Sari la conținut

Postări Recomandate

Revin cu completări despre statusul ambreiajului meu, poate mai sunt și alți posesori de Duster 2 2018 cu motorizare 1.6 sce benzina 4x4.

După alte căutări, am ajuns la un mecanic care, la recomandarea unui prieten comun, s-a oferit să mă ajute. A urcat mașina pe elevator, a desfăcut ambreiajul vechi și a încercat pe rând 3 kituri de ambreiaj aftermarket care ar fi trebuit să fie compatibile, judecând după codul mașinii și codul piesei de origine (care într-adevăr se producea în Rusia). Nici unul din kituri nu s-a potrivit și le-a returnat.

Atunci a apelat la o firmă din Suceava cărora le-a trimis ansamblul cu totul și ei l-au recondiționat, la un cost destul de mare, dar în câteva zile s-a întors înapoi la el.

După montaj și efectuarea geometriei, mașina merge ca nouă.

Costuri:

1000 lei – recondiționarea ambreiajului vechi

130 lei – curierul dus-întors la Suceava

800 lei – manopera demontare-montare ambreiaj

70 lei – alte consumabile folosite

Total: 2000 lei.

Mai jos regăsiți pozele reale primite înainte și după recondiționare.

Așa am rezolvat eu problema ambreiajului la mașina mea. Drumuri bune vă doresc!

 

1 WhatsApp Image 2023-09-06 at 14.06.43 (1).jpeg

2 WhatsApp Image 2023-09-06 at 14.06.43.jpeg

3 WhatsApp Image 2023-09-06 at 14.06.44.jpeg

4 WhatsApp Image 2023-09-11 at 10.15.14.jpeg

5 WhatsApp Image 2023-09-11 at 10.15.17.jpeg

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 1 year later...
  • Răspunsuri 52
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

169.500km, durata de viata a ambreajului meu, cu drumuri forestiere fara numar, scos Nissan Patrol si alte masini din sant, tractat microbuze la deal.... Acum e la service, la schimbat. Inca nu am aju

Revin cu completări despre statusul ambreiajului meu, poate mai sunt și alți posesori de Duster 2 2018 cu motorizare 1.6 sce benzina 4x4. După alte căutări, am ajuns la un mecanic care, la recoma

Sanatate tuturor! Pe mine m-a lasat ambreiajul la 83.000 km . Simptome: tremurat enervant la plecarea de pe loc . Tremuriciul nu aparea daca ambreiajul era rece - aparea la cald - dupa

Posted Images

Sanatate tuturor!

Pe mine m-a lasat ambreiajul la 83.000 km .

Simptome: tremurat enervant la plecarea de pe loc .

Tremuriciul nu aparea daca ambreiajul era rece - aparea la cald - dupa aprox 100 km de mers cu ea.

Am uitat sa precizez masina: an 2020 varianta 4x4 cu motor de 1.3.

De condus: normal fara fortari - totusi plecatul cu a 2 de pe loc a lasat urme clare ....

Costuri inlocuire kit ambreiaj + rulment + furca ~ 3.000 lei - la reprezentanta dacia.

Observatie: primul simpton a fost intarirea pedalei de ambreiaj - dupa schimbare totul a revenit la normal.

Nu este necesara schimbarea volantei - la aceasta varianta foarte rar apare problema ovalizarii.

Numai bine tuturor!

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 4 months later...

Salutare!

Duster 1.0 TCE cu GPL (Fabrică) - fabricație 2021.

De nouă, foarte rar, poate și pentru că nu călcam corect ambreiajul (grabă/neatenție), la scoaterea mașinii din viteză, simțeam că ”agață” ușor. Am fost la service în perioada de garanție și m-au asigurat că e normal si arhicunoscutul ”toate fac la fel”. Acestă ”agățare” s-a manifestat foarte, foarte rar pana la 69000 Km, cand s-a intamplat să ajung să forțez un pic pentru a scoate din viteză. Inițial am dat vina pe mine - n-am călcat ambreiajul cum trebuie, dar fenomenul s-a repetat cam de 2-3 ori pe zi (nu trebuia să forțez scoaterea din viteză, dar simțeam că ”agață” mai tare și mult mai des față de ce stiam din anii trecuți.

Am fost la 2 service-uri (o reprezentanța si unul multimarcă). La ambele mi s-a spus ca ar fi ambreiajul și mai puțin probabil dar posibil, timoneria. Dar la ambele mi s-a părut că au analizat superficial, așa că am mai întrebat și oameni care se pricep la mecanică auto (unul chiar de meserie) și am aflat că ar fi bine să încerc mai întâi schimbarea uleiului din cutie. 

Am zis că asta este oricum un lucru bun/util de făcut și am procedat ca atare - am schimbat acasă - cost 100 lei (2 litri Elf Tranself NFX, 75W, API GL-4   + șaibă cupru).

Ce s-a îmtamplat la schimbul de ulei:

- am înțeles că în cutie ar intra aproximativ 2 l dar pentru schimb ar fi nevoie de 1,7 l (diferența nu se scurge - rămâne în ”cotloanele” cutiei)

- am scos 1,25 l (fix) și am băgat 1,65 l (am ținut cont si de pierderi - scurgere ulei din cutie după umplere, până am astupat)

- Uleiul scos cu era ”negru” - era murdar fata de cel nou. De asemenea era curat în ce priveste urmele de pilitură metalică

- masina a fost pozitionată pe un plan drept, am asteptat 15-20 min sa se scurga uleiul si am pus uleiul nou până a inceput sa curgă din cutie. Stiu că am procedat corect si de aceea, diferența 1,25 VS 1,65 mi se pare destul de mare (nu am avut nici un fel de scurgeri de ulei - cutie sau motor- în acești ani). Voi ce ziceți, e mare diferența?

După schimbul de ulei:

- am parcurs prin Bucuresti doar 45 Km si în mod clar, schimbarea uleiului a ajutat foarte mult - în cei 45 km doar o dată parcă am simțit ca agață, în rest totul funcționează ”ca nou” - înainte ce schimb, cu sigurantă schimbam vitezele per total mai puțin fluid (ușor) ca acum.

- înțeleg că ar trebui sa urmăresc comportamentul mașinii in următorii 200-300 km cand toți aditivii din ulei își vor face 100% treaba vis a vis de piesele din interiorul cutiei

Ideea este că schimbul de ulei la cutia de viteze ajută, chiar daca producatorul, la nivel de marketing, sugerează că uleiul din fabrică ține toata viata masinii - costurile nu sunt mari chiar si la service și  ... merită 100% !

Nu stiu dacă am rezolvat problema mea cu ”agățatul” dar primele semne sunt mai mult decât încurajatoare (după 45 km). Am discutat cu mecanicul care mi-a indicat sa fac schimbul de ulei înainte sa ma apuc să schimb ambreiaj/timonerie, și a spus ca s-ar putea ca uleiul să fi fost cauza problemei.

Având în vedere diferenta destul de mare de ulei la schimb si faptul ca s-a îmbunătățit dramatic schimbarea vitezelor, aveți vre-o părere, a mai pățit cineva asta, oare este posibil ca doar schimbul de ulei să rezolve problema? 

Oricum o sa revin cu un update 

Cele bune tuturor!

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare !

Am promis că revin și :

- după schimbul de ulei din cutie, schimbarea vitezelor se face mult mai fluid

- am schimbat lichidul de frâne si ambreiaj - acum pare că totul functionează ”ca din fabrică” dar am facut doar 30 km dupa aceasta operațiune.

- off topic - mi-am făcut singur și mentenanța la injectoarele GPL (înlocuit garnituri, arcuri si supapele acționate electromagnetic - e un pic mai complicat aici, dar cu ceva deprinderi/cunoștințe tehnice legat de functionarea instalației, se poate)

Dacă după toate acestea, mașina va functiona ca acum, dupa încă o saptamana, atunci e clar că o bună parte din ambreiajele si timoneriile care se schimbă în prezent la service, nu s-ar mai schimba (la ”indicația” meșterului)

Uleiul ”pe viață” din cutie, nu e chiar ... pe viață - e bine să fie schimbat sau macar verificat nivelul, pentru ca, dupa cum am spus, am gasit ceva mai putin decat normal, pus ... din fabrică. 

Și ca fapt divers - aceste operațiuni (inclusiv revizia completa a injectoarelor) m-au costat fix cât am dat pe ce am cumpărat - cam 220 lei, din care schimb ulei si lichid DOT 4, doar 140 lei. 

Zău că merită! 

Cele bune tuturor!

 

 

Editat de Sa1fire
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Revin cu un scurt update la postarile de mai sus. 

Am parcurs cam 400 km (urban) de la schimbul de ulei din cutie si .... mașina funcționează perfect. Nu ”agață” si nu mai are nici un simptom din cele menționate anterior. Sper să folosească și altora experiența prezentată de mine. 

Drumuri bune să aveți!

 

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • 1. Lichid de frână incorect (uzat/neschimbat total/schimbat cu alt tip) 2. Aerisire insuficientă rulment hidraulic. 3. Pompă comandă ambreiaj uzată (e din plastic). 4. Rulment hidraulic defect  
    • Am mutat eu topicul! Durează mult sa cauți secțiunea potrivita!
    • Salut. Nu stiu daca ai postat in sectiunea potrivita si nici daca are sau nu legatura (daca totul s-a facut in mod conform, inclusiv purjarea circuitului) cu asta: https://forumduster.ro/topic/5855-ambreiaj-15dci-șuruburi-placa-de-presiune/ sau cu asta: https://forumduster.ro/topic/5881-rulment-de-presiune-15dci-sachs-3182-654-301-pentru-cutie-6-trepte/ dar faptul ca “…  nu mai intră în viteză cu motorul pornit, doar daca ii sincronizez turația din pedala înainte să bag cutia într-o treaptă anume. Cu motorul oprit intra OK, semn că nu este problema de la cutie. Pedala este destul de moale prima jumătate, apoi are un feeling normal pe a doua jumătate, dar nu intra in viteză. Se simte în turația motorului că forțează in sincroane. …” poate avea cateva cauze iar acestea trebuie vazute /verificate fizic pe masina. Totusi am urcat (sunt prea multe sa le atasez pe forum) cateva capturi, poate sunt de folos si altor colegi, pe: https://postimg.cc/gallery/wJf97bt
    • Salutări, Am o situație neplăcută cu ambreiajul Dusterului meu: 1.5 DCI, 4x4, ambreiaj schimbat în urma cu cam 20.000 km, nu mai intră în viteză cu motorul pornit, doar daca ii sincronizez turația din pedala înainte să bag cutia într-o treaptă anume. Cu motorul oprit intra OK, semn că nu este problema de la cutie. Pedala este destul de moale prima jumătate, apoi are un feeling normal pe a doua jumătate, dar nu intra in viteză. Se simte în turația motorului că forțează in sincroane. Pare ceva problemă pe rulment de presiune, placă, sau disc de ambreiaj care nu mai culisează ok pe caneluri (a fost gresat corespunzător, doar cu vaselina din kitul de ambreiaj). Cunoașteți vreo situație specifică Dusterelor? Nu as da cutia de viteze jos fără sa fiu sigur... Este destul de mult de muncă la Duster 4x4.   Mulțumesc anticipat!
    • Salutare! Revin cu un scurt update la postarile de mai sus.  Am parcurs cam 400 km (urban) de la schimbul de ulei din cutie si .... mașina funcționează perfect. Nu ”agață” si nu mai are nici un simptom din cele menționate anterior. Sper să folosească și altora experiența prezentată de mine.  Drumuri bune să aveți!  
×
×
  • Creează nouă...