Sari la conținut

Probleme indicator consum


Postări Recomandate

Na bine, eu am facut revizia la 12 luni chiar daca nu facusem nr de km. Cat despre anomaliile intamplate in ultima saptamana, unde am parcurs cam 2500 km, voi ramane sa clarific la service. Multumesc pentru proptidunea voastra in raspunsuri.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 month later...
  • Răspunsuri 393
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Defapt ai făcut ceva, ai consumat din carburantul din rezervor - suficient cât să facă recalibrarea singur.

Eu la toate masinile detinute in peste 33 de ani am alimentat pana la primul “click” al pompei si nu am vazut “becul rosu”, lucru valabil si la masina actuala: alimentare pana la primul click si cand

Dacă în loc de L/100km ai km/L atunci: a) cineva s-a jucat aiurea b) mașina e de afară, dintr-o tară cu km/L - cam greu e teritoriul european   Se rezolvă din diagnoză.

Posted Images

Problema cu indicatorul de carburant este din cauza poziţiei sondei plus formei rezervorului.

 

Rezervorul are "două cocoaşe", una mai mare în care rămân exact 6 litri de motorină când se aprinde martorul de bord şi încă o cocoaşă în care rămân exact 4 litri care nu mai sunt accesibili cât timp maşina e perfect orizontală.

 

Cocoaşele, forma rezervorului, se datorează transmisiei 4x4 la puntea spate.

Maşini de teren mai scumpe rezolvă problema cu o pompă de carburant suplimentară, câte una pentru fiecare cocoaşă. Soluţia asta, cam scumpă, nu este de aşteptat din partea DACIA.

 

Cum procedez eu, pornind de la rezervor plin:


  1. [*:1y20ic7k]am umplut la pompă doar până la prima întrerupere automată, adică nu prea plin, şi am exact 50 litri de motorină în rezervor;
    [*:1y20ic7k]ies de la benzinărie şi când rulez fără accelerare abia atunci resetez contorul computerului de bord (3 apăsări la manetă apoi continuu cel din bord)
    [*:1y20ic7k]urmăresc consumul doar la computerul de bord, nu la acel teanc de opt pavele din stânga - care într-adevăr indică aiurea, după cum parchez orizontal sau nu. Computerul indică precis consumul care creşte de la 0,0 până la 40,0 L ;
    [*:1y20ic7k]când am consumat 39,9 - 40,0 litri - se aprinde şi martorul de bord, semn că au mai rămas doar 6 (şase) litri disponibili, buni pentru încă aproximativ 100km după cum e drumul - acum e cazul să alimentez;
    [*:1y20ic7k]după ce mai consum şi această rezervă de 6 L, mi se opreşte motorul "la ultima picătură" (asta nu constituie nici o problemă la DUSTER!) ;
    [*:1y20ic7k]dacă acum parchez cu înclinare puternică pe partea dreaptă, adică cu roţile din dreapta cam cu 20cm mai jos (în şanţ) şi aştept vreun sfert de oră obţin scurgerea celor 4 litri rămaşi în cealaltă cocoaşă (rezerva-rezervei) astfel încât motorul porneşte din nou şi poate consuma totalul de 50 L, format din 40+6+4.

 

Cantitatea reală din rezervor este formată din cantitatea accesibilă plus rezerva de 4L inaccesibilă din cocoaşă. Asta se poate verifica prin metoda prezentată de cineva mai sus, testul la contact1, după ce au fost consumaţi 40 L de la nivelul "plin".

 

Sigur că se poate alimenta şi mai mult de 50 L, foarte încet, până la vârf câţiva litri în plus, dar asta este o practică greşită şi periculoasă. Dacă nu s-a întâmplat vreo nenorocire până acum nu înseamnă că nici nu se va întâmpla - există motive întemeiate pentru care pompa de carburant se opreşte automat la "plin", bazat pe presiunea vaporilor de carburant la alimentare.

 

Pentru DUSTER 4x4 dci diferenţa "plin" - "gol" înseamnă în mod normal exact 40 L motorină până la aprinderea martorului de bord. Efectiv însă avem la dispoziţie doar 46 L din cei 50 L din specificaţiile tehnice. Ultimii 4 L pot fi accesaţi doar prin şmecheria descrisă mai sus, parcatul înclinat pe dreapta. Şmecheria nu funcţionează dacă maşina este înclinată şi pe spate, doar înclinare pe dreapta şi eventual pe faţă.

 

Când resetez contorul numeric de carburant consumat? Doar la "plin" efectuat.

 

Uneori ştiu că am puţină motorină, insuficientă pentru drumul lung, dar nu vreau să aştept până se gloeşte rezervorul. Atunci alimentez exact 20,0 litri şi urmăresc contorul de combustibil până la consumul a 60 L (40+20), fac apoi plinul şi abia atunci resetez contorul.

La mine indicatorul de benzina se aprinde la 31km. Îmi arata ca mai am de mers 60km și după vreo 2km e schimba în liniuțe - - -. Am făcut plinul azi 35l, deci CB arata bine cat sa consumat, dar căti km a rămas de parcurs e putin și se aprinde indicatorul de benzina prematur. Cred ca iarăși trebuie sa ma duc cu mașina noua în service?

 

Trimis de pe al meu SM-G900FD folosind Tapatalk

 

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dacă tot te duci în service, dacă pun CLiP-ul pe mașină, roagă-i să intre pe Tabloul de Bord la citire parametrii și fă o poză la pavele.

 

Pe noile modele euro6 se pleacă de la 2 7 12...45L, dar am impresia că datele pentru calcul au rămas pe valorile din poză.

post-3685-0-17132600-1454179832_thumb.jpg

Editat de t0rquemada
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dacă tot te duci în service, dacă pun CLiP-ul pe mașină, roagă-i să intre pe Tabloul de Bord la citire parametrii și fă o poză la pavele.

 

Pe noile modele euro6 se pleacă de la 2 7 12...45L, dar am impresia că datele pentru calcul au rămas pe valorile din poză.

Da asa voi face. Multumesc pentru poza. E folositoare.

 

Din cate am citit pe , problema mea este unica si nedescutata aici, adica la mine arata indicatorii actuali corect, doar cat benzina si cati km a ramas nu arata corect. Cred ca nu e problema de la litrometru (cred ca asa se numeste), ci de la soft, parerea mea. Vedem parerea specialistilor.

Editat de sserg
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La Duster ph1 era din 2 locuri rezervor sau TdB iar TdB-ul nu poate fi accesat pentru modificarea pavelelor, dar demontat citit, modificat și scris se poate face ce srie mai jos și la ph1.

 

La Duster ph2 e posibil să fie din afișare/date pentru algoritm de calcul autonomie, iar cum TdB e accesibil via diagnoză și poți citi valorile (ci CLiP) și le poți modifica(cu derelek.)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am citit pe , problema mea este unica si nedescutata aici, adica la mine arata indicatorii actuali corect, doar cat benzina si cati km a ramas nu arata corect. Cred ca nu e problema de la litrometru (cred ca asa se numeste), ci de la soft, parerea mea. Vedem parerea specialistilor.

 

Exact asa face si a mea in ultimul timp (dupa gerurile astea a inceput): imi arata corect consumul de benzina (la litru) dar pavelele indica incorect respectiv mi se aprinde beculetul de rezervor gol cand are el chef. Pot sa mai am 10 l sau chiar 20 in rezervor si pavelele imi indica gol si se aprinde beculetul. Daca mergi la service sa ne spui si noua ce au gasit ca pe la noi nu gasesc nimic baietii.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da asa voi face. Multumesc pentru poza. E folositoare.

 

Din cate am citit pe , problema mea este unica si nedescutata aici, adica la mine arata indicatorii actuali corect, doar cat benzina si cati km a ramas nu arata corect. Cred ca nu e problema de la litrometru (cred ca asa se numeste), ci de la soft, parerea mea. Vedem parerea specialistilor.

 

Buna, am observat ca scade cu o liniuta la 3.6 litri consumati, a 2-a liniuta la 7.2litri, ceea e aproape la jumatate de ce ai prezentat in poza. Am sunat la service , dar au zis ca trebuie sa vin sa testeze. Nu au putut sa ma ajute la telefon.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Exact asa face si a mea in ultimul timp (dupa gerurile astea a inceput): imi arata corect consumul de benzina (la litru) dar pavelele indica incorect respectiv mi se aprinde beculetul de rezervor gol cand are el chef. Pot sa mai am 10 l sau chiar 20 in rezervor si pavelele imi indica gol si se aprinde beculetul. Daca mergi la service sa ne spui si noua ce au gasit ca pe la noi nu gasesc nimic baietii.

 

Am sunat la un prieten (atat de mult am fost la service, ca mi-am facut si prieteni :) si mi-a zis ca problema se rezolva prin calibrarea softului la CB. Nu se schimba nimic.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Mak changed the title to Probleme indicator consum
  • Mak pinned this topic
  • Mak featured this topic

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...