Sari la conținut

Nivel ulei peste marcajul maxim, Tce 150 GPF 4x2


Postări Recomandate

Buna ziua,

am achizitionat Duster 4x2 echipat cu motor Tce 150 GPF in mai 2019 prin programul Rabla.

In scurt timp dupa preluarea masinii de la dealer, am verificat joja si am constatat ca nivelul de ulei era peste marcajul maxim.

In perioada de rodaj am exploatat masina conform instructiunilor din manual si am verificat periodic nivelul de ulei, care a ramas la acelasi nivel crescut.

Fac naveta intre 2 orase mici, traseu de aprox. 35 km, 80 km/zi, daca adaug si cumparaturile facute in oras. Nu conduc sportiv, cu exceptia depasirilor necesare.

Am schimbat uleiul+filtrul de ulei la 4.500, respectiv 12.000 km, la service-ul Dacia (ulei Renault furnizat de service), cu toate ca fisa de service recomanda shimb la 20.000 km. La al doilea schimb de ulei am semnalat problema service-ului. Mi-au recomandat sa revin la ei dupa ce uleiul "capata putina culoare" pentru a putea verifica corect nivelul de pe joja. Am parcurs aprox. 1.000 km si m-am intors la ei. Am constatat impreuna aceeasi problema. Ulei peste limita maxima.

Pozitia actuala a service-ul Dacia este ca computerul masinii trebuie resoftat, pt. ca intra benzina in ulei. Cauza ar fi reglajul computerizat defectuos al sistemului de injectie. Cel putin asa am inteles eu.

As fi recunoscator pentru orice informatie legata de problema descrisa.

Multumesc.    

 

 

   

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • Răspunsuri 32
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

1,3 TCe ca și 1,2 TCe sunt motoare GDI, adică injecție directă de benzină. Fiind motoare mici, în anumite regimuri de temperatură/turație(drumuri scurte, porniri dese cu motor rece, etc) sunt "înnecat

Atentie!  Dupa diluarea uleiului cu benzina, in afara de scaderea vascozitatii cinematice, care conduce la uzura mai rapida a pieselor , scade mult punctul de inflamabilitate al uleiului, adica acesta

Daca benzina ajunge in ulei, automat acesta se depreciaza. In acest caz toate piesele in miscare care beneficiaza de lubrefiere pe baza de ulei se uzeaza rapid. Adica cuzineti, pistoane via segmenti,

Posted Images

Lipsesc niște detalii importante:

1 - la ridicarea mașinii, nivelul de ulei era unde(pe jojă)

2 - mașina are acum x km (din text nu reiese nimic concret, decât 2 revizii)

 

Poziția oficială e parțial corectă, problema e că nu sunt mai multe cazuri cu aceeași problemă - atenție vorbim doar de Dacia Duster cu H5H (1,3TCe) ce are altă calibrare decât cea de pe Nissan/Reanult. Dacă în urma resoftării injecției face la fel e nasol (vezi problemele de la H5F(1,2TCe) )

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Imediat dupa schimbul de ulei ai verificat nivelul?

La mine motor 1,2 Tce la fiecare schimb baietii imi pun mai mult ulei.

La primul schimb nu am verificat nivelul imediat si dupa 2 saptamani m-am speriat cand am vazut nivelul ridicat. La service au scos din ulei si pana la urmatorul schimb nu a crescut sau scazut. Apoi la fiecare schimb inainte sa iau masina verific nivelul si ii pun sa mai scoata pentru ca pun mai mult (chiar si la alt service)

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 3 ore, t0rquemada a spus:

Lipsesc niște detalii importante:

1 - la ridicarea mașinii, nivelul de ulei era unde(pe jojă)

2 - mașina are acum x km (din text nu reiese nimic concret, decât 2 revizii)

 

Poziția oficială e parțial corectă, problema e că nu sunt mai multe cazuri cu aceeași problemă - atenție vorbim doar de Dacia Duster cu H5H (1,3TCe) ce are altă calibrare decât cea de pe Nissan/Reanult. Dacă în urma resoftării injecției face la fel e nasol (vezi problemele de la H5F(1,2TCe) )

1 - nu ştiu. Mecanicul a citit nivelul de pe jojă la aprox. 30 de minute după ce au tras maşina în atelier, unde, presupun că podeaua este orizontală. Nivelul era cu minim 1 cm peste marcajul maxim.

2 - maşina are pe bord 13.000 km

Doresc să elucidez următoarele aspecte:

- ce se întâmplă cu benzina intrată în ulei, ce efecte are asupra motorului, pe termen scurt şi lung. Răspunsuri de tipul "păi nu face nimic, stai liniştit" primite din partea service-ului nu mă liniştesc, deopotrivă, sunt din ce în ce mai anxios

- joja are formă spiralată şi încurbată, cum trebuie citită corect?  Joja este calibrată la rândul ei?

- după resoftare o să am tot 150 cp şi 240 Nm cuplaj? Cum pot să controlez dacă mai are parametrii din fabrică?

-ce se întâmpla dacă resoftarea n-o să aibă rezultatul dorit? Ce drepturi am eu ca consumator? Ce măsuri am dreptul să iau?

Acum 4 ore, MBM a spus:

Imediat dupa schimbul de ulei ai verificat nivelul?

La mine motor 1,2 Tce la fiecare schimb baietii imi pun mai mult ulei.

La primul schimb nu am verificat nivelul imediat si dupa 2 saptamani m-am speriat cand am vazut nivelul ridicat. La service au scos din ulei si pana la urmatorul schimb nu a crescut sau scazut. Apoi la fiecare schimb inainte sa iau masina verific nivelul si ii pun sa mai scoata pentru ca pun mai mult (chiar si la alt service)

Da, am verificat imediat după schimb, împreună cu cu mecanicul+şeful mic din atelier. Era peste.

Ei au băgat 5.5 L, conform protocolului din fabrică.

Iar acum m-au băgat în ceaţă. Nu înţeleg: e prea mult uleiul, este diluat cu benzină, sau joja nu este calibrată?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca benzina ajunge in ulei, automat acesta se depreciaza. In acest caz toate piesele in miscare care beneficiaza de lubrefiere pe baza de ulei se uzeaza rapid. Adica cuzineti, pistoane via segmenti, si multe altele.

Daca analiza de ulei demonstreaza ca acesta contine benzina eu cred ca o firma care se respecta ar inlocui pe garantie motorul !  PAREREA mea !

Editat de taviro
  • Like 2
  • Mulțumesc! 1
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 1 minut, taviro a spus:

Daca benzina ajunge in ulei, automat acesta se depreciaza. In acest caz toate piesele in miscare care beneficiaza de lubrefiere pe baza de ulei de uzeaza rapid. Adica cuzineti, pistoane via segmenti, si multe altele.

Daca analiza de ulei demonstreaza ca acesta contine benzina eu cred ca o firma care se respecta ar inlocui pe garantie motorul !  PAREREA mea !

Mulțumesc!

Unde se poate efectua analiza uleiului? Există procedeu oficial, validat şi recunoscut în UE pt. asta?

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



  • Susține forumul

    Cumpără de la eMAG apăsând întâi acest buton

    și vei susține forumul.

    Recomandăm și PCGarage, Fashion Days, Elefant.ro, CEL.ro, F64, evoMAG, Libris, Flanco, Anvelope-oferte.ro

    De fiecare dată când dai mai întâi click pe unul din aceste linkuri de mai sus, iar abia mai apoi cumperi, ajuți forumul cu un mic comision care se întoarce în contul de afiliere.

  • Inregistrare/Autentificare

    Pentru a putea posta, te rugam sa te inregistrezi / autentifici.

  • ForumDuster.ro pe Facebook

  • Topicuri

  • Postări

    • Știe cineva dacă se pot activa și alte funcții în afișajul de bord? M-ar interesa de ex temperatura ulei, presiune exacta roti etc.
    • Salutare, Amortizoarele se inlocuiesc pereche pe axa,asa ca trebuie sa le schimbi pe ambele punte spate. Te sfatuiesc sa pui amortizoare OE sau Monroe.Ambele sunt agreate de Renault.La 4x4,amortizorul are flansa fixa cod 543A06915R, trebuie 2 bucati.Se inlocuiesc cu masina pe elevator sau pe canal.Operatia dureaza in jur de o ora per roata.Se lucreaza sub autovehicul spate si in portbagaj.Atentie la scoaterea arcului de pe amortizorul vechi si montat arc pe amortizorul nou.Trebuie presa si banc de lucru pentru evitarea accidentelor de munca.                                                Service „Bun si Ieftin” nu exista.Ieftin doar la un mecanic care ti le schimba in fata porti ,cu lucru pe genuchi.                   Atentie, dupa inlocuirea amortizoarelor pe axa spate,la 4x4,este recomandat sa se faca geometria rotilor si vei vedea ca sau schimbat valorile fata de cele din fabrica.   Spor la treaba    
    • Salutare! Am o Dacia Duster 2 1.6 SCE 4×4, fabricată în 2018, și am observat că un amortizor de pe puntea spate are scurgere de ulei, deci cel mai probabil este compromis și trebuie înlocuit. Situația curentă: Amortizorul spate prezintă pierderi de ulei/gaz și necesită înlocuire. Întrebări pentru comunitate: Ce coduri OE originale ați folosit sau știți sigur că sunt corecte pentru amortizoarele spate la Duster 2 4×4 (2018)? – Am identificat ca posibil corecte codurile 562107298R și 562103964R; confirmă cineva din experiență? Ce producători aftermarket recomandați pentru amortizoarele spate pe acest model? – Mă interesează experiențe reale legate de fiabilitate și comportament în timp. La schimbarea amortizorului spate, ce alte piese ați înlocuit sau recomandați să fie verificate / schimbate preventiv? – flanșă superioară? – burduf de protecție și tampon de limitare? – bucșe de prindere / șuruburi? – alte elemente specifice punții spate la Duster 2 4×4? Recomandați un service bun și ieftin pentru înlocuirea lor în București? Orice informație din experiență directă este binevenită. Mersi mult!
    • Iar pentru cine doreste atasez si procedura din care au fost date cele doua poze, dar sunt mai multe:
    • Am un bun prieten care lucreaza pentru un producator de transmisii /cutii de viteze, mi-a oferit multe date, cifre si cazuri concrete referitoare la schimbul de ulei, span, uzura componentelor, reclamatii, etc. ..., ceea ce am scris (inclusiv cu bold) ramane valabil. Repet, depinde care este cauza acelui "zgomot deranjant", functie de aceasta se poate schimba si demonta /monta mai putin sau mai mult si sper sa nu ajungi la acele saibe =pozitia 17 (pe care le-ai mentionat si insistat cu ele) pentru ca atunci destul de probabil ca vei mai avea cateva "provocari" (si nevoie de mai multe extrase din Dialogys), iti doresc sa fie ceva simplu si usor de identificat si schimbat, plus ca important poate sa fie asa cum am scris si identificarea cauzei radacina (nu doar "constatarea" si schimbarea componentei defecte). Spor si bafta!
×
×
  • Creează nouă...