer-ii traiesc din revizii si din greselile noastre pe care abia asteapta sa le speculeze.

 

Gasiti un loc special in masina in care sa puneti 5 lei in fiecare zi si atunci cand aveti nevoie faceti-va ca ati descoperit sau v-ati adus aminte de acel loc si o sa vedeti ce bucurosi veti fi de comoara gasita.

 

Verificati uleiul de fiecare data inainte sa plecati cu masina si faceti o verificare vizuala a masinii de jur imprejur si dedesubt pentru a vedea eventualele surprize.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...