Sari la conținut

Probleme martori luminosi bord?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 117
  • Creat pe
  • Ultimul Răspuns

Top participanti la discutie

Top participanti la discutie

Postari populare

Valabil pentru orice X79 ph2 (Duster I ph2) - alternatorul nu încărcă permanent 14,4v ci e comandat de injecție, și pe accelerări bruște / consum mic e deconectat (roată liberă) iar la solicitări

Ai baterie specială EFB, specială S&S, mai grea decât ce clasică și cu posibilitate de descărcări masive (una clasică descărcată peste 20% e cu un picior în groapă)

Poate sa-i dea "in gusa" pana-i sar toate cele 16 valve de sub capota si filtrul de particule tot nu o sa se desfunde.   Mihai, fa o vizita la service.

Posted Images

vezi daca mai lucreaza abs-ul

 

Merge senzational! :) l-am testat special dupa aia pe un drum acoperit cu praf/nisip sa vad daca e ok.

Deci sa inteleg ca s-a tras concluzia oficiala pentru problema asta: "asa fac ele, ne obisnuim, repornim si dam mai departe!"

 

O chestie absolut minora, oricum, fata de filtre de ulei explodate sau ce am mai citit pe forum :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Dupa pornirea motorului la plecarea de pe loc si la o viteza minima atinsa se face testul de ABS, ESP (se aude un zgomot infundat ca de planetara defecta in curba). Daca in timpul acestui test se franeaza sau se ia piciorul de pe acceleratie si scade viteza sub limita necesara inainte de a se termina testul, uneori se aprind cele 3 beculete in bord si nu mai functioneaza ABS si ESP. Totul revine la normal numai dupa oprirea si repornirea motorului. ABS si ESP functioneaza din nou.

Asta am observat eu la al meu Duster PH1.

Editat de afaco
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 2 weeks later...

Salut

Detin un Duster diesel 4x4 110 CP din mai 2010. Am efectuat 29510 km din care 95 % in afara orasului (Bucuresti). Nu am avut nici o problema tehnica in acest timp (excluzand chemarile in service - OTS-uri). Am efectuat reviziile in service-urile Dacia (IPSO, SERUS, DACOSERV). Masina nu mai este in garantie. Stilul meu de condus este destul de sportiv in sensul ca schimb viteza la 2800-3000 turatii. Nu am ce sa reprosez masinii mai nimic (tinand cont de asteptarile pe care le am). Fericirea a durat pana aseara cand uitati ce am patit:

ma intorceam in Bucuresti pe A2, dupa ce am iesit de pe autostrada am intrat pe centura si apoi pe cheiul Dambovitei, intuneric bezna afara, viteza cca 100 km/h si din senin cu mult inainte de Midocar (pentru cei ce cunosc zona), simultan cu o piedere de sesizabila de tractiune, se aprind martorii : "defectiune electronica sau preincalzire diesel" si "oprire obligatorie". Trag pe dreapta, opresc motorul. Astept cateva minute, repornesc motorul, porneste la cheie dar martorii cu pricina raman aprinsi. Opresc iar motorul. Ce sa fac ? Eram singur in masina, afara era intuneric, nu aveam nici un telefon sa chem o platforma. Zona respectiva e cunoscuta drept o zona periculoasa in care nu se recomanda sa opresti sau sa lasi o masina parcata. Dupa cateva minute de intrebari stupide (stiind ca nu trebuie sa misc masina) am pornit iar motorul si cu cca 10-20 km/h am ajuns in dreptul reprezentantei Midocar. Intre timp martorii in cauza s-au stins dar s-a aprins martorul "ESP". Iar am oprit motorul. Dupa cateva minute mi-am facut singur curaj si am pornit din nou. A ramas aprins doar martorul "ESP". Am crescut viteza la cca 50 km/h si a, intrat in oras (podul Vitan). Pana acasa am oprit motorul la stopuri. Am scapat de "ESP" dar s-a aprins martorul "Control sistem antipoluare" si pana acasa nu s-a mai stins. Motorul merge bine, relantiul este corect fara fluctuatii. Nu pot sa cred ca s-a colmatat FAP -ul sau nu s-a efectuat corect regenerarea acestuia pt ca nu circul subturat, nu merg prin oras (trafic urban). Alimentez doar de la Romptrol (Efix). Nu stiu ce sa mai cred. Astazi am pornit motorul dar martorul luminos (antipoluare) este tot aprins. Ce credeti ca s-a intamplat ? Inclin sa cred ca este o problema electrica (de conectica) de s-au aprins atatia martori luminosi. Va rog sa-mi dati un sfat (in afara de mersul la service). Am cautat pe net dar nu am gasit aceasta problema punctuala pe . Am extins cautarea si am gasit ceva asemanator pe forumul posesorilor de Peugeot unde am gasit urmatoarele explicatii :

....

 

Ca sa va fie limpede, Antipollution Fault are 3 posibile cauze:

- imbacsirea FAP, regenerarea lui se face folosind metoda descrisa de mine mai sus. In ultima instanta, daca nu merge, va trebui sa fie schimbat. Pentru a evita deteriorarea lui, este bine ca periodic sa faceti o regenerare, cam la fiecare 2000-3000km, chiar daca nu aveti vreun mesaj de eroare. Dar ce-i mai important, bagati motorina Euro 5 cu continut scazut de sulf.

- imbacsirea EGR, este o supapa ce face ca o parte din gazele de evacuare sa fie recirculata. Se aplica metoda de mai sus pentru curatarea ei, in ultima instanta, daca nu merge, se scoate si se curata.

- deteriorarea catalizatorului, din cauza lovirii tobei catalitice, socuri peste limita sau combustibil necorespunzator. In afara de galeria de evacuare, mai exista inca o sonda lambda dupa catalizator ce analizeaza gazele de evacuare dupa catalizator, pentru a vedea buna comportare a ei. Daca prin intermediul acelei sonde se observa prezenta anormala a gazelor nocive pentru mediu, cauzata de proasta functionare a catalizatorului, se afiseaza mesajul de eroare "Antipollution fault". In acest caz se inlocuieste toba catalitica, operatie costisitoare, ce nu face obiectul garantiei.

Aceste 3 sisteme sunt in stransa legatura intre ele. .......

 

Cele de mai sus se refera la cauzele colmatarii FAP dar nu inteleg de am avut un "brad de Craciun" in bord !!!

Editat de virgil
Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa mai cred. Astazi am pornit motorul dar martorul luminos (antipoluare) este tot aprins. Ce credeti ca s-a intamplat ? Inclin sa cred ca este o problema electrica (de conectica) de s-au aprins atatia martori luminosi. Va rog sa-mi dati un sfat (in afara de mersul la service). Am cautat pe net dar nu am gasit aceasta problema punctuala pe .

....

Cred ca nu ai de ce sa te sperii.

Al meu Duster este tot din 2010 si... in 2010 am patit si eu exact ceea ce ai patit tu (cred ca am scris pe-aici pe forum , da nu mai stiu pe unde ca au trecut 4 ani de-atunci).

Dupa prima vizita la service mi-a pus Clip-ul pe maina si mi-a identificat o eroare la regenerare. Mi-a sters eroarea si... zice mesterul "Gata, nu mai ai nici o problema!". Dupa inca 2 saptamani, aceeasi eroare. Fuga la service (din nou). Dar de data asta ma duc la un alt Dacotec, mai tanar si mai iscusit decat precedentul. Pune Clip-ul si gaseste exact aceeasi eroare. Sufleca manecile, da filtrul de aer jos si monteaza pe un manunchi de cabluri, ce trece printre filtru si motor, o protectie (de gen copex). Monteaza totul la loc si... imi zice: "din cauza temperaturii aici apar niste erori. Sunt pe partea de conectica si nu ai de ce sa-ti fie teama. S-a identificat aceasta problema la uzina si ni s-a dat o instructiune. Acum s-a rezolvat problema ta." Si... REZOLVATA a ramas problema ca de-atunci nu am mai avut aceasta problema niciodata.

Mentionez ca acest simptom mi-a aparut si mie pe masina tot pe vremea cand circulam pe A2... Faceam de 2 ori pe saptamana Cernavoda-Bucuresti.

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
  • 3 weeks later...

Stiu ca nu este intocmai un martor luminos in bord si as vrea sa verific cu voi cine mai are optiunea de scaune incalzite. La voi cand aveti farurile aprinse si apasati butonul de la incalzirea in scaune, se aprinde vreun beculet pe butonul ala? Am verificat la tata la Clio si la el exista un bec portocaliu odata apasat acel buton, la Duster, canci, nu ai nici o sansa sa stii daca e on sau off decat daca incepe sa iti ia foc posteriorul sa zic asa..

Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare
  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...