Sari la conținut

Postări Recomandate

In octombrie anul trecut am achizitionat un Duster 1.5 BlueDCI. O mare parte din documentarea pentru achizitie am facut-o de pe acest forum, prin urmare ma simt dator sa revin cu experienta avuta aici.

Masina a fost achizitionata de la dealer din Iasi. Versiunea este cu toate optionalele, fara tapiterie din piele printre primele modele aparute pe piata cu acest tip de motor. Am folosit-o fara probleme pana in vara acestui an cand am decis sa plecam la mare.

Aproximativ 7000 de km, este o masina de deplasare la serviciu si cateva iesiri scurte. Nu am facut altceva decat sa ii pun motorina, de obicei OMV aditivata.

Toate bune si frumoase, in apropiere de intrarea pe autostrada la Ovidiu se aprinde martorul la adblue in bord. in prima faza m-am gandit ca trebuie completat. La peste 10 km apare cheita de motor, peste alti 10-15 km apare si martor motor aprins, apoi mesaj cu imobilizare motor in 800 km. (vezi foto atasat). Sun la reprezentanta, nu era nimeni fiind sambata dupa masa. 

Ajung la prima benzinarie completez aproape 7 l de adblue, ma gandeam ca poate are o pierdere pe undeva.  Nimic nu s-a intamplat, martorii au rmas aprinsi in bord. Ajung la hotel, parchez masina si ramane asa pana luni. Luni sun la reprezentanta din Iasi. Le povestesc intamplarea si intreb daca ma pot intoarce in conditii de siguranta pana acasa, fiind cam la limita cu km disponibili conform martorului de pe bord.

Imi spun ca nu pot raspunde la intrebarea asta pentru ca "in spatele a fiecarui martor aprins pot sta pana la 20 de defecte". Imi recomanda sa merg la cea mai apropiata reprezentanta, in Mangalia. Imi dau si un numar de telefon, totul ok. Sun fac programare imi spun ca pot programa abia miercuri la 3. Merg miercuri la 3, astept o ora pana intra masina pe stand, dupa ora programata. Se intampla se se mai decaleze inteleg. Pun masina pe stand si incearca sa conecteze acea mufa in stanga ca sa citeasca erorile. incearca de vre-o 3 ori timp in care fie se blocheaza calculatorul fie se deconecteaza alimentarea (sistem keyless). Pune un redresor pe baterie si reuseste intr-un final sa le citeasca. sunt 5 erori, le gasiti atasate. Le da delete fara sa face nimic, cele cu bulina galbene dispar, raman cele cu addblue, consum insuficient de uree, care erau cu rosu. Imi spune ca nu are ce sa faca pentru ca nu are electrician si imi recomanda sa merg la reprezentatna din Constanta.

Il rog sa ma ajute cu o programare pentru ca sambata urma sa plec spre casa si vroiam sa stiu daca pot ajunge cu masina acasa. (35 grade afara, copil mic in masina). Imi spune c anu ma poate ajuta sa sun la receptie. Raman acolo, sun la receptie si imi raspunde cineva foarte agitat care spune ca deja are 2 masini extr preluate si ca nu ma poate programa. A spus ca vorbeste cu seful de sectie si revine. Nu a mai revenit nimeni cu un telefon si nici nu a mai raspuns la un apel ulterior. Ii povestesc celui din service si ii  cer o dovada  a faptului ca masina a fost acolo. A spus ca nu are ce sa-mi dea pentru ca cele de la garantie se trimit direct la producator. ii solicit sa imi faca o constatare a masina. refuza si imi spune ca este contra cost. In momentul in care i-am spus ca platesc refuza din nou sa o faca. Dupa ce vede ca insist imi spune sa revin maine cu masina in service ca vorbeste el cu colegul lui la telefon, coleg care este plecat in concediu si o resofteaza el dar sa nu fac scandal la Dacia. insist sa imi faca o constatare contra cost si se enerveaza si spune ca nu vrea sa faca. 

Sun la Dacia fac reclamatie se inregistreaza reclamatia. Intre timp incerc sa fac o programare in Iasi pentru cand luni cand revin. In prima instanta mi se spune ca este disponibil abia pe vieri saptamana viitoare. Cand insist si le spun ca am facut reclamatie s-a gasit un loc pe urmatoarea miercuri si apoi dupa ce vb cu cei de la Dacia s-a putut luni. Daca as fi sunat cu o pb la msina la care as fi platit cash segasea liber pe luni marti mai mult ca sigur.

Intre timp neavand alta solutie am plecat acasa cu masina asa cum era. la 150 de km imi dispare martorul de adblue si la vre-o 15 km de casa dispare si martorul cu cheita de service si martorul de service.

Trimit din nou un mail la Dacia in care povestesc aceste amanunte. Ajung luni la reprezentanta din Iasi si rezultat: s-a constatat absenta indicatorilor mentionati si s-a facut o resoftare.

Intreb daca este o alta varianta de soft care sa remedieze problema si imi raspund ca nu, este acelasi software care a fost scris din nou. Coincidenta sau nu masina consuma 1 litru de motorina in plus fata de inainte de eveniment. Am spus ca mi se pare dar am facut 1500 de km si decalajul se pastreaza. Nu am modifictat nimic, acelasi sofer, acelasi carburant, dimpotriva drumurile sunt mai libere fiind vacanta. Aveam planificata o deplasare la Praga cu msaina la finalul lunii august. Intreb la service daca pot pleca cu masina, daca vor mai fi prrobleme pe aceasta speta? Mi se spune cu jumatate de gura ca ar trebui sa ""circul mai intai o perioada prin oras"" 

Azi sun din nou si intreb ce s-a intamplat cu sesizarea? Primesc ca raspuns ca service-ul a costatat absenta erorilor. Ii intreb daca imi pot garanta ca pot circula cu masina un interval minim de 10000 de km fara sa apara din nou problema asta, toti ridica din umeri spunand ca nu imi pot da un raspuns.

Dupa insistente au programat din nou masina la o verificare. Ghiciti ce raspuns voi primi? Am intrebat de ce o reprezentanta din Mangalia a refuzat sa presteze un serviciu din portofoliu? primesc raspunsul ca nu am avut programare. Le raspund ca era programare facuta, miercuri la ora 15. si ca pot verifica in istoricul service-ului. mi se raspunde ca vor face o verificare.

Acum apar aici o serie de intrebari la cazul de fata:

De ce refuza o reprezentanta sa presteze un serviciu pe care il are in portofoliu.?

De ce nu am putut afla raspunsul la intrebarea daca ma pot intoarce acasa cu masina in conditiile in care era un produs in garantie cu 7000 de km la 6-7 luni de la chizitie?

De ce nu s-a respectat un protocol in acest caz si s-au sters din mouse erorile?

Cum poate o reprezentanta sa iti spuna vino ca ti-o "resoftez eu  maine cu colegul in teleon dar sa nu faci scandal"

De ce nu se poate face o investigatie mai complexa si de ce trebuie sa fiu pus din nou in posibilitatea de a mi se bloca motorul la drum lung? Mi s-a spus ca daca apare din nou sa chem platforma si ma duce la cel mai apropiat service. Pe banii si nervii cui? Plus am fost de 3 ori la cele mai apropiate 3 service-uri si?...

De ce un producator asa de mare alege sa ascunda gunoiul sub pres in conditiile in care mi s-a spus chiar de catre operator si de angajat in reprezentanta ca au mai fost cazuri si de persoane carora li s-a intamplat asta in concediu in afara sau de masini din primele loturi cu aceleasi probleme.

Am pus toata aceasta povesta nu ca sa obtin un raspuns ci ca sa fiti atenti la ce cumparati. Posibil ca modele pe benzina sa fie mai fiabile, am vazut ca au aprut motoarele de 150 cp pe Duster. Logica pe care o ai cand cumperi o masina noua este ca ai garantie si ai certitudinea ca poti folosi masina o perioada de x timp fara probleme. Ganditi-va la acest aspect dupa experienta cu  reprezentante din 2 orase diferite la o masina noua cu 8000 de km. Oare merita? Evit sa dau o opinie dar experienta mea este de luat in considerare cand aveti de gand sa cumparati un diesel cu addblue si mai mult de asta cand vreti sa cumparati o Dacia , inevitabil veti  ajunge in aceleasi reprezentante. Sper ca voi sa fiti mai inspirati decat mine.

 

 

20190813_155419.jpg

20190810_154343.jpg

20190813_155402.jpg

  • Like 2
  • Trist 2

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Da, ce sa mai zici, ce sa mai raspunzi?! Incredibil.. E vorba aici de ceva cu care te intalnesti peste tot in Romania: minciuna, lipsa de empatie, hotie, fuga de raspundere.

Multumim pentru relatare si felicitari pentru ca ai reusit sa-ti pastrezi calmul.

Nu e acelasi soft. Asa ca.. Doamne-ajuta!

Editat de Stef13

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Io stiu ca esti suparat, pe buna dreptate. Nu sunt de acord cu numele topicului deschis.

Dupa parerea mea ar fi trebuit sa-l numesti: Service Dacia Iasi, Mangalia, Constanta ...probleme grave.

Sa ocoliti aceste unitati! Daca puteti. Daca nu sa va asteptati ca veti intilni pseudo specialisti, doua miini stingi, cu scarpinat in salopeta, cu cautatul motorului in portbagaj, ' ia mai fa odata Gogule ' etc. etc. 

S-a scris pe acest forum despre eroarea declansata de sistemului Ad-blue, la primele serii, inainte de resoftare....parca nu se potrivesc logic doua componente furnizate de firme diferite ....semnalizare in bord care trebuie neglijata pina la o noua resoftare.

Dincolo de neplacerile cauzate  in vacanta, de furia de moment de contactul cu mesterul Gogu de la mare..., te asteptai ca ceva sa functioneze de la A la Z ? Ai vazut tu asaceva la noi? Mai gasesti specialisti auto in service-uri? Rar. Cei buni au fugit cu totii. Programare la punct fix la mare....in sezon....in garantie....fara bacsis...mai da o tura! ( Mare noroc ca electricianul a plecat in concediu din Constanta in plin sezon. Cum altfel ar fi putut juca moara in hala goala in decembrie? Daca a fost electrician?  )

Eu in locul tau cautam un electrician auto particular, care contra cost mi-ar fi asigurat drumul pina acasa fara griji.

Pe de alta parte singura arma in fata birocratiei ruginite a retelei de service est insistenta, pina in pinzele albe, pina sunt rezolvate reclamatiile. Asta vis a vis de consumul ridicat sesizat de tine.

Legat de ultima observatie cu Praga, acuma sincer ce vroiai sa-ti spuna, ca raspunde el si te aduce acasa din Praga daca...nu vreau sa-l scuz, nici nu merita, insa in ziua de azi nimeni nu mai afirma nimic, nu vrea sa-si asume salarul pe trei luni pentru drumul tau la Praga. Nici la Dacia, nici la Mercedes nicaieri.

Sper ca nu te-am suparat daca cumva totusi te-ai incruntat, scuze,  daca treci prin Cluj dau o bere!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ok, admit faptul ca s-a intamplat sa existe o eroare asa cum spui tu cu doua componente care nu se potrivesc. Sa spunem ca este asa. De ce nu au facut o rechemare in service ca sa faca aceasta resoftare? Au toate datele cu seriile, loturile furnizorii si pe ce masini le-au pus. 

Nu stiu daca modificarea facuta duce la o crestere a consumului este doar o supozitie. 

Nu sunt de acord cu logica ta, toate service-urile sunt asa si nu avem ce face. Asa suntem noi mai fraieri si ingjitim toate porcariile. Unde sa merg cu o masina noua la electrician si de unde stiu eu ca e o problema electica?

Si apoi daca exista informatia despre cele doua piese de ce nu o au si cei din service? 

Traim in tara meseriasilor si atunci cand singurile tale repere sunt unele deformate ajungi sa le consideri o normalitate. Din pacate cred ca asta e eroarea pe care ai facut-o si tu acum. 

 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

@volod

În Iași mai există un service autorizat Dacia, să aflii o a doua părere și opinie. 

Nimeni nu îți poate garanta ce vrei tu, pentru simplul fapt că nu există testare 100%. 

Fiecare reprezentanță este o entitate separată (firmă privată) care se angajează să respecte procedurile date de către marca pe care o reprezintă. Cum își gestionează fiecare reprezentanță clienții este treaba exclusivă a patronilor, nu a firmei pe care o reprezintă. Și în momentul de față, accentul este pe cantitate - sa între cât mai multe mașini de pe urma cărora să ia banii. 

Orice marcă, atunci când vine vorba de garanție, are nevoie de dovezi, are nevoie de o documentație din partea reprezentanței care să justifice cine plătește la urmă. Reprezentantele nu vor să piardă timpul cu așa ceva, pentru că banul trebuie să meargă, salariile trebuiesc plătite, vacanțele și mofturile de asemenea. 

Când cumperi ceva, ești perfect conștient de faptul ca acel lucru se poate defecta. Datoria celui care ți l-a vândut este ca să îl repare, dacă se dovedește ca fiind defect de fabricație. Nu contează prețul și importanta acelui lucru. Totul ar trebui sa se întâmple conform legii și normelor din vigoare. 

Toți vrem ca lucrurile noastre să fie perfect funcționale și când se defectează, să fie reparate cu prioritate maximă.

Aveți răbdare. Dacă nu, lucrurile o să meargă tot pe repede înainte și ciclul se va repeta

  • Like 1
  • Mulțumesc! 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, dar poate ca trebuie unul cu osciloscop pentru testare 100%. :)) Nu m-am putut abtine....

Sper oricum sa iti rezolvi problema @volod. Eu acasa la mine in reprezentanta Dacia nu am avut astfel de probleme pe garantie. Sunt oarecum destul de prompti. Dar uneori unii sunt si depasiti de unele probleme. Am auzit destule remarci ciudate de la oamenii de la reprezentante.

 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Acum 6 ore, Midnighte a spus:

@volod

În Iași mai există un service autorizat Dacia, să aflii o a doua părere și opinie. 

Nimeni nu îți poate garanta ce vrei tu, pentru simplul fapt că nu există testare 100%. 

Fiecare reprezentanță este o entitate separată (firmă privată) care se angajează să respecte procedurile date de către marca pe care o reprezintă. Cum își gestionează fiecare reprezentanță clienții este treaba exclusivă a patronilor, nu a firmei pe care o reprezintă. Și în momentul de față, accentul este pe cantitate - sa între cât mai multe mașini de pe urma cărora să ia banii. 

Orice marcă, atunci când vine vorba de garanție, are nevoie de dovezi, are nevoie de o documentație din partea reprezentanței care să justifice cine plătește la urmă. Reprezentantele nu vor să piardă timpul cu așa ceva, pentru că banul trebuie să meargă, salariile trebuiesc plătite, vacanțele și mofturile de asemenea. 

Când cumperi ceva, ești perfect conștient de faptul ca acel lucru se poate defecta. Datoria celui care ți l-a vândut este ca să îl repare, dacă se dovedește ca fiind defect de fabricație. Nu contează prețul și importanta acelui lucru. Totul ar trebui sa se întâmple conform legii și normelor din vigoare. 

Toți vrem ca lucrurile noastre să fie perfect funcționale și când se defectează, să fie reparate cu prioritate maximă.

Aveți răbdare. Dacă nu, lucrurile o să meargă tot pe repede înainte și ciclul se va repeta

Deci considerati ca este normal ca o problema de garantie sa fie programata nu in functie de diaponibilitatea temporala reala a sercice-ului ci dupa dorinta proprietarului de a inacasa cat mai mult? Curios....

Inteleg ca orice entitate are nevoie de dovezi dar intrebarea este: daca o alta entitate din acelasi sistem le-a obtinut ele de ce nu sunt luate in considerare pentru o investigatie pe acest subiect?

Cand spuneti testare 100 va referiti la interventia pe care tocmai s-a realizat sau la intreaga masina? Evident ca exiata o multitudine de subansamble si nu pot fi testate toate. Intrebarea era strict pe aubiectul adblu. Daca se intampla ceva la alt sistem ulterior e alta poveste.

Acum 3 ore, Neek a spus:

Scuze, dar poate ca trebuie unul cu osciloscop pentru testare 100%. :)) Nu m-am putut abtine....

Sper oricum sa iti rezolvi problema @volod. Eu acasa la mine in reprezentanta Dacia nu am avut astfel de probleme pe garantie. Sunt oarecum destul de prompti. Dar uneori unii sunt si depasiti de unele probleme. Am auzit destule remarci ciudate de la oamenii de la reprezentante.

 

 

Am discutat strict despre producator si despre reprezentantele in cauza. Nu pot generaliza si mai mult ca sigur exista si altele care isi fac treaba foarte bine. 

 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți începe deja să scrii comentariul și te poți înregistra mai târziu. Dacă ai un cont, te rog, autentifică-te.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

Încărcare

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


  • Topicuri

  • Postări

    • Revin cu amanunte... Dupa ce am verificat metodic tot ce mi-ati recomandat toti trei - si vreau sa va multumesc pentru ideile pertinente si pentru implicare - am decis sa ma predau si sa caut un electrician auto.  A venit, à pus contactul, a ascultat putin si à verificat amperajul bateriei.  Bateria era total descarcata. Am lucrat doua zile intregi la insonorizare  cu portiera deschisa. Peste noapte portiera a ramas deschisa deasemeni. Eram convins ca dupa un timp masina va opri toti consumatorii. Nu a fost asa. Bateria aproape descarcata a fost cauza acestui incident, cu cabluri conectate la o alta masina a ponit la sfert.  Totul a reintrat in normal. 
    • Pai poate si  din cauza taxelor isi cumpara!
    • Ai sa te miri cati clienti va avea in Anglia acest motor. Iti spun sigur. Sunt in tema.
    • Salut. Pe masina stock, cu 215/70/R16 intra lanturi, fara sa atinga la virarea rotii?
    • Scuzeeeee,   Dar am postat pe undeva pe aici pe un topic ... Problema la Dusterica al meu e că săracul a fost ... lovit! Am descoperit, atunci când am dat cutia jos ca să văd dacă bătaia este din cutie/ rulment presiune, că am capacul ambreiaj sudat pe vreo 10 cm ... De aici, am mers pe firul ăsta și am măsurat mașina pe dedesubt, cu un program pe calculator; ( nu mă pricep și este ceva timp de atunci ...); Am lonjeron dreapta mai scurt cu 5 mm ... Coroborat cu sudura aia = mașină lovită pe dedesubt ... Ideea este că de atunci sunt  2 ani + de când merg așa FĂRĂ probleme - nu tocește cauciucurile, trage fără probleme, nu patinează ambreiajul ... Am lăsat o așa ... Atât timp cât merge, fuge, trage pe nisip, bolovani, zăpadă ... sincer NU mă mai interesează că huruie la viteze sub 40 - 50 km/h ... Și în timpul ăsta am schimbat pe ea  doar un braț, plăcuțe frână și un racord pe la motor ( în afară de chit ambreiaj, rulment presiune, rulmenți spate - toate schimbate nu pentru că trebuia ci pentru a scăpa de huruit); Eu zic că este o mașină ușor/ ieftin de întreținut!   Stimă!
  • epiesa.ro

×
×
  • Creează nouă...